Autor W▒tek: EGR / EVAP  (Przeczytany 1633 razy)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
EGR / EVAP
« dnia: 25 Maj 2017, 10:09 »
Cze┼Ť─ç

W tych naszych 125 jest niepotrzebnie całkowicie zawór EGR / EVAP czy jak tam go sobie chcemy nazywać.
Chcia┼ébym ca┼ékowicie usun─ů─ç t─ů instalacj─Ö.
Niestety nie mam umiej─Ötno┼Ťci i narz─Ödzi ┼╝eby sobie wystruga─ç za┼Ťlepki na Cylinder....
Wiecie mo┼╝e czy kto┼Ť ma dedykowane? Mo┼╝e od czego┼Ť pasuj─ů? A mo┼╝e kto┼Ť b─Ödzie ┼éaskaw zrobi─ç mi takie za Bilety Narodowego Banku Polskiego?

B─Öd─Ö zobowi─ůzany.

Za wszelkie ewentualne porady co jeszcze za┼Ťlepi─ç jak ju┼╝ to usun─Ö, b─Öd─Ö oczywi┼Ťcie zobowi─ůzany.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 2127
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #1 dnia: 25 Maj 2017, 10:34 »
Bonzo wbił pałeczki do jedzenia w przewody :).

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #2 dnia: 25 Maj 2017, 10:43 »
Chce ca┼é─ů instalacj─Ö wyrzuci─ç.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Jacek_67

  • Ojciec mia┼é Junaka, mia┼é go i syn, wnuk te┼╝ b─Ödzie mia┼é i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 232
  • Niewa┼╝y jest wiek - wa┼╝na jest pasja. ....
  • Model: By┼é Bia┼éo-czarny M-16 320cm, jest Honda PC800
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #3 dnia: 25 Maj 2017, 10:52 »
Jak nic nie znajdziesz, to w przysz┼éym tygodniu co┼Ť mo┼╝emy pokombinowa─ç. :-)
Junak to by┼éo to, ale plecaczkowa si─Ö buntowa┼éa na komfort i trza by┼éo co┼Ť zmieni─ç (┼╗ony nie wypada!) :-)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #4 dnia: 25 Maj 2017, 10:57 »
Ooo widzisz. Dzi─Öki.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Jacek_67

  • Ojciec mia┼é Junaka, mia┼é go i syn, wnuk te┼╝ b─Ödzie mia┼é i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 232
  • Niewa┼╝y jest wiek - wa┼╝na jest pasja. ....
  • Model: By┼é Bia┼éo-czarny M-16 320cm, jest Honda PC800
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #5 dnia: 25 Maj 2017, 11:39 »
Ale jak nic nie znajdziesz.... :-)
Junak to by┼éo to, ale plecaczkowa si─Ö buntowa┼éa na komfort i trza by┼éo co┼Ť zmieni─ç (┼╗ony nie wypada!) :-)

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 239
  • Model: M11 125ccm i Suzuki VL 1500 Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #6 dnia: 25 Maj 2017, 12:12 »
mo┼╝ecie wrzuci─ç jak─ůs fote co i gdzie trzeba zaslepic?
Zanim pad┼ée┼Ť, jeszcze ziemi─Ö prze┼╝egna┼ée┼Ť r─Ök─ů.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Aikon

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 73
  • Model: M11 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #7 dnia: 25 Maj 2017, 15:38 »

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #8 dnia: 25 Maj 2017, 19:40 »
White to jest wlasnie ta zaslepka na Allegro co ci mowilem

Offline Jacek_67

  • Ojciec mia┼é Junaka, mia┼é go i syn, wnuk te┼╝ b─Ödzie mia┼é i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 232
  • Niewa┼╝y jest wiek - wa┼╝na jest pasja. ....
  • Model: By┼é Bia┼éo-czarny M-16 320cm, jest Honda PC800
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #9 dnia: 25 Maj 2017, 20:04 »
Uff... upiekło mi się. Nie trzeba będzie rzeźbić. :-)
Junak to by┼éo to, ale plecaczkowa si─Ö buntowa┼éa na komfort i trza by┼éo co┼Ť zmieni─ç (┼╗ony nie wypada!) :-)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #10 dnia: 05 Czerwiec 2017, 12:59 »

