Autor Wątek: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16  (Przeczytany 29361 razy)

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Kwiecień 2012, 17:21 »
amperomierz podlacz nie woltomierz, prund jakim laduje trza mu zmierzyc

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Lipiec 2012, 13:27 »
Uwaga, po mimo pogłosek w Junakach M 16 z 2012 jest taki sam alternator jak w innych. Fuck !!!
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Servi

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 97
  • Model: M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Lipiec 2012, 15:36 »
ja wczoraj będąc na przejażdżce obserwowałem zachowanie wentylatora na chłodnicy - jazda spacerowa - 70-80 km/h a on ciągle chodzi, borygo mam full, ja myślę ze to on ciągle się kręcąc *** wie po co podjada cenne waty i volty. muszę to jeszcze pomierzyć ;)

zdzichfur

  • Gość
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Lipiec 2012, 15:50 »
Co do alternatora Pan Konrad Cz. twierdzi że prądu daje wystarczająco , problem jest w przekaźniku prądowym (tak to się chyba nazywa), który daje prąd z prądnicy zbilansowany na zero i to jego wymiana załatwia problem a nie wymiana alternatora, bo jaki byśmy tam nie dali to i tak ten przekaźnik więcej prądu nam nie poda na instalację.

zdzichfur

  • Gość
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #29 dnia: 03 Lipiec 2012, 15:54 »
ja wczoraj będąc na przejażdżce obserwowałem zachowanie wentylatora na chłodnicy - jazda spacerowa - 70-80 km/h a on ciągle chodzi, borygo mam full, ja myślę ze to on ciągle się kręcąc *** wie po co podjada cenne waty i volty. muszę to jeszcze pomierzyć ;)


Czy przypadkiem nie jest tak, że pęd powietrza wprowadza go w ruch ?
Ja mam pewność że się kręci dopiero jak się zatrzymam :)

Offline Servi

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 97
  • Model: M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #30 dnia: 03 Lipiec 2012, 15:58 »
 na 99% nie ale jak pisałem muszę pomierzyć kiedy jest tam podawane napięcie :) a btw Pan Cz powiedzial ktory to ten przekaznik prądowy co go trzeba out ? ?

zdzichfur

  • Gość
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #31 dnia: 03 Lipiec 2012, 17:07 »
ponoć kosztuje on 700zł  i tańsze było by wymienienie żarówek na ledowe
może Sławek precyzyjnie sie wypowie ma serwis pana Konrada pod nosem i ma tam być osobiście  w czwartej jak dobrze pamiętam

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #32 dnia: 03 Lipiec 2012, 18:26 »
Fajnie tylko jak wsadzić ledy do głównego reflektora ????
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #33 dnia: 03 Lipiec 2012, 18:30 »
Serwi, wg mnie masz walniety czujnik od temperatury i stąd te jaja.
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #34 dnia: 03 Lipiec 2012, 19:33 »
Nie ma w ukladzie zadnego przekaznika od ladowania tylko regulator i on moze kosztowac fakt 700zl.

Tyle ze z pustego to i salomon nie naleje.

alternator daje chinskie 120-140W

Pompa paliwa 50W
zarowka przod 35W bo chinczykom zabraklo pradu
tyl pozycja 5W

kierunkowskazy 2x10W
elektrowentylator 40W

zapasu mamy jakies 20W co daje okolo 1.5A  a gdzie jeszcze zaplon?

stad lewitujemy na granicy, mozna regulatorem urwac moze z 1.5A wiecej ale moze sie grzac i palic uzwojenie



« Ostatnia zmiana: 04 Lipiec 2012, 18:55 wysłana przez Pumpernikiel »

zdzichfur

  • Gość
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #35 dnia: 03 Lipiec 2012, 20:00 »
O właśnie brakowało mi tego słowa , mowa była właśnie o regulatorze napięcia  - ech starawy już jestem i nie wszystko zapamiętuję  :-[

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #36 dnia: 03 Lipiec 2012, 20:51 »
Zdaje sie ze Lysy pisal do jakiegos magika co robi regulatory profi na zamowienie i mu odpowiedzial ze wyzej walka z tak slabym alternatorem to sie nie podskoczy.

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #37 dnia: 03 Lipiec 2012, 20:52 »
Dokładnie tak mi powiedział i pozbawił złudzeń :(
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline scangi

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 662
  • Model: M 16 black silver + HD SG
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #38 dnia: 03 Lipiec 2012, 23:13 »
prądnica naszych moto ma 1500 - 1600 w a nie 120 - 140 w
informacja od P. Czwordona Konrada serwis Ostrów tel +48 62 735 89 71 można dzwonić
wniosek że prądnica jest wystarczajaca tylko problem po stronie regulatora napięcia
Free Biker

lepiej 5 minut później niż 30 lat za wcześnie

Offline Kyokushin

  • Priv
  • Wiadomości: 509
    • BMW Sport
  • Model: Był M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #39 dnia: 04 Lipiec 2012, 00:04 »
To w końcu jest alternator czy prądnica?

