Autor Wątek: Tuning siedzenia  (Przeczytany 604 razy)

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 616
  • Model: M16 125 :)
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Sierpień 2017, 12:35 »
Krycha, trza było mówić wcześniej...
O czem? ;)
Przeca targowanie mamy we krwi więc o so chozi?  8)

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Sierpień 2017, 20:46 »
Może nie... każdy ma zdolności :)
założyłem że ta cena sztywna jest... trza było od razu rabat dla forum wywalczyc :)
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2102
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Sierpień 2017, 21:11 »
ja po bólu dupy jestem w stanie określić przebieg jaki zrobiłem (dokładniejszy od fabrycznych liczników  ;) ), a z takim siedzeniem to nici  ;D

Dooobre

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #28 dnia: 02 Wrzesień 2017, 00:52 »
Udało mi się zmodyfikować siodło do M11
koszt 100zł za podkładkę pod siodło firmy York
Klej tapicerski i gąbka tapicerska T35 2cm
Cel. pogrubić centralna cześć siedzenia, podnieść całość ile się da, dać dupce trochę wygody :)
1. rozszyć zszywki i wyjąc środek
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #29 dnia: 02 Wrzesień 2017, 00:55 »
2. Dołożenie pierwszej warstwy podnoszącej środek - gąbka która służyła za ochraniacz pleców... sztywna, jest dobra podporą dla żelu
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #30 dnia: 02 Wrzesień 2017, 00:58 »
1. przycięcie pierwszej warstwy żelu... podkładka pod siodło - odciąłem szwy została jedna warstwa materiału do której żel był przyklejony
Materiał daje dobre podłoże do kleju tapicerskiego
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Wrzesień 2017, 01:01 »
4. Newralgiczne miejsca dostały druga warstwe żelu, która została z podkładki
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #32 dnia: 02 Wrzesień 2017, 01:04 »
5. Po sklejeniu wszystkich warst zaczynając od spodu klejem tapicerskim w sprayu (szybko wiąże wstępnie więc nie trzeba czekać zbytnio) od góry przykleiłem gąbkę 20mm a następnie doklejałem ją do boków
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #33 dnia: 02 Wrzesień 2017, 01:13 »
Pod obicie warto dać miękką grubszą folię aby zwiększyć odporność na wodę.
Guziki sa osadzone na kołkach oi przeszyte sznurkiem na druga stronę.
Warto zacząć zakładanie dermy właśnie od tych guzików które sa do niej doklejone na stałe.
W tym celu przedłużyłem sznurki i przepikowałem je na druga stronę drutem.
Następnie skróciłem tak sznurki aby guziki odpowiednio umieściły dermę na swoim miejscu, potem zawiązałem sznurek na podkladkach które tam były.
Potem naciągnąłem juz dermę na całośc
Na koniec Tucker/zszywacz i zszywki w miejsce starych 6mm sa ok

jak widac na zdjęciach środek wyraźnie wypłaszczony, kształt lepszy niz na zdjęciach a jeszcze zapewne się ułoży
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #34 dnia: 02 Wrzesień 2017, 01:22 »
Na koniec poprawiłem istniejące odbojniki siodła (rurki gumowe) z których dwa były pęknięte - włożyłem do wszystkich odpowiedni wąż igelitowy, pęknięte skleiłem budaprenem i zszywkami.
Montując zawieszenie dołożyłem tez kilka podkładek dzięki czemu siodło poszło jakiś 1cm do góry dając łącznie podniesienie od3 do 4cm.
Pod odbojniki na ramę podłożyłem jeszcze 1cm filcu aby nie wisiały w powietrzu, ale muszę to wymienić na jakąś czarną gumę
Siedzenie zyskało na wysokości, usztywniło się ale tez stanowi lepsze podparcie tyłka więc cel osiągnięty :)

mam jeszcze pomysł aby podnieść siodło zmieniając trzymanie przednie - zamiast uchwytu pod ramę chcę dać odpowiednią prostokątną podporę... wówczas uchwyt pójdzie nad mocowanie baku o jakieś 2-3 cm. Dystanse ze śrubami z tyłu powinny wykonać pozostałą robotę.
Wówczas pod siodłem zyskam przestrzeń na elektrykę której w M11 nie ma... może jakieś boczne zasklepki itd...
« Ostatnia zmiana: 02 Wrzesień 2017, 18:40 wysłana przez Kefir »
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Jacek_67

  • Ojciec miał Junaka, ma go syn, wnuk też będzie miał i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 191
  • Nieważy jest wiek - ważna jest pasja. ....
  • Model: Biało-czarny M-16 320cm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #35 dnia: 02 Wrzesień 2017, 10:30 »
Ależ to Pan pieknie wyartykułował. :-)

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Tuning siedzenia
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Wrzesień 2017, 00:29 »
Przetestowane... 2x450km +200 w Bieszczadach... wygoda nie do porównania z oryginałem :)
jestem zadowolony
jeszcze tylko podniosę ten fotel o 2cm aby się wyrównał z tylnym :)
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.