Autor W▒tek: Regulacja tylnego zawieszenia  (Przeczytany 14014 razy)

zdzichfur

  • GoŠ
Regulacja tylnego zawieszenia
« dnia: 19 Pa╝dziernik 2011, 07:18 »

Odnalazłem w sieci materiały które były publikowane u nas na forum :




"Junak M16 ma podw├│jn─ů regulacj─Ö zawiasu tylnego. Reguluje si─Ö odleg┼éo┼Ť─ç opony od b┼éotnika i napi─Öcie spr─Ö┼╝yny.


W pierwszym przypadku regulacja jest prosta wkr─Öca si─Ö trzpie┼ä wychodz─ůcy od t┼éoczka im mniej gwintu wida─ç tym wy┼╝ej,





w drugim przypadku analogicznie im mniej gwintu tym zawieszenie twardsze, ale kr─Öci si─Ö t┼éoczkiem. Czynno┼Ť─ç ta wymaga specjalistycznego klucza podobny do kluczy odkr─Öcaj─ůcych tarcz─Ö w szlifierkach kontowych."










Cytat: eshoo
Tak by┼éy na forum, to ja je wstawia┼éem ale jako┼Ť moje wszystkie posty bez powiadomienia zosta┼éy osuni─Öte


Cytat: pumpernikiel
Awaria systemu była całe forum wcięło i wszystkie posty.



Jak ju┼╝ gdzie┼Ť pisa┼éem zmontowa┼éem sobie kluczyk do regulacji tylnych amork├│w i wygl─ůda on tak :





I musz─Ö przyzna─ç ┼╝e r├│┼╝nica jest spora , zwi─Ökszy┼éem ile si─Ö tylko da┼éo odleg┼éo┼Ť─ç ko┼éa od b┼éotnika i na maxa utwardzi┼éem tylne amorki - czarna ju┼╝ nie dobija jak jad─Ö z ma┼é┼╝onk─ů, no czasami si─Ö przytrafi jak si─Ö na drodze zaliczy jak─ů┼Ť konkretn─ů nier├│wno┼Ť─ç.



Cytat: pumpernikiel
Ale w komplecie do moto w skrzynce wraz z narzedziami daja specjalny klucz do regulacji amortyzatorow. Na obudowie na obwodzie jak sie przypatrzycie sa otworki i w nie wklada sie klucz, nie w te 4 od przodu!  Nie krecimy amortyzatorem a tylko trzepieniem, klucz sluzy do blokowania amorka przy regulacji.


[url=http://img684.imageshack.us/img684/1755/zdjcie12uu.th.jpg]Obrazek[/URL]



Cytat: Kyokushin
Cytat: zdzichfur
zmontowałem sobie kluczyk


Cytat: pumpernikiel
Ale w komplecie do moto w skrzynce wraz z narzedziami daja specjalny klucz do regulacji amortyzatorow


Padłem :D


Obrazek


A tak zupełnie juz szczerze, to w życiu bym nie wpadł że ten kluczyk co pokazał pumpernikiel jest do zawiasu :)



A gdzie oni skryli ten zestaw kluczy  :?:


:mrgreen:



Cytat: Kyokushin
W schowku obok akumulatora i pod srebrnym prawym panelem.
Ja tam te┼╝ mia┼éem oryginaln─ů instrukcj─Ö od Regal Raptora (po angielsku na szcz─Ö┼Ťcie) i jest tam kilka informacji sprzecznych z Polsk─ů. Mi─Ödzy innymi cz─Östo┼Ť─ç p┼éatnych przegl─ůd├│w serwisowych jest dwukrotnie ni┼╝sza.



Cytat: eshoo
Cytat: pumpernikiel
Ale w komplecie do moto w skrzynce wraz z narzedziami daja specjalny klucz do regulacji amortyzatorow. Na obudowie na obwodzie jak sie przypatrzycie sa otworki i w nie wklada sie klucz, nie w te 4 od przodu!  Nie krecimy amortyzatorem a tylko trzepieniem, klucz sluzy do blokowania amorka przy regulacji.


[url=http://img684.imageshack.us/img684/1755/zdjcie12uu.th.jpg]Obrazek[/URL]


W moim opisie regulacji amortyzatora poda┼éem i┼╝ wymaga on specjalistycznego klucza bo tak mi regulowali w serwisie (w serwisie te┼╝ mieli dorobiony klucz) oraz tak─ů informacj─Ö poda┼éa firma ALMOT. Nikt nie m├│wi┼é o kluczu w zestawie. Teraz jak przeczyta┼éem oryginaln─ů instrukcj─Ö, t─ů po angielsku faktycznie jest tam opis regulacji kluczem akcesoryjnym, My┼Ťl─Ö, ze spece z ALMOTU te┼╝ powinni j─ů sobie poczyta─ç



Cytat: pumpernikiel
Cos jednak musi byc na rzeczy z tym dorabianym kluczem gdyz tym fabrycznym... nie da sie wyregulowac zawieszenia :)




Mimo instrukcji


http://img32.imageshack.us/img32/16/regulacionamortiguacion.png




Obudowa amortyzatora obraca sie uniemozliwiajac regulacje. Wiec trzeba bedzie dopasowac ze szlifierki albo dorobic taki klucz :)


Cytat: Dogsbody
ma moze ktos taki klucz dorobiony w okolicy Wawy ?? to bym sobie wyregulowal zawieszonko :D

Offline eshoo

  • Priv
  • WiadomoÂci: 55
  • Model: gv 650 progress
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #1 dnia: 19 Pa╝dziernik 2011, 20:06 »
Sprawa z kluczem jakby si─Ö wyja┼Ťni┼éa - poszpera┼éem i popyta┼éem - to jest klucz do regulacji zawieszenia w M11. Sprawdzali┼Ťmy z mechanikiem i nie bardzo si─Ö da nim regulowa─ç M 16. (Chyba ┼╝e co┼Ť knocimy). Widocznie zestawy kluczy s─ů dodawane jak leci takie same do M16 i M11

zdzichfur

  • GoŠ
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #2 dnia: 19 Pa╝dziernik 2011, 23:02 »
Sprawa z kluczem jakby si─Ö wyja┼Ťni┼éa - poszpera┼éem i popyta┼éem - to jest klucz do regulacji zawieszenia w M11. Sprawdzali┼Ťmy z mechanikiem i nie bardzo si─Ö da nim regulowa─ç M 16. (Chyba ┼╝e co┼Ť knocimy). Widocznie zestawy kluczy s─ů dodawane jak leci takie same do M16 i M11


Nie da si─Ö tym kluczem z zestawu nic podregulowa─ç w M16, trzeba mie─ç co┼Ť podobnego do tego co zmontowa┼éem by tym pier┼Ťcieniem z otworami kr─Öci─ç    8)

Offline shadowrider

  • Priv
  • WiadomoÂci: 104
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #3 dnia: 24 Pa╝dziernik 2011, 16:20 »
Mi wyregulowali w serwisie przy okazji zmiany opon. Na pocz─ůtku twierdzili ┼╝e raczej si─Ö nie da. Dopiero jak pokaza┼éem ten w─ůtek to wyst─ůpili do Almotu o oficjaln─ů instrukcj─Ö:

Cytuj
>  W za┼é─ůczniku jest zdj─Öcie cz─Ö┼Ťciowo zdemontowanego amortyzatora tylnego.
>  Regulacj─Ö mozna przeprowadzi─ç w dw├│ch zakresach  1. zwi─Ökszenie
> sztywno┼Ťci spr─Ö┼╝yny: z┼éapa─ç kluczem 24 sze┼Ťciok─ůt, ten w  ┼Ťrodkowej
> cz─Ö┼Ťci z takim d┼éu┼╝szym zatoczeniem, nast─Öpnie nakr─Ötk─Ö 27 z  lewej 
> strony poluzować i przekręcić, tak by się przesunęła w prawo (cały
> czas  nale┼╝y sze┼Ťciok─ůt 24 musi by─ç unieruchomiony). nast─Öpnie kluczem
> hakowym z  bocznymi bolcami w t─ů sam─ů stron─Ö przekr─Öcamy du┼╝─ů
> nakr─Ötk─Ö, kt├│ra b─Ödzie  si─Ö obraca─ç razem z czarn─ů os┼éon─ů spr─Ö┼╝yny
> (tej os┼éony nie wida─ç na  zdj─Öciu,  bo jest zdemontowana) jeden pe┼ény
> obr├│t nakr─Ötki to ok 30 do 40 kg  podwy┼╝szenie obci─ů┼╝enia pojazdu.
> Zawieszenie tylne jest ustawione na  obci─ů┼╝enie 150 kg normalnej jazdy
> po r├│wnym asfalcie. Niestety na polskich  drogach wyst─Öpuje du┼╝a ilo┼Ť─ç
> nier├│wno┼Ťci co powoduje, ┼╝e ko┼éo tylne dobija  do b┼éotnika i trzeba
> ustawia─ç wi─Öksz─ů sztywno┼Ť─ç na jakie┼Ť 200 do 220 kg.
>  Maksymalna sztywno┼Ť─ç jest przy dokr─Öceniu nakr─Ötki max w prawo. Po 
> zako┼äczeniu regulacji zmiany sztywno┼Ťci spr─Ö┼╝yny koniecznie mocno 
> skontrowa─ç  nakr─Ötk─Ö 27 z du┼╝─ů nakr─Ötk─ů po┼é─ůczon─ů z czarn─ů os┼éon─ů
> spr─Ö┼╝yny.
>  2. skr├│cenie amortyzatora, czyli podniesienie ty┼éu motocykla do g├│ry:
>  unieruchomi─ç tak jak poprzednio sze┼Ťciok─ůt 24 i poluzowa─ç w─ůsk─ů
> nakr─Ötk─Ö
>  24
>  (od strony prawej), nast─Öpnie odkr─Öci─ç ┼Ťrub─Ö mocuj─ůc─ů amortyzator i 
> obracaj─ůc g┼é├│wk─ů amortyzatora wkr─Öca─ç (w prawo) co powoduje skr├│cenie 
> d┼éugo┼Ťci cz─Ö┼Ťci gwintowanej. Uwaga, ta forma regulcji jest znacznie 
> trudniejsza do wykonania, poniewa┼╝ wymaga wykr─Öcenia 2 szt ┼Ťrub
> mocuj─ůcych  g┼é├│wk─Ö amortyzatora, przy czym powoduje to r├│wnie┼╝
> powi─Ökszenie luzu na  ┼éa┼äcuchu, co przy jego du┼╝e d┼éugo┼Ťci jest wyj─ůtkowo
trudne do opanowania.
>
>  UWAGA!!!!! regulacj─Ö przeprowadzi─ç na obydw├│ch amortyzatorach w takim 
> samym  zakresie. koniecznie sprawdzi─ç skuteczno┼Ť─ç skontrowania
> nakr─Ötek!!!!
>
>  Pozdrawiam

zdzichfur

  • GoŠ
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #4 dnia: 24 Pa╝dziernik 2011, 17:58 »

>  2. skr├│cenie amortyzatora, czyli podniesienie ty┼éu motocykla do g├│ry:
>  unieruchomi─ç tak jak poprzednio sze┼Ťciok─ůt 24 i poluzowa─ç w─ůsk─ů
> nakr─Ötk─Ö
>  24
>  (od strony prawej), nast─Öpnie odkr─Öci─ç ┼Ťrub─Ö mocuj─ůc─ů amortyzator
> obracaj─ůc g┼é├│wk─ů amortyzatora wkr─Öca─ç (w prawo) co powoduje skr├│cenie 
> d┼éugo┼Ťci cz─Ö┼Ťci gwintowanej. Uwaga, ta forma regulcji jest znacznie 
> trudniejsza do wykonania, poniewa┼╝ wymaga wykr─Öcenia 2 szt ┼Ťrub
> mocuj─ůcych  g┼é├│wk─Ö amortyzatora,
>
>  Pozdrawiam



