Autor Wtek: Junak M16 - jak się sprawuje  (Przeczytany 7039 razy)

zdzichfur

  • Go
Junak M16 - jak się sprawuje
« dnia: 19 Padziernik 2011, 20:42 »

Cytat: nemook
Witam!


Jestem świeżak na tym forum więc proszę o wyrozumiałość:)


Mam prośbę do wszystkich userów M16, a mianowicie powiedzcie mi proszę jak się ta maszyna spisuje ma przestrzeni czasu użytkowania. Przymierzam się do zakupu ale waham się ze względu na to iż nigdzie nie mogę doczytać się o tym jak się ten motorek sprawuje.


Interesuje mnie awaryjność, wygoda jazdy, trwałość elementów po przejechaniu większej ilości km, częstotliwość wizyt w serwisie, czy prawdą jest że nie można wlać do pełna wachy bo źle umiejscowiony jest wlew?, czy prawdą jest że stopka ociera się o nawierzchnie przy wyłożeniach?, Co z twardością tylnego zawieszenia? Słyszałem również, że przód nie wybiera nierówności i kiepsko pracuje, co w tym temacie uważacie? Co z silnikiem, jak pracuje? Pali na raz czy ma problemy?


Generalnie interesuje mnie wszystko odnośnie tego modelu. Proszę podzielcie się swoimi uwagami.


Będę wdzięczny za szczere i precyzyjne odpowiedzi w tym temacie.


Życzę wszystkim szerokości!



Cytat: Kyokushin
Mam go chyba jakoś od maja, zrobiłem 1150km, więc tak:


Cytat: nemook
częstotliwość wizyt w serwisie
Byłem raz bo stacyjka odpadła. Mam egzemplarz powystawowy, więc pewnie ktoś się nią bawił. Na gwarancji wymienione.


Musiałem kupić nowy akumulator - ten który był nie dizałał - pewnie dlatego że motocykl był powystawowy i ktoś go zarnżnął - koszt ok 100 zł.


Zmieniłem opony na topowe Dunlopa, trochę lepiej się trzymają niż oryginalne chińskie, ale to już raczej moja fanaberia - ok 1100zł


No i awaria - cieknący tylny amortyzator - w ramach gwarancji będzie naprawiony.


Cytat: nemook
czy prawdą jest że nie można wlać do pełna wachy bo źle umiejscowiony jest wlew?
Na 100% się go nie zapełni, ale na 90-95% tak.


Cytat: nemook
czy prawdą jest że stopka ociera się o nawierzchnie przy wyłożeniach?
Stopka nie ociera, natomiast mogą złamać się dźwignia od zmiany biegów lub hamulca nożnego - kosz ok 400zł za jedną.
Ja się wywaliłem 2 razy, lekko, nic nie złamało się - motocykl oparł się na kierownicy i trochę dźwigniach oraz podnóżkach, ale dwóm osobom tutaj pękły te dźwignie.


Cytat: nemook
Co z twardością tylnego zawieszenia?
Twarde jest ale nie ma co płakać, bez problemu można z tym żyć.


Cytat: nemook
Słyszałem również, że przód nie wybiera nierówności i kiepsko pracuje, co w tym temacie uważacie?
Jak dla mnie jest OK, mógłby tylko tak nie nurkować przy hamowaniu. Rozwiązać to może zmiana oleju w lagach na syntetyk 15W (info z Almotu).


Cytat: nemook
Co z silnikiem, jak pracuje?


Jestem zadowolony, nie ma z nim problemu, chodzi ładnie, równo.


Cytat: nemook
Pali na raz czy ma problemy?
Pali od razu. Cyk i silnik pracuje.


Wykonany jest dość solidnie, nic się nie odkręca, nic nie odpada, jakość materiałów jest dobra, nie mam zastrzeżeń.





Cytat: nemook
Dzięki za odpowiedź.


Mam jeszcze pytanie. Jak się prowadzi? Sucha/Mokra nawierzchnia. Z tego co czytałem to na mokrej jest ciężki w utrzymaniu i lubi poślizgi.


