Forum Junak Daytona

Junak Daytona => Testy, porady, pytania => Wątek zaczęty przez: Andrzej3713 w 13 Listopad 2017, 13:53

Tytuł: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 13 Listopad 2017, 13:53
Mam M11 125 
 
zębatka Przód 14 zębów     Tył 38 zębów   łańcuch 530
jeździ się super biegi długie .

Wymiana silnika na 320 jakie zębatki dać ?
Czy tak może zostać do 320 czy zmieniać tył na mniejszą ?
Jutro wymiana , silnik od M16 320 . Najbardziej martwię się tłumikami czy będą pasować.
LwG

                                   
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: lukaszs w 13 Listopad 2017, 20:25
Czołem,

Ja jestem po wymianie 125 na 320. Wywaliłem wtrysk oraz sondy . Założyłem  gaźniki + wydechy od Frankiego. Powiem Wam nie ten motocykl.   Przód 14 tył 34 obecnie. I mnie to pasuje. Na 38 był bardzo narowisty nie dało się jechać przy przejeżdzaniu przez zwolnienia na drodze. 34 wydaje się być ok.   Max prędkość według  licznika (mój model to 2017, czyli elektroniczny) 140 km/h i wydaje się by jeszcze pociągnął jednak to już jest wieczność.

Gdyby ktoś chciał mam na zbyciu  praktycznie nową 125cmm z tłokiem 150ccm, przebieg 299km- jak założyłem 320. Wszytkie przeróbki robione w autoryzowanym serwisie Junaka :):)


Pozdro
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 13 Listopad 2017, 20:47
Bardziej mnie interesuje M11 320 jakie przełożenia . Przód tył tak aby komfortowo podróżować . Jeżdżę sam 110kg .
M16 ma większe koła i to może mieć znaczenie . W M16 się sprawdzi a w M11 już nie.
LwG
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 14 Listopad 2017, 18:25
I stało się jestem po przeszczepie .
Jest jeden malutki problemik , kolanka od 125 nie pasują do 320  :'(
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 17 Listopad 2017, 13:02
Kolanka i sondy lambda nie pasują .
Silnik od m16 320 wsadziłem do m11 125 .
Wszystko standardowe ,mocowania wtyczki itd.
Jedyne rzeczy które nie pasują to kolanka i sondy . W m11 125 są małe sondy a w m16 duże . Jeszcze jeden malutki problemik był z przepustnicą połączoną z filtrem powietrza , w 320 przepustnica duża , w 125 filtr mały, co spowodowało przekleństwa i nieprzyzwoite uwagi w kierunku Junaka wysyłane co chwila przez pana serwisanta .
Kolanka nie pasują ponieważ głowica od m16 ma inny kąt podłączenia kolanek ze względu na budowę ramy.

Gdybym nabył silnik od m11 320 wszystko by pasowało bez przeróbek a tak było trochę zabawy .
Proszę napiszcie kto ma m11 320 na jakich przełożeniach jeździcie . Janek jeszcze na warsztacie ,dorabiają kolanka . Założyłem przód 14 tył 32 łańcuch jeszcze oryginalny 530
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Kefir w 19 Listopad 2017, 23:22
M11 125ccm - tam sa jakieś małe sondy? - u mnie nie ma a o gażnik by  ie wiedział co z tym zrobić... ale jak mam z tamtego roku :(
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 20 Listopad 2017, 10:22
Gdzieś tu link dawałem gearcommander czy jakoś tak. Kalkulator przełożeń do Regal Raptor czyli M16. Możesz wszystkie najgupsze warianty przetestować :).
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 20 Listopad 2017, 14:25
2017 rok i w 125 już wtryski , sondy . Wymogi UE  >:(
gear commandera znam ale lepiej posłuchać bardziej doświadczonych kolegów co testy mają już za sobą .
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 22 Listopad 2017, 19:44
Panie a potem papiery jak się zmienia na 320 ? Przegląd i wydział komunikacji ?
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Vger w 23 Listopad 2017, 10:59
pamiętajcie jeszcze o ubezpieczeniu bo jak przyjdzie co do czego to ubezpieczyciel sie wypnie
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 23 Listopad 2017, 11:16
Zostawcie tu dla potomnych jakie po zmianie ze 125 na 320 są ustawienia gaźników, rodzaje dyszy itp.
Niejednemu może się przydać ;)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 23 Listopad 2017, 14:46
Panie a potem papiery jak się zmienia na 320 ? Przegląd i wydział komunikacji ?
A po ciula? Przecież tu chodzi by było zarejestrowane na 125 :))