Robi┼éem to troszk─Ö inaczej , a mianowicie bez odkr─Öcania ┼Ťrub mocuj─ůcych amortyzator, hmmm tylko teraz jest pytanie czy upraszczaj─ůc sobie robot─Ö co┼Ť uszkodzi┼éem czy kr─Öc─ůc tulej─ů te┼╝ mo┼╝emy to wykona─ç bez odpinania amork├│w

Offline Jaro

  • Priv
  • WiadomoÂci: 203
  • Model: M16 czarny i BMW R1200GS
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #5 dnia: 19 Grudzie˝ 2011, 07:56 »
 ciekawie do tematu podszed┼é kolega z Ukrainy http://geon-club.com.ua/forum/viewtopic.php?f=9&t=54

Offline Jaro

  • Priv
  • WiadomoÂci: 203
  • Model: M16 czarny i BMW R1200GS
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #6 dnia: 19 Grudzie˝ 2011, 09:03 »

Offline nemook

  • Priv
  • WiadomoÂci: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #7 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 14:22 »
Zamieszczam info odno┼Ťnie amork├│w do Junaka:

Cena oryginałów: 680zł + przesyłka (za sztukę)
Max obci─ů┼╝enie 150kg
D┼éugo┼Ť─ç ca┼ékowita: 31,5 cm


Wi─Öksze obci─ů┼╝enie maj─ů amory od simsona:D bo 200kg:))

Pewnie mo┼╝na wsadzi─ç 33cm lub 34cm mo┼╝e nawet 36 si─Ö zmie┼Ťci zyskuj─ůc tym kilka cm prze┼Ťwitu + mo┼╝liwo┼Ť─ç regulacji twardo┼Ťci zawieszenia
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpie˝ 2013, 14:43 wys│ana przez nemook »

Offline úysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • WiadomoÂci: 2729
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #8 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 14:57 »
Piotrek, odnosz─Ö wra┼╝enie, ┼╝e nasze amory s─ů nieco inne ni┼╝ normalne, bo pracuj─ů w drug─ů stron─Ö wi─Öc te od Simsona chyba nie zrobi─ů roboty...
Mˇj Junak- moja  duma !!! Harley mˇ│j to jest TO !!!

Offline nemook

  • Priv
  • WiadomoÂci: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #9 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 14:59 »
Piotrek, odnosz─Ö wra┼╝enie, ┼╝e nasze amory s─ů nieco inne ni┼╝ normalne, bo pracuj─ů w drug─ů stron─Ö wi─Öc te od Simsona chyba nie zrobi─ů roboty...

Co masz na my┼Ťli ┼╝e pracuj─ů inaczej ni┼╝ normalne? W drug─ů stron─Ö? Tzn jak od prawej do lewej? :o :o :o

Wszystko si─Ö da:) Cho─çby jako boczne;)
« Ostatnia zmiana: 05 Sierpie˝ 2013, 15:01 wys│ana przez nemook »

Offline úysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • WiadomoÂci: 2729
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #10 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 15:03 »
Piotrek, odnosz─Ö wra┼╝enie, ┼╝e nasze amory s─ů nieco inne ni┼╝ normalne, bo pracuj─ů w drug─ů stron─Ö wi─Öc te od Simsona chyba nie zrobi─ů roboty...