Co sądzisz o wskaźniku paliwa? Sprawdza się? Czy raczej nieprzydatny bajer? Właśnie wiążąca się z tym sprawa spalanie. Producent podaje że 3-4l na 100km, po opiniach i obserwacjach innych widzę że więcej. To będzie problem regulacji wtrysku czy Almot za trochę poczarował?


Co do tylnego zawieszenia i jego twardości. czy możesz w swoim modelu regulować jego twardość i odległość błotnika od opony? Gdzieś czytałem, że (chyba 2011 model) ma pod spodem taką możliwość. Na ile to jest przydatne? Czytałem właśnie że po dłuższej jeździe dupsko odpada przy tym zawiechu.


Czy twój model posiada sakwy w komplecie? Jeśli tak co sądzisz o ich jakości?


Co możesz powiedzieć mi o oświetleniu? Ktoś pisał że przednia lampa i kierunkowskazy są kiepskie.


Właśnie pytanie jeszcze odnośnie tych napraw gwarancyjnych. Są one płatne czy w cenie gwarancji? (koleś mi mówił że każda wizyta w serwisie płatna 270zł)


Jeśli te stopki się tak łamią to czy jest to oznaka słabego materiału czy raczej mocniejszego wywalenia? Nie słyszałem jeszcze, żeby na innych moto były takie przypadłości.


Powiedz mi w ogóle czy uważasz, że ten silnik i ta pojemność jest odpowiednia dla tego sprzętu? Da się tym jakoś w miarę sprawnie jeździć? przyspieszać, wyprzedzać, wjazd pod górkę? Mam lekkie obawy że silnik mały jak na tak duży sprzęt.


Ile max to wyciąga? Producent podaje 140 czy aby na pewno?


Ktoś pisał, że motor posiada ogranicznik i nie można pocisnąć gazu na max. Prawda to?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
Jak się prowadzi? Sucha/Mokra nawierzchnia. Z tego co czytałem to na mokrej jest ciężki w utrzymaniu i lubi poślizgi.


Prowadzi się dobrze i pewnie i na suchym i mokrym.
Na mokrym jest problem z hamowaniem awaryjnym - po prostu łatwo jest wpaść przy ostrym hamowaniu w poślizg - zmiana opon trochę tu pomaga.
Ja sobie jazdę po mokrym odpuściłem jednak.


Cytat: nemook
Co sądzisz o wskaźniku paliwa? Sprawdza się? Czy raczej nieprzydatny bajer? Właśnie wiążąca się z tym sprawa spalanie. Producent podaje że 3-4l na 100km, po opiniach i obserwacjach innych widzę że więcej. To będzie problem regulacji wtrysku czy Almot za trochę poczarował?


Wskaźnika nie mam. W/g tego co piszą chłopaki to on tak działa, że równie dobrze można go nie mieć. Mój spala fabryczne 3,5/100.


Cytat: nemook
Co do tylnego zawieszenia i jego twardości. czy możesz w swoim modelu regulować jego twardość i odległość błotnika od opony? Gdzieś czytałem, że (chyba 2011 model) ma pod spodem taką możliwość. Na ile to jest przydatne? Czytałem właśnie że po dłuższej jeździe dupsko odpada przy tym zawiechu.


Z tego co zaglądałem to jest wizualnie podobnie tak jak w 2011, czyli powinno dać się regulować. W każdym razie twardość nie jest aż taka żeby się tym martwić, być możne po jakiejś dłuugiej trasie czuć, dla mnie akurat jest optymalnie, co znaczy że nie jest fabrycznie aż znowu tak twardo ;)


Cytat: nemook
Czy twój model posiada sakwy w komplecie? Jeśli tak co sądzisz o ich jakości?


Nie mam sakw. Łysy ma.


Cytat: nemook
Co możesz powiedzieć mi o oświetleniu? Ktoś pisał że przednia lampa i kierunkowskazy są kiepskie.