Przy OC ma motur pojemność nie ma znaczenia - tyle samo płacę za H-D 1340 co za Janka 320 :) 120 pln
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 23 Listopad 2017, 16:37
O papiery mi chodzi zeby bylo na legalu.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Vger w 23 Listopad 2017, 19:41
Panie a potem papiery jak się zmienia na 320 ? Przegląd i wydział komunikacji ?
A po ciula? Przecież tu chodzi by było zarejestrowane na 125 :))

Przy OC ma motur pojemność nie ma znaczenia - tyle samo płacę za H-D 1340 co za Janka 320 :) 120 pln

I tu się mylisz jeśli pojemność sie nie zgadza ubezpieczyciel może nie wypłacić. Jeśli chodzi o odszkodowanie papiery muszą się zgadzać bo i tak przy grubej drace wszystko wyjdzie najaw.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 23 Listopad 2017, 20:05
Panie a potem papiery jak się zmienia na 320 ? Przegląd i wydział komunikacji ?
A po ciula? Przecież tu chodzi by było zarejestrowane na 125

Przy OC ma motur pojemność nie ma znaczenia - tyle samo płacę za H-D 1340 co za Janka 320 :) 120 pln

I tu się mylisz jeśli pojemność sie nie zgadza ubezpieczyciel może nie wypłacić. Jeśli chodzi o odszkodowanie papiery muszą się zgadzać bo i tak przy grubej drace wszystko wyjdzie najaw.


A w dodatku masz prawko na B - czyli nie posiadasz uprawnień na prowadzenie i dział  8)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 23 Listopad 2017, 22:07
Prawko w trakcie robienia . A co do pojemności to w autach też zmienia się silniki .
Silnik jako część zamienna i nikt nie mówi że do 1,6 nie można wstawić 2,0 i dalej legalnie jeździć .
Za KOMUNY był numer nadwozia i nr silnika jakakolwiek ingerencja kończyła się nieszczęściem od policji . Jestem dobrej myśli będzie dobrze .

A komuś z was podczas kontroli Policja sprawdzała faktyczną pojemność silnika ?
Dowód rejestracyjny , ubezpieczenie i do zobaczenia tak u mnie mówią policjanci z drogówki ( jak nie szalałeś )
Kompletnie nic nie będę zgłaszał i próbował przerabiać w dowodzie rejestracyjnym i na 100% wiem że diagnosta na przeglądzie też się tym nie zainteresuje .
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 23 Listopad 2017, 22:10
Co do gaźników się nie wypowiem mam na wtrysku 125 i 320
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 23 Listopad 2017, 22:46
Nie do końca się zgodzę że silnik to zwykła część i np mając duże A możesz przeszczepić co chcesz i nie zgłaszać tego nigdzie ani nie robić badań technicznych.
Kupując moto masz homologację na konkretny silnik i nie możesz czegokolwiek tam potem wsadzić bo pojazd dostał dopuszczenie do ruchu na konkretny silnik.

