Autor Wątek: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki  (Przeczytany 13839 razy)

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« dnia: 11 Styczeń 2012, 21:10 »
Wiemy ze wskazniki paliwa w Junakach M16 wskazuja ilosc paliwa ale nigdy prawidlowa.

Producent lub importer nie dopasowal wskaznika do czujnika i sie rozjechaly, serwisy radza sobie w rozny sposob czyli spuszczaja paliwo, wyjmuja czujnik i wyginaja plywak.

Ale jest prostszy sposob na ten problem. Wystarczy odkrecic dwia wkrety od spodu wskaznika, zdjac plastikowa o przepraszam chromowana obudowe :), odwracamy cyferblatem w kierunku Chin i widzimy 3 styki jak na zdjeciu.
Lewy masa, prawy plus po wlaczeniu stacyjki, srodkowy kabelek od czujnika z baku. Oczywiscie chinczycy nie wpadli na to ze plus powinien byc czerwony a minus czarny.

Cala przerobka to przeciecie srodkowego kabla i wlutowanie szeregowo (odsylam do 5 klasy szkoly podstawowej) opornik o wartosci 100ohm i mocy najlepiej 3W. Widac ta operacje na zdjeciu kolejnym.

Nastepnie ladnie to izolujemy najlepiej rurka termokurczliwa i skladamy do kupy. Po tej akcji cieszymy sie dzialajacym prawidlowo wskaznikiem paliwa czyli pelen bak wskazowka na prawej belce, rezerwa czyli 3l paliwa do konca ssania wskazowka na lewej bialej belce.

Dla zainteresowanych wartosci zdolne "poruszyc" wskazowke.

prawa biala belka: 450 ohm
srodkowa belka:     70 ohm
lewa biala belka:       0 ohm

Im wiecej paliwa tym wyzsza opornosc czujnika w baku i przy pelnym baku nasze czujniki daja opornosc okolo 350 ohm stad dodalismy im 100 ohm na dokladke.

Jezeli komus po tej przerobce bedzie zle wskazywalo oznacza to ze nasi mali zolci bracia wykazali sie jeszcze wieksza pomyslowoscia. W takim wypadku sugeruje podlaczenie w szereg zamiast opornika tymczasowo potencjometru wyregulowanie nim wskazan, zmierzenie jego opornosci po ustawieniu i dobraniu takiego wlasnie opornika.

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Styczeń 2012, 21:57 »
dobra robota dzieki

Offline JAWORA

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 73
  • Model: 11' M16 czerwony
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Styczeń 2012, 13:30 »
prawa biala belka: 450 ohm
srodkowa belka:     70 ohm
lewa biala belka:       0 ohm
Im wiecej paliwa tym wyzsza opornosc czujnika w baku i przy pelnym baku nasze czujniki daja opornosc okolo 350 ohm stad dodalismy im 100 ohm na dokladke.

Ale chwilka - jak dodamy na sztywno 100 Ohm to czy przypadkiem nie będzie tak, że wskazówka nie dojdzie nawet od góry do środkowej belki? Zawsze będziemy mieli opór 100 Ohm + coś z czujnika. Chyba, że wartości podane przez Ciebie też są chińskie i tak na prawdę lewa biała belka jest osiągana przy ok. 100 Ohmach a nie przy 0.

Offline shadowrider

  • Priv
  • Wiadomości: 104
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Styczeń 2012, 15:33 »
Chciałem żeby mi to naprawili w ramach gwarancji. Serwis kontaktował się z Almotem i powiedzieli że tą metodą można robić tylko w Junakach wyprodukowanych od 2011r. Ale wcześniej mają przy pływaku podłubać...


Offline JAWORA

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 73
  • Model: 11' M16 czerwony
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Styczeń 2012, 16:19 »
Z tego co się orientuję, to do 2011 w M16 nie było wskaźnika poziomu paliwa ...

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Styczeń 2012, 14:08 »
prawa biala belka: 450 ohm
srodkowa belka:     70 ohm
lewa biala belka:       0 ohm
Im wiecej paliwa tym wyzsza opornosc czujnika w baku i przy pelnym baku nasze czujniki daja opornosc okolo 350 ohm stad dodalismy im 100 ohm na dokladke.

Ale chwilka - jak dodamy na sztywno 100 Ohm to czy przypadkiem nie będzie tak, że wskazówka nie dojdzie nawet od góry do środkowej belki? Zawsze będziemy mieli opór 100 Ohm + coś z czujnika. Chyba, że wartości podane przez Ciebie też są chińskie i tak na prawdę lewa biała belka jest osiągana przy ok. 100 Ohmach a nie przy 0.

Hm nie pomyslalem o tym wczesniej. cenna uwaga. Pumper mozesz sprostowac?

Offline MeneL

  • Priv
  • Wiadomości: 49
  • Model: M 16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Styczeń 2012, 15:17 »
Odnoszę wrażenie że Pumper dobrze to wykombinował bo po modyfikacji wskaźnik zaczął pokazywać prawidłowo. Zbiornik zalany mam do pełna i do tej pory wskaźnik pokazywał połowę. Teraz jest ok pokazuje pełno.

Offline JAWORA

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 73
  • Model: 11' M16 czerwony
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Styczeń 2012, 15:29 »
Tylko pytanie jak będzie się zachowywał jak paliwa zacznie ubywać. Miejmy nadzieję, że faktycznie będzie działał lepiej. Z drugiej strony, opornik zawsze można odlutować, więc chyba warto spróbować.