Kierunkowskazy może wyglądają tak słabo solidnie - są takie gumowate - ale dzięki temu niełamliwe przy wywrotce. Świecą normalnie raczej.
Przedni reflektor też świeci jak świeci, w nocy nie jeżdżę, raz jechałem to nie podobało mi się i już nie jeżdżę - światło jakoś tam sobie świeciło, na pewno xenon to nie jest.


Cytat: nemook
Właśnie pytanie jeszcze odnośnie tych napraw gwarancyjnych. Są one płatne czy w cenie gwarancji? (koleś mi mówił że każda wizyta w serwisie płatna 270zł)


Przegląd gwarancyjny jest płatny, różnie w zależności od serwisu. W Kobyłce pod Warszawą przegląd taki kosztuje 120zł.
Serwis gwarancyjny - czyli jak coś się zepsuje - jest bezpłatny.


Cytat: nemook
Jeśli te stopki się tak łamią to czy jest to oznaka słabego materiału czy raczej mocniejszego wywalenia? Nie słyszałem jeszcze, żeby na innych moto były takie przypadłości.
Stopka się nie łamie, złamały im się dźwignie do zmiany biegów i hamulca nożnego.
Ich łamanie wynika z tego, że jak motocykl na nie upada to po prostu 200kg dociska je do ziemi i się wyginają tak że się łamią. Mi nie pękły w każdym razie.


Cytat: nemook
Powiedz mi w ogóle czy uważasz, że ten silnik i ta pojemność jest odpowiednia dla tego sprzętu? Da się tym jakoś w miarę sprawnie jeździć? przyspieszać, wyprzedzać, wjazd pod górkę? Mam lekkie obawy że silnik mały jak na tak duży sprzęt.


Silnik jest naprawdę w porządku, nie jest to ścigacz ani 600ccm, ale 0-100 to około 7-8s, czyli jak całkiem niezły samochód.


Cytat: nemook
Ile max to wyciąga? Producent podaje 140 czy aby na pewno?


Mój poszedł 130 na 4 biegu, ok 125 na 5 biegu. Niższy bieg dał większy moment na kołach, dlatego tak a nie inaczej. 5 bieg to taki 'nadbieg'.
Facet z serwisu powiedział że po regulacji zaworów powinien polecieć 140. Ja zaworów jeszcze nie ustawiałem - będę to robił na 2 przeglądzie.


Cytat: nemook
Ktoś pisał, że motor posiada ogranicznik i nie można pocisnąć gazu na max. Prawda to?
Nawiązując do powyższego, jego ogranicznikiem jest raczej moc silnika, ten silnik to 320ccm 27KM, szału to nie robi i nie zrobi bo nie ma jak, jeżeli chodzi o prędkośc.


Przyspieszenia miejskie - super.
Prędkość maksymalna - na miasto OK - naprawdę wystarczy, na trasę - 130 - zależy jak ktoś jeździ.
Wyprzedzanie - jak coś jedzie szybciej niż 50-60 to się nie nadaje, jak trafi się przyspieszająca menda to robi się gorąco, motor im szybciej jedzie tym bardziej mięknie.
Wibracji żadnych w moim egzemplarzu nie ma w całym zakresie prędkości.






zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #1 dnia: 19 Padziernik 2011, 20:42 »
Cytat: shadowrider
Cytat: Kyokushin


Cytat: nemook
Właśnie pytanie jeszcze odnośnie tych napraw gwarancyjnych. Są one płatne czy w cenie gwarancji? (koleś mi mówił że każda wizyta w serwisie płatna 270zł)


Przegląd gwarancyjny jest płatny, różnie w zależności od serwisu. W Kobyłce pod Warszawą przegląd taki kosztuje 120zł.


Dziś tam dzwoniłem i już jest 150zł. Nic dziwnego że podwyższają skoro u konkurencji [na Modlińskiej przynajmniej] jest po 300zł. I zmiana opon po 20zł a nie 60.





