Autor W▒tek: Filtr sto┼╝kowy - brak mocy w g├│rnych partiach obrot├│w  (Przeczytany 346 razy)

Offline lukaszs

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 15
  • Junak M16 320ccm
  • Model: Junak M16 320ccm
Czołem bracia wiatru :)

Janek 320ccm na ga┼║nikach,  w miejsce standardowego filtra posz┼éy 2 filtry sto┼╝kowe 48mm (zmiana bardziej estetyczna, ni┼╝ maj─ůca na celu poprwai─ç osi─ůgi:) ). 
Jednak┼╝e wyra┼║nie w dolnych partiach obrot├│w elastyczno┼Ť─ç wzros┼éa, niestety przy odkr─Öcaniu manetki do ko┼äca, motor si─Ö d┼éawi :(

Czy powinienem zwi─Ökszy─ç dysz─Ö na ga┼║nikach, je┼╝eli tak to gdzie mog─Ö takow─ů kupi─ç ?  Mo┼╝e wystarczy sama regulacja ga┼║nik├│w,  i tutaj  te┼╝ bym potrzebowa┼é jakiego┼Ť HOWTO, jak to si─Ö w naszych jankach robi. Mo┼╝e kto┼Ť ma opis gdzie┼Ť pod r─Ök─ů ?

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 23 Maj 2018, 20:11 wys│ana przez lukaszs »

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 715
  • Model: M16 125 :)
Czołem bracia wiatru :)

Janek 320ccm na ga┼║nikach,  w miejsce standardowego filtra posz┼éy 2 filtry sto┼╝kowe 48mm (zmiana bardziej estetyczna, ni┼╝ maj─ůca na celu poprwai─ç osi─ůgi:) ). 
Jednak┼╝e wyra┼║nie w dolnych partiach obrot├│w elastyczno┼Ť─ç wzros┼éa, niestety przy odkr─Öcaniu manetki do ko┼äca, motor si─Ö d┼éawi :(

Czy powinienem zwi─Ökszy─ç dysz─Ö na ga┼║nikach, je┼╝eli tak to gdzie mog─Ö takow─ů kupi─ç ?  Mo┼╝e wystarczy sama regulacja ga┼║nik├│w,  i tutaj  te┼╝ bym potrzebowa┼é jakiego┼Ť HOWTO, jak to si─Ö w naszych jankach robi. Mo┼╝e kto┼Ť ma opis gdzie┼Ť pod r─Ök─ů ?

Pozdrawiam

Je┼╝eli jedziesz na fabrycznych 85 jakie by┼éy w 125 maj─ůc oryginaln─ů g─ůbk─Ö jako filtr to masz odpowied┼║ ;)
Daj─ůc du┼╝o powietrza musisz da─ç wi─Öcej picia.
Zabawa z doborem odpowiednich dysz i ustawienia iglic dopiero przed Tob─ů i tak naprawd─Ö nigdy si─Ö nie ko┼äczy.
Przy sto┼╝kach strojenie zacznij od dysz M5 rozmiar 110 i w g├│r─Ö. To musi gra─ç 8)
Ale zawsze mo┼╝esz i┼Ť─ç na ┼éatwizn─Ö i odda─ç do strojenia na hamowni─Ö ;)

Offline Bonzo

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 1045
  • Lepiej by─ç panem w piekle ni┼╝ s┼éuga w niebie ...
  • Model: By┼é M16 125, jest Boulevard C90T
Na pocz─ůtek wzboga─ç mieszank─Ö.
1/4 b─ůd┼║ 1/2 obrotu ┼Ťrubkami i si─Ö przejed┼║

Offline lukaszs

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 15
  • Junak M16 320ccm
  • Model: Junak M16 320ccm
Czolem,

Dzi─Öki panowie za rad─Ö.  Wydaje si─Ö ┼╝e jest ok ju┼╝. Zmieni┼éem po┼éo┼╝enie iglic na czwarty z─ůbek z 3 i wygl─ůda ┼╝e ┼Ťmiga jak nale┼╝y.
Mam pytanie tylko do ostatniego postu:
- To nie jest tak ┼╝e ┼Ťrubki odpowiadaj─ů z wolne obroty - w sensie ┼╝e ich regulacja b─Ödzie mia┼éa wp┼éyw tylko na prac─Ö silnika na wolnych obrotach ?
- Za zachowanie przy twartej przepustnicy odpowiadaj─ů w┼éa┼Ťnie iglice ?

