Forum Junak Daytona

Junak Daytona => Problemy techniczne, porady, eksploatacja. => Wątek zaczęty przez: Łysy w 28 Marzec 2012, 23:08

Tytuł: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 28 Marzec 2012, 23:08
Po ostatniej przejażdżce i po tym jak 2 razy musiałem zapalać na popych postanowiłem zmierzyć napięcie z moim M 16. I wyszła doopa. Bez włączonych świateł było jeszcze przyzwoicie- ładował 13,5 V . Jaja zaczęły się jak włączyłem światła mijania. Przy użytkowaniu żarówki  H4 55/60 W w przedniej lampie napięcie spada do.....12,1 V. Czyli  doopa :( Mam tez założone lightbary z żarówkami 2 x 10 W i jakbym jeździł tylko na nich to z ładowaniem jest spoko. Czyli jak jeździmy z żarówkami H 4 55/60 W to zapomnijmy o ładowaniu i starajmy się "oszczędzać" prąd w akumulatorze.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 28 Marzec 2012, 23:41
Ktoregos dnia nie odpalisz nawet na pych jak zabraknie odrobiny "prundu" na dzialanie pompy paliwa. A biegajac z motocyklem dookola komina tyle nie narychtujez zeby zadzialala.

Albo odpusc ta elektrownie co zalozyles albo zmien regulator np. na ten http://www.reg_mot.republika.pl/index.html

Duzo wiecej z altka 120W nie wykrecisz ale ustabilizuje Ci ladowanie na wolnych.

Chinskie sie kapneli ze dodanie wtrysku zabralo caly zapas mocy i nowe wesje maja miec mocniejsze alternatory.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 29 Marzec 2012, 07:17
Dzwoniłem wczoraj do głównego magika z Almotu i powiedział, że jeszcze nie mają  motorów z 2012 więc nic nie może powiedzieć. Lightbary nie przeszkadzają bo mam tam malutkie żarówki 10 W, jak je włączam to nie ma prawie żadnej różnicy.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: shadowrider w 02 Kwiecień 2012, 10:27
Dla tych co mają jeszcze gwarancję:
Mam info że Almot nie akceptuje żadnych ingerencji w elektrykę.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 02 Kwiecień 2012, 10:42
Dla tych co mają jeszcze gwarancję:
Mam info że Almot nie akceptuje żadnych ingerencji w elektrykę.

Możesz rozwinąć?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: shadowrider w 02 Kwiecień 2012, 10:51
Zleciłem w serwisie wymianę przedniej lampy i po tym jak wymienili to powiedzieli żebym się tym nie chwalił.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 02 Kwiecień 2012, 11:09
Zleciłem w serwisie wymianę przedniej lampy i po tym jak wymienili to powiedzieli żebym się tym nie chwalił.
A niby to czemu? przecież gwarancja tego nie zabrania...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 02 Kwiecień 2012, 11:16
Nemook, producent tylko szuka okazji aby wywinąć się z gwarancji.....:(
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 02 Kwiecień 2012, 11:20
Nemook, producent tylko szuka okazji aby wywinąć się z gwarancji.....:(
Takim podejściem to montaż sakw czy czego kolwiek było by zabronione... wiem że to Polska no ale bez jaj... gwarancja gwarancją a użytkowanie użytkowaniem...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 02 Kwiecień 2012, 11:58
ech Kolego, młody jeszcze jesteś i musisz się sporo nauczyć :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 02 Kwiecień 2012, 12:03
Ta..:) Wiem że to co pisze odbiega od tego co jest... w kazdym badz razie, wsztyscy co wymienili wklad lamp, przerobili bezpieczniki, poprawili wskaznik paliwa itp itd maja po gwarancji, wg takiego myslenia...a to tylko poprawa/ulepszenie fabryki i **jowego podejscia almotu do pewnych spraw...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 02 Kwiecień 2012, 12:09
Nemook, dla nich każdy sposób na unikniecie kosztów jest cenny :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 02 Kwiecień 2012, 12:19
Shadow pisząc o tym na forum już żeś się wpierdzielił bo prezes tez tu zagląda hahaha  ;D 
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 02 Kwiecień 2012, 12:24
ale prezes nie wie kto to Shadow :)))
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: shadowrider w 02 Kwiecień 2012, 12:34
Shadow pisząc o tym na forum już żeś się wpierdzielił bo prezes tez tu zagląda hahaha  ;D

Tak jak niektórzy z Was się wpierdzilili nawet o tym nie wiedząc :D
Niedługo  może tak być że serwis będzie sprawdzał lokalizacje IP na forum z adresem w dowodzie rejestracyjnym i wszystkich nas wyłapią więc  :-X
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 02 Kwiecień 2012, 12:37
MATRIX  jest wszędzie hahaha  ;D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: i w 02 Kwiecień 2012, 14:07
Jednym słowem Almot daje gwarancję na to co jest źle, bo jak jest przez nas zrobione tak że jest dobrze to jest jeszcze gorzej. Ale sam się zakręciłem :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 02 Kwiecień 2012, 14:10
hehe. ale dobrze powiedziane. generalnie to ja ostatnio zaczalem sie rozwodzic...nad tym ze zbyt pospiesznie kupilem junka:D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: i w 02 Kwiecień 2012, 14:11
Ja też ostatnio zacząłem się rozwodzić.... Już mi przeszło, żona stwierdziła że nie podpisze mi rozwodu :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 02 Kwiecień 2012, 14:14
Proponuje zapytac wprost czy modyfikacja polegajaca na poprawieniu wymianie gniazd bezpiecznikow oraz wymianie odblysnika przy zachowaniu tej samej mocy zarowki tylko H4 powoduje utrate gwarancji.

Bedzie wiedza na przyszlosc i przy okazji pokaze podejscie Almotu czy "zabijcie sie w nocy bo swiatla sa do bani" lub "zgincie pod kolami TIRa jak Wam bezpiecznik na dziurce sie skicha i moc juz nie bedzie z Wami"  czy bedzie jak w normalnym swiecie cos w stylu:

"Panowie modyfikacje polegajace na zmianie gniazd bezpiecznikow oraz wymianie odblysnika nie oznaczaja utraty  gwarancji o ile nie powoduje to zmiany schematu elektrycznego motocykla oraz nie zwieksza obciazenia ukladu elektrycznego."

Kto pyta nie bladzi.  Spolecznosc nam rosnie i to forum bedzie jednym ze zrodel wiedzy dla przyszlych kupujacych oraz wyznacznikiem zaufania do importera.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 02 Kwiecień 2012, 14:19
Rebelka ma 190W i 14A, teoretycznie powinno pasowac bez modyfikacji.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Furman w 02 Kwiecień 2012, 14:20
Ja kupiłem sobie ostatni coś takiego.
http://allegro.pl/zarowka-revo-xenon-hir-5000k-ba20d-12v-35-35w-i2190860717.html
Ale efekt wcale mnie nie powalił na kolana.
Mam nadzieję, że chociaż nie straciłem gwarancji, a tylko 4 dychy. :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: shadowrider w 02 Kwiecień 2012, 15:18
Ja kupiłem sobie ostatni coś takiego.
http://allegro.pl/zarowka-revo-xenon-hir-5000k-ba20d-12v-35-35w-i2190860717.html

A tutaj to już wchodzisz w kwestie homologacji - też może być różnie.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Servi w 02 Kwiecień 2012, 19:26
Rebelka ma 190W i 14A, teoretycznie powinno pasowac bez modyfikacji.

