Autor Wątek: Wymiana silnika M 11 125/320  (Przeczytany 700 razy)

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 83
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Wymiana silnika M 11 125/320
« dnia: 13 Listopad 2017, 13:53 »
Mam M11 125 
 
zębatka Przód 14 zębów     Tył 38 zębów   łańcuch 530
jeździ się super biegi długie .

Wymiana silnika na 320 jakie zębatki dać ?
Czy tak może zostać do 320 czy zmieniać tył na mniejszą ?
Jutro wymiana , silnik od M16 320 . Najbardziej martwię się tłumikami czy będą pasować.
LwG

                                   

Offline lukaszs

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 6
  • Junak M16 150ccm
  • Model: Junak M16 150ccm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Listopad 2017, 20:25 »
Czołem,

Ja jestem po wymianie 125 na 320. Wywaliłem wtrysk oraz sondy . Założyłem  gaźniki + wydechy od Frankiego. Powiem Wam nie ten motocykl.   Przód 14 tył 34 obecnie. I mnie to pasuje. Na 38 był bardzo narowisty nie dało się jechać przy przejeżdzaniu przez zwolnienia na drodze. 34 wydaje się być ok.   Max prędkość według  licznika (mój model to 2017, czyli elektroniczny) 140 km/h i wydaje się by jeszcze pociągnął jednak to już jest wieczność.

Gdyby ktoś chciał mam na zbyciu  praktycznie nową 125cmm z tłokiem 150ccm, przebieg 299km- jak założyłem 320. Wszytkie przeróbki robione w autoryzowanym serwisie Junaka :):)


Pozdro
« Ostatnia zmiana: 13 Listopad 2017, 20:35 wysłana przez lukaszs »

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 83
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Listopad 2017, 20:47 »
Bardziej mnie interesuje M11 320 jakie przełożenia . Przód tył tak aby komfortowo podróżować . Jeżdżę sam 110kg .
M16 ma większe koła i to może mieć znaczenie . W M16 się sprawdzi a w M11 już nie.
LwG

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 83
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #3 dnia: 14 Listopad 2017, 18:25 »
I stało się jestem po przeszczepie .
Jest jeden malutki problemik , kolanka od 125 nie pasują do 320  :'(

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 83
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Listopad 2017, 13:02 »
Kolanka i sondy lambda nie pasują .
Silnik od m16 320 wsadziłem do m11 125 .
Wszystko standardowe ,mocowania wtyczki itd.
Jedyne rzeczy które nie pasują to kolanka i sondy . W m11 125 są małe sondy a w m16 duże . Jeszcze jeden malutki problemik był z przepustnicą połączoną z filtrem powietrza , w 320 przepustnica duża , w 125 filtr mały, co spowodowało przekleństwa i nieprzyzwoite uwagi w kierunku Junaka wysyłane co chwila przez pana serwisanta .
Kolanka nie pasują ponieważ głowica od m16 ma inny kąt podłączenia kolanek ze względu na budowę ramy.

Gdybym nabył silnik od m11 320 wszystko by pasowało bez przeróbek a tak było trochę zabawy .
Proszę napiszcie kto ma m11 320 na jakich przełożeniach jeździcie . Janek jeszcze na warsztacie ,dorabiają kolanka . Założyłem przód 14 tył 32 łańcuch jeszcze oryginalny 530

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 222
  • Model: M11 125ccm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Listopad 2017, 23:22 »
M11 125ccm - tam sa jakieś małe sondy? - u mnie nie ma a o gażnik by  ie wiedział co z tym zrobić... ale jak mam z tamtego roku :(
Zanim padłeś, jeszcze ziemię przeżegnałeś ręką.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2118
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Listopad 2017, 10:22 »
Gdzieś tu link dawałem gearcommander czy jakoś tak. Kalkulator przełożeń do Regal Raptor czyli M16. Możesz wszystkie najgupsze warianty przetestować :).