Co masz na my┼Ťli ┼╝e pracuj─ů inaczej ni┼╝ normalne? W drug─ů stron─Ö? Tzn jak od prawej do lewej? :o :o :o

Wszystko si─Ö da:) Cho─çby jako boczne;)
Chyba tylko jako boczne bo nasze dzia┼éaj─ů na rozci─ůganie a nie na zgniatanie  8)
Mˇj Junak- moja  duma !!! Harley mˇ│j to jest TO !!!

Offline nemook

  • Priv
  • WiadomoÂci: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #11 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 15:16 »
Piotrek, odnosz─Ö wra┼╝enie, ┼╝e nasze amory s─ů nieco inne ni┼╝ normalne, bo pracuj─ů w drug─ů stron─Ö wi─Öc te od Simsona chyba nie zrobi─ů roboty...

Co masz na my┼Ťli ┼╝e pracuj─ů inaczej ni┼╝ normalne? W drug─ů stron─Ö? Tzn jak od prawej do lewej? :o :o :o

Wszystko si─Ö da:) Cho─çby jako boczne;)
Chyba tylko jako boczne bo nasze dzia┼éaj─ů na rozci─ůganie a nie na zgniatanie  8)

Może się mylę ale to nie ma znaczenia. Od spodu też powinny zadziałać.

Offline úysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • WiadomoÂci: 2729
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #12 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 16:21 »
Niestety mylisz si─Ö, w naszych amorach spr─Ö┼╝yna jest ┼Ťciskana w czasie pracy, czyli przy rozci─ůganiu ;)
Mˇj Junak- moja  duma !!! Harley mˇ│j to jest TO !!!

zdzichfur

  • GoŠ
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #13 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 16:43 »
Jako┼Ť nie kumam przekazu , jak to spr─Ö┼╝yna pracuje przy rozci─ůganiu ? popatrzcie na fotk─Ö rozebranego amorka , jest to zwyk┼éy amortyzator olejowy trza tylko jaki┼Ť zamiennik wyszuka─ç na necie , tylko z tymi centymetrami co poda┼é Piotrek to bym nie przesadza┼é te 33cm traktowa┼é bym jako max d┼éugo┼Ť─ç.

Offline úysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • WiadomoÂci: 2729
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #14 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 16:51 »
dobra chłopaki, poddaję się , nie chce mi się tego rysować....
Mˇj Junak- moja  duma !!! Harley mˇ│j to jest TO !!!

Offline nemook

  • Priv
  • WiadomoÂci: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #15 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 17:22 »
No ┼üysy jeste┼Ť w b┼é─Ödzie. Obecnie s─ů stosowane amortyzatory dwustronnego dzia┼éania, kt├│re dzia┼éaj─ů przy rozpr─Ö┼╝aniu i ┼Ťciskaniu spr─Ö┼╝yny jak to m├│wisz.

Zdzisiu ma racje. Zwykły amortyzator olejowy może być, czy gazowy jak kto woli.

Co do d┼éugo┼Ťci na bok stykaj─ů 33,5 a pod sp├│d nie wiem. By─ç mo┼╝e te┼╝ tyle wystarczy. Kwestia jest taka aby dobra─ç amorki z odpowiednimi otworami mocuj─ůcymi je┼Ťli chodzi o ┼Ťrednice.
I wydaje mi si─Ö, ┼╝e amorki mog─ů by─ç zamocowane z boku jak i od spodu.

To 36 to mo┼╝e jak by kto┼Ť chcia┼é zrobi─ç teren├│wk─Ö albo wybra─ç si─Ö na ukrai┼äskie drogi:)

Offline úysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • WiadomoÂci: 2729
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #16 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 17:40 »
Niech Wam będzie chłopaki :)
Mˇj Junak- moja  duma !!! Harley mˇ│j to jest TO !!!

zdzichfur

  • GoŠ
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #17 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 17:43 »
Piotr nie wiem czy podniesiesz az tak ty┼é by wcisn─ů─ç tam amorek 36cm

Offline nemook

  • Priv
  • WiadomoÂci: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #18 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 18:12 »
Piotr nie wiem czy podniesiesz az tak ty┼é by wcisn─ů─ç tam amorek 36cm

Te┼╝ nie wiem. ale tak jak pisa┼ée┼Ť 33,5 lub 34 powinno wystarczy─ç.

zdzichfur

  • GoŠ
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #19 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 18:42 »
a ta odleg┼éo┼Ť─ç 33cm o ktorej piszemy to jest mi─Ödzy mocowaniami ?

