Autor W▒tek: Rozwalone gniazdo bezpiecznika i konsekwencje - M11 125  (Przeczytany 268 razy)

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 239
  • Model: M11 125ccm i Suzuki VL 1500 Boulevard C90T
Rozwalone gniazdo bezpiecznika i konsekwencje - M11 125
« dnia: 09 Sierpie˝ 2017, 22:58 »
Dzisiaj podczas trasy za miastem zauwa┼╝y┼éem, ┼╝e moja ┼éadowarka zaczyna przerywa─ç ┼éadowanie....  Voltomierz wbudowany w ni─ů zacz─ů┼é szale─ç... generalnie ma┼ée obroty napi─Öcie spada┼éo, wysokie obroty i wszystko by┼éo ok... choc czasami wskazywa┼é i wy┼╝sze napi─Öcia rz─Ödu 20V... w sumie pomy┼Ťla┼éem, ┼╝e za du┼╝e obci─ů┼╝enie bo ┼éadowarka podpi─Öta do telefonu... itd... przy obrotach powy┼╝ej 7k wszystko niby by┼éo ok.
Niestety, po tankowaniu, Junaczek ju┼╝ sie nie odezwa┼é ┼╝adn─ů lampka, rozrusznikiem... nic... pomy┼Ťla┼éem ze l─ůdowanie s┼éabe aku zdech┼é i tyle... odpali┼é ┼éatwo z pychu (czy jak to zw─ů). W drodze powrotnej od┼é─ůczy┼éem wszystko i spokojnie wr├│ci┼éem.
W garażu sprawdziłem... okazało się że gniazdo bezpiecznika się rozpadło, bezpiecznik cały, kabelek wypadł... po złożeniu wszystko ok... ale...
spalona/nie dzia┼éaj─ůca cze┼Ť─ç lampy LED odpowiedzialna za ┼Ťwiat┼éa mijania (zamiana z drogowymi daje efekt wi─Öc to nie brak napiecia na z┼éaczce) i moja ┼éadowarka wraz z voltomierzem... znaczy nie dzia┼éa...
Pomierzy┼éem instalacje... napiecie ┼éadowania ok 14,3 - wcze┼Ťniej voltomierz tez tak wskazywa┼é wi─Öc zak┼éadam ┼╝e jest ok.
Po wyj─Öciu bezpiecznika (od┼é─ůczenie akumulatora) napi─Öcie ┼éadowania ok 8V - ale nie wiem czy tak powinno by─ç ? :(

I teraz najwa┼╝niejsze...
1. mo┼╝e jaki┼Ť pomys┼é co si─Ö mog┼éo sta─ç opr├│cz rozwalonego gniazda bezpiecznika ze takie straty?
2. mam dwa gniazda bezpiecznikowe ko┼éo aku ale tylko jedno pod┼é─ůczone... u Was tez tak jest?
Zanim pad┼ée┼Ť, jeszcze ziemi─Ö prze┼╝egna┼ée┼Ť r─Ök─ů.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: Rozwalone gniazdo bezpiecznika i konsekwencje - M11 125
« Odpowied╝ #1 dnia: 09 Sierpie˝ 2017, 23:20 »
Ja mam trzy gniazda chyba w tym jedno puste na zapas. A mo┼╝e dwa i jedno puste na zapas jako┼Ť tak ┼╝e na pewno w jednym wozisz zapas.
A w zegarach mam zwykle zarówki a kolory dla poszczególnych kontrolek daje przesłonka z kolorowego plastiku.
« Ostatnia zmiana: 09 Sierpie˝ 2017, 23:35 wys│ana przez trzysta »

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: Rozwalone gniazdo bezpiecznika i konsekwencje - M11 125
« Odpowied╝ #2 dnia: 11 Sierpie˝ 2017, 21:58 »
...
1. mo┼╝e jaki┼Ť pomys┼é co si─Ö mog┼éo sta─ç opr├│cz rozwalonego gniazda bezpiecznika ze takie straty?
2. mam dwa gniazda bezpiecznikowe ko┼éo aku ale tylko jedno pod┼é─ůczone... u Was tez tak jest?


