Autor Wątek: Kontrolka EFI  (Przeczytany 282 razy)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2102
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Kontrolka EFI
« Odpowiedź #25 dnia: 05 Sierpień 2017, 20:17 »
Rurka jest ok tylko w tym plastikowym krućcu co wystaje z zbiornika jest na długości krućca otwór jak w wężyku a na końcu jak gdyby na styku krućca i zbiorniczka jest ta cieniutka dziureczka,  żeby nie pisać szpareczka  :) i przez to płyn nie chce spływać no bo i jak?
Rozwiercić albo moze porównując średnice przelewu z chłodnicy i średnice spływu z zalewaka zbiornika przelewowego to chinol rurki na odwrot podpial do zbiornika :) ? To są te same średnice krućców tych od góry ?. Czy może Ty dłubałeś i na odwrót pod krućce podłączyłeś.
Na logikę w chłodnicy wolno przybędzie i na dodatek ciśnieniowo to się przeciśnie przez wąską dziurkę a zalewając przez wlew przelewowca to musi spłynąć grawitacyjnie z odpowietrzeniem więc tu by się większa srednica króćca przydala w zbiorniku.

Tfuuu z chlodnicy idzie dnem zbiornika przelewowego.
Jeszcze inaczej po chuuuu dwa krócce od góry ? Skoro tylko jednym zalewasz zbiornik ? Co masz od góry jeszcze podpięte ?

Może to z małą dziurką to odpowietrznik zbiornika jest skoro taki mizerny a wlew powinien być na drugim króćcu.
Pytanie za 100 punktów co jest pod drugi króciec od góry podpięte ?
Moze zamienili wlew z odpowietrznikiem ?

Tak kombinowałeś zeby w zbiorniku krućce pozamieniać ?

Zbiornik musi mieć dziurkę w korku od mikrozalewaka zeby sie cisnienie wyrównywało looknij mozesz miec dziurke jak po nakluciu szpilka tak wiec spokojnie jeden krociec ja bym poswiecil na odpowietrznik ten przelewowiec nie wygląda na uklad ciśnieniowy.

Niech inni posiadacze 16 powiedza jak jest u nich to moze jakos nam pomoze.
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpień 2017, 21:48 wysłana przez trzysta »

Offline mustang

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 36
  • Model: M10; M16
Odp: Kontrolka EFI
« Odpowiedź #26 dnia: 06 Sierpień 2017, 22:23 »
To fabryczny zbiorniczek. Nic nie dłubałem. Jak wymieniałem płyn to wymontowałem zbiorniczek żeby wylać z niego stary płyn i zamontowałem tak jak było, to znaczy od góry wężyk od korka do uzupełniania do jednego krućca i drugi wężyk co idzie od chłodnicy do dolnego krućca. Ten drugi kruciec na górze jest zaślepiony fabrycznie i nic do niego nie było podpięte, oba te krućce mają taką samą średnicę, może ten zbiorniczek pasuje również do innego modelu np M11 lub jeszcze innego i ten drugi kruciec jest tam potrzebny - nie wiem.  W każdym bądź razie zrobię tak: wymontuję go jeszcze raz, rozwiercę tą małą dziureczkę do średnicy wew. wężyka, w tym drugim wywiercę malutką dziureczkę jako odpowietrznik i założę wężyk, który po zalaniu zbiorniczka ścisnę opaską żeby czasem jak wzrośnie ciśnienie w zbiorniczku (gorący płyn w chłodnicy) nie wywaliło go przez ten wężyk.

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2102
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Kontrolka EFI
« Odpowiedź #27 dnia: 06 Sierpień 2017, 22:31 »
To fabryczny zbiorniczek. Nic nie dłubałem. Jak wymieniałem płyn to wymontowałem zbiorniczek żeby wylać z niego stary płyn i zamontowałem tak jak było, to znaczy od góry wężyk od korka do uzupełniania do jednego krućca i drugi wężyk co idzie od chłodnicy do dolnego krućca. Ten drugi kruciec na górze jest zaślepiony fabrycznie i nic do niego nie było podpięte, oba te krućce mają taką samą średnicę, może ten zbiorniczek pasuje również do innego modelu np M11 lub jeszcze innego i ten drugi kruciec jest tam potrzebny - nie wiem.  W każdym bądź razie zrobię tak: wymontuję go jeszcze raz, rozwiercę tą małą dziureczkę do średnicy wew. wężyka, w tym drugim wywiercę malutką dziureczkę jako odpowietrznik i założę wężyk, który po zalaniu zbiorniczka ścisnę opaską żeby czasem jak wzrośnie ciśnienie w zbiorniczku (gorący płyn w chłodnicy) nie wywaliło go przez ten wężyk.

To nie ruszaj drugiej pipki :) sorawdz po rozwierceniu jak będzie ściekał płyn. Mi po pierwszej jeździe na autostradzie caly zbiornik przelewowy wyrzygał na lewy bok motonga. Po zaschnięciu na wydechu miałem niezlą robotę żeby to doczyścić. Ale gorsza była sraczka że jade 60 km z pustym wyrównawczym. Dopiero po latach doszedłem ze to przelew a nie wyrównawczy :).

Offline mustang

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 36
  • Model: M10; M16
Odp: Kontrolka EFI
« Odpowiedź #28 dnia: 07 Sierpień 2017, 17:55 »
Ok. dam znać co z tego wyszło. Na razie odpuszczam moto - brak czasu.

Offline mreiter

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 20
  • Model: M11-125
Odp: Kontrolka EFI
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Sierpień 2017, 19:16 »
Jeżeli chodzi o kasowanie błędów w M16 320 cm3 "kluczykowanie" nie działa. Chyba muszę się podszkolić w elektronice  :)

Sprawdziłem dziś u mnie.
Działa, tyle że w moim opisie był błąd - już się poprawiam.
Po piątym załączeniu zapłonu trzeba go jeszcze raz wyłączyć i zaczekać 15 sekund.

A propos EFI. Znalazłem to złącze !!!!! było schowane (nie wiem jakim cudem ) pod filtrem powietrza a  na dodatek kostka jest czarna. Teraz by tylko skończyć jakiś kurs elektroniki, ściągnąć z kąsik  PCHUD'a kupić VAG'a  i do roboty  ;D ;D. Ale  na razie moto  chodzi jak by nigdy nic to jutro siadam i jadę nad Solinę.

Link do zciągnięcia jest na jednym z przywołanych wątków na chinariders.net. Nie mniej jednak z PCHUD udało mi się połączyć i obejżeć parametry pracy silnika i odczytać kody, ale funkcji kasowania kontrolki tam nie znalazłem. Pewnie jest to jakoś możliwe, ale nie jest to "otwartym tekstem" pokazane.
Jedyny soft jaki udało mi się namierzyć który to chyba potrafi jest "cyrylicą pisany" i na innym niż "cyrylicowym windowsie" nie wyświetlą Ci się poprawnie czcionki. Zamiast cyrilicowych liter dostaniesz znaki zapytania, ślepa uliczka - próbowałem. Tak więc nie ustawaj w wysiłkach z kluczykiem innej metody na razie nie udało mi się wykonać. Trzymam kciuki.


LWG
« Ostatnia zmiana: 12 Sierpień 2017, 20:10 wysłana przez mreiter »