Jakby kto toto zamontował, i będzie dawało rade to niech się chwali, będę drugi co to wmontuje ;)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 22 Kwiecień 2012, 14:48
Zrobiłem dziś  kolejny pomiar napęcia i H 4 55/60 W  to jest wszystko na co możemy sobie pozwolić. Nawet żarówki 10 W są już za "ciężkie". Do lightbarów wsadziłem powerledy 1,3 w i tylko to jest ok.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 22 Kwiecień 2012, 17:21
amperomierz podlacz nie woltomierz, prund jakim laduje trza mu zmierzyc
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 03 Lipiec 2012, 13:27
Uwaga, po mimo pogłosek w Junakach M 16 z 2012 jest taki sam alternator jak w innych. Fuck !!!
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Servi w 03 Lipiec 2012, 15:36
ja wczoraj będąc na przejażdżce obserwowałem zachowanie wentylatora na chłodnicy - jazda spacerowa - 70-80 km/h a on ciągle chodzi, borygo mam full, ja myślę ze to on ciągle się kręcąc *** wie po co podjada cenne waty i volty. muszę to jeszcze pomierzyć ;)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 03 Lipiec 2012, 15:50
Co do alternatora Pan Konrad Cz. twierdzi że prądu daje wystarczająco , problem jest w przekaźniku prądowym (tak to się chyba nazywa), który daje prąd z prądnicy zbilansowany na zero i to jego wymiana załatwia problem a nie wymiana alternatora, bo jaki byśmy tam nie dali to i tak ten przekaźnik więcej prądu nam nie poda na instalację.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 03 Lipiec 2012, 15:54
ja wczoraj będąc na przejażdżce obserwowałem zachowanie wentylatora na chłodnicy - jazda spacerowa - 70-80 km/h a on ciągle chodzi, borygo mam full, ja myślę ze to on ciągle się kręcąc *** wie po co podjada cenne waty i volty. muszę to jeszcze pomierzyć ;)


Czy przypadkiem nie jest tak, że pęd powietrza wprowadza go w ruch ?
Ja mam pewność że się kręci dopiero jak się zatrzymam :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Servi w 03 Lipiec 2012, 15:58
 na 99% nie ale jak pisałem muszę pomierzyć kiedy jest tam podawane napięcie :) a btw Pan Cz powiedzial ktory to ten przekaznik prądowy co go trzeba out ? ?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 03 Lipiec 2012, 17:07
ponoć kosztuje on 700zł  i tańsze było by wymienienie żarówek na ledowe
może Sławek precyzyjnie sie wypowie ma serwis pana Konrada pod nosem i ma tam być osobiście  w czwartej jak dobrze pamiętam
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 03 Lipiec 2012, 18:26
Fajnie tylko jak wsadzić ledy do głównego reflektora ????
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 03 Lipiec 2012, 18:30
Serwi, wg mnie masz walniety czujnik od temperatury i stąd te jaja.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 03 Lipiec 2012, 19:33
Nie ma w ukladzie zadnego przekaznika od ladowania tylko regulator i on moze kosztowac fakt 700zl.

Tyle ze z pustego to i salomon nie naleje.

alternator daje chinskie 120-140W

Pompa paliwa 50W
zarowka przod 35W bo chinczykom zabraklo pradu
tyl pozycja 5W

kierunkowskazy 2x10W
elektrowentylator 40W

zapasu mamy jakies 20W co daje okolo 1.5A  a gdzie jeszcze zaplon?

stad lewitujemy na granicy, mozna regulatorem urwac moze z 1.5A wiecej ale moze sie grzac i palic uzwojenie



Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 03 Lipiec 2012, 20:00
O właśnie brakowało mi tego słowa , mowa była właśnie o regulatorze napięcia  - ech starawy już jestem i nie wszystko zapamiętuję  :-[
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 03 Lipiec 2012, 20:51
Zdaje sie ze Lysy pisal do jakiegos magika co robi regulatory profi na zamowienie i mu odpowiedzial ze wyzej walka z tak slabym alternatorem to sie nie podskoczy.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 03 Lipiec 2012, 20:52
Dokładnie tak mi powiedział i pozbawił złudzeń :(
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 03 Lipiec 2012, 23:13
prądnica naszych moto ma 1500 - 1600 w a nie 120 - 140 w
informacja od P. Czwordona Konrada serwis Ostrów tel +48 62 735 89 71 można dzwonić
wniosek że prądnica jest wystarczajaca tylko problem po stronie regulatora napięcia
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Kyokushin w 04 Lipiec 2012, 00:04
To w końcu jest alternator czy prądnica?

Potocznie na prądnicę prądu stałego, mówi się po prostu 'prądnica', natomiast alternator to prądnica prądu przemiennego.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 04 Lipiec 2012, 07:15
z tego co ja sie orientuje to róznica jest we wzbudzaniu, pradnica jest magnetycznie a alternator elektromagnetycznie - oboje daja prąd stały
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Kyokushin w 04 Lipiec 2012, 07:18
nie

http://pl.wikipedia.org/wiki/Alternator
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 04 Lipiec 2012, 07:38
no to się źle orientowałem :(
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 04 Lipiec 2012, 11:57
jakie to ma znaczenie czy prądnica czy alternator
moc generowana przez to coś to ponad 1500W
więc nie problem w alternatorze tylko w regulatorze napięcia, który zarządza prądem w naszych motocyklach.
Obecny regulator ma wyliczony bilans na obciążenie bez żadnych dodatków więc nie dziwcie Sie że po włożeniu lightbarów czy czegokolwiek nagle dostaje aku i brakuje prądu w naszej m16.
możliwości są dwie
1. wymienić wszystkie podstawowe żarówy na ledowe tak aby bilans się zgadzał, tzn. był porównywalny z obecnym obciążeniem, parę wierszy wyżej pisał o tym pumper
2. wymienić regulator napięcia na taki który puści więcej prądu uwzględniając dodatkowe obciążenie

zachęcam do tel. do  P. Czwordona Konrada serwis Ostrów tel +48 62 735 89 71, który jest inżynierem, doradcą technicznym oraz rzeczoznawcą  i zna nasz moto jak nikt inny śmiem twierdzić że nawet lepiej niż gryzipiurki w Almocie  :D , ponadto doskonale zna w/w problem   http://www.mmt.com.pl

jutro jadę na przegląd 1500km jeśli macie jakieś pytania mogę wrzucic temat

Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 04 Lipiec 2012, 12:05
jakie to ma znaczenie czy prądnica czy alternator
moc generowana przez to coś to ponad 1500W
więc nie problem w alternatorze tylko w regulatorze napięcia, który zarządza prądem w naszych motocyklach.
Obecny regulator ma wyliczony bilans na obciążenie bez żadnych dodatków więc nie dziwcie Sie że po włożeniu lightbarów czy czegokolwiek nagle dostaje aku i brakuje prądu w naszej m16.
możliwości są dwie
1. wymienić wszystkie podstawowe żarówy na ledowe tak aby bilans się zgadzał, tzn. był porównywalny z obecnym obciążeniem, parę wierszy wyżej pisał o tym pumper
2. wymienić regulator napięcia na taki który puści więcej prądu uwzględniając dodatkowe obciążenie

zachęcam do tel. do  P. Czwordona Konrada serwis Ostrów tel +48 62 735 89 71, który jest inżynierem, doradcą technicznym oraz rzeczoznawcą  i zna nasz moto jak nikt inny śmiem twierdzić że nawet lepiej niż gryzipiurki w Almocie  :D , ponadto doskonale zna w/w problem   http://www.mmt.com.pl

jutro jadę na przegląd 1500km jeśli macie jakieś pytania mogę wrzucic temat

co do żarówek odsyłam do osobnego wątku i moich pytań...:) może to nie być takie proste.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 04 Lipiec 2012, 12:56
Musze pogrzebac w zbiorach ale caly czas tkwi mi przed oczami info z chinskiego dokumentu ze ma 120-140W   120 z gaznikiem i 140 z wtryskiem.


