Autor Wątek: EGR / EVAP  (Przeczytany 662 razy)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
EGR / EVAP
« dnia: 25 Maj 2017, 10:09 »
Cześć

W tych naszych 125 jest niepotrzebnie całkowicie zawór EGR / EVAP czy jak tam go sobie chcemy nazywać.
Chciałbym całkowicie usunąć tą instalację.
Niestety nie mam umiejętności i narzędzi żeby sobie wystrugać zaślepki na Cylinder....
Wiecie może czy ktoś ma dedykowane? Może od czegoś pasują? A może ktoś będzie łaskaw zrobić mi takie za Bilety Narodowego Banku Polskiego?

Będę zobowiązany.

Za wszelkie ewentualne porady co jeszcze zaślepić jak już to usunę, będę oczywiście zobowiązany.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2102
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Maj 2017, 10:34 »
Bonzo wbił pałeczki do jedzenia w przewody :).

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Maj 2017, 10:43 »
Chce całą instalację wyrzucić.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Jacek_67

  • Ojciec miał Junaka, ma go syn, wnuk też będzie miał i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 191
  • Nieważy jest wiek - ważna jest pasja. ....
  • Model: Biało-czarny M-16 320cm
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Maj 2017, 10:52 »
Jak nic nie znajdziesz, to w przyszłym tygodniu coś możemy pokombinować. :-)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Maj 2017, 10:57 »
Ooo widzisz. Dzięki.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Jacek_67

  • Ojciec miał Junaka, ma go syn, wnuk też będzie miał i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 191
  • Nieważy jest wiek - ważna jest pasja. ....
  • Model: Biało-czarny M-16 320cm
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Maj 2017, 11:39 »
Ale jak nic nie znajdziesz.... :-)

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Maj 2017, 12:12 »
możecie wrzucić jakąs fote co i gdzie trzeba zaslepic?
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 61
  • Model: M11 125

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 957
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #8 dnia: 25 Maj 2017, 19:40 »
White to jest wlasnie ta zaslepka na Allegro co ci mowilem

Offline Jacek_67

  • Ojciec miał Junaka, ma go syn, wnuk też będzie miał i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 191
  • Nieważy jest wiek - ważna jest pasja. ....
  • Model: Biało-czarny M-16 320cm
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #9 dnia: 25 Maj 2017, 20:04 »
Uff... upiekło mi się. Nie trzeba będzie rzeźbić. :-)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #10 dnia: 05 Czerwiec 2017, 12:59 »

Czy ktoś z Was poza zaślepianiem rurki pokusił się o usunięcie tego "systemu" tudzież zaślepienie otworów w cylindrze i regulację gaźników do nowych ilości powietrza?
Chciałbym poznać opinię takiej osoby z doświadczeniem :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Czerwiec 2017, 17:06 »
No dobra. Wiem ze Was to może śmieszyć ale ja chce wiedzieć na litość boska jak to gówno działa.
Na niskich obrotach czuje pod palcem gdy go przyłoże do tego zaworu, że wypycha spaliny.
Czyli rurki wychodzące z cylindra odprowadzają cześć gazów do tego zaworka i na niskich obrotach gazy te uchodzą do atmosfery ;) Jest tam pewnie zaworek kulkowy który przy wyższych obrotach zamyka wylot opisanych wyżej gazów powodując ze wpadają z powrotem do gaźnika tą rurką którą Bonzo zaślepiał pałeczką od chińszczyzny a ja kołkiem od mebli.
Czy rzeczywiście tak to działa? 
Jak w takim razie wyregulować gaźnik żeby było dobrze i na niskich i na wysokich obrotach?

A i jeszcze jedna sprawa. Taki wężyk grubości palca wychodzący centralnie na górze cylindra to jest odma? 

