Autor Wątek: Nowy M11 Cafe WWA  (Przeczytany 13712 razy)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #50 dnia: 23 Kwiecień 2016, 00:36 »
widziałem. to akurat zwykłe szmaciarstwo było uważam... dobrze że skończyło się tak jak skończyło.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline NGN 27

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 760
  • Model: Junak M 16 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #51 dnia: 23 Kwiecień 2016, 00:38 »
widziałem. to akurat zwykłe szmaciarstwo było uważam... dobrze że skończyło się tak jak skończyło.
Nom, tak było!  >:(

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 629
  • Model: M16 125 :)
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #52 dnia: 23 Kwiecień 2016, 09:21 »
Panowie, nie straszcie Maćka ;)
Zmień olej teraz i przy pierwszym dużym przeglądzie włącznie z czyszczeniem filtra oleju, sprawdź śruby i nie cackaj się z docieraniem. Jeździj tak jak będziesz jeździł później pamiętając o zmiennych obrotach i niedopuszczeniu do przegrzania silnika.
Będzie Pan zadowolony 8)

Offline mc_enc

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 473
  • śpiesz się powoli... na śmierć zawsze zdążysz
  • Model: Był M-11 320 cm3 Jest DL650XT
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #53 dnia: 23 Kwiecień 2016, 11:23 »
Panowie naprawdę straszycie kolegę !  :D

A tak w ogóle to WITAJ !!!

... i wpadnij na zlot, chętnie przetestuję twojego janka ...  ;D

Offline Franky_Furbo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 199
  • Model: M16 320cc
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #54 dnia: 23 Kwiecień 2016, 11:26 »
Witaj Macieju :)
Jak będziesz na serwisie, to zapytaj sprzedawcy, czy aby na pewno śrubki od alternatora w Twoim moto są przykręcane na klej i się nie odkręcą, by alternator zmielić. Jeśli serwisant pewien nie będzie,niech lepiej ten zabieg uczyni, bo z piszczącymi hamulcami czy słabym światłem jechać można a bez alternatora nie bardzo :)

Offline Yola

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 356
  • Model: M16 Czarny Przecinek
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #55 dnia: 23 Kwiecień 2016, 12:26 »
Witaj  :)
Drogo za skrzydła się płaci-
Ale bądźmy skrzydlaci…
(J.S.)

Offline NGN 27

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 760
  • Model: Junak M 16 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #56 dnia: 23 Kwiecień 2016, 12:32 »
Akurat ja nie straszę kolegi i wskazuję tylko i wyłącznie na najważniejsze rzeczy!
1. Olej.
2. Docieranie.
3. Zębatka.
4. Śrubki wszelkiej maści.
5. Alternator, przy przeglądzie.
6. Ewentualne wycieki oleju. (otworek rewizyjny)
7. W przypadku przedniej lampy, bardzo szybko dojdziesz do wniosku, że to element, który trzeba zmienić "na pierwszym tuningu..." ;D ;)

Według mnie to esencja podstawowej wiedzy, na starcie!

W drogę!!!  8)
« Ostatnia zmiana: 23 Kwiecień 2016, 13:43 wysłana przez NG 27 »

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 629
  • Model: M16 125 :)
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #57 dnia: 23 Kwiecień 2016, 13:41 »
Akurat ja nie straszę kolegi i wskazuję tylko i wyłącznie n najważniejsze rzeczy!
1. Olej.
2. Docieranie.
3. Zębatka.
4. Śrubki wszelkiej maści.
5. Alternator, przy przeglądzie.
6. Ewentualne wycieki oleju. (otworek rewizyjny)
7. W przypadku przedniej lampy, bardzo szybko dojdziesz do wniosku, że to element, który trzeba zmienić "na pierwszym tuningu..." ;D ;)

Według mnie to esencja podstawowej wiedzy, na starcie!

W drogę!!!  8)
Ze wszystkim się zgadzam oprócz docierania ;)
Opisywałem już na forum że początkowe pieszczenie się z silnikiem zamiast pomagać zamula silnik.
Częste zmiany oleju i zmienne obroty w pełnym zakresie pracy tylko pomogą w dobrym dotarciu silnika. Bzdurą jest instrukcja docierania ograniczająca prędkość i obroty silnika. Sprawdzone podczas studiowania mechaniki i budowy maszyn i ja tak robiłem. Po przekroczeniu 500km silnik mam pięknie dotarty 8)

Offline NGN 27

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 760
  • Model: Junak M 16 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #58 dnia: 23 Kwiecień 2016, 13:52 »

Ze wszystkim się zgadzam oprócz docierania ;)
Opisywałem już na forum że początkowe pieszczenie się z silnikiem zamiast pomagać zamula silnik.
Częste zmiany oleju i zmienne obroty w pełnym zakresie pracy tylko pomogą w dobrym dotarciu silnika. Bzdurą jest instrukcja docierania ograniczająca prędkość i obroty silnika. Sprawdzone podczas studiowania mechaniki i budowy maszyn i ja tak robiłem. Po przekroczeniu 500km silnik mam pięknie dotarty 8)

A widzsz, tak naprawdę, to zgadzasz się ze mną prawie w 100%!!! Przecież ja korzystałem także i z Twoich rad!!!  ;) 8)

Doradzam także, by na każdym biegu jeździć z różnymi obrotami - i tu, co mówisz, w zakresie obrotów normalnych, ale nie maksymalnych!