royal enfield ma np. 80W a w wersji na bogato 120W


alternator 1500W 125A to maja samochody na wypasie
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 04 Lipiec 2012, 13:46
no ja kopalem w necie zeby sie czegos dowiedziec  i nigdzie nie moge znalesc zadnego info w tym temacie
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 04 Lipiec 2012, 15:37
pamiętajcie że macie jeszcze telefon do przyjaciela  :D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 04 Lipiec 2012, 15:49
No ja dzis rozmawialem, i wlasnie mowil mi ze mozna wymienic regulator albo zmienic zarowki na ledy i wtedy sie czlowiek zmiesci z jakimis akcesoriami. ale nie wspomnial nic o tych przekaznikach (szczegóły w wątku o żarówkach), wiec albo zapomnial, albo nie zna tematu, albo nie wystepuje:) Zagadaj jak bedziesz na przegladzie jesli mozesz lepiej jest tak niz przez tele...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 04 Lipiec 2012, 16:55
spokojnie, niedługo będę cus wiedział, czy jest jakies lekarstwo na tą przypadłośc.
W almocie nie maja zielonego pojęcia o co kamman :(
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 04 Lipiec 2012, 16:57
spokojnie, niedługo będę cus wiedział, czy jest jakies lekarstwo na tą przypadłośc.
W almocie nie maja zielonego pojęcia o co kamman :(
W Almocie mi powiedzieli ze pradnica do dupy, chcieli dac wieksza lepsza, ale podobno koszty sa za duze...i sie nie oplaca...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 04 Lipiec 2012, 17:13
Piotr nie sugeruj się moją wypowiedzią o przekaźnikach, bo poprawiłem się   później  że chodziło mi o regulator napięcia, Panowie  na logikę ma to wszystko sens , jakiej prądnicy byście tam nie upchnęli to jak regulator da tylko w instalację 120-140W więcej prądu nie będzie i koniec , więc może faktycznie niech jakiś magik pomierzy ile prądu w watach dostaje regulator napięcia a ile on nam daje dalej w instalacje i temat się rozwiąże .
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 04 Lipiec 2012, 17:53
Piotr nie sugeruj się moją wypowiedzią o przekaźnikach, bo poprawiłem się   później  że chodziło mi o regulator napięcia, Panowie  na logikę ma to wszystko sens , jakiej prądnicy byście tam nie upchnęli to jak regulator da tylko w instalację 120-140W więcej prądu nie będzie i koniec , więc może faktycznie niech jakiś magik pomierzy ile prądu w watach dostaje regulator napięcia a ile on nam daje dalej w instalacje i temat się rozwiąże .
Zdzichu mi chodzi o przekaźniki od kierunków(szczegóły w wątku z zarówkami), a to osobna sprawa:) Nie związana z regulatorem:)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 04 Lipiec 2012, 18:12
AAAA TO , OK   ;)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 04 Lipiec 2012, 19:00
Panowie, kierunkami nie ma się co przejmować bo przecież używane są raczej sporadycznie niż ciągle. Jak zapierdalacie higwayem to raczej nie używacie. Najwięcej żre H 4 55/60 w.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 04 Lipiec 2012, 19:45
Łysy sytuacja taka :
stoisz na krzyżowce masz skręcić w jakąś stronę, moto trzymasz na hamulcu bo masz delikatnie pod góreczkę no i oczywiście światła włączone bo są obowiązkowe i masz max pobór bo wentyl zapewne też  się załączył bo przecie jesteś w trasie i jest max pobór prądu   :-\
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 04 Lipiec 2012, 19:57
i dlatego trza mieć elektroniczny przerywacz :))
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Kyokushin w 06 Lipiec 2012, 00:19
Panowie, kierunkami nie ma się co przejmować bo przecież używane są raczej sporadycznie niż ciągle. Jak zapierdalacie higwayem to raczej nie używacie. Najwięcej żre H 4 55/60 w.

No ostatnio zapierdalam na hajłeju, odwijam niczym Stoner na białej kresce, do końca, pomyślałem, najwyżej powiem 'bo lubie zapierdalać', dzida szła jak wściekła, całe 136  ;D ;D ;D Mao brakowao ;D

Słowo 'zapierdalać' w przypadku M16 brzmi tak jakbyś powiedział że żółw spierdolił i go nie ma :D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: i w 06 Lipiec 2012, 08:52
Panowie, kierunkami nie ma się co przejmować bo przecież używane są raczej sporadycznie niż ciągle. Jak zapierdalacie higwayem to raczej nie używacie. Najwięcej żre H 4 55/60 w.

No ostatnio zapierdalam na hajłeju, odwijam niczym Stoner na białej kresce, do końca, pomyślałem, najwyżej powiem 'bo lubie zapierdalać', dzida szła jak wściekła, całe 136  ;D ;D ;D Mao brakowao ;D

Słowo 'zapierdalać' w przypadku M16 brzmi tak jakbyś powiedział że żółw spierdolił i go nie ma :D

136 licznikowe to jakieś 110 w rzeczywistości - toż to szok :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: radek w 06 Lipiec 2012, 09:50
136 licznikowe to jakieś 110 w rzeczywistości - toż to szok :)

chyba to przez to (te różnice), że koło przednie macie większe niż m-11, bo wszyscy m16 mówią, że licznik kłamie, a m11 na to nie narzekają.

ja wczoraj na wieczornym kaszubskim wypadzie ze szlifierkami porównałem odczyty i zero różnic
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 06 Lipiec 2012, 09:59
136 licznikowe to jakieś 110 w rzeczywistości - toż to szok :)
chyba to przez to (te różnice), że koło przednie macie większe niż m-11, bo wszyscy m16 mówią, że licznik kłamie, a m11 na to nie narzekają.
ja wczoraj na wieczornym kaszubskim wypadzie ze szlifierkami porównałem odczyty i zero różnic

ja mam roznice miedzy predkosciomierzem a navi jakies 5km wiec tragedii nie ma.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Kyokushin w 06 Lipiec 2012, 16:28
Sprawdziłem dziś z gps, ja mam przekłamanie 9-10km/h.
No kpina jakaś po prostu.

Naładuje mi się bateria, jeszcze zejdę z innym GPS'em, odczyt robiłem z nagrania trasy.

No co za syf. Najpierw wał z moca, teraz wał z prędkością, do tego opony z gówna, klocki z ryżu i płyn hamulcowy z gluta. Można powiedzieć że M16 u mnie jest już na ostatniej prostej. Mam dość wałów.

Drugi raz bym tego nie kupił. Nigdy wiecej nie kupie żadnego chińskiego wynalazku. Ani nic polskiego. Chciałem dobrze, wyszło jak zwykle w tym pieprzonym oszukańczym kraju.

Przecież jakbym wiedzial że to technicznie jet takie gówniane, że z 320ccm na wtrysku, nie pociśnie 140 i nie ma tych 23KM nawet, to bym sobie CBR250r kupił. I byłbym bardziej zadowolony. Wkurzyłem sie.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Ikasawa w 06 Lipiec 2012, 18:54
No widzisz Nemo chociaż licznik masz sprawny. U mnie przekłamanie to średnio 12-14 km/h. Zdecydowanie gorzej niż u Ciebie.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: radek w 06 Lipiec 2012, 19:35
Sprawdziłem dziś z gps, ja mam przekłamanie 9-10km/h.
No kpina jakaś po prostu.

Naładuje mi się bateria, jeszcze zejdę z innym GPS'em, odczyt robiłem z nagrania trasy.

No co za syf. Najpierw wał z moca, teraz wał z prędkością, do tego opony z gówna, klocki z ryżu i płyn hamulcowy z gluta. Można powiedzieć że M16 u mnie jest już na ostatniej prostej. Mam dość wałów.

Drugi raz bym tego nie kupił. Nigdy wiecej nie kupie żadnego chińskiego wynalazku. Ani nic polskiego. Chciałem dobrze, wyszło jak zwykle w tym pieprzonym oszukańczym kraju.

