Forum Junak Daytona

Junak Daytona => Tuning => Wątek zaczęty przez: Mr.Whitie w 25 Maj 2017, 10:09

Tytuł: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 25 Maj 2017, 10:09
Cześć

W tych naszych 125 jest niepotrzebnie całkowicie zawór EGR / EVAP czy jak tam go sobie chcemy nazywać.
Chciałbym całkowicie usunąć tą instalację.
Niestety nie mam umiejętności i narzędzi żeby sobie wystrugać zaślepki na Cylinder....
Wiecie może czy ktoś ma dedykowane? Może od czegoś pasują? A może ktoś będzie łaskaw zrobić mi takie za Bilety Narodowego Banku Polskiego?

Będę zobowiązany.

Za wszelkie ewentualne porady co jeszcze zaślepić jak już to usunę, będę oczywiście zobowiązany.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: trzysta w 25 Maj 2017, 10:34
Bonzo wbił pałeczki do jedzenia w przewody :).
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 25 Maj 2017, 10:43
Chce całą instalację wyrzucić.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Jacek_67 w 25 Maj 2017, 10:52
Jak nic nie znajdziesz, to w przyszłym tygodniu coś możemy pokombinować. :-)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 25 Maj 2017, 10:57
Ooo widzisz. Dzięki.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Jacek_67 w 25 Maj 2017, 11:39
Ale jak nic nie znajdziesz.... :-)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Kefir w 25 Maj 2017, 12:12
możecie wrzucić jakąs fote co i gdzie trzeba zaslepic?
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Aikon w 25 Maj 2017, 15:38
Coś już chyba takiego było poruszane:
http://junak-daytona.pl/index.php?topic=1075.0
i link
http://allegro.pl/zaslepka-recyrkulator-spalin-junak-barton-romet-i5563983808.html
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 25 Maj 2017, 19:40
White to jest wlasnie ta zaslepka na Allegro co ci mowilem
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Jacek_67 w 25 Maj 2017, 20:04
Uff... upiekło mi się. Nie trzeba będzie rzeźbić. :-)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 05 Czerwiec 2017, 12:59

Czy ktoś z Was poza zaślepianiem rurki pokusił się o usunięcie tego "systemu" tudzież zaślepienie otworów w cylindrze i regulację gaźników do nowych ilości powietrza?
Chciałbym poznać opinię takiej osoby z doświadczeniem :)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 05 Czerwiec 2017, 17:06
No dobra. Wiem ze Was to może śmieszyć ale ja chce wiedzieć na litość boska jak to gówno działa.
Na niskich obrotach czuje pod palcem gdy go przyłoże do tego zaworu, że wypycha spaliny.
Czyli rurki wychodzące z cylindra odprowadzają cześć gazów do tego zaworka i na niskich obrotach gazy te uchodzą do atmosfery ;) Jest tam pewnie zaworek kulkowy który przy wyższych obrotach zamyka wylot opisanych wyżej gazów powodując ze wpadają z powrotem do gaźnika tą rurką którą Bonzo zaślepiał pałeczką od chińszczyzny a ja kołkiem od mebli.
Czy rzeczywiście tak to działa? 
Jak w takim razie wyregulować gaźnik żeby było dobrze i na niskich i na wysokich obrotach?

A i jeszcze jedna sprawa. Taki wężyk grubości palca wychodzący centralnie na górze cylindra to jest odma? 

Takie mam problemy ;)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 06 Czerwiec 2017, 06:30
Więc tak bo źle rozumieliśmy ten system. Dopiero gdy zmieniłem moto się dowiedziałem co to za ustrojstwo.
A więc tak.
Zwie się to Pair Valve.
jak to działa - zapożyczony cytat:
-u nas nie ma elektromagnesu, zawór otwiera podciśnienie z gaźnika, i powietrze nie jest zasysane z air boxa tylko poprostu rurka ssie sobie pod zbiornikiem-
"Więc wyjaśniamy:w dużym uproszczeniu,pod koniec sówu wydechu w kolektorze wydechowym panuje podciśnienie (na wolnych obrotach,ale też przy wysokich obrotach i zamkniętych nagle przepustnicach).Więc mamy podciśnienie które otwiera nam zaworki w głowicach (reed valves).Stanie sie tak gdy komputer silnika ECU obliczy na podstawie danych z czujników że jest to teraz potrzebne.OK zawór elektromagnetyczny jest otwarty,zaworki zwrotne w glowicach otwarte,powietrze z AirBoxa może sobie płynąć do kolektorów wydechowych.Ale po co?Tu chodzi o ochronę środowiska.Gdy nagle odejmiemy gazu,chwilowo mieszanka będzie zbyt bogata i spaliny będą zawierać dużo szkodliwych związków chemicznych i niespalone paliwo.Dzięki dodaniu do kolektorów wydechowych świeżego powietrza poprzez nasze zaworki,sonda lambda zmierzy nadmiar tlenu w spalinach a w związku z tym komputer ECU zuboży nam mieszankę,zmniejszając dawkę paliwa.I dodatkowo nasz katalizator dostanie dodatkowego tlenu aby skuteczniej dopalic te niespalone związki chemiczne.
Wszystko działa pięknie i ładnie dopuki mamy czyste i szczelne zaworki zwrotne w glowicach(REED'sy).Wystarczy jednak tylko że będą tam skwarki z nagaru żeby gorące spaliny dostały sie w drugą strone-z kolektorów do Airboxa i dalej do przepustnic,DETONUJĄC w nich wtryskiwaną właśnie mieszankę.Kto nie wierzy to niech odpowie na pytanie skąd w starszych DL ach jak mój na przyklad bierze sie nagar w zaworkach zwrotnych?Taka detonacja(backfire) potrafi zerwać gumę łączącą AirBox z przepustnicami(przeważnie przednią). "