Pozdrawiam

Offline úysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • WiadomoÂci: 2729
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
A ja tak z innej beczki : sk─ůd masz M16 320 na ga┼║nikach ???
Mˇj Junak- moja  duma !!! Harley mˇ│j to jest TO !!!

Offline lukaszs

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 15
  • Junak M16 320ccm
  • Model: Junak M16 320ccm
A widzisz :)  Wszystko zacz─Ö┼éo si─Ö od 125 kupionej rok temu (n├│wka salonowa, na wtryskach). Po 200km za┼éo┼╝yli mi w salonie t┼éok 150ccm. By┼éo ma┼éo, wi─Öc potem posz┼éo prawko - ale  brak funduszy na zakup czego┼Ť wi─Ökszego (a dok┼éadnie tego co chce - kawasaki drifter 1500 indian) doprowadzi┼é mnie do zakupu silnika 320. Ostatecznie uda┼éo si─Ö kupi─ç w bardzo korzystnej cenie silnik. Wywali┼éem wtryski oraz sondy. Zapoda┼éem ga┼║niki troszku go podregulowa┼éem I musze przyzna─ç i┼╝ ┼Ťmiga jak szalony.  Moim zdaniem je┼║dzi lepiej ni┼╝ na wtryskach, ale mo┼╝e to moje subiektywny odczucie.

Dla os├│b lubi─ůcych grzeba─ç: Tutaj jest fajny w─ůtek, jak zawsze za wschodni─ů granic─ů robi─ů dziwne rzeczy, ale warto wrzuci─ç do translatora googlowego. Pokazane krok po kroku zmiana na twina.
http://geon-club.com.ua/forum/viewtopic.php?f=9&t=1868&sid=d4ff153ca5d6c22de9a0050beece4c8d&start=25

Poczyta┼éem te┼╝ na temat tych ga┼║nik├│w, I warto zmieni─ç dysz─Ö na wi─Öksz─ů. Zam├│wi┼éem, pasuja od chi┼äskich skuter├│w, M5. Zmiany po┼éo┼╝enia iglic, zmniejszenie spre┼╝yn daje ciekawe efekty. Warto tylko pami─Öta─ç by nie doprowadzi─ç do przegrzewania si─Ö silnika.

Pozdro :)

Offline lukaszs

  • Uzytkownik
  • WiadomoÂci: 15
  • Junak M16 320ccm
  • Model: Junak M16 320ccm
Odp: Filtr sto┼╝kowy - brak mocy w g├│rnych partiach obrot├│w
« Odpowied╝ #6 dnia: 09 Czerwiec 2018, 22:03 »
[Aktualizacja]

Standardowa dysza o rozmiarze 87 zast─ůpi┼éem 110.  Regulacja ga┼║nika - zmiana po┼éo┼╝enia iglicy - dodatkowo obci─Öte 2 zwoje spr─Ö┼╝yn. 
Musz─Ö przyzna─ç  ┼╝e wydechy frankiego + sto┼╝ki + wi─Öksza dysza znacznie podnios┼éo komfort jazdy:)

Troch─Ö o osi─ůgach:
320ccm, z─Öbatka prz├│d 14 ty┼é 28 -  fajnie si─Ö zbiera pr─Ödko┼Ť─ç max: 134km/h na r├│wnej prostej drodze autostradowej. M├│g┼éby jeszcze si─Ö rozp─Ödzi─ç ale to juz raczej wieczno┼Ť─ç.   Do 130 idzie ladnie szybko. Powy┼╝ej to ju┼╝ takie czekanie. Na d┼éu┼╝szym odcinku pojecha┼é 137km/h  ale rozpedzanie juz trwa┼éo d┼éu┼╝ej. Czu─ç naprawd─Ö ze jest elasyczniejszy na tej z─Öbatce z dysz─ů 110 ni┼╝ jak na starej dyszy.

przy 4500 obrotach mam 100km/h  samo si─Ö ustawia. 4000, daje 90 - 94 - patrz─ůc na elektroniczny licznik.

Pr├│bowa┼éem wi─Öksza dysz─Ö 115 ,118 i 120.  Na tej z─Öbatce najlepiej si─Ö sprawdza 110.  P├│┼║niej to juz regulacje pomi─Ödzy elastyczno┼Ťcia a pr─Ödko┼Ťci─ů ko┼äcow─ů.  110 daje naprawd─Ö dobry kompromis i d┼║wi─Ök :)

pozdro:)