Autor Wątek: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej  (Przeczytany 5393 razy)

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« dnia: 02 Styczeń 2012, 08:24 »
Tak wygladaja fabryczne bezpieczniki szklane rurkowe.
Oryginalne maja to do siebie ze przy silnym wstrzasie moga peknac co raz mi sie przydarzylo w czasie jazdy. Na pierwszy rzut oka bezpiecznik byl dobry nie spalony natomiast pekl w srodku na laczeniu szklo metal.

Aktualnie oprawki bezpiecznikow maja diode LED ktora zapala sie w momencie przepalenia. Pasuja rowniez typowe bezpieczniki samochodowe ktore mozna dostac na kazdej stacji w calej europie. Zdjecie jest niestety nieostre (mea culpa) ale po przyjrzeniu sie widac co i jak.
Dla mnie cenne jest to ze aktualnie wystarczy zerkniecie przez szpare za prawa pokrywe bez jej demontazu i widze czy diody sie pala sygnalizujac przepalenie. Bez sensu jest gdzies w trasie demontowac siodlo i pokrywy zeby tylko przekonac sie ze to jednak nie bezpiecznik.

Ogolnie mamy w M16 3 bezpieczniki. Jeden od gniazda ladowarki, ogolnie usunalem go razem z cala wiazka i gniazdem. Zalozylem gniazdo zapalniczki i aktualnie przez nie podlaczam ladowarke (i tak nie korzystalem z oryginalnej).

Pozostaja dwa kolejne bezpieczniki glowne.

Warto rowniez obejrzec przekaznik glowny X i pomyslec o jego wymianie na dobrej jakosci firmowy. Jest pod siodlem po lewej stronie patrzac od tylu.
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2012, 15:16 wysłana przez Pumpernikiel »

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Styczeń 2012, 15:15 »
Dodam jeszcze ze warto uporzadkowac chaos z kablami jaki jest pod siodlem, sprawdzic czy wszystkie zlaczki i kostki maja prawidlowy styk. Wiele kabli jest o wiele za dlugich pozawijanych do kupy. W skrzynce po prawej stronie jest calkowity chaos.
W moim egzemplarzu dwa zlacza "japonskie" mialy luz i trzymaly kontakt tylko dzieki izolacyjnej rurce.


Na fotce ponizej - to wszystko jest upchniete na sile do tego malego pudeleczka!!!
« Ostatnia zmiana: 13 Styczeń 2012, 15:21 wysłana przez Pumpernikiel »

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Styczeń 2012, 15:20 »
Polecam rowniez zmiane lokalizacji kostki od regulatora napiecia. Umiejscowienie jej poziomo tuz nad lancuchem niczym nie oslonietej predzej czy pozniej doprowadzi do jej zabrudzenia i korozji stykow.

Po modyfikacji czyli jej przeniesieniu pionowo co widac na fotce po lewej stronie, zabrudzenia nam juz nie grozne.


Offline eshoo

  • Priv
  • Wiadomości: 55
  • Model: gv 650 progress
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Luty 2012, 19:40 »
Ja zmieniłem szklane bezpieczniki na nożowe czy tam płytkowe jak kto woli (koszt gniazd na alle jakiś śmieszny mieszczący sie w 10 pln) wygląda to tak:


Bezpieczniki (gniazda) kupione na alle (hermetyczne):



Stare bezpieczniki:





I założone nowe:




Mam nadzieję, że skutecznie wyeliminowałem usterki bezpieczników bo jak na razie były jedyną przyczyną awarii w moim moto




Offline i

  • Priv
  • Wiadomości: 576
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Marzec 2012, 22:58 »
Zrobiłem dokładnie to samo co zrobił Eshoo, z tą różnicą, że bezpieczniki umieściłem w skrzyneczce obok, w której oryginalnie znajdują się klucze naprawcze. Dzięki temu nawet po przepaleniu się bezpiecznika nie trzeba odkręcaś siodła i osłony bocznej.
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2574
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Marzec 2012, 23:08 »
qwa Iras a wiesz, że tez o tym pomyślałem :)
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

zdzichfur

  • Gość
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Marzec 2012, 01:51 »
Również przerobiłem bezpieczniki na te samochodowe jak u Eshoo , ale nie wpadłem na ten pomysł co Iras i trzeba będzie to dopieścić właśnie tak by nie trzeba było ściągać siodła.

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16

Offline raczex

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 3
  • Model: M16
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #8 dnia: 15 Lipiec 2012, 13:30 »
A jakie są wartości znamionowe bezpieczników???

zdzichfur

  • Gość
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Lipiec 2012, 13:33 »
15A o ile o to pytasz :)

Offline PREZES

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 353
  • Model: HONDA VTX 1300 RETRO
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Grudzień 2012, 13:04 »
Dzięki forum tez przerobiłem swoje bezpieczniki, które umieściłem w puszcze na narzędzia.
http://tinypic.com/r/xzy1k/6

zdzichfur

  • Gość
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Grudzień 2012, 14:00 »
Jeszcze jak by się dało coś zrobić mądrego z jej skutecznym zamykaniem :)


Offline andrzejsas

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 167
  • Model: M11 320
Odp: Modyfikacja bezpiecznikow i instalacji elektrycznej
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Grudzień 2012, 14:58 »
w nowych modelach almot wymienił w moim 2012 -  ok