Czy kto┼Ť z Was poza za┼Ťlepianiem rurki pokusi┼é si─Ö o usuni─Öcie tego "systemu" tudzie┼╝ za┼Ťlepienie otwor├│w w cylindrze i regulacj─Ö ga┼║nik├│w do nowych ilo┼Ťci powietrza?
Chcia┼ébym pozna─ç opini─Ö takiej osoby z do┼Ťwiadczeniem :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #11 dnia: 05 Czerwiec 2017, 17:06 »
No dobra. Wiem ze Was to mo┼╝e ┼Ťmieszy─ç ale ja chce wiedzie─ç na lito┼Ť─ç boska jak to g├│wno dzia┼éa.
Na niskich obrotach czuje pod palcem gdy go przyłoże do tego zaworu, że wypycha spaliny.
Czyli rurki wychodz─ůce z cylindra odprowadzaj─ů cze┼Ť─ç gaz├│w do tego zaworka i na niskich obrotach gazy te uchodz─ů do atmosfery ;) Jest tam pewnie zaworek kulkowy kt├│ry przy wy┼╝szych obrotach zamyka wylot opisanych wy┼╝ej gaz├│w powoduj─ůc ze wpadaj─ů z powrotem do ga┼║nika t─ů rurk─ů kt├│r─ů Bonzo za┼Ťlepia┼é pa┼éeczk─ů od chi┼äszczyzny a ja ko┼ékiem od mebli.
Czy rzeczywi┼Ťcie tak to dzia┼éa? 
Jak w takim razie wyregulować gaźnik żeby było dobrze i na niskich i na wysokich obrotach?

A i jeszcze jedna sprawa. Taki w─Ö┼╝yk grubo┼Ťci palca wychodz─ůcy centralnie na g├│rze cylindra to jest odma? 

Takie mam problemy ;)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #12 dnia: 06 Czerwiec 2017, 06:30 »
Wi─Öc tak bo ┼║le rozumieli┼Ťmy ten system. Dopiero gdy zmieni┼éem moto si─Ö dowiedzia┼éem co to za ustrojstwo.
A wi─Öc tak.
Zwie si─Ö to Pair Valve.
jak to działa - zapożyczony cytat:
-u nas nie ma elektromagnesu, zaw├│r otwiera podci┼Ťnienie z ga┼║nika, i powietrze nie jest zasysane z air boxa tylko poprostu rurka ssie sobie pod zbiornikiem-
"Wi─Öc wyja┼Ťniamy:w du┼╝ym uproszczeniu,pod koniec s├│wu wydechu w kolektorze wydechowym panuje podci┼Ťnienie (na wolnych obrotach,ale te┼╝ przy wysokich obrotach i zamkni─Ötych nagle przepustnicach).Wi─Öc mamy podci┼Ťnienie kt├│re otwiera nam zaworki w g┼éowicach (reed valves).Stanie sie tak gdy komputer silnika ECU obliczy na podstawie danych z czujnik├│w ┼╝e jest to teraz potrzebne.OK zaw├│r elektromagnetyczny jest otwarty,zaworki zwrotne w glowicach otwarte,powietrze z AirBoxa mo┼╝e sobie p┼éyn─ů─ç do kolektor├│w wydechowych.Ale po co?Tu chodzi o ochron─Ö ┼Ťrodowiska.Gdy nagle odejmiemy gazu,chwilowo mieszanka b─Ödzie zbyt bogata i spaliny b─Öd─ů zawiera─ç du┼╝o szkodliwych zwi─ůzk├│w chemicznych i niespalone paliwo.Dzi─Öki dodaniu do kolektor├│w wydechowych ┼Ťwie┼╝ego powietrza poprzez nasze zaworki,sonda lambda zmierzy nadmiar tlenu w spalinach a w zwi─ůzku z tym komputer ECU zubo┼╝y nam mieszank─Ö,zmniejszaj─ůc dawk─Ö paliwa.I dodatkowo nasz katalizator dostanie dodatkowego tlenu aby skuteczniej dopalic te niespalone zwi─ůzki chemiczne.
Wszystko dzia┼éa pi─Öknie i ┼éadnie dopuki mamy czyste i szczelne zaworki zwrotne w glowicach(REED'sy).Wystarczy jednak tylko ┼╝e b─Öd─ů tam skwarki z nagaru ┼╝eby gor─ůce spaliny dosta┼éy sie w drug─ů strone-z kolektor├│w do Airboxa i dalej do przepustnic,DETONUJ─äC w nich wtryskiwan─ů w┼éa┼Ťnie mieszank─Ö.Kto nie wierzy to niech odpowie na pytanie sk─ůd w starszych DL ach jak m├│j na przyklad bierze sie nagar w zaworkach zwrotnych?Taka detonacja(backfire) potrafi zerwa─ç gum─Ö ┼é─ůcz─ůc─ů AirBox z przepustnicami(przewa┼╝nie przedni─ů). "


A tutaj w belzebubim j─Özyku

http://www.moccsplace.com/images/pair/pair1.htm
« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2017, 06:35 wys│ana przez Bonzo »

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #13 dnia: 06 Czerwiec 2017, 08:45 »
Nie pasuje mi to w moim przypadku :)
Abstrahuj─ůc od tego, ┼╝e nie mamy ani sond lambda, ani ecu, kt├│ry bo sobie to policzy┼é ani zawork├│w ┼╝adnych zwrotnych (poza tym pod bakiem w M16 lub na dole przy d┼║wigni zmiany bieg├│w jak u mnie).

O ile w Junakach 125 w kt├│rych rurki wchodz─ů w kolektor w miejsce gdzie w 320 s─ů sondy lambda, mo┼╝e to mie─ç sens (i schematycznie by si─Ö zgadza┼éo) i rzeczywi┼Ťcie powietrze mo┼╝e tam pozwala─ç na dopalanie, o tyle doprowadzanie powietrza do cylindra (a u mnie rurki wchodz─ů w cylinder) nie wiem jaki mia┼éoby mie─ç sens.

Poza tym na wolnych przez zaworek wylata ciep┼ée ┼Ťmierdz─ůce powietrze, czyli spaliny... a jak wed┼éug powy┼╝szej teorii robi┼éoby si─Ö podci┼Ťnienie to chyba by zasysa┼éo, nie?

:)

Nice try Ty zdrajco marki!




« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2017, 08:49 wys│ana przez Mr.Whitie »
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #14 dnia: 06 Czerwiec 2017, 09:08 »
Nawet je┼Ťli przyj─ů─ç, ┼╝e ta rurka, kt├│r─ů uparcie za┼Ťlepiali┼Ťmy jest rurk─ů podci┼Ťnieniow─ů, kt├│ra w momencie wytworzenia tego podci┼Ťnienia w komorze spalania otwiera zaworek i pozwala zaci─ůga─ç powietrze do cylindra (mo┼╝e s─ů tam jakie┼Ť kana┼éy, kt├│re prowadz─ů to powietrze do kolektora wydechowego), dlaczego zaworek na niskich obrotach "wypycha powietrze" zamiast je zasysa─ç?

Itd itp.

Pisz─Ö do Almotu.
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #15 dnia: 06 Czerwiec 2017, 19:19 »
Jak dodasz gazu zacznie zasysa─ç.

U mnie w intruderze te┼╝ rurki id─ů do cylindr├│w a ich zadanie to podanie w┼éa┼Ťnie tam powietrza. Nie mam rurki do ga┼║nika Zamiast tego mam elektromagnes kt├│ry si─Ö za┼é─ůcza przy wy┼╝szych obrotach.

tak to wygl─ůda w przekroju
http://www.moccsplace.com/images/pair/pair_system.jpg

Powietrze jest podawane z tyłu zaworu wydechowego tak jak w twoim Janku bo w moim Janku było od razu w rury. Czy to w rury czy za zawór chodzi o to samo o podanie powietrza tak by niespalone paliwo wypalało się w wydechach.
W intruderze mam za┼Ťlepion─ů ca┼é─ů t─ů ekologi─Ö oszukuj─ů─ç jej obieg. Efekt taki ┼╝e nie podaje mi zaw├│r powietrza do wydech├│w i ca┼éy czas s┼éysz─Ö tylko eksplozje z rur :D

Ale uog├│lniaj─ůc.
Nie ma to wp┼éywu na osi─ůgi. Na strza┼éy w rurach na pewno :)
Dowiedzia┼éem si─Ö dlaczego u mnie zosta┼é za┼Ťlepiony ten zaw├│r. I okaza┼éo si─Ö, ┼╝e to prozaiczna przyczyna. Przy wymianie oryginalnego t┼éumika na wydechy Cobry zosta┼é ze starymi t┼éumikami a tak naprawd─Ö jednym t┼éumikiem wywalony katalizator. Skoro nie ma katalizatora nie trzeba si─Ö martwi─ç o o jego ┼╝ywot. Ci co maja katalizatory wskazane by posiadali w┼éasnie sprawny (!!!) Pair Valve. Je┼Ťli si─Ö go nie ma rury ┼╝├│┼ékn─ů i topi─ů si─Ö ┼╝eberka/ grodzie czy jak tam si─Ö to zwie w katalizatorze.

