Autor Wątek: Klocki przód M11  (Przeczytany 1118 razy)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2107
  • Model: M11 - 320cm3
Klocki przód M11
« dnia: 24 Wrzesień 2015, 20:10 »
Zanabyłem dziś komplet.
Czekam na smar klej do gwintów i płyn do mycia tłoczków i zacisków i będę wymieniał.
Teraz wiem czemu lepiej Junka nie rozpędzać ;). Toto ma powierzchnie czynną wielkości pudełka zapałek :).
Oryginały na moto założone w fabryce nie zużyte ale piszczą i wkurwww mię na maxa - przebieg 3300 km
Cena 143 z dostawą do paczkomatu.
« Ostatnia zmiana: 24 Wrzesień 2015, 20:15 wysłana przez trzysta »

Offline darul

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 885
  • Model: M16 - czerwony
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Wrzesień 2015, 20:21 »
EBC dobry wybór,
a na powierzchnię nie narzekaj bo w 330kg hondzie jest taka sama
Darek

Offline SENIOR

  • RULE NUMBER ONE: NEVER TOUCH MY MOTORCYCLE !
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 424
  • NIC NIE MUSZĘ ! Rebel and proud of it !
  • Model: Honda Shadow VT 750 C Burgund
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Wrzesień 2015, 07:41 »
Potwierdzam zdanie Darka. Zobaczyłbyś przednie klocki do Vulcana to tez byś się zastanawiał jak to może zatrzymać 450 kg + wagę kierowcy i pasażera + ładunek, coś ponad 600 kg.  :)
A i tak długo wytrzymałeś, ja zmieniałem od razu po zakupie. :D
« Ostatnia zmiana: 25 Wrzesień 2015, 07:45 wysłana przez SENIOR »

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2107
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Wrzesień 2015, 19:16 »
Zmienione - faktycznie ze ja 3 lata tak latał :). UWAGA PRZESTAŁO MI PISZCZEĆ I TELEPAĆ PRZODEM przy hamowaniu  już obstawiałem pokrzywione tarcze.
Do wymiany potrzeeba 5 imbusową i 13 najlepiej nasadową. U mnie poszly sie jeee.... dwa płaskie klucze w końcu sie wkur kupilem końcowke 13 do klucza od kół no i puściło. Nawet zanabyłem klucz dymanometryczny na te okolicznosc od 40-200 Nm. Posmarowalem wszystko co styka sie z klockami oprocz tarcz oczywiscie pastą antypiskową zaciski i tloczki wyczyscilem chemią plus gwinty imbusów i 13 posmarowane niebieskim klejem do śrub.
Na fotach zestaw malego montazysty plus widok klockow.
Posmarowalem tez tym siuwaxem antypiskowym ten trzpien na imbusy co wchodzi w dziurki w uszach klockow.

Górne klocki fabryczna pulpa ryżowa dolne EBC.

Aaaa EBC cieńsze także trzeba pompować klamką ze 40 razy przed ruszeniem bo inaczej mogiła.
« Ostatnia zmiana: 26 Wrzesień 2015, 20:37 wysłana przez Łysy »

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2442
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Wrzesień 2015, 07:18 »
Świetnie przygotowana instrukcja wymiany klocków. Wszystko co potrzebne i schemat działania. Dzięki.

Pzdr.

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2107
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Sierpień 2016, 00:12 »
Daje foty jeszcze raz

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 65
  • Model: M11 125
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Czerwiec 2017, 11:15 »
Aaaa EBC cieńsze także trzeba pompować klamką ze 40 razy przed ruszeniem bo inaczej mogiła.

Tak się zastanawiam, bo wszyscy piszą o tych klockach EBC FA086 że są cieńsze i trzeba podpompować sporo po montażu. Teraz tak przeglądam stronki i przecież jest grubsza wersja tego samego klocka  FA086/2. Różnica w grubości jest 1,2mm
Ogólnie jest kilka wersji tego klocka, różniących się twardością i grubością no i oczywiście ceną.

Klocki na przód:
 1) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-fa086,162,6726.html
 2) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-fa086-2,162,6727.html
 3) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-fa086hh,162,6729.html
 4) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-fa086-2hh,162,6728.html
 5) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-sfa086,162,7368.html
 6) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-sfa086hh,162,9146.html

Klocki na tył są natomiast:
 1) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-fa197,162,6923.html
 2) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-fa197hh,162,6924.html
 3) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-sfa197hh,162,9180.html
 4) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-sfa197,162,7400.html
 5) http://motoklocki.pl/klocki-hamulcowe-ebc-epfa197hh,192,6547.html

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 958
  • Lepiej być panem w piekle niż sługa w niebie ...
  • Model: Był M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Lipiec 2017, 20:20 »
Ja kupiłem dokładnie te i sprawdzają się wyśmienicie.

https://goo.gl/3Yg78m

Nie sugerować się zdjęciem - poglądowe.

Offline Eustachy

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 148
  • Model: M11 125, VTX1300R
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Lipiec 2017, 14:17 »
Kupowanie klocków z serii HH to przesada w naszych maszynach.
W swojej hondzie miałem zainstalowane zwykłe EBC i zżarło je po niecałych 6k, teraz założyłem innej firmy sintermetalowe czyli pewnie odpowiednik HH i zobaczymy ile pociągną, różnica jest taka że vtx1300 ma tylko jedną tarczę i waży ponad 300 kilo na sucho.