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Styczeń 2012, 16:45 »
Ja mam zalany do pelna i pokazuje pełny:) ale nie wiem czy podczas ubywania bedzie pokazywał poprawnie

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Styczeń 2012, 16:49 »
Jestescie czujni jak Tomy Lee Jones w sciganym :)

Zasadniczo to przy podlaczeniu sztucznego zrodla w postaci potencjometru przy zero ohm wskaznik wskazuje lewa biala belke, w rzeczywistosci przy podlaczonym plywaku mimo podlaczenia opornika 100ohm wskaznik dokladnie pokazuje moment rezerwy i nadal stopniowo spada w miare ubytku paliwa. Dodajcie zmiane napiecia miedzy postojem a uruchomionym silnikiem, dokladnosc pomiaru.

Dwukrotnie oproznialem bak od pelnego do polowy rezerwy i wskazywalo po przerobce dobrze.

Offline JAWORA

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 73
  • Model: 11' M16 czerwony
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Styczeń 2012, 17:00 »
No to wychodzi na to, że czujnik w baku wykazuje nadprzewodnictwo i przy rezerwie ma ujemny opór :) Dobrze, że metoda sprawdzona. Dzięki za podzielenie się wrażeniami.

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Styczeń 2012, 18:11 »
No czyli wszystko jasne. BTW. Czy przed przeróbka jak miałeś zatankowany motór do pełna wskaźnik pokazywał pełny bak czy nie? Bo ja póki co jeszcze sie za to nie zabrałem, ale przy zalanym do pełna wskazuje ok. nie wiem co będzie w trakcie spalania zupy...

Offline Kyokushin

  • Priv
  • Wiadomości: 509
    • BMW Sport
  • Model: Był M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Styczeń 2012, 18:11 »
trzeba zapytać almotu czy tych czujników nie mają więcej, można by kombinować z perpetum mobile i antygrawitacją.

Offline MeneL

  • Priv
  • Wiadomości: 49
  • Model: M 16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Styczeń 2012, 18:19 »
Nemook możesz dokonać przeróbki bo u mnie było podobnie po zatankowaniu pełno a po przejechaniu 40 km wskaźnik pokazywał połowę stanu.

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Styczeń 2012, 18:28 »
Przy zatankowaniu na full mialem nieco ponad polowe na wskazniku, po okolo 100 km spadalo do zera.

Offline MeneL

  • Priv
  • Wiadomości: 49
  • Model: M 16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Styczeń 2012, 18:38 »
U mnie do zera schodził po przejechaniu 200 km co z jednej strony było dobre bo jadąc gdzieś dalej wymuszało to obowiązkowy postój na tankowanie i rozprostowanie kości.

Offline i

  • Priv
  • Wiadomości: 576
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Marzec 2012, 22:17 »
Dzisiaj zająłem się poprawą wskazań paliwomierza. Wcześniej po zatankowaniu na full - wskaźnik pokazywał full, ale już po przejechaniu około 100 km pokazywał "0" paliwa. Metodą prób i błędów okazało się, że u mnie poprawne wskazania są po założeniu opornika 82 ohmy 2W. Teraz chodzi jak trzeba. W między czasie przerobiłem opornik 100 ohm 2W i 3W i 50 ohm 2W.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Offline JAWORA

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 73
  • Model: 11' M16 czerwony
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Marzec 2012, 23:46 »
Ja przerobiłem już 100 Ohm i teraz jestem na etapie 56 Ohm. Przy 100 Ohm jak silnik gasł przy hamowaniu (paliwko podjeżdża do przodu) to wskaźnik pokazywał jeszcze ćwierć baku, a bez opornika po jakichś 60-70km było puściutko. Zobaczymy jak będzie teraz, bo jeszcze nie wyjechałem paliwa po zmianie.

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2554
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Marzec 2012, 00:00 »
a mi importer oszczędził tych zabiegów ale za to nauczył wożenia 1,5 l benzynki w buteleczce :)
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline i

  • Priv
  • Wiadomości: 576
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Marzec 2012, 16:22 »
Mimo wszystko ja też wożę literek paliwka w sakwie :)
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Offline JAWORA

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 73
  • Model: 11' M16 czerwony
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Marzec 2012, 13:21 »
A ja nie - no risk no fun :D

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Maj 2012, 10:33 »
wlasnie przymierzam sie do tej przerobki i tak odswiezylem pamiec, widze ze kazy ma inny oponik. czyli tez trzeba probowac az sie trafi wlasciwy.

Offline JAWORA

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 73
  • Model: 11' M16 czerwony
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Maj 2012, 11:33 »
Dokładnie. Ja mam w tej chwili 56 Ohm i w sumie mógłby być jeszcze ciut mniejszy, ale już nie chce mi się kolejny raz rozlutowywać.

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Maj 2012, 11:49 »
mi po zatankowaniu pokazuje pelny a po przejechaniu ja wiem moze 60km pokazuje polowe stoi na polowie dosc dlugo a potem drastycznie spada do rezerwy i w sumie pokazuje rezerwe a w baku jest ponad polowe paliwa

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Wskaźnik paliwa modyfikacja wskazań - poprawa fabryki
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Maj 2012, 11:52 »
apropo idzie to jakos zmierzyc jaki trzeba dac opornik zeby tak na pale nie testowac? czy tylko metoda prob i bledow?