Pytam bo ciekawi mnie zmiana 320 na 400 i cała późniejsza procedura zeby to zalegalizować.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: mc_enc w 24 Listopad 2017, 06:25
Tak co do ścisłości w dowodzie masz wmalowaną moc silnika w kilowatach i przy zmianie silnika na inny model musisz mieć zmieniony wpis w tym że dowodzie. Czyli musisz wyrobić nowy.
I kolega Vger napisał wcześniej, jakiekolwiek zdarzenie na drodze i masz BARDZO DUŻE PROBLEMY. Z prawem może mniejsze ale ubezpieczyciel może wołać od ciebie całą kwotę.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: SENIOR w 24 Listopad 2017, 10:12
Hi, dodam że sumienny diagnosta może zażądać dodatkowego badania odnośnie wytrzymałości konstrukcji, tzn ramy i innych dla większej pojemności silnika i mocy. Uważam, że taka podmiana nie ma sensu. Gdyby zależało mi na takim silniku sprzedałbym po prostu m11 i kupił m16. W sumie przed przeróbką trzeba było się takimi sprawami czy też wątpliwościami zainteresować i wypytać o legal. O ile zdecydowałeś się na zmianę konstrukcji i nic w temacie papierów nie będziesz robił to nikt ci nic nie powie i możesz sprzęt eksploatować na obecnych papierach. Ale, być może, do czasu i wtedy zaczną się poważne problemy. Chociażby w przypadku chęci zbycia, a niedaj boże w przypadku kolizji lub poważnego wypadku bez względu na to kto zawinił. Powodzenia.  8)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 24 Listopad 2017, 13:08
Zarówno rama M16 jak i M11 ma oficjalną legalizacje na pojemności 125 i 320/350 więc tu nie ma żadnych papierologii. Bez strachu 8)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 24 Listopad 2017, 15:54
Dokładnie  ;D
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: SENIOR w 24 Listopad 2017, 15:56
Szerokości i powodzenia.  :)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 24 Listopad 2017, 17:22
Zarówno rama M16 jak i M11 ma oficjalną legalizacje na pojemności 125 i 320/350 więc tu nie ma żadnych papierologii. Bez strachu 8)

A jak to pokazać doagnoście ?
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 24 Listopad 2017, 21:38
Pytałem kiedyś znajomego diagnostę co zrobić w razie przeszczepu innego silnika. Wiecie co powiedział ??
NIC :), nic nie robić....
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 24 Listopad 2017, 23:12
Z racji wykonywanego zawodu już wam w skrócie wyjaśniam.
Najwięcej racji w tym wszystkim ma Łysy a resztę wywodów można sobie wsadzić.... w buty.
Pierdzielenie o wypadkach, odpowiedzialności, ubezpieczeniach, biegłych badaniach to brednie wyssane z palca i nie ma co więcej tego komentować.
Silnik od dawna jest częścią wymienną i nawet nie jest identyfikowany swoim numerem w dowodzie rejestracyjnym. Tak już widzę jak zaraz ktoś napisze że zmiany konstrukcyjne to, to i tamto a i powinno się tak itd itp ...
Krótko i na temat wolno i dopóki diagnosta nie stwierdzi, że jest inaczej niż w dokumentach to pojazd uważa się za taki jaki w nich figuruje.
A wychudzenie moto na bobera to nie zmiany?
Problem do jakiego stopnia. Ale tego już ustawodawca nie określił dokładnie. Pojazd jaki by nie był ma spełniać warunki określone w ustawie. Pytanie co gdy te warunki nie są spełnione? Odpowiedź a kto powiedział ze nie są spełnione - no właśnie!
Mam przegląd techniczny podbity przez diagnostę to jeżdżę i to jest kluczowa informacja! Reszta nas nie interesuje. Mam dowód rejestracyjny z właściwościami pojazdu, podbity przez diagnostę i wali mnie wszystko. Nie musimy się znać na pojemnościach, srościach i innych pierdołach. Równie dobrze można kupić motocykl np M16 125 z wymienionym silnikiem z 320 i nie wiedzieć że taka operacja była przeprowadzona - skoro na przeglądzie jest OK to jest OK bo blondynka w różowej ramonesce skąd ma wiedzieć że jest inaczej?!
I tak to wygląda nie inaczej.
Sam pewnie już bym zmienił cylinder lub silnik i dalej śmigał Junakiem ale połówka (plecak) się zaraził i uwielbia ze mną jeździć dlatego wymieniłem pierdziołka na Cadillaca.

I jeszcze tak na koniec z innej beczki bo Polska to piękny kraj.
Jak myślicie czy można jeździć samochodem, dieslem o pojemności 500 cm3 bez prawa jazdy, na dowód osobisty?
Nie wiem co wymyśliliście ale odpowiadam - można :D

Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 25 Listopad 2017, 14:11
Tak jest Bonzo ! i popieram to co piszesz w 100%
To moja sprawa co wsadziłem , jeżeli przechodzi badania to jest legal .
Silnik wymiarami się nie różni i dalej to zostanie 125 cm.

