Autor Wątek: Na co zmieniliście Janka ?  (Przeczytany 400 razy)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2102
  • Model: M11 - 320cm3
Na co zmieniliście Janka ?
« dnia: 22 Czerwiec 2017, 11:23 »
Panowie i Panie mam pytanie.
Po ostatniej podróży na zlot w te i z powrotem organoleptycznie sprawdziłem że najmilsza dla ucha i tyłka prędkość w M11 - 320 cm3 to 90 km/h wg prędkościomierz czyli 83 wg GPSa co daje prawie 90 km/h dla puszek nas mijających (założyłem przekłamanie w typowej puszce na poziomie 5-6 km/h na plus do GPSa). Tzn. brykając moje 90 km/h licznikowe puszka mnie wyprzedzająca widzi że jadę prawie 90km/h.

Jak dla mnie brakuje mi tych 20 km/h do pełnej 100 wg GPSa.

I teraz pytanie do osób które przesiadły się z Janka na coś większego jakie macie prędkości przelotowe, czy nie okazało się że wydaliście te kilkanaście tysia na nową maszynę żeby spokojnie sobie sunąć te 90-100 km/h czy pałujecie ile fabryka dała :)

W zasadzie ta obecna prędkość przelotowa Janka jest w dolnych granicach do zaakceptowania ale w tym momencie jazda na zlot z Wawy bez przystanków na jedzenie to niby 2 godzinki.
Brykając 100 km/h w teorii można wyrobić się w półtorej godziny.
I tak kombinuję sobie czy warto sprzedawać Janka i dokładać minimum 10 000 PLN żeby zyskać pół godziny na dwugodzinnej trasie.

Wiem że do dłuższych objazdówek i na HAJŁEJE prędkość powyżej 100 km/h to fajna sprawa.
Pytam bo w drodze na zlot spotkaliśmy gościa co pomykał dużym INTRUDEREM z córką i na pytanie jak szybko robi trasę bo ten nasze Janki to nie są demony prędkości to ku mojemu zdziwieniu odpowiedział a spokojnie 90 km/h sobie latamy :)

Zauważyłem że pomykając te 90 km/h puszki jadące za nami na drodze jednojezdniowej dwukierunkowej już takie skore do wyprzedzania nie są, niestety sytuacja zmienia się na autostradzie - gdzie brykając te 90 km/h w zasadzie wyprzedza nas wszystko co może :)


Uogólniając jak szybko latacie po przesiadce z Janka na coś większego i ile minut/godzin dzięki temu zyskujecie.

« Ostatnia zmiana: 22 Czerwiec 2017, 11:31 wysłana przez trzysta »

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Czerwiec 2017, 11:59 »
Manetką gazu "do siebie".
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline zdzichfur

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 1557
  • live to ride
    • galeria - zdzichfur
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Czerwiec 2017, 12:11 »
Na drogach typu S i A prędkość przelotowa to 100-120 km/h lecz tu idzie jeszcze o zajebisty komfort wyprzedzania np TIRa , który trwa chwilkę a nie od świtu do zmierzchu.
Podobnie było w Vulkanie jak i w eRTeku.
"Wolna jazda nie przeszkadza mi czuć się wolnym."
Galeria zdzichfur http://junak-daytona.pl/galeria/index.php?cat=10009

Offline petek

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 283
  • Model: Był m16 320 jest Honda Shadow VT750
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Czerwiec 2017, 12:32 »
U mnie w Shadow podobnie jak u Zdzichfura - 100-120 km/h, choć do demonów mocy ten motocykl nie należy. Wracając z Iłek wykręciłem czas ok. 1:20 (120-130 km/h prawie non stop).

Offline Jacek_67

  • Ojciec miał Junaka, ma go syn, wnuk też będzie miał i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 191
  • Nieważy jest wiek - ważna jest pasja. ....
  • Model: Biało-czarny M-16 320cm
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Czerwiec 2017, 12:49 »
Ja podobnie jak trzysta. Delektuję się jazdą w okolicach 90 km/h. Nic więcej na ten moment nie jest mi potrzebne do szczęścia. Jak chcę szybkości to wsiadam w puszkę i koniec. :-)

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 957
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Czerwiec 2017, 13:42 »
90-100 km/h do normalnego pomykania. I na junaku i na intruderze mam podobnie.
Największy plus po przesiadce to ogromny zapas mocy (wyprzedzanie tirów to tylko pierdnięcie z tłumików) i przy prędkości do 100 błoga cisza.