Takie mam problemy ;)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 957
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Czerwiec 2017, 06:30 »
Więc tak bo źle rozumieliśmy ten system. Dopiero gdy zmieniłem moto się dowiedziałem co to za ustrojstwo.
A więc tak.
Zwie się to Pair Valve.
jak to działa - zapożyczony cytat:
-u nas nie ma elektromagnesu, zawór otwiera podciśnienie z gaźnika, i powietrze nie jest zasysane z air boxa tylko poprostu rurka ssie sobie pod zbiornikiem-
"Więc wyjaśniamy:w dużym uproszczeniu,pod koniec sówu wydechu w kolektorze wydechowym panuje podciśnienie (na wolnych obrotach,ale też przy wysokich obrotach i zamkniętych nagle przepustnicach).Więc mamy podciśnienie które otwiera nam zaworki w głowicach (reed valves).Stanie sie tak gdy komputer silnika ECU obliczy na podstawie danych z czujników że jest to teraz potrzebne.OK zawór elektromagnetyczny jest otwarty,zaworki zwrotne w glowicach otwarte,powietrze z AirBoxa może sobie płynąć do kolektorów wydechowych.Ale po co?Tu chodzi o ochronę środowiska.Gdy nagle odejmiemy gazu,chwilowo mieszanka będzie zbyt bogata i spaliny będą zawierać dużo szkodliwych związków chemicznych i niespalone paliwo.Dzięki dodaniu do kolektorów wydechowych świeżego powietrza poprzez nasze zaworki,sonda lambda zmierzy nadmiar tlenu w spalinach a w związku z tym komputer ECU zuboży nam mieszankę,zmniejszając dawkę paliwa.I dodatkowo nasz katalizator dostanie dodatkowego tlenu aby skuteczniej dopalic te niespalone związki chemiczne.
Wszystko działa pięknie i ładnie dopuki mamy czyste i szczelne zaworki zwrotne w glowicach(REED'sy).Wystarczy jednak tylko że będą tam skwarki z nagaru żeby gorące spaliny dostały sie w drugą strone-z kolektorów do Airboxa i dalej do przepustnic,DETONUJĄC w nich wtryskiwaną właśnie mieszankę.Kto nie wierzy to niech odpowie na pytanie skąd w starszych DL ach jak mój na przyklad bierze sie nagar w zaworkach zwrotnych?Taka detonacja(backfire) potrafi zerwać gumę łączącą AirBox z przepustnicami(przeważnie przednią). "


A tutaj w belzebubim języku

http://www.moccsplace.com/images/pair/pair1.htm
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2017, 06:35 wysłana przez Bonzo »

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Czerwiec 2017, 08:45 »
Nie pasuje mi to w moim przypadku :)
Abstrahując od tego, że nie mamy ani sond lambda, ani ecu, który bo sobie to policzył ani zaworków żadnych zwrotnych (poza tym pod bakiem w M16 lub na dole przy dźwigni zmiany biegów jak u mnie).

O ile w Junakach 125 w których rurki wchodzą w kolektor w miejsce gdzie w 320 są sondy lambda, może to mieć sens (i schematycznie by się zgadzało) i rzeczywiście powietrze może tam pozwalać na dopalanie, o tyle doprowadzanie powietrza do cylindra (a u mnie rurki wchodzą w cylinder) nie wiem jaki miałoby mieć sens.

Poza tym na wolnych przez zaworek wylata ciepłe śmierdzące powietrze, czyli spaliny... a jak według powyższej teorii robiłoby się podciśnienie to chyba by zasysało, nie?

:)

Nice try Ty zdrajco marki!




« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2017, 08:49 wysłana przez Mr.Whitie »
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Czerwiec 2017, 09:08 »
Nawet jeśli przyjąć, że ta rurka, którą uparcie zaślepialiśmy jest rurką podciśnieniową, która w momencie wytworzenia tego podciśnienia w komorze spalania otwiera zaworek i pozwala zaciągać powietrze do cylindra (może są tam jakieś kanały, które prowadzą to powietrze do kolektora wydechowego), dlaczego zaworek na niskich obrotach "wypycha powietrze" zamiast je zasysać?

Itd itp.

Piszę do Almotu.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 957
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Czerwiec 2017, 19:19 »
Jak dodasz gazu zacznie zasysać.