Cytat: Kyokushin
150 z olejem, bez oleju (miałem swój) 120zł


inny - nie gwarancyjny - fajny serwis w którym byłem właśnie ze zmiana opon to jest Showbikes na radzymińskiej, nie pamiętam ile płaciłem, jakoś nie dużo (bo nie pamiętam bólu  ;) , bardzo miła i profesjonalna obsługa.




Cytat: Łysy
ja dzis robiłem przegląd po 1500 km u Grzesia Ryndaka w Gorlicach: przegląd z życzeniami 100 pln plus olej 82 pln, fajna atmosfera- bezcenna :)





Cytat: nemook
Ok rozumiem. Możesz powiedzieć mi coś jeszcze o zmianie biegów? Czytałem, że z tym jest duży problem jeśli but ma wysokie podbicie. No i jak wskakują biegi? Ktoś pisał, że 2 ma tendencje do wyskakiwania? Trzeba robić prze gazówki? czy raczej i bez tego da się płynnie lekko zapiać wyższy bieg?


Czy gdybyś miał jeszcze raz kupować motor postawiłbyś na ten sam model? czy raczej po doświadczeniu i przejściach z nim wybrałbyś zupełnie co innego? Jeśli tak to co? Mi podoba się jego sylwetka i w tej cenie nie znalazłem innego w podobnym stylu, może źle szukam a może faktycznie nie ma. (Jego stylistyka jest robiona bardzo na HD a z tym ciężko żeby znaleźć). Wiem, że to schodzi na oftop ale będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Dzięki również za dotychczasowe info i czekam wciąż na wypowiedzi innych, którzy może mieli inne przypadłości.


Btw. Ile was wyniosło ubezpieczenie tego sprzętu? Moje twu chce rocznie 280 wydaje mi się to dużą kwotą jak na taką pojemność.


Powiedz mi jeszcze jak sprawa wygląda z hamulcami? Łatwo o zblokowanie kół? Siła hamowania duża/mała? Czy przy hamowaniu bardzo nurkuje?


Co sądzicie wogóle jeszcze o oryginalnych wydechach? Można je zostawić czy raczej wieśniacko to wygląda a raczej słychać? Wiem, że są puste do tego modelu.


A no i istotne bardzo pytanie.


Wiecie, że ten model na świecie ma różne nazwy. Co o tym uważacie? Marka utrzyma się dłużej czy po roku dwóch zniknie i będzie ciężko z częściami i serwisem? Z tego co się orientuje lepszej jakości sprzęt idzie do USA gdzie staje się popularny. I o ile się nie mylę do USA idą o 2 wersje więcej niż do innych krajów. Jakie macie zdanie na ten temat. Jest się czego obawiać, że firma zaraz zniknie z rynku?





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Nie mam sakw. Łysy ma.


Łysy możesz powiedzieć mi coś więcej o tych sakwach? Jak to jest wykonane? Dobry produkt czy raczej badziew na zachętę dla kupującego?





Cytat: shadowrider
Cytat: nemook
Ok rozumiem. Możesz powiedzieć mi coś jeszcze o zmianie biegów? Czytałem, że z tym jest duży problem jeśli but ma wysokie podbicie.

Przy montażu cięgło wkręcają na maxa - można wykręcić bardziej i każdy but wejdzie.


Cytat: nemook
No i jak wskakują biegi? Ktoś pisał, że 2 ma tendencje do wyskakiwania? Trzeba robić prze gazówki? czy raczej i bez tego da się płynnie lekko zapiać wyższy bieg?


W okolicach 1 i 2 biegu czasem trzeba kombinować - najgorzej jak na światłach nie chce wejść jedynka ale w czasie jazdy u mnie chodzi ok.





Cytat: mkzed
Cytat: shadowrider

Przy montażu cięgło wkręcają na maxa - można wykręcić bardziej i każdy but wejdzie.


Jak to można wyregulowac ( podnieść ) ??





Cytat: nemook
Ktoś pisał, że 2 ma tendencje do wyskakiwania? Trzeba robić prze gazówki? czy raczej i bez tego da się płynnie lekko zapiać wyższy bieg?
Będąc w Poznaniu miałem trzy sytuacje, że wyskoczyła mi jedynka podczas ruszania z pod świateł.