W 125-─ůtkach s─ů dwa gniazda bezpiecznik├│w z czego jedno nie pod┼é─ůczone.
Pierwsza my┼Ťl jaka mi przysz┼éa do g┼éowy to regulator napi─Öcia m├│g┼é szlag trafi─ç.

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 239
  • Model: M11 125ccm i Suzuki VL 1500 Boulevard C90T
Odp: Rozwalone gniazdo bezpiecznika i konsekwencje - M11 125
« Odpowied╝ #3 dnia: 13 Sierpie˝ 2017, 22:26 »
Prawdopodobnie regulator jest ok... na razie działa dalej bez pudła choć nie mam na razie mobilnego voltomierza więc trudno obserwowac przez cały czas...
Prawdopodobnie kabelek w bezpieczniku styka┼é na s┼éowo honoru wiec by─ç mo┼╝e regulator g┼éupia┼é raz maj─ůc obci─ů┼╝enie aku a za chwile go nie maj─ůc.
sprawdzone ze bez akumulatora napi─Öcie lata ok 8V.

.M├│g┼é wachlowa─ç napi─Öciem odpowiadaj─ůc na iskrzenia (stany nieustalone obcia┼╝enia) i spali┼é to co nie wytrzyma┼éo wysokich napi─Ö─ç rz─Ödu 20 kilku wolt├│w

 :(
Zanim pad┼ée┼Ť, jeszcze ziemi─Ö prze┼╝egna┼ée┼Ť r─Ök─ů.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Kefir

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 239
  • Model: M11 125ccm i Suzuki VL 1500 Boulevard C90T
Odp: Rozwalone gniazdo bezpiecznika i konsekwencje - M11 125
« Odpowied╝ #4 dnia: 16 Sierpie˝ 2017, 00:21 »
Wkład LED do reflektora wymieniony na nowy... ma E9 wiec jakby lepiej mimo braku pozycji :) ale szkoda tych $41
w tzw. międzyczasie wymieniłem sposób montaży wkładu do lampy z M11... jedna uszczelka z rury kanalizacyjnej fi110 (troche kleju i silikonu) i wszystko pasuje bez pudła :)
Gniazdo bezpiecznika - -wymienione wsuwki i bezpiecznik... działa...
zauważyłem że wróciła vmax itd...
Brak akumulatora (lub bezpiecznika) lub iskrzenie na bezpieczniku obni┼╝a napi─Öcie zasilania z  regulatora - spada moc... niby trudno zauwa┼╝y─ç ale vmax spad┼éo do 90km/h GPS a teraz wr├│ci┼éo do poprzednich 95km/h a nawet lekko wi─Öcej :)
Zanim pad┼ée┼Ť, jeszcze ziemi─Ö prze┼╝egna┼ée┼Ť r─Ök─ů.
Czy to była kula, synku, czy to serce pękło?
K.K. Baczyński 20. III. 1944 r.

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Odp: Rozwalone gniazdo bezpiecznika i konsekwencje - M11 125
« Odpowied╝ #5 dnia: 16 Sierpie˝ 2017, 15:30 »
Hymmm no patrz te┼╝ mia┼éem problemy z tym bezpiecznikiem i te┼╝ zastanawiaj─ůce by┼éo to ┼╝e spotyka┼éy mnie wahania w pr─Ödko┼Ťci maksymalnej. Jednego dnia jecha┼é 110 licznikowe a innego ju┼╝ tylko 95.

@Maciej husky - Jeżeli to czytasz to obejrzyj dobrze gniazdo bezpiecznika bo to teraz ty pomykasz moim Jankiem a pamiętam że czasami vmax mi głupiał i nie mogłem tego wytłumaczyć.