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 83
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Listopad 2017, 14:25 »
2017 rok i w 125 już wtryski , sondy . Wymogi UE  >:(
gear commandera znam ale lepiej posłuchać bardziej doświadczonych kolegów co testy mają już za sobą .

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2118
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Listopad 2017, 19:44 »
Panie a potem papiery jak się zmienia na 320 ? Przegląd i wydział komunikacji ?

Offline Vger

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 382
  • Model: m16 320 najszybsza wersja (czerwony)
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Listopad 2017, 10:59 »
pamiętajcie jeszcze o ubezpieczeniu bo jak przyjdzie co do czego to ubezpieczyciel sie wypnie
Czerwony M16 jest najszybszy, czerwone auta są najszybsze (Ferrari) i kobiety w czerwieni są najszybsze ;)

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 636
  • Model: M16 125 :)
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Listopad 2017, 11:16 »
Zostawcie tu dla potomnych jakie po zmianie ze 125 na 320 są ustawienia gaźników, rodzaje dyszy itp.
Niejednemu może się przydać ;)

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2580
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Listopad 2017, 14:46 »
Panie a potem papiery jak się zmienia na 320 ? Przegląd i wydział komunikacji ?
A po ciula? Przecież tu chodzi by było zarejestrowane na 125 :))

Przy OC ma motur pojemność nie ma znaczenia - tyle samo płacę za H-D 1340 co za Janka 320 :) 120 pln
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2118
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Listopad 2017, 16:37 »
O papiery mi chodzi zeby bylo na legalu.

Offline Vger

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 382
  • Model: m16 320 najszybsza wersja (czerwony)
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Listopad 2017, 19:41 »
Panie a potem papiery jak się zmienia na 320 ? Przegląd i wydział komunikacji ?
A po ciula? Przecież tu chodzi by było zarejestrowane na 125 :))

Przy OC ma motur pojemność nie ma znaczenia - tyle samo płacę za H-D 1340 co za Janka 320 :) 120 pln

I tu się mylisz jeśli pojemność sie nie zgadza ubezpieczyciel może nie wypłacić. Jeśli chodzi o odszkodowanie papiery muszą się zgadzać bo i tak przy grubej drace wszystko wyjdzie najaw.
Czerwony M16 jest najszybszy, czerwone auta są najszybsze (Ferrari) i kobiety w czerwieni są najszybsze ;)

Offline GANDALF

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 879
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Listopad 2017, 20:05 »
Panie a potem papiery jak się zmienia na 320 ? Przegląd i wydział komunikacji ?
A po ciula? Przecież tu chodzi by było zarejestrowane na 125

Przy OC ma motur pojemność nie ma znaczenia - tyle samo płacę za H-D 1340 co za Janka 320 :) 120 pln

I tu się mylisz jeśli pojemność sie nie zgadza ubezpieczyciel może nie wypłacić. Jeśli chodzi o odszkodowanie papiery muszą się zgadzać bo i tak przy grubej drace wszystko wyjdzie najaw.


A w dodatku masz prawko na B - czyli nie posiadasz uprawnień na prowadzenie i dział  8)

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 83
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Listopad 2017, 22:07 »
Prawko w trakcie robienia . A co do pojemności to w autach też zmienia się silniki .
Silnik jako część zamienna i nikt nie mówi że do 1,6 nie można wstawić 2,0 i dalej legalnie jeździć .
Za KOMUNY był numer nadwozia i nr silnika jakakolwiek ingerencja kończyła się nieszczęściem od policji . Jestem dobrej myśli będzie dobrze .

A komuś z was podczas kontroli Policja sprawdzała faktyczną pojemność silnika ?
Dowód rejestracyjny , ubezpieczenie i do zobaczenia tak u mnie mówią policjanci z drogówki ( jak nie szalałeś )
Kompletnie nic nie będę zgłaszał i próbował przerabiać w dowodzie rejestracyjnym i na 100% wiem że diagnosta na przeglądzie też się tym nie zainteresuje .

