Forum Junak Daytona

Junak Daytona => Junaki => Wątek zaczęty przez: Aikon w 05 Czerwiec 2017, 15:16

Tytuł: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Aikon w 05 Czerwiec 2017, 15:16
Dziś udało mi się pooglądać trochę wersję na 2017r czyli z wtryskiem. hmmm, coraz mniej chromu na plastikach, boczne pokrywy, przełączniki na kierownicy są już czarne, nowy cyfrowy wskaźnik (licznik), nowy bak z którego dość w widoczny sposób wystaje mocowanie pompy i przewody, jakby dospawano coś na szybko i pomalowano. no i wtrysk. Reszta chyba bez zmian, tak po szybkich oględzinach. Z opinii zasłyszanych od mechaników jeden mówi że jedzie gorzej, drugi ze nie widzi różnicy miedzy gaźnikiem a wtryskiem.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 05 Czerwiec 2017, 20:23
Tzn wszystko cyfrowe czy tylko przebieg ? Masz foty ?
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 05 Czerwiec 2017, 22:12
Imo 125 na wytrysku nie może jechać lepiej niż na carburatorach ;)
Te czarne elementy jak klamki czy osłona łańcucha i lustra były w ostatnim wypuście Cafe. Czy są ładniejsze albo czy do m11 bardziej pasują. ... no nie wiem.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Aikon w 05 Czerwiec 2017, 23:44
Tzn wszystko cyfrowe czy tylko przebieg ? Masz foty ?
.

Chyba wszystko cyfrowe, bo był zupełnie wygaszony, Coś w stylu smoke. Fot nie mam ale spróbuje zrobić jak będę sakwy odbierał, może będę miał trochę więcej czasu.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 06 Czerwiec 2017, 10:21
Ciekawe czy by go do naszych moto dalo radę przeszczepić - czyli coś jak licznik z nowej Hondy Rebel
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 18 Czerwiec 2017, 20:53
Namierzyłem te zegary
Jest ober i wskaźnik biegów w standardzie i chyba kontrolka ładowania

https://www.youtube.com/watch?v=-a0UcVEVAVI

https://www.youtube.com/watch?v=yKjJVOSHLaU


Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Cichy w 14 Lipiec 2017, 10:06
W końcu odebrałem swoją M11, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytania co do modelu 2017 i Euro 4, pytajcie. W każdym razie, ja na przykład w mojej M11 pokrywy boczne mam w chromie.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Aikon w 14 Lipiec 2017, 11:01
Ciekaw jestem jak wygląda ten nowy licznik w całej okazałości i jak z jego funkcjonalnością. No i oczywiście jak spisuje się wtrysk z tym modelu, bo jak dotąd opinie bardzo różne słyszałem.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Cichy w 14 Lipiec 2017, 12:36
O wtrysku raczej się nie wypowiem - nie mam porównania, generalnie junak jeździ:)

Licznik ma następujące funkcje:
*wskaźnik kierunkowskazów
*wskaźnik świateł (drogowe)
*kontrolka temperatury cieczy w chłodnicy
*przebieg dzienny (tak jest w instrukcji, ale jeszcze nie wiem jak to włączyć/przełączyć/zobaczyć)
*przebieg całkowity
*wskaźnik prędkości
*wskaźnik obrotów
*wskaźnik zapiętego biegu
*wskaźnik luzu
*poziom paliwa
*wskaźnik od wtrysku (zapomniałem jaki to tajemniczy skrót)

Generalnie wieczorem i w pochmurny dzień bardzo spoko, w słoneczny dzień, zwłaszcza ze słońcem za plecami gówno widać:D, trzeba będzie wykombinować jakąś osłonę/dzaszek na to.

Będę w domu, to wrzucę zdjęcie opisu z instrukcji, plus zdjęcie samego licznika z kontrolkami:)
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Cichy w 18 Lipiec 2017, 13:06
Ekhm.. Miałem wrzucić te zdjęcia wcześniej, ale wiadomo, wiatr we włosach i te sprawy:)
No to wrzucam z instrukcji opis licznika i stan kontrolny po przekręceniu stacyjki, kiedy świecą się wszystkie wskaźniki.

Nadal nie mam pojęcia jak mogę się przełączyć między dystansem dziennym a całkowitym (ODO vs TRIP).

Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 18 Lipiec 2017, 22:42
O skurwesyn ale choina :)
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: mreiter w 20 Lipiec 2017, 21:31
Potwierdzam, w słoneczny dzień gówno na nim widać. Też myślałem o jakimś kołnierzu. Pierwszy testowy zrobiłem z matowego czarnego papieru przyczepionego na gumkę recepturkę  ;D . Efekt nie zachęcił mnie to kontynuowania - w sensie efekt był nijaki  ::).
Nie ważne z której strony jest słońce, czy za tobą czy przed tobą.
Wskaźnik biegu i "N" jest praktycznie niewidoczny, o kierunkach też musisz pamiętać (prędzej zobaczysz na kloszu niż na zegarze). A biegi "liczyć" jak na każdej innej maszynie. Ale i tak jestem zadowolony.
Jak jedziesz w pochmurny dzień to widoczność jest OK.
Z odczytem prędkości nie miałem dotąd problemów - te duże cyfry robią robotę i nawet w pełnym słońcu je widać (gorzej, ale widać).

Pokrywy od akumulatora i filtra powietrza to chromowany plastik - choć pierwsze egzemplarze demo tej maszyny miały czarne pokrywy. Też wcześniej (przed zakupem) widziałem filmik  do którego link jest powyżej - gdzie taki właśnie „pierwszy” był pokazywany. Swój motocykl odebrałem w czerwcu.

Też zachodzę w głowę jak skorzystać z funkcji TRIP. I stawiam tezę, że się nie da. Myślę że "wyświetlacz jako taki" ma przygotowany symbol, ale ten zegar jako urządzenie nie został wyposażony w stosowny przycisk do przełączenia tej funkcji (pytanie czy to jest brak sprzętowy, czy również programowy).
A czemu taka teza - bo na wyświetlaczu jest również "ABS" - a ten pojazd tego nie ma. Ma za to wersję minimum czyli "CBS".
Ciekawe czy jakby zegar rozebrać, czy znalazło by się coś, gdzie można by ten przycisk podłączyć i przy okazji jakieś pokrętło którym można by "podkręcić" kontrast?
Może spróbuję... Jak mi się w deszczowy weekend będzie chciało to może podłubię i się wtedy pochwalę.

Wskaźnik wtrysku - to "check engine". Oby się Wam nie świecił. Oznacza kłopoty z zasilaniem silnika (w rozumieniu mieszanki paliwowo/powietrznej). Problemy z sondą lambda, wtryskiwaczami, przepustnicą (jej czujnikiem położenia), czujnikiem podciśnienia ... generalnie wszystkim tym co powoduje że spalanie nie przebiega prawidłowo. Z początku po odbiorze miałem problem z sondą lambda (wątek w dziale "problemy techniczne"). W zasadzie w każdym dzisiejszym samochodzie jest ta kontrolka ... i znaczy to samo - kłopoty.

Kontrolka ładowania jest - potwierdzam.  Przy okazji problemów opisanych powyżej piłowałem chwilkę rozrusznikiem. A ponieważ moto chwilę po odbiorze, to aku nie był doładowany tylko leżakowany odłogiem. Napięcie baterii "przyzdechło" wtedy trochę i kontrolka się zaświeciła - no to odpuściłem dalszą walkę.


LWG
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Cichy w 21 Lipiec 2017, 22:53
To może i moje problemy z zasilaniem i pracą silnika związane z sondą lambda? Dziś odebrałem z przeglądu, pojeździłem chwilę i katastrofa była na początku - po przejechaniu jakichś 5 km moto gasł co chwilę i ewidentnie były problemy z dostarczaniem paliwa, bo silnik gasł (prund był), musiałem wyłączyć zapłon i po kilku sekundach włączać. Pompa pompowała paliwo i mogłem jechać dalej - jakieś 200 metrów:)

Po kilku takich akcjach, jak już prawie wróciłem do serwisu, moto zaczął chodzić elegancko - stawiam jakieś syfy z baku blokowały dopływ paliwa. Po przerobieniu farfocli dalsze kilkanaście kilometrów zrobiłem bez problemu.

Tak czy siak, Mreiter, jak coś wykombinujesz z licznikiem, daj znać:)
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 19 Sierpień 2017, 00:12
Jak jeszcze nie rozgryżliście licznika to podaję przycisk od przebiegu dziennego znajduje się we wnętrzu reflektora. Mocno się zdziwiłem jak to odkryłem . Reflektor jest wyposażony w gniazdo żarówki H4 , po wyjęciu Chińskiej bańki i wypięciu przejściówki oczom naszym ukazuje się oryginalne gniazdo pod H4 .
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: mreiter w 19 Sierpień 2017, 14:30
He he

Potwierdzam, znalazłem i u siebie zielony guzik.
Wygląda na to że producent nie wymyślił mocowania dla guziora ... i zamiótł sprawę pod dywan chowając guzior do przedniego reflektora.
Wyciągnąłem go z stamtąd, wsadziłem do kubła licznika, wywierciłem w dnie kubła otwór i zamontowałem w nim przycisk.
W załączeniu fotka.
Licznik TRIP już działa  ;D
Uwaga, zajęcie dla cierpliwych. kubeł, licznik właściwy oraz uchwyt do ramy - te trzy rzeczy są chwycone na raz jedną śrubką od spodu kubła, więc trzy otwori się muszą "zgadzać" aby wkręcić śrubkę trzymającą to w kupie... do tego plączące się kale - pełnia szczęścia.
Wyczerpałem limit przekleństw do końca miesiąca.