Przecież jakbym wiedzial że to technicznie jet takie gówniane, że z 320ccm na wtrysku, nie pociśnie 140 i nie ma tych 23KM nawet, to bym sobie CBR250r kupił. I byłbym bardziej zadowolony. Wkurzyłem sie.

ja tam mojego junaka polubiłem już, mimo że na początku też mnie mocno wqwiał...

dalej mnie wqwia - piszczeniem, szarpaniem, itp. gadżetami, ale od czasu, jak jedna babcia powiedziała mi, że ona z mężem też mieli oryginalnego CZESKIEGO junaka, to już wymiękłem i więcej od tej pory mu wybaczam
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 06 Lipiec 2012, 19:54
dybre, Czeski Junak........<ROTFL>
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 06 Lipiec 2012, 20:20
ja tam moje m16 to nawet zaczynam kochac , jak do tej pory to tylko zjaral mi sie bezpiecznik i zarowka , co prawda jeszcze sporo mi brakuje by tak okazywac uczucie do sprzeta jak Danus ale wdzystko jest na dobrej drodze , docieramy sie w tym zwiazku :-)

Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: radek w 06 Lipiec 2012, 20:22
ja tam moje m16 to nawet zaczynam kochac , jak do tej pory to tylko zjaral mi sie bezpiecznik i zarowka , co prawda jeszcze sporo mi brakuje by tak okazywac uczucie do sprzeta jak Danus ale wdzystko jest na dobrej drodze , docieramy sie w tym zwiazku :-)

a jaki macie staż (czyli przebieg) ?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 06 Lipiec 2012, 20:25
Jestesmy juz po 5000 przebiegu i niebawem bedzie rocznica naszego zwiazku :-)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: radek w 06 Lipiec 2012, 20:46
ja mam 8200 km i na razie tylko szorstka przyjaźń
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Kyokushin w 06 Lipiec 2012, 21:31
ja 3100, sprawdziłem - przekłamuje o równe 10. Droga ku Allegro. Z dnia na dzień, im więcej wałków odkrywam tym co raz mniej chęci mam to mieć i tym jeździć.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Adam M w 06 Lipiec 2012, 21:59
Czy spodziewales sie ze bedziesz po prostu lal paliwko i jezdzil ?
Na chinskim sprzecie ?

Przeczytalem jeszcze kilka twoich postow z problemami - noz sie w kieszeni otwiera.
Twoj problem z wypadajaca dwojka to wina niedokladnie zrobionych lub juz zuzytych sprzegiel
klowych dwojki - powazna robota zwiazana z rozpolawianiem silnika i wymiana pary kol zebatych.

Tytulowy problem tego watku - braki pradu to za maly alternator zeby obwieszac ten sprzet girlandami swiatel.
W dodatku wypowiedzi inz Czwordona o altku dajacym 1500 W - totalna bzdura
zadna wymiana reglera ( regler = prostownik + ogranicznik pradu do jakiejs ustalonej wartosci, zwykle 14.5 V ) nic tutaj nie pomoze.
Altek i tak pracuje caly czas na 100%, a regler uwala tylko nadwyzki pradu na mase.
Zakladajcie LEDy.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 06 Lipiec 2012, 22:02
Moj przeklamuje najbardziej , lecialem 165 licznikowe co na navi pokazalo 135 km/h ale czy to powod by go nienawidziec , czerpie radoche z jazdy nim , i ubolewam tylko ze mam tak malo wolnego czasu na latanie nim .
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Kyokushin w 06 Lipiec 2012, 22:12
Czy spodziewales sie ze bedziesz po prostu lal paliwko i jezdzil ?
Na chinskim sprzecie ?

A czego mam się spodziewać?
Przepraszam bardzo mam ofertę, płace pieniądze, to się spodziewam dokładnie tego, co mi się oferuje, a nie śmiecia.
Jak ja coś ludziom oferuję, powiem że zrobię, otrzymują dokładnie to co mieli obiecane, lub więcej, lepiej, nie gorzej. Tego samego również wymagam od innych.

Ja leje paliwo i jeżdżę, ale sprzęt nie jest taki jaki miał być, dodatkowo miał gówniane komponenty które co prawda już zmieniłem, ale bezpośrednio zagrażały mojemu życiu - opony, klocki, płyn hamulcowy. Dokładnie na każdym kroku coś. Nic tylko się zastanawiać kiedy puści spaw na ramie, kiedy pęknie dźwignia hamulca, kiedy zablokuje się silnik...

Mam dziś zły dzień.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 06 Lipiec 2012, 22:18
Czy spodziewales sie ze bedziesz po prostu lal paliwko i jezdzil ?
Na chinskim sprzecie ?

A czego mam się spodziewać?
Przepraszam bardzo mam ofertę, płace pieniądze, to się spodziewam dokładnie tego, co mi się oferuje, a nie śmiecia.
Jak ja coś ludziom oferuję, powiem że zrobię, otrzymują dokładnie to co mieli obiecane, lub więcej, lepiej, nie gorzej. Tego samego również wymagam od innych.

Ja leje paliwo i jeżdżę, ale sprzęt nie jest taki jaki miał być, dodatkowo miał gówniane komponenty które co prawda już zmieniłem, ale bezpośrednio zagrażały mojemu życiu - opony, klocki, płyn hamulcowy. Dokładnie na każdym kroku coś. Nic tylko się zastanawiać kiedy puści spaw na ramie, kiedy pęknie dźwignia hamulca, kiedy zablokuje się silnik...

Mam dziś zły dzień.

Andrzej jak ja jaszcze smigam to jest ok:)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 06 Lipiec 2012, 22:57
Andrzej, relax, właśnie zaczął sie weekend :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: radek w 07 Lipiec 2012, 12:17
lecialem 165 licznikowe co na navi pokazalo 135 km/h ale czy to powod by go nienawidziec

właśnie - w każdym związku zdarza się od czasu do czasu jakieś kłamstewko..... :D, czy to od razu powód aby się rozstawać ?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: radek w 07 Lipiec 2012, 12:18
A czego mam się spodziewać?
Przepraszam bardzo mam ofertę, płace pieniądze, to się spodziewam dokładnie tego, co mi się oferuje, a nie śmiecia.

też święta racja.... i nie ma znaczenia, że wypowiedziana w "zły dzień"
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Kyokushin w 07 Lipiec 2012, 12:46
Twoj problem z wypadajaca dwojka to wina niedokladnie zrobionych lub juz zuzytych sprzegiel
klowych dwojki - powazna robota zwiazana z rozpolawianiem silnika i wymiana pary kol zebatych.

Od momentu jak podciągnąłem linkę sprzęgła to problem jakby zniknął. Od tamtej pory niby mi 2 nie wyskoczyła. Jedynie zdarzało się że nie wskoczyła, ale to z mojej winy, zdarzyło mi się źle operować sprzęgłem.

Nie zmienia to jednak faktu, że skrzynia jest mało precyzyjna i toporna.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: i w 11 Lipiec 2012, 07:20
Kyokushin - luzik. Mój przekłamuje o około 12 - 13 %. Czyli jak jadę jakieś 113 licznikowe w rzeczywistości mam 100. Jest jeden plus tego, że licznik przebiegu przekłamuje tak samo, więc rzeczywiste spalanie jest o 13% niższe :).
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 07:26
Panowie, odnoszę wrażenie, że zbaczamy nieco z tematu.....
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 11 Lipiec 2012, 07:37
Lysy to czekamy na Twoje wiesci z testow z regulatorem napiecia   8)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 10:08
Zdzichu, to miał byś surprise.......
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 11 Lipiec 2012, 10:10
Upsss, sory ???
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 11 Lipiec 2012, 10:15
hoho jakie wiesci...no to Łysy chwal sie:)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 12:05
Pochwalę sie jak będę juz pewien, po testach :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 11 Lipiec 2012, 12:05
no ale masz juz zalozony?powiedz jaki co mniej wiecej cene, zdradz czesc tej tajemnicy:)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 12:19
na razie są ustalane pewne okoliczności zmierzające ku eksperymentowi.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Kyokushin w 11 Lipiec 2012, 12:22
Swap alternatora na mocniejszy?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 12:24
nic więcej nie powiem :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 11 Lipiec 2012, 12:26
Aleś tajemniczy;]
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 12:28
jak bedzie o.k to zapodam Wam gotowe rozwiązanie. Ale do tej pory cisza w eterze plis :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 11 Lipiec 2012, 13:01
Łysy tylko jedna prośba coby to rozwiązanie nie nosiło przymusu zamontowania wózka bocznego z jakimś agregatem  :D
no chyba że taki
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 13:43
hehe dybre :)))
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 11 Lipiec 2012, 13:56
a z boku miejsce na dwa piekne aku od ursusa :D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 14:14
o , juz mam, czym wypełnić te dziurę koło silnika - alternator od poloneza :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 11 Lipiec 2012, 14:17
ale sie uchachałem, nawet sie poplułem  ;D
idźmy dalej to może od Bizona
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 11 Lipiec 2012, 15:22
To sie nazywa tradycja, pokazcie starego Junaka bez zewnetrznego alternatora...  nowe tez musza nawiazywac czyms do oryginalu.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Lipiec 2012, 15:38
niektóre zaczynają już kapać olejem....:)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 25 Luty 2013, 08:59
odgrzewajac stare kotlety i wracajac do tematu:

