Autor Wątek: Regulacja tylnego zawieszenia  (Przeczytany 11696 razy)

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #25 dnia: 06 Sierpień 2013, 20:44 »
Nie sprowokujesz mnie do rozebrania amora, Młody Szyderco ;)

A nie rozebrałeś jeszcze?? ??? ??? ??? ??? ???

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Sierpień 2013, 20:54 »
A po co skoro wiem jak działa ?   ;D
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Sierpień 2013, 21:04 »
A po co skoro wiem jak działa ?   ;D
A bo chyba w błędzie jesteś ;D ;D ;D ;D

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #28 dnia: 06 Sierpień 2013, 21:35 »
Młody, kończę trzeciego browara, nie prowokuj  8)
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #29 dnia: 06 Sierpień 2013, 22:01 »
Młody, kończę trzeciego browara, nie prowokuj  8)

Oj tam też mam piwo w domu. nie zmieniaj tematu:)
Ty się weź przemyśl jeszcze raz jak to działa bo coś kurcze mi się to nie podoba:)

Offline darul

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 883
  • Model: M16 - czerwony
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #30 dnia: 06 Sierpień 2013, 22:14 »
czym się różni teoria od praktyki?

praktyka -  nie wiadomo dlaczego, ale wszystko działa
teoria - wiadomo jak, ale nic nie działa

 ;D
Darek

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #31 dnia: 06 Sierpień 2013, 22:35 »
Młody, kończę trzeciego browara, nie prowokuj  8)

Oj tam też mam piwo w domu. nie zmieniaj tematu:)
Ty się weź przemyśl jeszcze raz jak to działa bo coś kurcze mi się to nie podoba:)

Kupię strzykawkę, sprężynkę i Ci pokażę...
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Franky_Furbo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 199
  • Model: M16 320cc
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #32 dnia: 24 Maj 2014, 19:35 »
Wczoraj byłem w sklepie w którym kupiłem mojego M16 by odebrać instrukcję obsługi, bo mi wcześniej nie dali. Zapytałem czemu mój bombowiec taki sztywny, czy da się coś z tym zrobić, czy się reguluje... fakt, szefa nie było, ale mechanicy zrobili niezbyt mądre oczy i stwierdzili że regulacji nie ma  :o
U mnie to wygląda jak na foto. Da radę troszkę zwiększyć komfort? :)
« Ostatnia zmiana: 31 Maj 2015, 23:29 wysłana przez Łysy »

Offline GANDALF

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 864
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #33 dnia: 24 Maj 2014, 20:19 »
Lwg


Wszystko możesz, podnieść, opuścić, twardy - miękki, zobacz pierwszy post w tym temacie. 

Offline Franky_Furbo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 199
  • Model: M16 320cc
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #34 dnia: 24 Maj 2014, 20:37 »
Z tego co zrozumiałem porównując fotki - mam podniesione na maksa(schowany gwint) i mógłbym jeszcze bardziej usztywnić (trochę gwintu widać) Dobrze wnioskuję ? :)

Offline johnymetallica

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 103
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #35 dnia: 31 Maj 2015, 22:22 »
Jak podczas jazdy na nierównościach słychać takie krótkie "bzyczenie" opony to znaczy że opona ociera o błotnik? czy co tam jest pod spodem? Możliwe, że zawieszenie mogło się zrobić bardziej miękkie? Bo wcześniej tego nie miałem.

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #36 dnia: 31 Maj 2015, 23:29 »
Wczoraj byłem w sklepie w którym kupiłem mojego M16 by odebrać instrukcję obsługi, bo mi wcześniej nie dali. Zapytałem czemu mój bombowiec taki sztywny, czy da się coś z tym zrobić, czy się reguluje... fakt, szefa nie było, ale mechanicy zrobili niezbyt mądre oczy i stwierdzili że regulacji nie ma  :o
U mnie to wygląda jak na foto. Da radę troszkę zwiększyć komfort? :)

Jezu, gdzie Ty kupowałeś Junaka, w Biedronce ?
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline deeppurple

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 101
  • Model: Junak M16 125
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #37 dnia: 01 Czerwiec 2015, 10:40 »
Hej nie mogę otworzyć zdjęć z pierwszego posta jakieś rady?

Offline Franky_Furbo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 199
  • Model: M16 320cc
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #38 dnia: 01 Czerwiec 2015, 17:24 »
Wczoraj byłem w sklepie w którym kupiłem mojego M16 by odebrać instrukcję obsługi, bo mi wcześniej nie dali. Zapytałem czemu mój bombowiec taki sztywny, czy da się coś z tym zrobić, czy się reguluje... fakt, szefa nie było, ale mechanicy zrobili niezbyt mądre oczy i stwierdzili że regulacji nie ma  :o
U mnie to wygląda jak na foto. Da radę troszkę zwiększyć komfort? :)

Jezu, gdzie Ty kupowałeś Junaka, w Biedronce ?

Hmm... Biedra jest dosłownie 40 metrów dalej  ;D

indi 38

  • Gość
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Wrzesień 2015, 17:16 »
Wiem że temat był dawno poruszany , ale podzielę się z wami pewnym spostrzeżeniem odnośnie regulacji sztywności tylnego zawieszenia. Otóż w moim M16 też jest taka możliwość ( piszę ..też, bo z informacji od Almotu nie we wszystkich egzemplarzach amorki są montowane...????!!!) Motocykl trafia do sprzedaży z ustawieniem na sztywno , czyli błotnik jest wysoko. Można oczywiście śrubami , trzpieniami regulacyjnymi , zmienić to ustawienie na miękko , widać to po opuszczonym błotniku. Jednak moim zdaniem , takie ustawienie , mimo iż bardziej komfortowe , niesie ze sobą następną niedogodność. Zauważyłem że w takim ustawieniu , regulacja naciągu łańcucha nie ma żadnego sensu i prowadzi do jego szybszego zużycia. Motor w tym przypadku pracuje i zmienia sie jego prześwit . Jeśli ktoś się jednak uprze i będzie chciał tak jak i ja , mieć ustawienia na miękko , to musi wykonać regulację łańcucha przy obciążeniu. To znaczy , użytkownik pojazdu siada na nim a druga osoba w tym czasie dokonuje regulacji naciągu łańcucha. Żeby zrozumieć o czym piszę można łatwo to zaobserwować . Sprawdzcie naciąg łańcucha bez obciążenia i następnie usiądzcie na nim i sprawdzcie ponownie. Żobaczycie jaka jest różnica. Żresztą jak ustawicie amorki na miękko to łańcuch będzie wisiał jak żyrandol. Wróci do poprzedniego ustawienia jak go obciążycie.......Mam nadzieję że rozumiecie o czym piszę....Moim zdaniem to wada konstrukcyjna , bo przy tej długości łańcucha jak występuje w M16 i umieszczania tam amorów dających skok 6-7 centymetrów  musi luzować i napinać łąńcuch ,także w tych parametrach ( amory działają poprzecznie a nie pionowo) Z technicznego punktu widzenia nie ma prawa to działać bez spustoszenia ogniw łańcucha , który nie posiada przecież żadnego dodatkowego mechanicznego napinacza. Pozdrawiam...

indi 38

  • Gość
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Wrzesień 2015, 18:50 »
Moim zdaniem Junak M16 powinien mieć takie rozwiązanie napędu łańcuchem. Ja właśnie tak bym go zaprojektował . Miałby wtedy normalną możliwość regulacji zawieszenia a i łańcuch praktycznie bezobsługowy...co o tym myślicie ?
Oglądajcie od 30 sekundy...
https://youtu.be/IZRwwqSESEk

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 616
  • Model: M16 125 :)
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #41 dnia: 28 Wrzesień 2015, 21:36 »
Moim zdaniem Junak M16 powinien mieć takie rozwiązanie napędu łańcuchem. Ja właśnie tak bym go zaprojektował . Miałby wtedy normalną możliwość regulacji zawieszenia a i łańcuch praktycznie bezobsługowy...co o tym myślicie ?
Oglądajcie od 30 sekundy...
https://youtu.be/IZRwwqSESEk
Ciekawe rozwiązanie na dwa łańcuchy ale nie w naszych maszynach - za mało miejsca.
Przyznam, że miałem ten sam dylemat związany z zawieszeniem i łańcuchem. Doszedłem do wniosku, że nie jest tak źle jak opowiadają i amorki mam ustawione mniej-więcej w połowie swojej skuteczności. Wydaje mi się, że jest to optymalne ustawienie na wagę ridera około 85-90kg. Siedzenie aż tak nie boli ;)
Myślałem też nad napinaczem łańcucha i jest to do ogarnięcia ale poczekam na zakończenie gwarancji - dawca z napinacza osprzętu z jakiejś puszki ;)

indi 38

  • Gość
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #42 dnia: 28 Wrzesień 2015, 22:40 »
Moim zdaniem Junak M16 powinien mieć takie rozwiązanie napędu łańcuchem. Ja właśnie tak bym go zaprojektował . Miałby wtedy normalną możliwość regulacji zawieszenia a i łańcuch praktycznie bezobsługowy...co o tym myślicie ?
Oglądajcie od 30 sekundy...
https://youtu.be/IZRwwqSESEk
Ciekawe rozwiązanie na dwa łańcuchy ale nie w naszych maszynach - za mało miejsca.
Przyznam, że miałem ten sam dylemat związany z zawieszeniem i łańcuchem. Doszedłem do wniosku, że nie jest tak źle jak opowiadają i amorki mam ustawione mniej-więcej w połowie swojej skuteczności. Wydaje mi się, że jest to optymalne ustawienie na wagę ridera około 85-90kg. Siedzenie aż tak nie boli ;)
Myślałem też nad napinaczem łańcucha i jest to do ogarnięcia ale poczekam na zakończenie gwarancji - dawca z napinacza osprzętu z jakiejś puszki ;)

Cieszę się że mnie rozumiesz. Jak tylko zobaczyłem Junaka na żywo to aż nie wierzyłem że nie posiada nigdzie napinacza  a ma poprzeczne amorki...??!!! Pojęcia nie mam co konstruktor miał na myśli....? Podejrzewam  więc że pierwotna konstrukcja oparta była na sztywnej ramie. Amorki to niestety frywolna interpretacja jakiegoś szalonego marketingowca...:)

Offline deeppurple

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 101
  • Model: Junak M16 125
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #43 dnia: 03 Październik 2015, 09:57 »
indi ja ustawiłem zawieszenie prawie na sztywno. Tak właśnie aby łańcuch nie pracował. Myśle jednak że amortyzatory to dobre rozwiązanie. Na postoju nie odczuwasz ich pracy ale podczas jazdy wybierają te duże dziury. W innym przypadku przenoszą się duże drgania na ramę i jest opcja pękania...