Pozdrawiam i tym samym zakańczam dyskusję na ten temat .
Gdyby ktoś miał pytania dotyczące montażu chętnie doradzę , podpowiem .

LwG
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 25 Listopad 2017, 16:32
Panowie nie do końca się z wami zgodzę. Konkretne moto ma konkretną homologację z konkretnym silnikiem czy też budą i całym osprzętem.
Zmieniając budę musisz zachować warunki dopuszczenia do ruchu. Przykładowo nie wolno dawać tylnych pozycyjnych nie w osi pojazdu chyba że są zdublowane to wolno po bokach ale w określonych miejscach. Tak samo blachy mogą być w osi lub po lewej stronie ale tez w konkretnym miejcu i pod konkretnym kątem nie niżej niż 21 cm nad ziemią. Tak samo kierunki nie bliżej niż 17 cm od siebie i też iles tam cm nad ziemią.
Poczytałem dokładnie wymogi techniczne dotyczace motocykli przed boberyzacją nawet gupi odblask nie moze byc trojkatny bo taki jest tylko dla przyczep rolniczych. A ze 3 lata bez odblasku jezdzilem i nikt sie nie przyczepil to mialem fuksa bo w teorii moto nie nadawalo sie do jazdy. Przeszczepiajac silnik dalej macie wbitą inną pojemność niz w dowodzie i homologacji na dane moto.

Ja sie pytam ci legalnie powinno sie zeobic po przeszczepie zeby miec wporzo papiery a nie jak oszulac przeznaczenie :).

Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: SENIOR w 25 Listopad 2017, 18:00
Nie wiem kim z zawodu jest Bonzo, wiem jednak że nieznajomość przepisów i prawa skutkuje w sposób wiadomy i niczego nie tłumaczy. Andrzej zaś stosując obecną sytuację jeździ po prostu bez uprawnień a to w przypadku zdarzenia mści się podwójnie.  ;)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 26 Listopad 2017, 00:04
Trzysta tyle czytałeś przed boberyzacją a pozycje i tak spieprzyłeś i źle zamontowałeś, dopiero jak ci powiedziałeś to poprawiłeś :P A swoją drogą Trzysta czy twoje wydechy i te żarzące się pseudo oświetlenie ma homologację na jak to określiłeś "dane moto"?
Odpowiadając na pytanie twe. By był legal. Musisz zgłosić zmianę w urzędzie w ciągu 30 dni od zmiany (tutaj mamy kolejny bubel prawny bo przecież zawsze można było zmienić coś tydzień temu - ale w takim wypadku OC nie będzie obowiązywać). Wiąże się to z dodatkowym przeglądem technicznym oraz powiadomieniem ubezpieczyciela bo inaczej OC nie będzie obowiązywać (dopłata).

Senior - Andrzej dopóki sam nie zgłosi zmiany lub ze strachu przyzna się, że ją wykonał, jeździ z uprawnieniami. Na chwilę obecną nie ma takiej podstawy prawnej by odpowiadał z tytuły popełnionego wykroczenia jakim jest jazda bez uprawnień a tym samym nie może odpowiadać za coś co nie jest karalne!

Prędzej nam wszystkim pozabierają dowody za wydechy niż ktoś się przyczepi do silnika w Junaku Andrzeja :D

Najgorsza jest społeczna służba ORMO - gdzieś coś zasłyszała, coś przeczytała i właśnie nie znając przepisów tworzy fantazje.

Panowie chcecie być ORMOwcami? :D

Ciekawe co tak się mści podwójnie podczas zdarzenia? Znacie takie przypadki? Doświadczyliście ich namacalnie czy tylko coś tam słyszeliście?
Ot ciekawostka z mojego doświadczenia.  Miałem kolizję na moto nie mając uprawnień, w/g waszych teorii nie powinienem dostać odszkodowania. Niestety teoria wzięła w łeb - ubezpieczyciel wypłacił to co powinien wypłacić. Dlaczego napisałem co powinien? Bo pierwsza suma mnie nie zadowoliła i się odwołałem. Moje prawo jazdy ich całkowicie nie interesowało!