Natomiast co do tras szybkiego ruchu spokojnie można sobie pozwolić na jazdę do ok 140 km/h Jest jeszcze znośnie. Da się szybciej i to dużoooo szybciej ale przyjemność z jazdy już żadna.
« Ostatnia zmiana: 22 Czerwiec 2017, 13:47 wysłana przez Bonzo »

Offline petek

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 283
  • Model: Był m16 320 jest Honda Shadow VT750
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Czerwiec 2017, 14:21 »
Zgadzam się z Wami, że 90-100 to najbardziej komfortowa prędkość, jednak czasami warto mieć możliwość pojechania szybciej. Jak dla mnie powyżej 120 już jest słabo. Pomimo dużej szyby komfortu nie ma.

Offline FrrFurr

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 133
  • Model: Był M16 320 Jest Vulcan 900
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Czerwiec 2017, 16:40 »
300..zadałeś pytanie, na które każdy może odpowiedzieć inaczej :)
Weźmy chociaż miejsce zamieszkania - czym innym jest pipidówka jak moja, gdzie po minucie mam wbity najwyższy bieg i sobie jadę - to daje możliwość kupienia ciężkiego moto i nie męczenia się z nim pomiędzy samochodami jak ktoś z W-wy czy osoba od której kupiłem Vulcana (Poznań) której ta maszyna zupełnie nie sprawdziła się w korkach.
Ja poza zabudowanym na ogól jeżdżę ok 120km/h i tak też jeździłem Junkiem. Pozwala mi to uniknąć  kierowców pojazdów typu..rozpędziłem te 60KM do 100ki i będę wszystko wyprzedzał. Kiedy jeździłem 150cc, które miało max 100km/h to dostawałem zawału, kiedy mnie tacy wyprzedzali na trzeciego, przez pół kilometra. Obecna maszyna daje mi komfort odjechania, kiedy widzę takiego w lusterku. Moja kobieta również twierdzi, że woli kiedy jadę szybciej i mniej aut nas wyprzedza. A na Junku tak się odjechać nie dało.
Być może jestem przewrażliwiony, ale kiedyś starsza babcia jadąca chodnikiem położyła mi się z rowerem na maskę(całe szczęście toczyłem się powoli do skrzyżowania) i jeśli kogokolwiek wyprzedzam, to zjeżdżam maksymalnie jak najdalej o wyprzedzanego i zawsze daję gaz na maxa, by trwało to jak najkrócej, nawet jak nic z naprzeciwka nie jedzie.
Tyle odczuwalnych przeze mnie różnic :)
Czasami jeździłem i jeżdżę sobie przez Niemcy - oprócz jakości dróg (nie autostrad) podstawowa różnica - nikt nie jedzie powyżej 100km/h, chyba że Polak ;)  Tam jazda na Junku to był prawdziwy relaks, którego u nas trudno było doświadczyć :D

Franky_Furbo jakby kto pytał :)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2102
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Czerwiec 2017, 19:23 »
Też zauważyłem że im dalej od granicy tym ludzie za kierą spokojniejsi.
Może i my tego u nas doczekamy :).

Offline darul

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 883
  • Model: M16 - czerwony
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Czerwiec 2017, 20:13 »
Też zauważyłem że im dalej od granicy tym ludzie za kierą spokojniejsi.
Może i my tego u nas doczekamy :).

jaka kultura w narodzie taka na drodze...
więc możesz być spokojny - nie doczekamy
Darek

Offline NGN 27

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 759
  • Model: Junak M 16 125
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Czerwiec 2017, 20:56 »
jaka kultura w narodzie taka na drodze...
więc możesz być spokojny - nie doczekamy

Darul, w Iłkach była jakaś wymiana kulturowa?...  ;D

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 616
  • Model: M16 125 :)
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Czerwiec 2017, 22:32 »
Darul, w Iłkach była jakaś wymiana kulturowa?...  ;D
W Iłkach to my tworzyliśmy kulturę 8)

Offline hrabia

  • Every Day Matters
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 103
  • To jest to!!!- powiedziała Coca-Cola, pijąc piwo!
  • Model: był M16 320 czarny chrom, jest VTX 1300
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Czerwiec 2017, 22:36 »
Tyż prawda.pozdro Krynia ;D