Potocznie na prądnicę prądu stałego, mówi się po prostu 'prądnica', natomiast alternator to prądnica prądu przemiennego.
« Ostatnia zmiana: 04 Lipiec 2012, 00:06 wysłana przez Kyokushin »

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #40 dnia: 04 Lipiec 2012, 07:15 »
z tego co ja sie orientuje to róznica jest we wzbudzaniu, pradnica jest magnetycznie a alternator elektromagnetycznie - oboje daja prąd stały
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Kyokushin

  • Priv
  • Wiadomości: 509
    • BMW Sport
  • Model: Był M16

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #42 dnia: 04 Lipiec 2012, 07:38 »
no to się źle orientowałem :(
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline scangi

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 662
  • Model: M 16 black silver + HD SG
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #43 dnia: 04 Lipiec 2012, 11:57 »
jakie to ma znaczenie czy prądnica czy alternator
moc generowana przez to coś to ponad 1500W
więc nie problem w alternatorze tylko w regulatorze napięcia, który zarządza prądem w naszych motocyklach.
Obecny regulator ma wyliczony bilans na obciążenie bez żadnych dodatków więc nie dziwcie Sie że po włożeniu lightbarów czy czegokolwiek nagle dostaje aku i brakuje prądu w naszej m16.
możliwości są dwie
1. wymienić wszystkie podstawowe żarówy na ledowe tak aby bilans się zgadzał, tzn. był porównywalny z obecnym obciążeniem, parę wierszy wyżej pisał o tym pumper
2. wymienić regulator napięcia na taki który puści więcej prądu uwzględniając dodatkowe obciążenie

zachęcam do tel. do  P. Czwordona Konrada serwis Ostrów tel +48 62 735 89 71, który jest inżynierem, doradcą technicznym oraz rzeczoznawcą  i zna nasz moto jak nikt inny śmiem twierdzić że nawet lepiej niż gryzipiurki w Almocie  :D , ponadto doskonale zna w/w problem   http://www.mmt.com.pl

jutro jadę na przegląd 1500km jeśli macie jakieś pytania mogę wrzucic temat

Free Biker

lepiej 5 minut później niż 30 lat za wcześnie

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #44 dnia: 04 Lipiec 2012, 12:05 »
jakie to ma znaczenie czy prądnica czy alternator
moc generowana przez to coś to ponad 1500W
więc nie problem w alternatorze tylko w regulatorze napięcia, który zarządza prądem w naszych motocyklach.
Obecny regulator ma wyliczony bilans na obciążenie bez żadnych dodatków więc nie dziwcie Sie że po włożeniu lightbarów czy czegokolwiek nagle dostaje aku i brakuje prądu w naszej m16.
możliwości są dwie
1. wymienić wszystkie podstawowe żarówy na ledowe tak aby bilans się zgadzał, tzn. był porównywalny z obecnym obciążeniem, parę wierszy wyżej pisał o tym pumper
2. wymienić regulator napięcia na taki który puści więcej prądu uwzględniając dodatkowe obciążenie

zachęcam do tel. do  P. Czwordona Konrada serwis Ostrów tel +48 62 735 89 71, który jest inżynierem, doradcą technicznym oraz rzeczoznawcą  i zna nasz moto jak nikt inny śmiem twierdzić że nawet lepiej niż gryzipiurki w Almocie  :D , ponadto doskonale zna w/w problem   http://www.mmt.com.pl

jutro jadę na przegląd 1500km jeśli macie jakieś pytania mogę wrzucic temat

co do żarówek odsyłam do osobnego wątku i moich pytań...:) może to nie być takie proste.

Offline Pumpernikiel

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 529
  • Model: Junak M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #45 dnia: 04 Lipiec 2012, 12:56 »
Musze pogrzebac w zbiorach ale caly czas tkwi mi przed oczami info z chinskiego dokumentu ze ma 120-140W   120 z gaznikiem i 140 z wtryskiem.


royal enfield ma np. 80W a w wersji na bogato 120W


alternator 1500W 125A to maja samochody na wypasie

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #46 dnia: 04 Lipiec 2012, 13:46 »
no ja kopalem w necie zeby sie czegos dowiedziec  i nigdzie nie moge znalesc zadnego info w tym temacie

Offline scangi

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 662
  • Model: M 16 black silver + HD SG
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #47 dnia: 04 Lipiec 2012, 15:37 »
pamiętajcie że macie jeszcze telefon do przyjaciela  :D
Free Biker

lepiej 5 minut później niż 30 lat za wcześnie

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1081
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #48 dnia: 04 Lipiec 2012, 15:49 »
No ja dzis rozmawialem, i wlasnie mowil mi ze mozna wymienic regulator albo zmienic zarowki na ledy i wtedy sie czlowiek zmiesci z jakimis akcesoriami. ale nie wspomnial nic o tych przekaznikach (szczegóły w wątku o żarówkach), wiec albo zapomnial, albo nie zna tematu, albo nie wystepuje:) Zagadaj jak bedziesz na przegladzie jesli mozesz lepiej jest tak niz przez tele...
« Ostatnia zmiana: 04 Lipiec 2012, 17:54 wysłana przez nemook »

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2552
  • Wolność jest wtedy, kiedy nie musisz przepraszać..
  • Model: M 16 + Suzuki LS 650 Savage + HD FXSTC '95
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #49 dnia: 04 Lipiec 2012, 16:55 »
spokojnie, niedługo będę cus wiedział, czy jest jakies lekarstwo na tą przypadłośc.
W almocie nie maja zielonego pojęcia o co kamman :(
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!