Andrzej - nie koniecznie tu masz rację, że to co wsadzisz to twoja sprawa:) Tutaj chłopaki już będą mieć rację :P
Do czasu gdy "nie jesteś świadomy" zmiany jest OK bo dla ciebie ważne jest to co w dowodzie i na przeglądzie. Z chwilą gdy sam się do tego przyznajesz leżysz i odpowiadasz tak jak pisze to Senior.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 26 Listopad 2017, 00:08
Panowie, zaczyna się robić niepotrzebna napinka więc jako szef tego kempingu proponuję nieco zluzować gumy w gaciach  ;)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 26 Listopad 2017, 00:13
Nie ma się co napinać  i raczej nikt się nie napina. Na luzie gadka a i troszkę wiadomości zakazanych ludziska się dowiedzą :D
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 26 Listopad 2017, 00:45
Wszystkie lampy mają znak E tak więc są dopuszczone do ruchu.
Wydechy mieszczą się w stanie górnym wód średnich :)
Jaką pozycję spieprzyłem ?
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 26 Listopad 2017, 02:02
Silniki też mają dopuszczenie do ruchu :D heh
Sam pisałeś, że moto jest homologowane na konkretną budę i osprzęt więc jak to jest? Już wystarczy tylko E i sprawa załatwiona? A może jednak homologacja to zupełnie co innego i tak naprawdę potrzebna jest do zarejestrowania nowego pojazdu i polega na tym by pojazd spełniał wymagania określone prawem, w których min. bierze się pod uwagę hałas, spalinki, rozmieszczenie oświetlenia, wymiary, masy, hamulce itp. itd. ... I własnie wtedy jest tylko potrzebna homologacja - przy rejestracji. Wszelkie zmiany nie dopuszczające pojazd do ruchu to już zadanie diagnosty, po to wymyślono przeglądy techniczne :D

A taką pozycję miałeś źle :P
(http://junak-daytona.pl/index.php?action=dlattach;topic=766.0;attach=5369;image)

Dobra dajmy spokój bo, zaśmieci się ten wątek totalnie.

Największa racja w tej sprawie (wymiana silnika) stoi po stronie sumienia. Tak dokładnie
Prawo prawem a to co człowiek zrobi i jak przekombinuje to już tylko i wyłącznie jego sprawa.
W naszym pięknym kraju da się przekombinować i to "całkiem legalnie". Właśnie dlatego wspomniałem wcześniej o samochodach, którymi można jeździć na dowód osobisty. I pomimo, że wszyscy wiedzą, iż jest to głupie obejście przepisów to rzesza kierowców w Polsce jeździ takimi wynalazkami i można im naskoczyć.

 
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: SENIOR w 26 Listopad 2017, 08:06
Panowie, zaczyna się robić niepotrzebna napinka więc jako szef tego kempingu proponuję nieco zluzować gumy w gaciach  ;)
Eh Szefie, to tylko wymiana zdań i poglądów. Przynajmniej się coś dzieje bo tak cisza jak w sezonie ogórkowym..  To co zrobi Andrzej to jego sprawa a my pokazaliśmy jak to my widzimy.  ;)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 26 Listopad 2017, 09:19
A tooo to była wersja - jak nie zrobię błotnika to tak pojadę na zlot - ale wiedziałem że tak nie za bardzo jest zgodnie z przepisami.
Chodzi mo o to jakie kroki trzeba zrobić na legalu zeby w papierach zmienic silnik :)
Przegląd a na przeglądzie do pokazania faktura za silnik od Almotu ?
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: dziadzia82 w 26 Listopad 2017, 14:10
Gdzie dorwaliście cie silnik.
Jak koszt :)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 26 Listopad 2017, 19:59
Trzysta - sprawa zmiany silnika obecnie nie jest już tak zagmatwana jak kiedyś. Wcześniej musiałeś mieć nawet kopię dowodu rejestracyjnego, faktury z wymiany itd itp teraz to część wymienna jak alternator czy rozrusznik.

Teraz jedziesz pokazujesz, że zmieniłeś i niestety czekasz by się przekonać czy diagnosta ma dobry dzień czy zły :D

Jak dobry to z wypisem od diagnosty do wydziału i po kłopocie.