Jakie obciazenie jest w stanie wytrzymac nasza instalacja? Pewnie gdzies to bylo ale wole jeszcze raz dla upewnienia się zapytac. Może ktos umialby rozpisac co i gdzie w jakiej ilosci kradnie nam prund?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 25 Luty 2013, 10:59
o dzieki Pumper:)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 25 Luty 2013, 13:33
z doświadczenia Ci powiem, że dołożenie 2 żarówek po 10 Watt już powoduje niedobór, nawet przy 35 W w przedniej lampie.....Jedyne co mi nie kradło voltów były LEDy 2 x1 Watt w lightbarach.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 25 Luty 2013, 13:56
z doświadczenia Ci powiem, że dołożenie 2 żarówek po 10 Watt już powoduje niedobór, nawet przy 35 W w przedniej lampie.....Jedyne co mi nie kradło voltów były LEDy 2 x1 Watt w lightbarach.
i jezdzisz na ledach czy zdjales lightbary?na ledach to ci drogi nie oswietli:) chyba ze sa jako ozdoba
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: darul w 25 Luty 2013, 22:14
eeeeeee tam,
ja zapodałem podgrzewane łapki (w/g deklaracji producenta pobór max 35W) i jak na razie nic mi nie brakuje, chociaż na jesieni intensywnie je eksploatowałem
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 25 Luty 2013, 22:34
z doświadczenia Ci powiem, że dołożenie 2 żarówek po 10 Watt już powoduje niedobór, nawet przy 35 W w przedniej lampie.....Jedyne co mi nie kradło voltów były LEDy 2 x1 Watt w lightbarach.
i jezdzisz na ledach czy zdjales lightbary?na ledach to ci drogi nie oswietli:) chyba ze sa jako ozdoba
traktuje je jako do jazdy dziennej.......
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 25 Luty 2013, 22:34
eeeeeee tam,
ja zapodałem podgrzewane łapki (w/g deklaracji producenta pobór max 35W) i jak na razie nic mi nie brakuje, chociaż na jesieni intensywnie je eksploatowałem
bo na jesieni to się Panie ten jebany wiatraczek tak często nie włącza :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: darul w 25 Luty 2013, 22:44
eeeeeee tam,
ja zapodałem podgrzewane łapki (w/g deklaracji producenta pobór max 35W) i jak na razie nic mi nie brakuje, chociaż na jesieni intensywnie je eksploatowałem
bo na jesieni to się Panie ten jebany wiatraczek tak często nie włącza :)
ale manetek zazwyczaj się nie używa gdy wiatraczek się włącza 8)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: bogulo w 02 Marzec 2013, 12:48
"Markowe" motocykle klasy 250, jedno lub dwu cylindrowe mają alternatory ok 300-350W. Choćby na uszach stanąć to niestety wiele się z tych Junakowych 140W nie wydoi, po odjęciu pompy paliwa, wtrysku i zapłonu. Chyba jedyne na co można sobie pozwolić to dobre przednie światło, a reszta bezwględnie na LED i żadnego asortymentu dodatkowego.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 11 Kwiecień 2013, 20:27
Mam już sprawcę mego upodlenia, obiekt mojej zemsty :)
Dzisiaj zmieniłem włącznik wentylatora chłodnicy na ten załatwiony prze Darula. Efekt: wentyl włączył się dopiero po 20 min pyrkania na wolnych obrotach, pochodził 2 minuty i sie wyłaczył. Po lekikm garowaniu włączył się ponownie na niecałą minutę.
Wydarty ryżowy poszedł na próbę i okazało się, że zwierał już przy 84,5 st C !!!!
Koszt nowego 36 pln.
Darul gdzieś zapodawał tu symbol.
Dzięki  8)
Nowy ma zwierać przy 95 st C.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 12 Kwiecień 2013, 09:28
a jest chromowany ?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 12 Kwiecień 2013, 09:37
nie, ale jest LEDowy :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 12 Kwiecień 2013, 10:02
to też się świeci  ;D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 28 Kwiecień 2013, 20:14
Mam już sprawcę mego upodlenia, obiekt mojej zemsty :)
Dzisiaj zmieniłem włącznik wentylatora chłodnicy na ten załatwiony prze Darula. Efekt: wentyl włączył się dopiero po 20 min pyrkania na wolnych obrotach, pochodził 2 minuty i sie wyłaczył. Po lekikm garowaniu włączył się ponownie na niecałą minutę.
Wydarty ryżowy poszedł na próbę i okazało się, że zwierał już przy 84,5 st C !!!!
Koszt nowego 36 pln.
Darul gdzieś zapodawał tu symbol.
Dzięki  8)
Nowy ma zwierać przy 95 st C.

Witam
Proszę o symbol i gdzie można kupić ten czujnik
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 28 Kwiecień 2013, 21:04
Darul gdzies tu podawał, jak nie znajdziesz to pisz do niego na priwa to na pewno Ci poda. mam go od niego więc będzie wiedział gdzie zakupić.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 02 Maj 2013, 22:50
dzisiaj przekonałem się, że powieszenie piórnika pod lampą ma niebagatelny wpływ na chłodzenie.... i piórnik poszedl w pizdu :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: darul w 03 Maj 2013, 10:26
dzisiaj przekonałem się, że powieszenie piórnika pod lampą ma niebagatelny wpływ na chłodzenie.... i piórnik poszedl w pizdu :)

co się stało? bo nie rozumiem
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 03 Maj 2013, 12:14
się zgrzał bo chłodnica dostawała mniej powietrza...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: ploter w 03 Maj 2013, 12:45
Witam,
mi też wentylator włącza się dość często (jak jest cieplej na dworku).
Muszę wy...ać piórnik i sprawdzić.
Ale jeżeli chodzi o brak prądu, to jeszcze nic takiego nie miało miejsca.
LwG
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 03 Maj 2013, 13:46
Brak prądu zauważysz przy dłuższej jeździe (200-300km) na żarówce H4 55W i przy tym ujowym czujniku co włącza się przy 84 st C.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 03 Maj 2013, 15:21
Brak prądu zauważysz przy dłuższej jeździe (200-300km) na żarówce H4 55W i przy tym ujowym czujniku co włącza się przy 84 st C.
Nie zaobserwowałem tego problemu u siebie...
A dodatkowo cały poprzedni sezon jezdzilem z piórnikiem pod lampą
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 03 Maj 2013, 15:43
Łysy ma rację
I umie rzucać uroki - rzucił taki na moją osłonę chłodnicy i musiałem przerobić

Łysy dzięki
LwG
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 03 Maj 2013, 19:05
Mnie ten ebany czujnik zjadł mnóstwo zdrowia w zeszłym sezonie......
Tytuł: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Pumpernikiel w 03 Maj 2013, 20:37
To chyba problem oslony chlodnicy a nie piornika
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 03 Maj 2013, 21:06
Panie, moja osłona jest rzadsza od fabrycznej- sama siatka tuningowa na ramce :))
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 25 Maj 2013, 15:46
Witam
podajcie proszę jakie napięcie powinien dawać alternator aby było OK

napięcie w po rozruch i na wysokich obrotach, ja mam
12,20 spoczynek
12,40 po rozruch na obrotach skacze 12,10 -12,50 ??
czy dam rade samodzielnie  ustawić ??
 