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 83
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Listopad 2017, 22:10 »
Co do gaźników się nie wypowiem mam na wtrysku 125 i 320

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2118
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Listopad 2017, 22:46 »
Nie do końca się zgodzę że silnik to zwykła część i np mając duże A możesz przeszczepić co chcesz i nie zgłaszać tego nigdzie ani nie robić badań technicznych.
Kupując moto masz homologację na konkretny silnik i nie możesz czegokolwiek tam potem wsadzić bo pojazd dostał dopuszczenie do ruchu na konkretny silnik.

Pytam bo ciekawi mnie zmiana 320 na 400 i cała późniejsza procedura zeby to zalegalizować.

Offline mc_enc

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 475
  • śpiesz się powoli... na śmierć zawsze zdążysz
  • Model: Był M-11 320 cm3 Jest DL650XT
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Listopad 2017, 06:25 »
Tak co do ścisłości w dowodzie masz wmalowaną moc silnika w kilowatach i przy zmianie silnika na inny model musisz mieć zmieniony wpis w tym że dowodzie. Czyli musisz wyrobić nowy.
I kolega Vger napisał wcześniej, jakiekolwiek zdarzenie na drodze i masz BARDZO DUŻE PROBLEMY. Z prawem może mniejsze ale ubezpieczyciel może wołać od ciebie całą kwotę.

Offline SENIOR

  • RULE NUMBER ONE: NEVER TOUCH MY MOTORCYCLE !
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 435
  • NIC NIE MUSZĘ ! Rebel and proud of it !
  • Model: Honda Shadow VT 750 C Burgund
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #19 dnia: 24 Listopad 2017, 10:12 »
Hi, dodam że sumienny diagnosta może zażądać dodatkowego badania odnośnie wytrzymałości konstrukcji, tzn ramy i innych dla większej pojemności silnika i mocy. Uważam, że taka podmiana nie ma sensu. Gdyby zależało mi na takim silniku sprzedałbym po prostu m11 i kupił m16. W sumie przed przeróbką trzeba było się takimi sprawami czy też wątpliwościami zainteresować i wypytać o legal. O ile zdecydowałeś się na zmianę konstrukcji i nic w temacie papierów nie będziesz robił to nikt ci nic nie powie i możesz sprzęt eksploatować na obecnych papierach. Ale, być może, do czasu i wtedy zaczną się poważne problemy. Chociażby w przypadku chęci zbycia, a niedaj boże w przypadku kolizji lub poważnego wypadku bez względu na to kto zawinił. Powodzenia.  8)

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 636
  • Model: M16 125 :)
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #20 dnia: 24 Listopad 2017, 13:08 »
Zarówno rama M16 jak i M11 ma oficjalną legalizacje na pojemności 125 i 320/350 więc tu nie ma żadnych papierologii. Bez strachu 8)

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 83
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #21 dnia: 24 Listopad 2017, 15:54 »
Dokładnie  ;D

Offline SENIOR

  • RULE NUMBER ONE: NEVER TOUCH MY MOTORCYCLE !
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 435
  • NIC NIE MUSZĘ ! Rebel and proud of it !
  • Model: Honda Shadow VT 750 C Burgund
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #22 dnia: 24 Listopad 2017, 15:56 »
Szerokości i powodzenia.  :)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2118
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #23 dnia: 24 Listopad 2017, 17:22 »
Zarówno rama M16 jak i M11 ma oficjalną legalizacje na pojemności 125 i 320/350 więc tu nie ma żadnych papierologii. Bez strachu 8)

A jak to pokazać doagnoście ?

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2580
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
« Odpowiedź #24 dnia: 24 Listopad 2017, 21:38 »
Pytałem kiedyś znajomego diagnostę co zrobić w razie przeszczepu innego silnika. Wiecie co powiedział ??
NIC :), nic nie robić....
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!