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2428
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #44 dnia: 16 Luty 2016, 22:46 »
Moi drodzy parafianie. Proszę o wsparcie. Dziś dorosłem do kwestii regulacji tylnych amortyzatorów. Jak Wam się udało regulować sztywność amortyzatorów bez zdemontowania. Ja nie mogłem ruszyć tych śrub. W konsekwencji jeden uległ wymontowaniu. I tutaj nowa zagadka, nie mogę ruszyć żadnej nakrętki.
Czy sami dorabialiście klucz do kręcenia deklem amortyzatora, czy może udało się wam kupić. Mam taką myśl, by spróbować pokręcić tym deklem i zobaczyć co się stanie.
Pokręcić nakrętką kontrującą nie ma szansy.
Jakiś, jak by to nazwać delikatnie, a co tam, jakiś debil tak to do...bał, że teraz nie można tego ruszyć.

Pomocy, jak rozwiązać ten problem? Chciałbym zobaczyć, jak to jest z zawieszeniem miękkim, a nie tak jak u mnie na 220 kg. Ja ważę w umundurowaniu 90 kg, niech tam, sakwy ze 20 kg, to gdzie tam do 220.

Pomocy.

Pzdr.
« Ostatnia zmiana: 16 Luty 2016, 22:48 wysłana przez Power »

Offline Marky

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 309
    • M16 - facelifting.
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #45 dnia: 16 Luty 2016, 23:49 »
Jak pracowałem w warsztacie takie niechcące odkręcić sie kontry grzaliśmy ostrożnie palnikiem.Ale w tym przypadku,jeśli tam jest tuleja metalowo gumowa będzie ryzykownie.

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2102
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #46 dnia: 17 Luty 2016, 07:46 »
A całonocna kąpiel w WD 40 z colą plus opukiwanie młoteczkiem.

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2428
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #47 dnia: 19 Luty 2016, 23:52 »
Zdzisiu i Sławek rozpoczęli poszukiwania klucza do regulacji amortyzatorów tylnych. Panowie, wielkie dzięki. Jak się znajdzie to chętnie sprawdzę, jak to można zrobić bez wyciągania amortyzatorów.
Ale dziś nie wytrzymałem i przeprowadziłem demontaż amortyzatorów i regulację z wykorzystaniem innej technologii.
Otóż, pomyślałem, że może się sprawdzić narzędzie łańcuszkowe do odkręcania samochodowego filtra oleju. Swego czasu nabyłem takie i dziś użyłem. Co prawda do innego celu, ale...
 ;D Sprawdziło się  ;D
Po wyjęciu amortyzatora i zakupieniu 2 odpowiednich kluczy 24 i 27, które nie wyginają się jak plastelina, udało się delikatnie poluzować kontrę. Następnie za pomocą klucza łańcuszkowego, obracając obudową amortyzatora uzyskałem efekt taki jak przy kręceniu kluczem specjalnym.
Efekt. Matko Boska, Junak ugina się, gdy się podskoczy i energicznie usiądzie na siodle. Nie przeżyłem takiego zjawiska od dnia zakupu. Zastanawiam się, w jakim celu jakiś "przemyśłny" człowiek ustawił to zawieszenie w taki sposób, że do tej pory na wybojach, to zęby mi dzwoniły.
Oczywiście, ktoś powie łańcuch, ktoś inny przygotowany na obciążenie itp. No cóż, moim zdaniem serwis widząc moje gabaryty, przed wydaniem motocykla z salonu powinien choć zapytać, czy może nie zrobić bardziej miękko.
Pozostaje jeszcze kwestia dobijania do opony i wycicania rowka przez nakrętkę, ale przetestujemy
Koniec końców, na twarzy pojawił się  ;D
Teraz, gdy już znam sposób na regulację nie ma kłopotu. Co najwyżej trochę usztywnię po testach. Na pewno nie ustawię już tak jak było, na sztywno.
 ;D ;D ;D

Sławku, jeżeli znajdziesz klucz, to nadal chętnie skorzystam. Ciekaw jestem jak uda się regulować bez demontażu.

Pzdr.

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2428
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #48 dnia: 19 Luty 2016, 23:58 »
Jeszcze zdjątka przed i po regulacji.

Pzdr.

Offline GANDALF

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 864
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowiedź #49 dnia: 20 Luty 2016, 08:44 »
Czyli przygotowania w góry ruszyły pełną parą.
 8)