A tutaj w belzebubim języku

http://www.moccsplace.com/images/pair/pair1.htm
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 06 Czerwiec 2017, 08:45
Nie pasuje mi to w moim przypadku :)
Abstrahując od tego, że nie mamy ani sond lambda, ani ecu, który bo sobie to policzył ani zaworków żadnych zwrotnych (poza tym pod bakiem w M16 lub na dole przy dźwigni zmiany biegów jak u mnie).

O ile w Junakach 125 w których rurki wchodzą w kolektor w miejsce gdzie w 320 są sondy lambda, może to mieć sens (i schematycznie by się zgadzało) i rzeczywiście powietrze może tam pozwalać na dopalanie, o tyle doprowadzanie powietrza do cylindra (a u mnie rurki wchodzą w cylinder) nie wiem jaki miałoby mieć sens.

Poza tym na wolnych przez zaworek wylata ciepłe śmierdzące powietrze, czyli spaliny... a jak według powyższej teorii robiłoby się podciśnienie to chyba by zasysało, nie?

:)

Nice try Ty zdrajco marki!




Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 06 Czerwiec 2017, 09:08
Nawet jeśli przyjąć, że ta rurka, którą uparcie zaślepialiśmy jest rurką podciśnieniową, która w momencie wytworzenia tego podciśnienia w komorze spalania otwiera zaworek i pozwala zaciągać powietrze do cylindra (może są tam jakieś kanały, które prowadzą to powietrze do kolektora wydechowego), dlaczego zaworek na niskich obrotach "wypycha powietrze" zamiast je zasysać?

Itd itp.

Piszę do Almotu.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 06 Czerwiec 2017, 19:19
Jak dodasz gazu zacznie zasysać.

U mnie w intruderze też rurki idą do cylindrów a ich zadanie to podanie właśnie tam powietrza. Nie mam rurki do gaźnika Zamiast tego mam elektromagnes który się załącza przy wyższych obrotach.

tak to wygląda w przekroju
http://www.moccsplace.com/images/pair/pair_system.jpg (http://www.moccsplace.com/images/pair/pair_system.jpg)

Powietrze jest podawane z tyłu zaworu wydechowego tak jak w twoim Janku bo w moim Janku było od razu w rury. Czy to w rury czy za zawór chodzi o to samo o podanie powietrza tak by niespalone paliwo wypalało się w wydechach.
W intruderze mam zaślepioną całą tą ekologię oszukująć jej obieg. Efekt taki że nie podaje mi zawór powietrza do wydechów i cały czas słyszę tylko eksplozje z rur :D

Ale uogólniając.
Nie ma to wpływu na osiągi. Na strzały w rurach na pewno :)
Dowiedziałem się dlaczego u mnie został zaślepiony ten zawór. I okazało się, że to prozaiczna przyczyna. Przy wymianie oryginalnego tłumika na wydechy Cobry został ze starymi tłumikami a tak naprawdę jednym tłumikiem wywalony katalizator. Skoro nie ma katalizatora nie trzeba się martwić o o jego żywot. Ci co maja katalizatory wskazane by posiadali własnie sprawny (!!!) Pair Valve. Jeśli się go nie ma rury żółkną i topią się żeberka/ grodzie czy jak tam się to zwie w katalizatorze.