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 25 Maj 2013, 16:13
a z włączonymi światłami czy bez ?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 25 Maj 2013, 16:32
bez świateł
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 25 Maj 2013, 16:34
cała choinka to jakieś 11,50 bez wentylator

raz mi zabrakło prądu ale na pych poszedł

wniosek alternator daje ale za mało

Profilaktycznie zawsze do parkowania podłączam ładowarkę.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 25 Maj 2013, 16:36
No to stanowczo za malo. Naładuj aku na full i powtórz pomiar.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 25 Maj 2013, 16:38
 wszystko jest pod lewą pokrywą ??
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 25 Maj 2013, 17:23
aku jest po prawej, przynajmniej u mnie....
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 25 Maj 2013, 23:37
aku jest po prawej, przynajmniej u mnie....

to wiem ale reszta prądotworzenia po prawym karterem
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 25 Maj 2013, 23:55
Jak siedzisz na junaku to po lewej stronie , pod deklem silnika jest alternator.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 26 Maj 2013, 07:38
aku jest po prawej, przynajmniej u mnie....

to wiem ale reszta prądotworzenia po prawym karterem
A co Ty chcesz tam zrobić ???
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 26 Maj 2013, 13:18
aku jest po prawej, przynajmniej u mnie....

to wiem ale reszta prądotworzenia po prawym karterem
A co Ty chcesz tam zrobić ???

sprawdzić przepływ styki może coś się poluzował ??
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 26 Maj 2013, 13:26
acha...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 26 Maj 2013, 13:34
Generalnie czeka mnie przegląd na 1500
i już szykuje listę co mają zobaczyć
 Ale muszę dojechać
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 26 Maj 2013, 21:11
ŁYSY
CZARY
przed wyjazdem  miałem 12,37 V zrobiłem 50 km
Używałem wszystkiego  i po powrocie miałem 12,60 V


po odpaleniu 12,20
5000 obrotów 12,40

wiem że mało ale wystarczy na jazdę i troch  oddaje :-)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: ploter w 10 Lipiec 2013, 13:26
Witam koledzy,
no i się stało,brak prundu,ale przez wentylator.
Gdzie można nabyć czujnik o podwyższonej ciepłocie?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 10 Lipiec 2013, 13:29
Pytaj w dobrych sklepach motoryzacyjnych, to czujnik m in do aut Suzuki
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nanga w 26 Październik 2013, 19:23
Dobra Panowie zlisiłem się bo nie mogłem uwierzyć, że tak mamy słaby altek w naszych moto. Znalazłem takie artykuły:
http://www.scigacz.pl/Uklady,ladowania,bez,tajemnic,14890.html
http://motormania.com.pl/porady/warsztat/akumulator-regulator-alternator-brak-pradu-w-motocyklu/
i pomierzyłem wedle opisów. A więc sam altek na każdej fazie (3fazy) daje na obrotach wolnego biegu 20V po wkręceniu na średnie obroty mamy około 50V. Wynik więc jest poprawny a więc przypuszczam, iż problem jest w regulatorze- sprawdzał ktoś inny regulator niż oryginalny? Dodatkowo pomierzyłem (już po podłączeniu regulatora) jadąc po bandzie uruchamiając (światła 60W+ grzane manetki (nie wiem jaki pobór) kierunki hamulec) ładowanie 12,40V natomiast przy większych obrotach to 12,6-7. Oczywiście jeśli wsio jest wyłączone to nasz kochanieńki nadal nie daje 13,8V tylko coś poniżej a więc nadal słabo bo nie się mieści w normie. Moim zdaniem to regulator jeśli ktoś by sprawdził wcześniej to super bo ja teraz mieszkam w Rzeszy natomiast moto już jest w Rudniku i niestety nie prędko znów do niego zaglądnę. Pozdrawiam wszystkich.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 26 Październik 2013, 20:39
Ja robiłem Boguś . Z regulatorem konstrukcji naszego kolegi Sławka ( Guzika). Jako fachowiec stwierdził, że altek daje za mało chajcu......
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nanga w 26 Październik 2013, 21:52
ZASMUCIŁEM się  :(...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: darul w 26 Październik 2013, 22:01
no to sto lat dla rozweselenia :D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Bubuś w 28 Grudzień 2013, 21:04
koledzy konkretnie jaki regulator zastosowaliście

z góry dziekuje
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 28 Grudzień 2013, 21:22
Kolega Guzik robi uniwersalne. Ale nic to nie dało bo alternator nie wydala a z flaszki 0,5 to choćbyś nie wiem jak kombinował to litra nie wylejesz... :'(
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 30 Styczeń 2014, 22:42
Panowie, są pierwsze wnioski z ogledzin uzwojenia :)
Jest do dupy tzn, małe żółte rączki nawinęły drucik o średnicy....................0,9 mm. Jakby urwał nie było grubszego w całej wsi.....
Guzik będzie to przewijał na druta 1,2 mm i zobaczymy co , albo raczej ile to da.
Ja jestem dobrej myśli :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: zdzichfur w 31 Styczeń 2014, 00:27
.....
Guzik będzie to przewijał na druta 1,2 mm ...
Czy to ma rozwiązać problemy z brakiem prądu ?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 31 Styczeń 2014, 08:26
Dokładnie, ma to wykrzesać z altka więcej jadu  ;)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 01 Luty 2014, 21:40
co by się nie przegrzał
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 01 Luty 2014, 23:04
Raczej nie grozi bo cieńszy drut się mocniej grzeje...podobno
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Power w 07 Luty 2014, 17:12
Łysy, jak tam? Alternator przewinięty? Jakie wnioski?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 07 Luty 2014, 19:12
Guzik nad nim pracuje....
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Power w 07 Luty 2014, 21:28
Znaczy trzeba czekać, to czekamy na dobre wieści.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 07 Luty 2014, 22:29
mnie zżera ciekawość
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Power w 07 Luty 2014, 23:03
A jest jakiś termin, czy trzeba si modlić do majstra?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 08 Luty 2014, 12:32
Modlimy...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Power w 08 Luty 2014, 12:35
Trzymam za Ciebie kciuki. Módl się żarliwie.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: darul w 27 Luty 2014, 12:43
k woli podsumowania operacji "przewijanie alternatora":

wartości przed przewinięciem:

wolne obr.       ok. 4000tr./min.
14,50                  14,10               - P
12,90                  13,60               - S
12,02                  12,80               - S+M

wartości po przewinięciu:

wolne obr.        ok. 4000tr./min.
14,43                   14,45              - P
13,00                   14,30              - S
12,35                   13,00              - S+M
12,20                   12,35              - S+M+W

Legenda:
P - bez odbiorników
S - światła, żarówka 55/60W
M - manetki (włączone zawsze na najwyższy stopień w skali 4 stopniowej)
W - wentylator

napięcie uzwojenia (mierzone bezpośrednio na wyjściu z alternatora) najniższe 16,1V, najwyższe 42V - niestety tego pomiaru nie zrobiłem na starym.

Ponadto: dołożyłem dodatkowy kabel masowy (- akumulatora - podstawa regulatora napięcia) oraz dodatkowy kabel + (+ akumulatora - wyjście + z regulatora).

Pierwsze pomiary nowego altka były ok. 0,5V ( nie w każdym przypadku) niższe, ponieważ robiłem ja na mocno rozładowanym aku. - przed odpaleniem 11,8V. Wartości w tabelkach są z drugiego pomiaru - po naładowaniu aku odczekałem ok. 6h.

Amen

P.S. Jak do cholery wstawia się tu tabelki?
P.S.II zamówiłem http://allegro.pl/podgrzewane-siedzenie-do-quada-motocykla-skutera-i4012116958.html
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Jasio w 27 Luty 2014, 14:42

P.S.II zamówiłem http://allegro.pl/podgrzewane-siedzenie-do-quada-motocykla-skutera-i4012116958.html

he he, a z masażem też są ???  ;D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 27 Luty 2014, 14:50
Darul, czyżbyś cierpiał na ból dupy ?   ;D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 27 Luty 2014, 15:04
hm wydaje mi się ze to gra nie warta świeczki.... (oczywiscie mowa o przewijaniu altka)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: darul w 27 Luty 2014, 15:04

P.S.II zamówiłem http://allegro.pl/podgrzewane-siedzenie-do-quada-motocykla-skutera-i4012116958.html

he he, a z masażem też są ???  ;D

z masażem nie widziałem, ale były z taką dziwną nakładką w kształcie starodawnej butelki na mleko. Tylko nie wiem czemu kosztowało 4 stówy ;D he, he.
Łysy mnie tam nigdy nic nie boli.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 27 Luty 2014, 15:28
hm wydaje mi się ze to gra nie warta świeczki.... (oczywiscie mowa o przewijaniu altka)
Chyba masz rację, ja też spodziewałem się 24 V .....
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: nemook w 27 Luty 2014, 15:36
hm wydaje mi się ze to gra nie warta świeczki.... (oczywiscie mowa o przewijaniu altka)
Chyba masz rację, ja też spodziewałem się 24 V .....