Różnica polega na tym, że ja uważam, iż pierwsze 100-150 km należy przejechać spokojnie, w krótkich setach, a następnie stopniowo przyzwyczajać moto, do większych obrotów! Stopniowo!!!

To, który sposób jest lepszy, wyjdzie pewnie dopiero po xxxx km. Wiem jedno, olej należy szybko zmienić, nie czekając do przeglądu 300 i przeczyścić "filtr", a tak naprawdę siateczkę, w którą jest zaopatrzony silnik!
W tej chwili mam przejechane, cos około 750 km, a olej był zmieniany już 3 krotnie. Zmierzam też, do kolejnego przeglądu, po 1500 km, jeszcze raz zmienić, bo ten, który mi wlali jest raczej niespecjalny...

Ja zmieniałem na CASTROL POWER 1 i uważam, że jest dobry, pewnie każdy ten, który wszyscy polecają, czyli MOTUL, też będzie dobry! 8)

 Na samym początku, NIE wolno dopuścić, by moto przegrzać!!!  8)
« Ostatnia zmiana: 23 Kwiecień 2016, 15:50 wysłana przez NG 27 »

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 629
  • Model: M16 125 :)
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #59 dnia: 23 Kwiecień 2016, 14:34 »
Doradzam także, by na każdym biegu jeździć z różnymi obrotami - i tu, co mówisz, w zakresie obrotów normalnych, ale nie maksymalnych!

Różnica polega na tym, że ja uważam, iż pierwsze 100-150 km należy przejechać spokojnie, w krótkich setach, a następnie stopniowo przyzwyczajać moto, do większych obrotów! Stopniowo!!!

Tego, który sposób jest lepszy, wyjdzie pewnie dopiero po xxxx km. Wiem jedno, olej należy szybko zmienić, nie czekając do przeglądu 300 i przeczyścić "filtr", a tak naprawdę siateczkę, w którą jest zaopatrzony silnik!
Na samym początku, NIE wolno dopuścić, by moto przegrzać!!!  8)

Najważniejszy proces docierania przebiega w pierwszych 30-50km, później już tylko kosmetyka i wygładzanie cylindrów. I to w pełnym zakresie obrotów późniejszej pracy silnika. Jeżeli dopiero po przejechaniu 100-150km zaczniesz doprowadzać silnik do wysokich obrotów spowodujesz powolne ścinanie tzw. progu wytworzonego przez pierścienie w skrajnych położeniach a to powoduje obniżenie zakresu pracy i sprężania. W silniku masz zawsze mikro luzy we wszystkich połączeniach korbowych i tylko katując obrotami od początku próg masz maksymalnie rozłożony. Przekłada się to na żywotność bo w przypadku metody "na maxa"nic pierścieni nie ogranicza. Metoda sprawdzona na studiach jakieś 20 lat temu, aż szkoda że nie mam żadnych materiałów z tamtego okresu ;)

Bonzo właśnie zamieścił w nowym temacie to o czym przed chwilą pisałem :) http://junak-daytona.pl/zrob-to-sam-junak-m16/kontrowersyjnie-o-docieraniu/msg22879/#new
« Ostatnia zmiana: 23 Kwiecień 2016, 15:46 wysłana przez kryha666 »

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #60 dnia: 23 Kwiecień 2016, 16:32 »
Mowie sobie śrubki sprawdzę.
Pierwsza. Linka prędkościomierza. Ni ma śrubki.
Itd itp.
Mam 80 km wiec od jutra jadę normalnie.
Bez pieszczot :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline NGN 27

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 760
  • Model: Junak M 16 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #61 dnia: 23 Kwiecień 2016, 17:23 »
Mowie sobie śrubki sprawdzę.
Pierwsza. Linka prędkościomierza. Ni ma śrubki.
Itd itp.
Mam 80 km wiec od jutra jadę normalnie.
Bez pieszczot :)

Linka nie ma śrubki (nakrętki), bo fabryczna jest zbyt krótka! Chyba, że Ci już się wykręciła i wypadła...
Trzeba sobie kupić, zdaje się że to gwint 4 i długość 3,5 cm, ale to sobie jeszcze sprawdź. Kupiłem takie w Castoramie, pakowane, chyba po 10 szt. Z drugiej strony dałem podkładkę i nakrętkę kołpakową.
Nakrętki kołpakowe zastosowałem, wszędzie tam, gdzie się tylko dało!  ;)