Offline nemook

  • Priv
  • WiadomoÂci: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #20 dnia: 05 Sierpie˝ 2013, 19:04 »
a ta odleg┼éo┼Ť─ç 33cm o ktorej piszemy to jest mi─Ödzy mocowaniami ?

Tak

Offline GANDALF

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 891
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #21 dnia: 06 Sierpie˝ 2013, 16:33 »
Witam

Panowie macie racj─Ö, nasze dzia┼éaj─ů identycznie jak boczne (do ┼üysego te┼╝ s─ů ┼Ťciskane).
Co do ┼Ťrednicy mocowania wi─Öksze zawsze mo┼╝na tulejowa─ç.

LwG

Offline úysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • WiadomoÂci: 2729
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #22 dnia: 06 Sierpie˝ 2013, 16:54 »
Nie wiem jak w Waszych ale w moim, jak siadam, wahacz idzie w g├│r─Ö, bo motor idzie w d├│┼é, to moje amory si─Ö rozci─ůgaj─ů..... m├│j motor jest z 2010

I mam tak jak opisuje go┼Ť─ç na blogu http://www.moto-blog.pl/junak-m16/
" Zawieszenie tylne
z uk┼éadem dw├│ch amortyzator├│w rozci─ůganych z regulowan─ů sztywno┼Ťci─ů i wysoko┼Ťci─ů, skok zawieszenia tylnego 60 mm."
Sokoro Wy macie ┼Ťciskane to wida─ç w rocznikach po 2010 chi┼äczyk musia┼é co┼Ť pozmienia─ç......ebana rasa.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpie˝ 2013, 17:08 wys│ana przez ┼üysy »
Mˇj Junak- moja  duma !!! Harley mˇ│j to jest TO !!!

Offline nemook

  • Priv
  • WiadomoÂci: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #23 dnia: 06 Sierpie˝ 2013, 18:09 »
┼üysy spr├│buj kupi─ç amortyzatory jak to zwiesz rozci─ůgane:)

To jest zwyk┼éy amortyzator teleskopowy, kt├│ry dzia┼éa w dw├│ch fazach: ┼Ťciskania i odbicia.

Wg mnie to działa tak:

jak siadasz spr─Ö┼╝yna si─Ö naci─ůga bo doci─ů┼╝asz moto, a tylne zawieszenie jest na ruchomym wahaczu,  jak wpadasz w kolein─Ö nast─Öpuje rozci─ůganie spr─Ö┼╝yny czyli faza odbicia, a nast─Öpnie faza ┼Ťciskania czyli powr├│t do pierwotnego stanu. I ta regulacja co jest to jest ustawienie twardo┼Ťci spr─Ö┼╝yny, czyli jak mocno mo┼╝e si─Ö spr─Ö┼╝yna naci─ůgn─ů─ç i jak mocno mo┼╝e si─Ö spr─Ö┼╝yna ┼Ťcisn─ů─ç.

Tak si─Ö mi to wydaje, by─ç mo┼╝e si─Ö myl─Ö...
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpie˝ 2013, 18:15 wys│ana przez nemook »

Offline úysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • WiadomoÂci: 2729
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Regulacja tylnego zawieszenia
« Odpowied╝ #24 dnia: 06 Sierpie˝ 2013, 20:02 »
Nie sprowokujesz mnie do rozebrania amora, Młody Szyderco ;)
Mˇj Junak- moja  duma !!! Harley mˇ│j to jest TO !!!