Myślę, że twoje autorskie rozwiązanie dwóch akumulatorów jest najlepsze i tańsze:D:) do tego jeszcze ledy i prundu jest aż nadto
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 27 Luty 2014, 16:03
W sumie to mam miejsca nawet na 3 :d

A tak na poważnie to ja swój też przewijam...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 18 Kwiecień 2014, 21:35
Dobra Panowie, obiecałem to podaję wyniki zabiegu przezwajania altka:

wolne obroty           14,30 14,14
wyższe obroty         14,26 14,08
światła ( H4 35W)     wolne obroty   14,0013,54
światła ( H4 35W)  wyższe obroty 13,80 13,56
światła+manetki wolne obroty  12,57 12,90
światła+manetki wyższe obroty  12,87 13,05
światła+manetki+wentylator wolne obr.    12,37 12,44
światła+manetki+wentylator wyższe obr.  12,52 12,87

napięcie miedzy fazowe na alternatorze na wolnych obrotach: 23,5   18,0

pogrubione cyfry to wartości po przezwojeniu

mój magiczny amerykański wskaźnik ładowanie pokazuje  od ok 12,8 V
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 18 Kwiecień 2014, 21:40
A tu pomiary na żarówce H4 55 W

wolne obroty           14,30 14,14
wyższe obroty         14,26 14,08
światła ( H4 55W)     wolne obroty   12,5712,75
światła ( H4 55W)  wyższe obroty 12,69 13,00
światła+manetki wolne obroty  12,36 12,47
światła+manetki wyższe obroty  12,43 12,85
światła+manetki+wentylator wolne obr.    12,30 12,40
światła+manetki+wentylator wyższe obr.  12,40 12,67
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: scangi w 18 Kwiecień 2014, 21:48
Gratuluje panie inżynierze !!!
Almot nie będzie pocieszony :(
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 18 Kwiecień 2014, 21:54
Guzikowi pogratuluj- to jego dzieło.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: meme41 w 07 Listopad 2014, 15:59
Pomocy.
Jestem posiadaczem M16. Nie piszę szczęśliwym bo szlak mnie już trafia. Mój problem jest następujący. W miesiącu lipcu po raz pierwszy zapaliła mi się w czasie jazdy kontrolka EPG. Sprzęt zgasł. Po odstawieniu do serwisu pierwsza diagnoza brzmiała: stator. Wymienili. Junakiem wróciłem na działkę (30 km) i znów odmówił posłuszeństwa. Po telefonie do serwisu stwierdzili, że może szczotki zawieszone bo nowe itp. Druga wizyta w serwisie moto na lawecie. Po dwóch dniach telefon, że sprawdzono wszystko i jest ok. Rzekomo wspomniany stator był źle złożony. (Pomijam fakt, że składali go "fachowcy" serwisu Junaka. Pojechałem odebrałem. Do domu miałem 10 km. Wszystko ok. Kolejnego dnia wyjeżdżam z garażu Ujechałem 3 km. Znowu zapaliła się kontrolka EPG. Szlak mnie już bierze, jak pan z serwisu dewaguje, że może to akumulator, może coś z przewodami, może brak ładowania. Podirytowany powiedziałem, że mnie ich wynurzenia przez telefon nie interesują. Niech po prostu wezmą solidnie się do roboty i zrobią. Jeszcze tłumaczenie, że wszystko było ok. Może tak. Ale z tym ładowaniem nie jest w porządku. Wygląda to tak jakby przerwy w ładowaniu występowały co jakiś czas. Czy ktoś z Was miał podobny problem, bo znudziło się mi już wyjeżdżanie moto z garażu z myślą dokąd dojadę i czy znów będę pchał? Czy tylko mi się trafił pechowy model czy cała seria produktów tej marki to jeden wielki fajans? proszę o jakiś oddżwięk. Pozdrawiam Michał
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Second w 07 Listopad 2014, 18:15
Miałem takie same objawy. Po pierwszym przypadku wymieniłem baterię chiński szajs, podrobiona Yuasa na oryginał japoński. Jak ręką odjął. Być może masz coś z ładowaniem. Ale dobra bateria to podstawa, inaczej komputer wariuje i efektem jest EFI, przejście do trybu awaryjnego i gaśnięcie silnika. Być może grzebanie w altku było zupełnie niepotrzebne a na pewno nie jest wskazane bez prawidłowej diagnozy. To dotyczy silników zasilanych wtryskiem paliwa. Jak dla mnie typowe EFI Junaka M16 przy słabej i byle jakiej baterii. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 07 Listopad 2014, 20:18
LwG


EFI - odpowiada za prąd i wtryski, awaria typu raz jest raz nie - to jajko niespodzianka, moto pracuje na samym altku - bateria jest tylko rozruchowa. W przypadku braku ładowania zachodzi tz. zasilanie bateryjne.
Powinieneś sprawdzić
1/ładowanie  - tylko sprawdź rzetelnie z całym obciążeniem czy jest wystarczające, na bateryjce
2/ dobrze byłoby faktycznie posprawdzać instalację , może po zagrzaniu występować termozwarcie  lub przerwa (np zimny lut w altku )
3/ wolałbym jakiś luźny przewód raz jest ładowanie raz nie ma



Co do prawidłowych wartości prądu reszta w wątku
LwG


P.S.  Co do serfisów to .......  8)

Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Franky_Furbo w 07 Listopad 2014, 20:24
Podstawową zasadą posiadacza Junaka powinna być zasada - zanim pojedziesz do serwisu - czytaj forum :D
Ja tak robię i w przypadku puszek, bo w Polsce nawet w ASO mają lewe programy komputerowe :D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 07 Listopad 2014, 22:16
Tomku, nie do końca jest jak piszesz, że po rozruchu silnik chodzi tylko na altku. Jak mi wiosną zaśniedziały styki to co i rusz przerywał, chodził raz na jeden, raz na oba gary aż w końcu stanął. Przeleciałem wszystko szczoteczką drucianą i jak rąką odjął....
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Second w 07 Listopad 2014, 22:23
Ma rację Łysy, nie do końca zgadzam się z Tomkiem. Miałem takie problemy też z Triumphem, kosztowało mnie to 2 m-ce przerwy, w Poznaniu mechanik dodatkowo spalił elektronikę w zegarach, nie mogli dać rady a koszty wielkie, ba olbrzymie, w końcu zrobili to w Warszawie na gwarancji, ale pierwszą przyczyna przy wtrysku była słaba bateria, u mnie akurat po zimie. Później zmądrzałem, bateria zawsze była pełna a do obsługi elektroniki kupiłem sobie złącze z małym komputerkiem.  A co się z dealerem naużerałem to inna historia. Ale pomimo doświadczenia i tak mnie Janek "zrobił" z EFI, diagnoza serwisu w Poznaniu była super celna.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 07 Listopad 2014, 22:24
A był już przewinięty ??
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 07 Listopad 2014, 22:38
To nie ma znaczenia Tomku.
Odpal swojego potwora i jak będzie chodził to odepnij mu aku i zobaczysz czy nie jest potrzebny...
Inaczej się nie przekonasz.....
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: GANDALF w 07 Listopad 2014, 22:46
OK
Miałem aku słaby nawet nie podnosił pompy odpaliłem od innego na kable i trzymając na wyższych obrotach latał, złapał temp. i chodził oczywiście aku było podpięte ale to  słabe. 
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 07 Listopad 2014, 22:51
Nawet słaby ale musi być a jak jest słaby to strasznie drenuje moto z prądu, gdy się ostro ładuje.  Jak mi wtedy padł  gdy zaśniedział to napięcie w motorze podnioslo się dopiero po prawie 100 km, tak sie ładowal ebany....
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: meme41 w 08 Listopad 2014, 14:08
Dzięki Panowie za rady. Trochę podnieśliście mnie na duchu. Bo szczerze mówiąc to miałem chęć już zaprowadzić moto do złomiarza. I tak pół sezonu kopię się z serwisantami. "Fachowcy". Zacznę od aku. Zobaczymy
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 08 Listopad 2014, 15:47
Przeczytałes wiadomośc ode mnie ?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Second w 12 Listopad 2014, 10:43
Dzięki Panowie za rady. Trochę podnieśliście mnie na duchu. Bo szczerze mówiąc to miałem chęć już zaprowadzić moto do złomiarza. I tak pół sezonu kopię się z serwisantami. "Fachowcy". Zacznę od aku. Zobaczymy
Daj znać jak dojdziesz do konkretnych wniosków albo uporasz się z problemem. Pozdrawiam. ;)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: johnymetallica w 13 Listopad 2014, 13:51
A jam takie pytanie, jak przekręcicie stacyjkę i wciśniecie przełącznik (ten czerwony żeby można było odpalić motor) to czy świeci wam się EFI i gaśnie po uruchomieniu? Bo ja tak właśnie mam i nie wiem czy tak powinno być czy nie. Poza tym nic się takiego nie dzieje.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Second w 13 Listopad 2014, 14:15
Wg mnie jest prawidłowo.   ;)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Power w 13 Listopad 2014, 14:23
U mnie jest tak samo.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 13 Listopad 2014, 21:57
Mój też tak ma..... 8)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: johnymetallica w 14 Listopad 2014, 08:44
Aha, no to dobrze :D
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Lestek w 30 Sierpień 2016, 07:19
Witaj, a co zdiagnozowali w serwisie?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: diabloooo w 04 Maj 2017, 18:27
Dzis sprawdziłem ładownie  w m11 125 i nie jest tak zle powiedział bym nawet ze bardzo dobrze.A wiec na wolnych obrotach przy włączonych swiatlach ładownie mam na poziomie 13,5.Przy większych obrotach 14,5 14,7.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 04 Maj 2017, 18:37
Nie masz wtrysków  ;)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: diabloooo w 04 Maj 2017, 18:38
No nie :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 04 Maj 2017, 20:19
No to nie masz też i pompy :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: mc_enc w 04 Maj 2017, 20:56
...i komputera ;)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Power w 04 Maj 2017, 22:12
... i...
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: kryha666 w 05 Maj 2017, 12:35
... i...
i ma szczęście bo prądu mu nie zbraknie 8)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Power w 05 Maj 2017, 12:45
To musi w sakwy włożyć dodatkowe akumulatory, by mieć gdzie pomieścić ten prąd.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 16 Lipiec 2017, 13:08
KUMOTROWIE !!!