Zmień tera olej i jak dobrze rozgrzejesz (normalną pracą), pogoń go na maxa na krótkich odcinkach (2-4 km) i odpoczynek. Pyrkanie, w całej szerokości normalnych obrotów, na wszystkich biegach i znowu!!!  Ja tak robilem i jest suuuper! ;) 8)
Takie postępowanie mieści się, w każdej teorii!...  8)

Wiem, ze mój dotarł się bardzo ładnie, bo raz, że czuję, że jest OK, a dwa, jak byłem na przeglądzie, to mój serwisant, stwierdził, "no..., fajnie się dotarł"... ;) Pomimo to, nadal stosuję tę samą praktykę i tak będzie, aż do 1500 km!  8)
Oczywiście, po 300 km, robię już dłuższe trasy!
« Ostatnia zmiana: 23 Kwiecień 2016, 19:16 wysłana przez NG 27 »

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #62 dnia: 23 Kwiecień 2016, 18:58 »
Tam na dole musiała być śrubka..... ewidentnie. Miałem. Na klej wkrecilem.  Właśnie mi wybili 105. Jeżdżę od dziś tak jak piszesz i po godzinie jest różnica choćby w zmianie biegów. W tym tygodniu zmienię oliwę i trę dalej. Fajna ta zabawka jest.... naprawdę fajna :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Retep

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 105
  • Fac fideli sis fidelis
  • Model: M11 125 czarny - i na szczęście tylko czarny!
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #63 dnia: 24 Kwiecień 2016, 10:20 »
hejka!
a tak na marginesie M11 Cafe - to mnie ciekawi, gdzie da się posadzić tego pasażera? wg homologacji i katalogu Junaka ilość miejsc:2..... na siodełku doczepionym do kierownicy?
Jestem Gorszego Sortu

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2442
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #64 dnia: 24 Kwiecień 2016, 10:45 »
W wózku bocznym.  ;)
Ale tak nawiasem mówiąc, to brzmi to moto ładnie. Chciałbym mieć taki dźwięk w moim.

Pzdr.


Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #65 dnia: 24 Kwiecień 2016, 11:16 »
Nie ma tam miejsca na drugiego pasażera. .... ledwo moje 100 kg się tam mieści :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Esspace

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 5
  • Model: Junak M16 125 '2015
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #66 dnia: 24 Kwiecień 2016, 17:09 »
witam Cie i ja :)

moze faktycznie jakies spotkanie grupy stolicznej ???

kilku zoltodziobow jest wsrod nas wiec tym bardziej warto sie poznac...


Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 958
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #67 dnia: 24 Kwiecień 2016, 18:00 »
Jestem za chociaz mam malo czasu ale napewno kiedys sie uda

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2107
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #68 dnia: 24 Kwiecień 2016, 19:31 »
Cafe naszego kolegi
Gra genialnie - tu ALMOT przyplusował tak ładnie wydechy zestroić :)
https://youtu.be/AZTIcEQmN_U

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2107
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #69 dnia: 24 Kwiecień 2016, 19:41 »
Taka sytuacja :)

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2442
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #70 dnia: 24 Kwiecień 2016, 20:14 »
300, ale Twój też wygląda zacnie.

Pzdr.

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2107
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #71 dnia: 24 Kwiecień 2016, 20:16 »
300, ale Twój też wygląda zacnie.

Pzdr.

Dziękować tak sobie uświadomiłem że mój teraz to tylko silnik i dwa koła zero zbędnych elementów.
Strasznie zadziornie wygląda - moto zniknęło silnik jakoś się wyolbrzymił w tej ramie teraz ;).

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2442
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #72 dnia: 24 Kwiecień 2016, 20:23 »
Gandalf kiedyś napisał, że najważniejsze to:
"Silnik, dwa koła i mina wesoła"  ;D

Pzdr.

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #73 dnia: 24 Kwiecień 2016, 20:28 »
Na żywo robi mega wrażenie ten bober. Mega.

Trzysta, Fajnie Cię poznać :)
« Ostatnia zmiana: 24 Kwiecień 2016, 20:39 wysłana przez Mr.Whitie »
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2107
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Nowy M11 Cafe WWA
« Odpowiedź #74 dnia: 24 Kwiecień 2016, 20:44 »
Na żywo robi mega wrażenie ten bober. Mega.

Trzysta, Fajnie Cię poznać :)

Spoko
Fajno że nas tyle już w Wawie.
Tak to czlowiek sam popitalał

Szukaj obejmek bedziem customować Twoje Cafe :)