W praktyce wygląda to tak. Jeżeli silnik jest od tego samego modelu nie ma problemu nawet jeśli zmieniła się pojemność. Dla diagnosty fakt, że taki pojazd wystepuje na rynku z tym silnikiem jaki włożyłeś będzie wiążący i spokojnie klepie, że jest OK Tak samo jeśli włożysz silnik podobny mocą załóżmy do junak zapodałeś sobie hondę czy tam inne kawasaki ale nie ma wielkiego skoku zarówno w masie jak i mocy.
Jajca się zaczynają gdy np. do Junaka M16 wstawisz silnik od Valkiri. Wtedy diagnosta z uśmiechem na ustach skieruje cię do biegłego by ten ocenił czy np. rama wytrzyma i twoje hamulce dadzą radę. I nawet nie ma się co chłopu dziwić bo kto wziął by na swojego garba taki przypadek :)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: darul w 26 Listopad 2017, 21:35
znajomy który pracuje w "wiodącej" firmie ubezpieczeniowej zwykł powiadać, że każda rentowna firma ubezpieczeniowa składa się z 2 głównych departamentów:
 - wyłudzania składki
 - odmowy wypłaty odszkodowania.
Jak zrobisz taką przeróbką szkodę do 10000zł to pewnie nikt wiele nie będzie gmerał.
Ale gdyby trzeba wypłacić z 10000 ale euro albo więcej to mogłoby się czasem nie udać...
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 27 Listopad 2017, 09:05
Panowie nie do końca się z wami zgodzę. Konkretne moto ma konkretną homologację z konkretnym silnikiem czy też budą i całym osprzętem.
Zmieniając budę musisz zachować warunki dopuszczenia do ruchu. Przykładowo nie wolno dawać tylnych pozycyjnych nie w osi pojazdu chyba że są zdublowane to wolno po bokach ale w określonych miejscach. Tak samo blachy mogą być w osi lub po lewej stronie ale tez w konkretnym miejcu i pod konkretnym kątem nie niżej niż 21 cm nad ziemią. Tak samo kierunki nie bliżej niż 17 cm od siebie i też iles tam cm nad ziemią.
Poczytałem dokładnie wymogi techniczne dotyczace motocykli przed boberyzacją nawet gupi odblask nie moze byc trojkatny bo taki jest tylko dla przyczep rolniczych. A ze 3 lata bez odblasku jezdzilem i nikt sie nie przyczepil to mialem fuksa bo w teorii moto nie nadawalo sie do jazdy. Przeszczepiajac silnik dalej macie wbitą inną pojemność niz w dowodzie i homologacji na dane moto.

Ja sie pytam ci legalnie powinno sie zeobic po przeszczepie zeby miec wporzo papiery a nie jak oszulac przeznaczenie :).
Jeżeli jeszcze gdzieś masz instrukcję obsługi to pod koniec masz homologacje, ta sama dotyczy pojemności 125 i 320. KROPKA 8)

Najgorsza jest społeczna służba ORMO - gdzieś coś zasłyszała, coś przeczytała i właśnie nie znając przepisów tworzy fantazje.

Panowie chcecie być ORMOwcami? :D
W obecnych czasach taka funkcja nazywa się Sygnalista :p
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Power w 27 Listopad 2017, 20:01
Przeczytałem cały wątek. Fajnie się czytało.  ;D
Zastanawia mnie tylko sam początek tematu. Jaki sens ma wymiana silnika ze 125, na 320?  :o
Motocykl waży 190 kg, ilość koników wzrośnie z 11 do 21, czy to aż tak wielka zmiana?

Pzdr.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 27 Listopad 2017, 21:43
Zastanawia mnie tylko sam początek tematu. Jaki sens ma wymiana silnika ze 125, na 320?  :o
Motocykl waży 190 kg, ilość koników wzrośnie z 11 do 21, czy to aż tak wielka zmiana?
Warto :)
Przypominam, że większość 125ek w Polandzie jeździ na gaźnikach a za wielką wodą 320 na gaźnikach wyciągają 30 kucykóff i więcej a to już jest znaczna różnica  8)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: petek w 28 Listopad 2017, 08:36
Przeczytałem cały wątek. Fajnie się czytało.  ;D
Zastanawia mnie tylko sam początek tematu. Jaki sens ma wymiana silnika ze 125, na 320?  :o
Motocykl waży 190 kg, ilość koników wzrośnie z 11 do 21, czy to aż tak wielka zmiana?