A i jeszcze na koniec- w moim janku dlatego w┼éa┼Ťnie z┼╝├│┼ék┼éa ta tuleja w kt├│rej by┼é katalizator bo sobie za┼Ťlepi┼éem ten cholerny zaworek :D

« Ostatnia zmiana: 06 Czerwiec 2017, 19:30 wys│ana przez Bonzo »

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 715
  • Model: M16 125 :)
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #16 dnia: 06 Czerwiec 2017, 21:03 »
Bonzo ju┼╝ ca┼ékowicie wyja┼Ťni┼é spraw─Ö tego pseudo EGRa a rozwa┼ékowywany chyba by┼é jakie┼Ť p├│┼étora roku temu.
Wywali─ç katalizatory i za┼Ťlepi─ç bo przy naszych pojemno┼Ťciach rzecz ca┼ékowicie zb─Ödna 8)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #17 dnia: 06 Czerwiec 2017, 22:34 »
Ok ok. Niech Wam b─Ödzie.
Przyjd─ů blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na ga┼║nikach trzeba po prostu doda─ç troch─Ö wi─Öcej powietrza i juz?
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 715
  • Model: M16 125 :)
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #18 dnia: 06 Czerwiec 2017, 22:51 »
Ok ok. Niech Wam b─Ödzie.
Przyjd─ů blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na ga┼║nikach trzeba po prostu doda─ç troch─Ö wi─Öcej powietrza i juz?
Po za┼Ťlepieniu warto zrobi─ç synchro ga┼║nik├│w a co do mieszanki to niekoniecznie ruszaj.
Sprawd┼║ czy co┼Ť si─Ö zmieni┼éo, jak jest ┼╝wawszy to nie ruszaj, jak sie d┼éawi to troszk─Ö odkr─Ö─ç, wg przepisu 3 i 3/4 obrotu ;)

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #19 dnia: 06 Czerwiec 2017, 23:31 »
Fabrycznie na lewym ga┼║niku jest spieprzona mieszanka w┼éa┼Ťnie przez to podci┼Ťnienie do zaworu. I tylko to trzeba poprawi─ç.

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #20 dnia: 08 Czerwiec 2017, 14:28 »
Ok ok. Niech Wam b─Ödzie.
Przyjd─ů blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na ga┼║nikach trzeba po prostu doda─ç troch─Ö wi─Öcej powietrza i juz?
Po za┼Ťlepieniu warto zrobi─ç synchro ga┼║nik├│w a co do mieszanki to niekoniecznie ruszaj.
Sprawd┼║ czy co┼Ť si─Ö zmieni┼éo, jak jest ┼╝wawszy to nie ruszaj, jak sie d┼éawi to troszk─Ö odkr─Ö─ç, wg przepisu 3 i 3/4 obrotu ;)

Panie to si─Ö kr─Öci tymi z┼éotymi ┼Ťrubkami od spodu?
Wkr─Öcam i nast─Öpnie 3 i 3/4 odkr─Öcam na obydwu i powinno by─ç git?

Nie znam się, to chciałem jeszcze potwierdzić... :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #21 dnia: 08 Czerwiec 2017, 14:52 »
powinno by─ç talala ale jak ustawisz 2 i 3/4 obrotu
3 i 3/4 to za du┼╝o
« Ostatnia zmiana: 08 Czerwiec 2017, 14:54 wys│ana przez Bonzo »

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 715
  • Model: M16 125 :)
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #22 dnia: 08 Czerwiec 2017, 15:01 »
powinno by─ç talala ale jak ustawisz 2 i 3/4 obrotu
3 i 3/4 to za du┼╝o
Niekoniecznie ;)
Przypominam, ┼╝e mamy niby takie same ga┼║niki a jednak inne i r├│┼╝nie wyposa┼╝one ;)
Ja np. nie miałem żadnej regulacji iglicy i wtedy dobrze chodził tylko na 3 i 3/4 obrotu.
Obecnie założyłem komplet dyszy z iglicami z Rometa R250 i testuję przed Iłkami 8)

Offline Mr.Whitie

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 504
  • Model: M11 Cafe 125
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #23 dnia: 08 Czerwiec 2017, 15:18 »
I mnie zmylacie.
Nie za┼Ťlepiam tego egr bo mi nie pojedzie jeszcze...
A do Iłek bym pojechał jednak :)
...z zawodu jestem...człowiekiem...

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: EGR / EVAP
« Odpowied╝ #24 dnia: 08 Czerwiec 2017, 15:36 »