Cytat: nemook
Czy gdybyś miał jeszcze raz kupować motor postawiłbyś na ten sam model?
Nie ma lepszej alternatywy obecnie na rynku i bez zastanowienia kupiłbym go ponownie


Cytat: nemook
Btw. Ile was wyniosło ubezpieczenie tego sprzętu? Moje twu chce rocznie 280 wydaje mi się to dużą kwotą jak na taką pojemność.
coś kole 80 zł wołali za OC i wykupiłem OC/NW z jakimś tam dodatkiem za 117 zł za cały rok w Link4 mam full zniżki 


Cytat: nemook
Powiedz mi jeszcze jak sprawa wygląda z hamulcami? Łatwo o zblokowanie kół? Siła hamowania duża/mała? Czy przy hamowaniu bardzo nurkuje?
Jadąc z szanowną małżonką jakieś 80km/h miałem sytuację w której gwałtownie nacisnąłem mocno hebel przedniego hamulca i zblokowało mi koło.  :-/ 
Cytat: nemook
Co sądzicie wogóle jeszcze o oryginalnych wydechach? Można je zostawić czy raczej wieśniacko to wygląda a raczej słychać? Wiem, że są puste do tego modelu.
to rzecz gustu i upodobań, jak ktoś woli straszyć wszystko w promieniu jednego kilometra od siebie to zakłada puste


Cytat: nemook
A no i istotne bardzo pytanie.


Wiecie, że ten model na świecie ma różne nazwy. Co o tym uważacie?
No co Ty poważnie  :shock:
 ;-)


Cytat: nemook
Marka utrzyma się dłużej czy po roku dwóch zniknie i będzie ciężko z częściami i serwisem? Z tego co się orientuje lepszej jakości sprzęt idzie do USA gdzie staje się popularny. I o ile się nie mylę do USA idą o 2 wersje więcej niż do innych krajów. Jakie macie zdanie na ten temat. Jest się czego obawiać, że firma zaraz zniknie z rynku?

a widziałeś zakłady które produkują  to moto ?
może to tylko bełkot reklamowy ale poczytaj :
http://www.junak-wroclaw.pl/index.php?news&nid=2





Cytat: shadowrider
Cytat: mkzed
Cytat: shadowrider

Przy montażu cięgło wkręcają na maxa - można wykręcić bardziej i każdy but wejdzie.


Jak to można wyregulowac ( podnieść ) ??


Luzujesz 2 nakrętki cięgła, kręcisz całym cięgłem na odległość która ci odpowiada i z powrotem blokujesz nakrętkami.





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
Ok rozumiem. Możesz powiedzieć mi coś jeszcze o zmianie biegów? Czytałem, że z tym jest duży problem jeśli but ma wysokie podbicie. No i jak wskakują biegi? Ktoś pisał, że 2 ma tendencje do wyskakiwania? Trzeba robić prze gazówki? czy raczej i bez tego da się płynnie lekko zapiać wyższy bieg?


Trzeba się przyzwyczaić do zmiany biegów jeżeli chodzi o obuwie, raczej problemu z tym nie mam, ale mam małą noge, może dlatego.
Odnośnie wyskakującej 2 - to prawda - czasami wyskakuje.
Aby nie wyskakiwała to przed zmianą zamykam gaz, zmieniam bieg, odkręcam gaz.
Bardzo dużo pomogła tutaj zmiana oleju na pełny syntetyk Motula - właściwie problem zniknął.


Cytat: nemook
Czy gdybyś miał jeszcze raz kupować motor postawiłbyś na ten sam model? czy raczej po doświadczeniu i przejściach z nim wybrałbyś zupełnie co innego? Jeśli tak to co? Mi podoba się jego sylwetka i w tej cenie nie znalazłem innego w podobnym stylu, może źle szukam a może faktycznie nie ma. (Jego stylistyka jest robiona bardzo na HD a z tym ciężko żeby znaleźć). Wiem, że to schodzi na oftop ale będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Dzięki również za dotychczasowe info i czekam wciąż na wypowiedzi innych, którzy może mieli inne przypadłości.