Pzdr.

Power,  ani 11 ani 21 to nie jest dużo. Natomiast procentowo jest to ogromny skok,  więc na pewno różnica będzie dla kierowcy znaczna.  Ekonomicznie operacja nie ma sensu,  chyba że ktoś kocha swojego Junaka.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: mc_enc w 28 Listopad 2017, 11:28
Zastanawia mnie tylko sam początek tematu. Jaki sens ma wymiana silnika ze 125, na 320?  :o
Motocykl waży 190 kg, ilość koników wzrośnie z 11 do 21, czy to aż tak wielka zmiana?
Warto :)
Przypominam, że większość 125ek w Polandzie jeździ na gaźnikach a za wielką wodą 320 na gaźnikach wyciągają 30 kucykóff i więcej a to już jest znaczna różnica  8)

A wydaje się że na wtrysku powinno się udać wyciągnąć więcej kucyków ? ???
Fakt że (chyba) łatwiej się to robi z gaźnikiem/ami ale przy kompie można precyzyjniej ustawić mapę zapłonu.
Może się mylę, jeśli tak to poprawcie ;)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 28 Listopad 2017, 11:31
A wydaje się że na wtrysku powinno się udać wyciągnąć więcej kucyków ? ???
Fakt że (chyba) łatwiej się to robi z gaźnikiem/ami ale przy kompie można precyzyjniej ustawić mapę zapłonu.
Może się mylę, jeśli tak to poprawcie ;)
Gdyby jeszcze w Polandzie dostępne były komputery z możliwością modyfikacji map wtrysków zapewne miałbyś rację ;)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 28 Listopad 2017, 22:45
Koledzy na Ukrainie z tych silników na gaźnikach robią przyzwoite maszynki.
Gaźnik podkręcić podkręci każdy. Aby napisać dobrą mapę to oprócz kompa jeszcze trzeba dobrego fachmana a to dodatkowy koszt. Modyfikacja i wgranie mapy coś około 1000 zł (ale mogę się mylić bo to tylko zasłyszane usłyszane). Chyba troszkę dużo, więc już wiecie dlaczego w tym wypadku wybierają ludzie gaźniki - Ukraińcy wywalają wtryski i wkładają gaźniki :D
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Power w 29 Listopad 2017, 22:56
Przeczytałem cały wątek. Fajnie się czytało.  ;D
Zastanawia mnie tylko sam początek tematu. Jaki sens ma wymiana silnika ze 125, na 320?  :o
Motocykl waży 190 kg, ilość koników wzrośnie z 11 do 21, czy to aż tak wielka zmiana?

Pzdr.

Power,  ani 11 ani 21 to nie jest dużo. Natomiast procentowo jest to ogromny skok,  więc na pewno różnica będzie dla kierowcy znaczna.  Ekonomicznie operacja nie ma sensu,  chyba że ktoś kocha swojego Junaka.

Ja swojego kocham takiego, jaki jest. Nie zmienia to faktu, że ta moc, do tej masy to jednak porażka. Nawet te 30.  :(

Pzdr,
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: szames58 w 29 Listopad 2017, 23:53
Mój ma 320, ja ważę 1/3 jego masy, więc jeśli go podkręcę, to facet zapyla tak, że siodło umyka mi spod zadka😜. Nie chce żadnego innego. Wystarczy mi moja Szesnastka 😀🤚
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 30 Listopad 2017, 01:21
Przy 320 nie ma co narzekać. Przynajmniej człowiek nie walczy z tirami i nie oczyta się reklam z naczep :)
Zmieniłem Janka na krowę 1500 cm i jakoś nie mam parcia by zapierdzielać 160 km/h czy więcej - no raz na autostradzie pognałem te 175 ale połówka krzyczała że jej gogle odfruwają :D. Na trasach jade sobie te 110 km/h i jakoś tak mi najlepiej bo i najprzyjemniej.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 30 Listopad 2017, 11:03
Widzisz Bonzo a wystarczyłoby 16 - 320 kupić i byś nie sprzedawał
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 30 Listopad 2017, 12:40
Powiedz to mojej żonie po 200 km na tylnym siodełku w M16 :D