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 201
  • Model: M11 125ccm
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Czerwiec 2017, 15:16 »
Podzielam zdanie FrrFurra (to ten od tłumików :P ) Nie chodzi o prędkość przelotową bo na miasto mój Janek jest wystarczający.
Raczej komfort wyprzedzania, ucieczki przez zagrożeniem czy możliwość jazdy z plecakiem ma tu duże znaczenie.
Ponad to kultura pracy silnika przy tych 100km/h tez ma duże znaczenie, co zresztą widać już pomiędzy 125 a 300.
Ja zakładam raczej Janka na miasto a po uzyskaniu lejcy coś większego na trasy.
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Czerwiec 2017, 20:08 »
Ja się dziś przymierzałem do KTM Duke 125.
Łooo Panie jak to pięknie lata. W sensie 125 w junaku a 125 tam to niebo a ziemia.
Przed zakupem w sumie powstrzymuje mnie myśl, że zrobię jednak to A i stracę na tym KTM zbyt dużo sprzedając go po sezonie....
Co do prędkości Junakiem. Po wyrzuceniu tych wszystkich pierdół niepotrzebnych spokojnie bez zbędnego trzęsienia jedzie sobie licznikowe 95. Na trasie licznikowe 110-115 ale to już drgania zbyt duże. Fajnie byłoby mieć trochę zapasu... ze 30-40 km/h i 15-30 KM... Myślę, że 320 w tym moim odelżonym M11 wystarczyłoby mi na długo... W mieście i tak przelotowo to 80.
Tak se piszę bo nie wiem co zrobić z tym KTM... we wtorek będzie do odbioru.... i mam zarezerwowanego.... masakra.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 61
  • Model: M11 125
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Czerwiec 2017, 22:06 »
Ja się dziś przymierzałem do KTM Duke 125.
Łooo Panie jak to pięknie lata. W sensie 125 w junaku a 125 tam to niebo a ziemia.

Mówisz o wersji na 2017? Też się poważnie nad nim zastanawiałem, ale moja połowica stwierdziła że na to ze mną nie wsiądzie. :P

Offline mc_enc

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 453
  • śpiesz się powoli... na śmierć zawsze zdążysz
  • Model: Był M-11 320 cm3 Jest DL650XT
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Czerwiec 2017, 18:32 »
300 jak widziałeś zmieniłem sprzęt na szybszy oraz inny gatunek. I, ot paradox, wydaje mi się że zacząłem wolniej jeździć.
Na drogach "S" i "A" jadę dużo szybciej i muszę się pilnować bo zaczynam przesadzać, natomiast jadąc krajówkami czy lokalnymi jadę poniżej 90. W tym wypadku sama świadomość że w razie czego mam zapas mocy i mogę się oddalić od "dziwnych" użytkowników drogi, daje bardzo duży komfort psychiczny. I powiem że w Janku głównie tego mi brakowało, choć dzielnie niósł dość mocno przeciążony, swojego właściciela.
Podsumowując, Janek to bardzo udana konstrukcja i być może gdyby w Polsce była inna kultura jazdy, to co jest by wystarczyło. Do lansu, gdy rzadko się wyjeżdża w trasę jest ok. Natomiast do podróży natomiast trochę brakuje. Oczywiście można podróżować nawet 50 czy 125, jak nasz kolega Jaskiniowiec, to myślę że ze 320cm3 można by było wyciągnąć więcej mocy.
A teraz najlepsze. Zmieniłem sprzęt nie dlatego że był słaby (brakowało tej mocy) ale dlatego że mój tyłek miał stanowczo inne zdanie na ten temat. Ot i wszystko

Offline szames58

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 144
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #17 dnia: 02 Lipiec 2017, 21:36 »
I powiem że w Janku głównie tego mi brakowało, choć dzielnie niósł dość mocno przeciążony, swojego właściciela.


Ważę w porywach od 61-63kg i mój Junaczek, gdybym mu pozwolił, to uciekłby spode mnie  ;D ;D ;D

Offline Dadi

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 179
  • Model: m11/125, Honda Stateline 1300
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Lipiec 2017, 10:14 »
Honda Stateline. 1300 pojemnosci , mocy nie za wiele ale potęzny moment obrotowy wynikajacy z pojemnosci. Coz pordruzuje w okolicach 120km/h zazywaczaj. Silnik nie wyje jak by z ramy mial wyskoczyc i wyzionąć ducha gdzies w rowie przy jezdni. Teraz silnik mi bulgocze wolniutko i przyjemnie nawet przy 140 km/h . nie potrzeba szybciej. Dobrze jest moc bezpiecznie wyprzedzic tira czy podgorke czy pod wiatr . Junak swietny byl by poznac co to jest motocykl. Jednak by jezdzic przebny jest sprzet mocniejszy.

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2428
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Lipiec 2017, 20:12 »
Yamaha MT09 Tracer. Ma wszystko, czego chciałem.

Offline cezkrk

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 47
  • Model: Biały M16 320 był jest Hyosung Aquila GV 650
Odp: Na co zmieniliście Janka ?
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Lipiec 2017, 20:39 »
Hyosung Aquilq GV 650 , 73 koniki, czuć wreszcie moc  8)