Aby to zrobić musiałem wyciągnąć licznik z kubła i obejrzałem go sobie przy okazji.
Wygląda na nierozbieralny / trudno rozbieralny. Zabawę z kontrastem odpuszczam.

Co do żarówki H4 - u mnie jest gniazdo na bańkę i tyle. Nie ma możliwości wsadzenia żarówki H4.

LWG
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 19 Sierpień 2017, 17:27
W odbłyśniku jest oryginalne gniazdo H4, w nie zapięta przejściówka na Chińską bańkę tak przynajmniej jest u mnie . Odbłyśnik i szkło reflektora kiepskiej jakości ,świeci bardzo słabo . Wsadziłem H4 35W (większej się boję wkładać) i delikatna poprawa. Czekam na ledowy wkład tylnej lampy od Łysego wtedy zapodam 55w i zobaczymy co to będzie .
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 19 Sierpień 2017, 17:34
Przejechane pierwsze 300 km ,jadę na 1 przegląd serwisowy .W Augustowie serwis POM kasuje jak za zboże 300zł przegląd + olej. Motorek pomału się dociera.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: pryzios w 20 Sierpień 2017, 14:59
Ostatnio robiłem przegląd w POM A-stów tylko, że m 12 - 189 zl
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 22 Sierpień 2017, 17:57
Tak pryzios masz rację przegląd w POM Augustów 150zł + olej . Jak kupiłeś u nich moto .
A jak kupiłeś gdzie indziej to 300 + oleje serwisuje tam skuter maxi 125 od Rometa .
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: pryzios w 22 Sierpień 2017, 19:41
No to ładnie. Stówkę kasują za nic.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 25 Sierpień 2017, 18:31
Tak jak pisałem wcześniej o oryginalnym odbłyśniku H4 w mojej M11, dopinam zdięcia przejściówki z H4 na Chińską bańkę BA20D . Wciąż się zastanawiam po co tak zrobili ?
Czyżby BA20D była lepsza jak H4  :o
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 25 Sierpień 2017, 18:45
Dziś dostałem od Łysego paczuszkę a tam nowa zabawka !!
Podłączyłem bez większych problemów ,pasuje jak oryginalna a świeci cudownie .
Dołączam kilka zdjęć zabaweczki .
Łysy-- Wielkie dzięki !!!   ;D
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 15 Wrzesień 2017, 13:28
Dziś zamontowałem nową Chińską lampę do M11 . Polecam w nocy widać wszystko jak bym puszką jechał . W dzień białe światło super widoczne z daleka .

https://www.aliexpress.com/item/LED-5-75-5-3-4-Motorcycle-Projector-Light-Bulb-Headlight-Headlamp-DOT-H4467/32771154562.html?spm=2114.11010108.0.0.35f7175AvZQ1d&tracelog=mytrace
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: F 319 w 15 Wrzesień 2017, 21:39
Czasami czepiają się o brak postojówki.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Aikon w 16 Wrzesień 2017, 09:25
Zawsze można dorobić gdzieś obok dodatkową postojówkę.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 06 Październik 2017, 12:48
Sprawa dotyczy cyfrowych czy elektronicznych ( jak zwał tak zwał ) liczników w Junaku M11 .Teraz jak temperatura spadła
licznik zaczął mi parować  . Ktoś się z tym spotkał i coś zaradził ?
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Cichy w 06 Październik 2017, 16:39
Mam to samo, myślałem, żeby wywiercić jakąś dziurkę w szybce (lub powiększyć, jeśli jest) żeby szybka mogła szybciej odparować.
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 06 Październik 2017, 23:12
A ja w chwili wolnego czasu spróbuję załatać otwory którymi dostaje się zimne powietrze .
 Wtedy zobaczymy czy będzie dalej parować .
Tytuł: Odp: M11 125 na wtrysku
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 18 Październik 2017, 21:11
Potwierdzam , otwory zalepiłem taśmą izolacyjną i przestało parować .
Teraz tylko wymyślić jak to ładnie zakleić  :(