Offline NDDG

  • PL Dąbrowa Górnicza
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 24
    • Strona Mieszkańca Miasta Dąbrowa Górnicza
  • Model: M11 320 by NDDG
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lipiec 2017, 16:03 »
Klicki i tarcze mają różną twardość i muszą byc dopasowane do siebie. Inaczej mówiąc, można w bardzo krótkim czasie zedrzeć klocki (miekie klocki do twardej tarczy) lub zedrzeć tarcze (twarde klocki na miękkie tarcze). Przykładem mogą być elementy Brembo.

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 65
  • Model: M11 125
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #10 dnia: 04 Lipiec 2017, 09:42 »
Bardziej mi chodziło o grubość klocka bo są w dwóch wersjach, a ci co kupili wersje cieńszą piszą że muszą dużo podpompować klamkę. Resztę podałem czysto poglądowo.
Również mam zamiar na dniach zmienić klocki  bo mnie piszczenie seryjnych  strasznie denerwuje. Zastanawiam się tylko czy zmieniać kpl czy tylko przód wystarczy.

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 629
  • Model: M16 125 :)
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #11 dnia: 04 Lipiec 2017, 11:38 »
Bardziej mi chodziło o grubość klocka bo są w dwóch wersjach, a ci co kupili wersje cieńszą piszą że muszą dużo podpompować klamkę. Resztę podałem czysto poglądowo.
Również mam zamiar na dniach zmienić klocki  bo mnie piszczenie seryjnych  strasznie denerwuje. Zastanawiam się tylko czy zmieniać kpl czy tylko przód wystarczy.
Z tym dużym pompowaniem to lekka przesada, chyba tylko 300 lubi pompować 40 razy :p
Też założyłem cienkie i wystarczyło 3-4 razy podpompować.
Raz zakładasz, klamkujesz żeby klocki dociągnęły do tarczy i cieszysz się z nowych hamulców 8)

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 65
  • Model: M11 125
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #12 dnia: 04 Lipiec 2017, 11:57 »
Oryginalne o ile dobrze zmierzyłem, po przebiegu 650km maja 8,7mm, wiec można by i jedne i drugie zastosować. Różnica w cenie żadna. Chyba że o to chodzi że ten cieńszy klocek bardziej się cofa od tarczy i wtedy nie piszczy.

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 629
  • Model: M16 125 :)
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Lipiec 2017, 15:06 »
Oryginalne o ile dobrze zmierzyłem, po przebiegu 650km maja 8,7mm, wiec można by i jedne i drugie zastosować. Różnica w cenie żadna. Chyba że o to chodzi że ten cieńszy klocek bardziej się cofa od tarczy i wtedy nie piszczy.
Piszczenie wynika materiału z jakiego klocki są zrobione a nie od grubości okładzin ;)

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 65
  • Model: M11 125
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Lipiec 2017, 23:38 »
No i klocuszki zamówione. Zobaczymy jak się będą sprawować.

Offline Cichy

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 54
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #15 dnia: 07 Lipiec 2017, 15:45 »
Mi dzisiaj kurier przywiózł zestaw klocków, ale junak będzie dopiero w przyszłym tygodniu. Czy ja, jako laik, korzystając z tej wcześniejszej instrukcji dam radę sam zmienić, czy lepiej zawczasu umówić się w serwisie na wymianę + opony? I o co chodzi z tym pompowaniem? :D

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2442
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #16 dnia: 07 Lipiec 2017, 16:00 »
Spokojnie dasz radę, a pompowanie, to naciśniecie klamki hamulca, aż tłoczek dojdzie do klocka. Oczywiście po zmontowaniu układu. Nie pompuj przy wyjętych klockach, by tłoczki nie wypadły.

Pzdr.

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 65
  • Model: M11 125
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Lipiec 2017, 16:18 »
Mi również przyszły dziś klocki. Na przód zamówiłem tą wersje grubszą. Zobaczę jak to będzie wyglądało, wieczorem biorę się za wymianę. Co do wymiany żadna filozofia, 4 śruby na zacisk, nie powinieneś mieć żadnego problemu. Jedynie podczas składania dobrze sprawdź czy wszystkie śruby masz dobrze dokręcone, jakby nie było to twoje bezpieczeństwo.

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2442
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Junak M16, Yamaha MT09 Tracer
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #18 dnia: 07 Lipiec 2017, 23:08 »
Proponuję zastosować klej do śrub.

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 65
  • Model: M11 125
Odp: Klocki przód M11
« Odpowiedź #19 dnia: 19 Lipiec 2017, 09:56 »
U mnie już też po montażu. Wszystko tak jak opisane wyżej. zmieniony kpl przód i tył. Z tą różnicą że na przód założyłem grubszą wersję klocka FA086/2. Są praktycznie grubości klocka oryginalnego. Po pierwszych przejażdżkach mogę śmiało potwierdzić to co wszyscy piszą czyli hamulec zdecydowanie bardziej wyczuwalny i dozowalny. Hamulce nie działają zero-jedynkowo. Ustał także wszelaki pisk wydobywający się z hamulców.
Mam jednak pytanie. Czy u Was również do tylnych klocków była przyczepiona  taka podkładka??