Junak Daytona > Problemy techniczne, porady, eksploatacja.

Oleje do Junaka M16

(1/11) > >>

Pumpernikiel:
Silnik jak wiemy dwucylindrowy pojemnosc 320cc
Pojemnosc ukladu olejowego 1,9l.


Polska instrukcja zaleca olej Shell Advance Ultra 4 pełen syntetyk 15W50.


Troche "bullshitu" reklamowego:


Cena okolo 50zl za litrowa butelke.

Shell Advance 4T Ultra 15W-50 - Syntetyczny olej zapewniający maksymalne osiągi czterosuwowych silników motocyklowych, pracujących w warunkach najwyższych obciążeń. Olej polecany do silników motocykli wyścigowych

• Zapewnia doskonałe smarowanie w najbardziej ekstremalnych warunkach pracy.
• Najwyższa czystość silnika przy jego maksymalnych temperaturach pracy.
• Używany i rekomendowany na całym świecie przez zespoły Ducati.
• Przewyższa specyfikacje: API - SL i JASO MA

Advance VSX 4

15W50

Lepkość kinematyczna - ASTM D 445
w    40°C mm2/s - 115
w  100°C mm2/s - 19,5

Wskaźnik lepkości ISO 2909

157

Gęstość  w 15°C kg/dm3 ASTM D 4052

0,870

Temperatura zapłonu °C ISO 2592

218

Temperatura  płynięcia  °C ISO 3016

-27




Bardzo dobrym olejem jest również Motul 15W50 syntetyk pod warunkiem pochodzenia z legalnego oficjalnego kanału dystrybucji. Sa w Internecie informacje o tanich Motulach z Allegro, jedna z osob pokusila sie o wyslanie tego oleju do fabryki w celu zbadania i jak sie okazalo pelna podrobka.



Cena tego oleju to 70-75zl za litrowa butelka. 

I jak zwykle reklama "bullshit"

Olej silnikowy syntetyczny Motul 300V Factory Line 4T 15W50 1L

Motul jest obecnie niepodważalnym, światowym liderem w produkcji najwyższej jakości środków smarnych do pojazdów samochodowych. Dzięki doświadczeniu i znakomitym inżynierom, to właśnie Motul sukcesywnie wprowadza na światowe rynki, nowe innowacje technologiczne, które zapewniają produktom Motul’a, bezspornie od prawie 150 lat, pozycję w ścisłej czołówce swojej branży.

Właściwości:
Lepkość: 15W50
Olej w pełni syntetyczny na bazie podwójnych estrów
Olej zawiera specjalne dodatki zapewniające doskonałą ochronę zębatek
Przeznaczony głównie do motocykli z wysilonymi silnikami czterosuwowymi o wysokich osiągach, motocykle wyścigowe cross, enduro, super sporty, nakedy i inne, których silniki pracują w szerokim zakresie temperatur i obrotów
Spełnia wszystkie normy powyżej wymaganych standardów
Referencje: Alstare Word SuperSport, National Moto Endurance, Suzuki Word MX

Zastosowanie:
Technologia podwójnych estrów umożliwia zwiększenie mocy silnika o 3%. Testy tribologiczne wykazały niski współczynnik tarcia badanych polimerów i złożonych estrów. Niski współczynnik tarcia zmniejsza tarcie wewnątrz silnika, a w konsekwencji zwiększa jego moc.
Ochrona silnika: 0% ubytków potwierdzone testem Boscha ASTM D6278
Ochrona skrzyni biegów: odporność zwiększona o 66%, potwierdzone 20- godzinnym testem KRL (CECE L-45-A-99) – test smarów skrzyń biegów, 10 razy dokładniejszy od testu Boscha.
Dodatkowa moc na tylnym kole: ulepszona praca mokrego sprzęgła.
Olej nadaje się do wszystkich pojemności silników, do użytku w ruchu miejskim i poza miejskim oraz na drogi nieutwardzone
Pojazdy/motocykle terenowe, enduro, trial
Motocykle z silnikami czterosuwowymi, z /bez zintegrowanej skrzyni biegów, z suchym/mokrym sprzęgłem
Silniki spełniające normy EURO 2 lub EURO 3, wyposażone w katalizator, wtrysk paliwa
Ulepszona praca mokrego sprzęgła potwierdzona oraz sprawdzona testem JASO T904

Kyokushin:
Teraz zalecają pełny syntetyk, w 2010 jeszcze zalecali minerała.

Ja polecam Motula - na niego przeszedłem z minerała. Ten Shell pewnie też byłby OK.

nemook:
zamieszczam linka bezpośrednio w temacie do sklepu z olejami o konkurencyjnych cenach bynajmniej jeśli chodzi o oleje motula.
http://sklep-oleje.pl/MOTUL_Motocykle-k79-0--default.html

Adam M:
Ja bym do tego wynalazku lal najlepszy syntetyk na bazie estrow jaki moge kupic.
Tansze to niz koszty remontow.

darul:
mi na przeglądzie (300km) powiedzieli, że tego shella którego polecają to można nalać ale do kibla i wlali motul 10W40

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej