Autor Wątek: Jeśli już kupiłeś Junaka. Procedura startowa.  (Przeczytany 1473 razy)

Offline NGN 27

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 759
  • Model: Junak M 16 125
Jeśli już kupiłeś Junaka. Procedura startowa.
« dnia: 27 Kwiecień 2016, 21:14 »
"Zakup nowego motocykla, to z pewnością fantastyczna chwila, jednak żeby trwała jak najdłużej konieczne jest wykonanie tkz. przeglądu zerowego!" Zdaje się, że to chyba cytat z instrukcji obsługi, a w każdym bądź razie, mógłby nim być...  ;)

Ponieważ ...z reguły... nasz sprzedawca/serwis, mówiąc ogólnie, nie przywiązuje szczególnej wagi do tego procesu, (przegląd zerowy) koniecznym jest wykonanie go, we własnym zakresie, oczywiście tylko tak, dla własnej satysfakcji i pewności!   ;) 8)

My, jako Forum  8), polecamy wykonanie poniższych czynności startowych;


1. Dokręcanie wszystkich śrubek, a dodatkowo wymianę, lub dołożenie nakrętek kapturowych.
- w pierwszej kolejności, należy sprawdzić poprawność kontrowania zębatki zdawczej napędu (tej mniejszej, przy silniku)
- wymianę śrubki linki od prędkościomierza na dłuższą - 3,5 cm, zakręcenie jej na przelot i dodatkowo kontrowanie nakrętką kapturową.
2. Wymiana oleju, przed upływem 150 km. ( [125] zalecana ilość podana przez producenta to 1,8 l (naklejka na silniku), a według instrukcji jest to wartość 1,9 l) Zalecamy 1,8 l. Każdy pewnie zada pytanie - ale po co, skoro przy 300 km serwis zrobi to za mnie? Otóż przekonasz się o tym, jeśli sam zlejesz olej i zobaczysz w jakim jest stanie, już po 80-100 przejechanych kilometrach!!! Naprawdę warto to zrobić i oczywiście przeczyścić filtr oleju, w postaci siateczki, umieszczonej pod korkiem spustu oleju! [M16]
4. Sprawdzenie ewentualnego wycieku oleju z otworka rewizyjnego.
5. Docieranie - Proces docierania najintensywniej odbywa się właśnie, przy pierwszych kilometrach.
W tym miejscu należy wspomnieć, że istnieją, co najmniej dwie "procedury dotarciowe", Wersja bardziej popularna polega na szybkim osiąganiu parametrów maksymalnych, czyli wykręcaniu wysokich obrotów i docieraniu w całym jego zakresie. (przy pierwszych przejechanych kilometrach), inna, polecana przez producenta, opisana jest w instrukcji obsługi. O tym, której metodzie zaufać, musi zdecydować sam użytkownik. Jedną z metod opisuje kolega tu; http://junak-daytona.pl/zrob-to-sam-junak-m16/kontrowersyjnie-o-docieraniu/
6. Sprawdzenie naciągu łańcucha. ...........

Przegląd po przejechaniu 300 km.

Na co należy zwrócić uwagę i o co poprosić naszego serwisanta, na pierwszym przeglądzie, po 300 km?

1. Regulacja zaworów - temat omawiany tu; http://junak-daytona.pl/zrob-to-sam-junak-m16/luzy-zaworowe-w-m16/

Odpowiedz Junak POLSKA

Informujemy, iż są to następujące wartości: [125] 0,07 ssący, 0,09 wydech
Pozdrawiamy.
Zespół Junak.

2. [125] Synchronizacja i regulacja gaźników,
3. Sprawdzenie wycieków płynów (otworek rewizyjny obudowy pompy wody, [125] wycieki z rurek odpowietrzających gaźniki, korek wlewu i [125] kranik paliwa, inne zauważone podczas dotychczasowej eksploatacji)
4. Istnieje możliwość wymiany zębatki zbiorczej (tylnej), szczegóły znajdziesz tu; http://junak-daytona.pl/zrob-to-sam-junak-m16/wymiana-zebatki-m16-125cc-(na-koszt-almotu)/
5. Dyskusja na temat wpływu różnych przełożeń, (zębatek) na osiągi, toczy się w tym wątku; http://junak-daytona.pl/testy-porady-pytania-junak-m16/wplyw-przelozen-na-osiagi/
« Ostatnia zmiana: 04 Marzec 2017, 21:35 wysłana przez NGN 27 »