Problem na mało prądu w M16 320 znalazł rozwiązanie !!!
Własnie był u mnie Tomek, który kupił Darulowego Junaka. W zeszłym roku dopadła go klątwa śrubeczki. Podczas naprawy założył uzwojenie od HONDY CBR 125. Dało się.

Dzisiaj był u mnie i dokonaliśmy pomiarów ładowania.
Przy włączonym krótkim, podgrzewanych manetach i podgrzewanym siedzeniu przy manecie odkręconej do połowy miał na klemach....ponad 14 V !!!!!`1
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: darul w 16 Lipiec 2017, 20:58
czyli sprawa zakończona, wreszcie można na bogato, super
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 16 Lipiec 2017, 21:29
Ale jak mnie wqrw trzyma.... >:(
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: darul w 16 Lipiec 2017, 21:46
Ale jak mnie wqrw trzyma.... >:(

dlaczego :o
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 16 Lipiec 2017, 23:05
Przecież wiesz ile się namordowałem z prądem w swoim Janku a tu rozwiązanie było na....allegro :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Jacek_67 w 31 Lipiec 2017, 18:36
Kurna, teraz mnie dopadła śrubeczka!!!! Muszę wymienić uzwojenie i się zastanawia czy ten model będzie pasował:
http://allegro.pl/alternator-uzwojenie-honda-cbr125-jc39-07-10-i6885197217.html
Widzę że trzeba będzie zmienić te 3 przewody. Kto to rozkminiał dokładnie?
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Lestek w 09 Wrzesień 2017, 15:22
Potwierdzam, stojan od hondy CBR 125 i przy wszystkich możliwych włączonych odbiornikach, w tym wentylatorze chłodnicy, prąd ładowania 14,3v
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: makosdariusz w 05 Czerwiec 2018, 11:08
Witam, Darek - pierwszy mój wpis, M16 Junak 2010 - liczę, że dobrze trafiłem z wpisem, jeżeli nie z góry przepraszam. Przeglądam wpisy ale jednoznacznej odpowiedzi na moje problemy nie znalazłem. Podczas jazdy, straciłem całe zasilanie, po kilu chwilach wrócił prąd, przekręciłem stacyjkę ale po przełączeniu "czerwonego guzika" od pompki nie było słychać charakterystycznego dźwięku pracy pompki.
Sprawdziłem bezpieczniki, całe, ale na wszelki wypadek założyłem nowe.
Rozrusznik kręci, ale Junak nie zapala, spr świece i brak iskry - czyli mamy już brak pompki i świece.
Prąd na wtyczce do pompy jest, prąd na manetce też jest (przy małych wtyczkach zagiętych pod kątem prostym).
Przeczytałem o  przekaźnikach, starałem też doszukać się szczegółowych informacji o cewkach.
Chciałem zapytać, co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić, żeby zdiagnozować problem.
Dodam, ze jestem wściekły, bo u lokalnych mechaników nie dowiedziałem się nic, każdy jak słyszy "Junak" odsyła mnie z kwitkiem.
Wiem, że poprzedni właściciel mieszał przy przedniej lampie, zmieniając żarówkę na led, jednocześnie dodam, że lampa świeci bez zarzutu. Serdecznie dziękuję za wszelkie pomysły i rady.
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: Łysy w 05 Czerwiec 2018, 11:20
Też tak czasami miewałem ale po chwili wszystko wracało do normy... lampa nie ma z tym raczej nic wspólnego...

A propos ma  do sprzedania nieużywane kolektory wydechowe do M160 2010 r bez tej dodatkowej rurki w środku.. Coś tam dodaja...

Jeździłem w swoim na takich :)
Tytuł: Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
Wiadomość wysłana przez: makosdariusz w 07 Czerwiec 2018, 11:33
Witam, Darek - pierwszy mój wpis, M16 Junak 2010 - liczę, że dobrze trafiłem z wpisem, jeżeli nie z góry przepraszam. Przeglądam wpisy ale jednoznacznej odpowiedzi na moje problemy nie znalazłem. Podczas jazdy, straciłem całe zasilanie, po kilu chwilach wrócił prąd, przekręciłem stacyjkę ale po przełączeniu "czerwonego guzika" od pompki nie było słychać charakterystycznego dźwięku pracy pompki.
Sprawdziłem bezpieczniki, całe, ale na wszelki wypadek założyłem nowe.
Rozrusznik kręci, ale Junak nie zapala, spr świece i brak iskry - czyli mamy już brak pompki i świece.
Prąd na wtyczce do pompy jest, prąd na manetce też jest (przy małych wtyczkach zagiętych pod kątem prostym).
Przeczytałem o  przekaźnikach, starałem też doszukać się szczegółowych informacji o cewkach.
Chciałem zapytać, co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić, żeby zdiagnozować problem.
Dodam, ze jestem wściekły, bo u lokalnych mechaników nie dowiedziałem się nic, każdy jak słyszy "Junak" odsyła mnie z kwitkiem.
Wiem, że poprzedni właściciel mieszał przy przedniej lampie, zmieniając żarówkę na led, jednocześnie dodam, że lampa świeci bez zarzutu. Serdecznie dziękuję za wszelkie pomysły i rady.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Solidny przegląd kabli, to zalecam, znalazłem zwarcie na kablu z zewnątrz izolacja bez zarzutu, kabel obcięty i połączono na nowo, polecam izolację termokurczliwą, praca jest bardzo przyjemna. Po elektryce, przeczyściłem świece i Junak chodzi bez zarzutu. 
Podsumowując, zwarcie powodowało brak odpowiedniego napięcia na pompce paliwowej, najwyrażniej musiało to mieć również wpływ na iskrę na świecach (przy pomiarach jednak na okablowaniu do pompki prąd wykazywało). Najważniejsze, że wszystko wróciło do normy. Powodem, wyłączenia silnika podczas jazdy było przegrzanie silnika, wymieniłem płyn chłodniczy i jest ok.