A i jeszcze na koniec- w moim janku dlatego właśnie zżółkła ta tuleja w której był katalizator bo sobie zaślepiłem ten cholerny zaworek :D

Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 06 Czerwiec 2017, 21:03
Bonzo już całkowicie wyjaśnił sprawę tego pseudo EGRa a rozwałkowywany chyba był jakieś półtora roku temu.
Wywalić katalizatory i zaślepić bo przy naszych pojemnościach rzecz całkowicie zbędna 8)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 06 Czerwiec 2017, 22:34
Ok ok. Niech Wam będzie.
Przyjdą blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na gaźnikach trzeba po prostu dodać trochę więcej powietrza i juz?
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 06 Czerwiec 2017, 22:51
Ok ok. Niech Wam będzie.
Przyjdą blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na gaźnikach trzeba po prostu dodać trochę więcej powietrza i juz?
Po zaślepieniu warto zrobić synchro gaźników a co do mieszanki to niekoniecznie ruszaj.
Sprawdź czy coś się zmieniło, jak jest żwawszy to nie ruszaj, jak sie dławi to troszkę odkręć, wg przepisu 3 i 3/4 obrotu ;)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 06 Czerwiec 2017, 23:31
Fabrycznie na lewym gaźniku jest spieprzona mieszanka właśnie przez to podciśnienie do zaworu. I tylko to trzeba poprawić.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 08 Czerwiec 2017, 14:28
Ok ok. Niech Wam będzie.
Przyjdą blaszki to zaslepie. Rozumiem ze na gaźnikach trzeba po prostu dodać trochę więcej powietrza i juz?
Po zaślepieniu warto zrobić synchro gaźników a co do mieszanki to niekoniecznie ruszaj.
Sprawdź czy coś się zmieniło, jak jest żwawszy to nie ruszaj, jak sie dławi to troszkę odkręć, wg przepisu 3 i 3/4 obrotu ;)

Panie to się kręci tymi złotymi śrubkami od spodu?
Wkręcam i następnie 3 i 3/4 odkręcam na obydwu i powinno być git?

Nie znam się, to chciałem jeszcze potwierdzić... :)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 08 Czerwiec 2017, 14:52
powinno być talala ale jak ustawisz 2 i 3/4 obrotu
3 i 3/4 to za dużo
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 08 Czerwiec 2017, 15:01
powinno być talala ale jak ustawisz 2 i 3/4 obrotu
3 i 3/4 to za dużo
Niekoniecznie ;)
Przypominam, że mamy niby takie same gaźniki a jednak inne i różnie wyposażone ;)
Ja np. nie miałem żadnej regulacji iglicy i wtedy dobrze chodził tylko na 3 i 3/4 obrotu.
Obecnie założyłem komplet dyszy z iglicami z Rometa R250 i testuję przed Iłkami 8)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 08 Czerwiec 2017, 15:18
I mnie zmylacie.
Nie zaślepiam tego egr bo mi nie pojedzie jeszcze...
A do Iłek bym pojechał jednak :)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 08 Czerwiec 2017, 15:36
Krycha luknij :)

http://junak-daytona.pl/index.php?topic=1090.msg26012#msg26012
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 08 Czerwiec 2017, 15:55
Krycha luknij :)

http://junak-daytona.pl/index.php?topic=1090.msg26012#msg26012
Rację masz, sorki :)
Nie wiem czemu ubzdurało mi się 3 i 3/4, może to chodziło o pojemności flaszek potrzebnych na zlocie? 8)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 08 Czerwiec 2017, 21:14
Usunąłem.
Nic nie trzeba kręcić.
Normalnie przy odpuszczeniu gazu przy maksymalnych obrotach i z działającym egr potrafił strzelić z rury. Teraz nie udało mi się osiągnąć tego efektu. Nie strzela po prostu.
Prędkość maksymalna się nie zmieniła.
Za to jest delikatnie bardziej elastyczny na każdym biegu i na każdym osiąga większą prędkość (poza oczywiście maksymalną na 5 która w moim przypadku wynosi 110 wg licznika).
Dźwięk silnika i wydechu jest bardziej "czysty" 
No i 0,7 kilograma mniej :)
Jestem zadowolony. Polecam to usunięcie 😀

PS. Ten gość z allegro znowu ma te blaszki wiec całą operacja 30 zł + przesyłka i 10 minut z kluczem 8.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 08 Czerwiec 2017, 22:21
No i super
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 09:24
Idąc dalej.

Macie może jakieś przećwiczone dysze do tych naszych gaźniczków?
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Jacek_67 w 09 Czerwiec 2017, 09:53
Maciek, nie przeginaj, odrzutowca z tego nie zrobisz! :-)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 10:13
Zrobię !!!