U mnie w intruderze też rurki idą do cylindrów a ich zadanie to podanie właśnie tam powietrza. Nie mam rurki do gaźnika Zamiast tego mam elektromagnes który się załącza przy wyższych obrotach.

tak to wygląda w przekroju
http://www.moccsplace.com/images/pair/pair_system.jpg

Powietrze jest podawane z tyłu zaworu wydechowego tak jak w twoim Janku bo w moim Janku było od razu w rury. Czy to w rury czy za zawór chodzi o to samo o podanie powietrza tak by niespalone paliwo wypalało się w wydechach.
W intruderze mam zaślepioną całą tą ekologię oszukująć jej obieg. Efekt taki że nie podaje mi zawór powietrza do wydechów i cały czas słyszę tylko eksplozje z rur :D

Ale uogólniając.
Nie ma to wpływu na osiągi. Na strzały w rurach na pewno :)
Dowiedziałem się dlaczego u mnie został zaślepiony ten zawór. I okazało się, że to prozaiczna przyczyna. Przy wymianie oryginalnego tłumika na wydechy Cobry został ze starymi tłumikami a tak naprawdę jednym tłumikiem wywalony katalizator. Skoro nie ma katalizatora nie trzeba się martwić o o jego żywot. Ci co maja katalizatory wskazane by posiadali własnie sprawny (!!!) Pair Valve. Jeśli się go nie ma rury żółkną i topią się żeberka/ grodzie czy jak tam się to zwie w katalizatorze.

A i jeszcze na koniec- w moim janku dlatego właśnie zżółkła ta tuleja w której był katalizator bo sobie zaślepiłem ten cholerny zaworek :D

« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2017, 19:30 wysłana przez Bonzo »

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 616
  • Model: M16 125 :)
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Czerwiec 2017, 21:03 »
Bonzo już całkowicie wyjaśnił sprawę tego pseudo EGRa a rozwałkowywany chyba był jakieś półtora roku temu.
Wywalić katalizatory i zaślepić bo przy naszych pojemnościach rzecz całkowicie zbędna 8)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #17 dnia: 06 Czerwiec 2017, 22:34 »
Ok ok. Niech Wam będzie.
Przyjdą blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na gaźnikach trzeba po prostu dodać trochę więcej powietrza i juz?
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 616
  • Model: M16 125 :)
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Czerwiec 2017, 22:51 »
Ok ok. Niech Wam będzie.
Przyjdą blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na gaźnikach trzeba po prostu dodać trochę więcej powietrza i juz?
Po zaślepieniu warto zrobić synchro gaźników a co do mieszanki to niekoniecznie ruszaj.
Sprawdź czy coś się zmieniło, jak jest żwawszy to nie ruszaj, jak sie dławi to troszkę odkręć, wg przepisu 3 i 3/4 obrotu ;)

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 957
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Czerwiec 2017, 23:31 »
Fabrycznie na lewym gaźniku jest spieprzona mieszanka właśnie przez to podciśnienie do zaworu. I tylko to trzeba poprawić.

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Czerwiec 2017, 14:28 »
Ok ok. Niech Wam będzie.
Przyjdą blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na gaźnikach trzeba po prostu dodać trochę więcej powietrza i juz?
Po zaślepieniu warto zrobić synchro gaźników a co do mieszanki to niekoniecznie ruszaj.
Sprawdź czy coś się zmieniło, jak jest żwawszy to nie ruszaj, jak sie dławi to troszkę odkręć, wg przepisu 3 i 3/4 obrotu ;)

Panie to się kręci tymi złotymi śrubkami od spodu?
Wkręcam i następnie 3 i 3/4 odkręcam na obydwu i powinno być git?

Nie znam się, to chciałem jeszcze potwierdzić... :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 957
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #21 dnia: 08 Czerwiec 2017, 14:52 »
powinno być talala ale jak ustawisz 2 i 3/4 obrotu
3 i 3/4 to za dużo
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2017, 14:54 wysłana przez Bonzo »

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 616
  • Model: M16 125 :)
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #22 dnia: 08 Czerwiec 2017, 15:01 »
powinno być talala ale jak ustawisz 2 i 3/4 obrotu
3 i 3/4 to za dużo
Niekoniecznie ;)
Przypominam, że mamy niby takie same gaźniki a jednak inne i różnie wyposażone ;)
Ja np. nie miałem żadnej regulacji iglicy i wtedy dobrze chodził tylko na 3 i 3/4 obrotu.
Obecnie założyłem komplet dyszy z iglicami z Rometa R250 i testuję przed Iłkami 8)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #23 dnia: 08 Czerwiec 2017, 15:18 »
I mnie zmylacie.
Nie zaślepiam tego egr bo mi nie pojedzie jeszcze...
A do Iłek bym pojechał jednak :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 957
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowiedź #24 dnia: 08 Czerwiec 2017, 15:36 »