Gdybym miał gdzie trzymać to Janka bym się nie pozbył.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 30 Listopad 2017, 13:23
To dla żony druga 16 :)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Eustachy w 30 Listopad 2017, 23:05
Jazda na dwa motocykle jest fajna ale nie dla portfela. Wiem coś o tym bo moja żona śmiga już na własnym motocyklu. Nasze łączne spalanie w trasie to ponad 10l na 100 (u mnie 6 u niej 4).
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: SENIOR w 01 Grudzień 2017, 20:50
Czyżby to już koniec dyskusji o wymianie silnika, ormowcach i nieznajomości przepisów ? A tak fajnie coś się działo.  :( :o ???
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Power w 01 Grudzień 2017, 21:17
Silnik wymieniony, nie ma o czym gadać.  ;)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: dziadzia82 w 02 Grudzień 2017, 12:51
Czy koś z kolegów mi napisze jakie kosztu update na 320 cc.

Bo jak zawsze post o wszystkim tylko nie na temat.
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 02 Grudzień 2017, 23:59
125 nie przerobisz na 320 . Znaczy przerobisz tylko mało opłacalne . Za dużo rzeczy do przerabiania . Rozstaw szpilek trzymających głowicę jest zupełnie inny itd.
Najprościej kupić 320 i wymienić  ;D
Nowa 320 coś koło 6000zł , używaną można dostać tak za 1/3 ceny nowej.
Pozdrawiam LwG
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: dziadzia82 w 03 Grudzień 2017, 19:02
Dziękuję za odp.
Macie może jakieś namiary na silniki używki
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 03 Grudzień 2017, 19:13
Bądź cierpliwy i szukaj ,czasami ktoś wystawia na forum lub w innych serwisach aukcyjnych .
LwG
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 03 Grudzień 2017, 21:39
Andrzeju jako, że pierwszy wybebeszyłeś serce w junaku i masz porównanie jak było na 125 i jest na 320 - może skrobnąłbyś kilka zdań o wrażeniach i różnicach dla potomnych?
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 03 Grudzień 2017, 22:26
Na pewno to uczynię . Trzeba uzbroić się w cierpliwość ,śnieg na drogach a i temperatura nie zachęca do wypadów .
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 04 Grudzień 2017, 09:43
6000 za nowy motor do motocykla ????
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 04 Grudzień 2017, 10:29
6000 za nowy motor do motocykla ????
Tak, to koszt kompletu razem z wtryskami i innymi pierdołami, same żelastwo jest tańsze ;)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: dziadzia82 w 04 Grudzień 2017, 14:51
Mnie interesuje tylko słupek :)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 12 Grudzień 2017, 18:14
Moje pierwsze wrażenia po jeździe 320cm3.

Moc ,moc ,moc i jeszcze raz moc czuję !  ;D

Dziś śnieg się rozpuścił i była okazja do próby Junaka na nowym silniku .
Jestem bardzo zadowolony to nie 125 to pełnoprawne moto .
Przejechałem się kawałek i przyspieszenie super , podróżna prędkość tak jakieś 110 bez problemów i wycia silnika . Junaczek wymyty i przygotowany do snu zimowego , na wiosnę zdam obszerniejszą relację .
Pozdrawiam LwG
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 13 Grudzień 2017, 13:35
A za rok powie ze 320 ledwo jedzie :).
Masz wytryski czy gaziory :)
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: Andrzej3713 w 13 Grudzień 2017, 14:33
Wtryski na stanie posiadam , junak z 2017r.
Coś się stało , po krótkiej jeździe wyskoczył mi błąd nr 0138
Czujnik 02 bank 1 czujnik 2    wysokie napięcie .
Junak zachowuje się bez zarzutu .
Co się posypało ?
Tytuł: Odp: Wymiana silnika M 11 125/320
Wiadomość wysłana przez: szames58 w 14 Grudzień 2017, 21:29
6000 za nowy motor do motocykla ????
To dużo, za kompletne moto o pojemności 320 zabuliłem 7,5 koła. Wsiadać i jeździć oraz cieszyć się 😀