:P
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Cynar w 09 Czerwiec 2017, 12:08
Maciek, nie przeginaj, odrzutowca z tego nie zrobisz! :-)

Zrobi, a ja mu pomogę :P
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Cynar w 09 Czerwiec 2017, 12:12
A tak na serio, to faktycznie jeszcze dysze trza by zmienić i powinno dostać kopa jak jehowy pod drzwiami ;)
Grunt to zaślepić cylindry. Wtedy czuć poprawę.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 12:19
Tak myślę, dysze muszą mu dać trochę przy ruszaniu...
Tylko jakie? :)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Cynar w 09 Czerwiec 2017, 12:20
Tak myślę, dysze muszą mu dać trochę przy ruszaniu...
Tylko jakie? :)

Takie w sam raz ;) Dobierzemy coś.. będzie pan zadowolony
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 12:23
Chodzi mi o to żeby nie wyważać otwartych drzwi.
Może przez te wszystkie lata jak jeżdżą te Junaki ktoś już to przerabiał i wie jakie pasują plug&play....
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 09 Czerwiec 2017, 12:46
Ukraińcy wkładają 90-95 Nawet 100! ale tu już filtr powietrza trzeba zmieniać

Nie pamiętam już ale chyba wchodzą zwykłe M5
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 12:50
model model :)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 09 Czerwiec 2017, 12:51
własnie dopisałem wyżej, że jak dobrze pamiętam są to M5
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 12:55
Trza to rozebrać.
Chciałem iść na łatwiznę i skorzystać z Kolegów starszych doświadczeń.... Ale widzę, że nikt nie rozebrał.
Fajnie. Będę pierwszy :)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 09 Czerwiec 2017, 12:57
Krycha zmieniał
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 09 Czerwiec 2017, 12:59
Juz znalazłem - potwierdzone info dysza ma gwint M5

A tutaj masz obrazowo (chyba że znasz ukraiński) jak rozbebeszyć i gdzie ich szukać.

http://geon-club.com.ua/forum/viewtopic.php?f=35&t=1283
(http://os1.i.ua/3/1/8598882_72253e3d.jpg)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 13:06
Danke

To która to jest?
2?
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 13:09
W każdym razie zatrzęsienie tego na rynku jest.
2 zł, 5 zł, 8 zł....

:)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 09 Czerwiec 2017, 14:21
Mam założone dysze i iglice od Rometa R250, nie ma żadnych na nich oznaczeń ale jest większa od fabrycznej 85.
Zależało mi głównie na iglicach z regulacją a że gaźnik był na wierzchu to powymienialiśmy kilka rzeczy z zestawu i chodzi lepiej niż na oryginale.
Trza pobawić się jeszcze z dolotem powietrza bo oryginalna pianka jest nędzna, obecnie mam fizelinę techniczną a docelowo będzie stożek albo i dwa ;)
Dysze 95-100 są zdecydowanie za duże bo zysk żaden a spalanie dużo wyższe.
Temat gaźników był wałkowany w poprzednim sezonie 8) http://junak-daytona.pl/index.php?topic=1090.0
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 14:24
To jesteś jedyny co coś realnie zrobił :)
Dziękuję.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 14:27
Swoją drogą nie działa mi szukajka na forum...
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 09 Czerwiec 2017, 14:39
Swoją drogą nie działa mi szukajka na forum...
Od momentu przeprowadzki forum nie działa wiele rzeczy. Mi najbardziej brakuje obsługi tapatalka :/
dziadzia jeszcze zmienił dysze i założył duży stożek ;)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Bonzo w 09 Czerwiec 2017, 15:16
Brakuje tej szukajki bo nic nie idzie znaleźć. Nawet własnych postów profil nie pokazuje!
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 09 Czerwiec 2017, 17:04
molestować adminów nam pozostaje 8)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Cynar w 09 Czerwiec 2017, 19:03
molestować adminów nam pozostaje 8)
Molestować, to się będziem na zlocie ;)
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Mr.Whitie w 09 Czerwiec 2017, 21:01
Powiem Wam tak po dwóch dniach jazdy bez tych obesranych wężyków. Nic go tak nie zamulalo. To były zabrane spokojnie 2 koniki. Słownie: dwa.
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Eustachy w 11 Czerwiec 2017, 00:47
Znaczy z zaślepionym jedzie szybciej?
Tytuł: Odp: EGR / EVAP
Wiadomość wysłana przez: Cynar w 11 Czerwiec 2017, 10:22
Znaczy z zaślepionym jedzie szybciej?
Z własnego doświadczenia:
- dłuższe biegi
- bardziej elastyczne biegi
- reakcja na manetkę natychmiastowa
- radość z jazdy  ;D