Motor sam w sobie jest OK, za tą kasę naprawdę rewelacja.
Nie wiem czy jakbym miał nie kupować drugi raz, to nie kupiłbym czegoś z ABS'em, ale to już pieniądze 2-3 krotne, najtanszy chopper z abs to okolice 30k.
Jak na motor bez ABS'u jest ekstra.


Cytat: nemook
Powiedz mi jeszcze jak sprawa wygląda z hamulcami? Łatwo o zblokowanie kół? Siła hamowania duża/mała? Czy przy hamowaniu bardzo nurkuje?


Łatwo zablokować koła. Na suchym jest w miarę OK, ale też trzeba trochę nabrać wyczucia, by nie ciupnąć na full w podbramkowej sytuacji. Blokada kól nie oznacza od razu gleby, przy jeździe na wprost nic się nie dzieje - w pochyle to już gleba.
Przy niskich parkingowych szybkościach używa się bardziej tyłu, przy większych bardziej przodu.
Tutaj zmiana opon pomaga - wyraźnie przesuwa się granica blokady.


Jak się zahamuje z wyczuciem to dość skuteczne są te hamulce.


Cytat: nemook
Btw. Ile was wyniosło ubezpieczenie tego sprzętu? Moje twu chce rocznie 280 wydaje mi się to dużą kwotą jak na taką pojemność.


80zł w PZU, płacę z 110 razem z NW.


Cytat: nemook
Wiecie, że ten model na świecie ma różne nazwy. Co o tym uważacie? Marka utrzyma się dłużej czy po roku dwóch zniknie i będzie ciężko z częściami i serwisem? Z tego co się orientuje lepszej jakości sprzęt idzie do USA gdzie staje się popularny. I o ile się nie mylę do USA idą o 2 wersje więcej niż do innych krajów. Jakie macie zdanie na ten temat. Jest się czego obawiać, że firma zaraz zniknie z rynku?


Tego nikt nie wie. Koszt motocykla relatywnie mały - nie ukrywajmy - stylizowany na HD Fatboy Lo/Blackline który kosztuje 5x tyle. No risk no fun.
Póki co serwisy żyją, na świecie tego pełno jest, myślę że nie ma co się bać, ale nie ma też co liczyć na to że jak coś pójdzie to się kupi za 20zł na allegro. Tu rynku wtórnego nie ma, głupia dźwigienka 300zł.


Cytat: shadowrider
W okolicach 1 i 2 biegu czasem trzeba kombinować - najgorzej jak na światłach nie chce wejść jedynka ale w czasie jazdy u mnie chodzi ok.
Minimalnie puszczasz sprzęgło wbijając bieg, tak tylko żebyś czuł że motocykl 'chce' ruszyć i bieg powinien wskoczyć. Do tego olej pelny syntetyk i temat znika.





Cytat: mkzed
http://lgcl.en.china.cn/About-Us/img_1026907966.html


Oto prawdziwy obraz fabryki :)  żona była to wie :)





Cytat: Łysy
Cytat: nemook
Ok rozumiem. Możesz powiedzieć mi coś jeszcze o zmianie biegów? Czytałem, że z tym jest duży problem jeśli but ma wysokie podbicie. No i jak wskakują biegi? Ktoś pisał, że 2 ma tendencje do wyskakiwania? Trzeba robić prze gazówki? czy raczej i bez tego da się płynnie lekko zapiać wyższy bieg?


Czy gdybyś miał jeszcze raz kupować motor postawiłbyś na ten sam model? czy raczej po doświadczeniu i przejściach z nim wybrałbyś zupełnie co innego? Jeśli tak to co? Mi podoba się jego sylwetka i w tej cenie nie znalazłem innego w podobnym stylu, może źle szukam a może faktycznie nie ma. (Jego stylistyka jest robiona bardzo na HD a z tym ciężko żeby znaleźć). Wiem, że to schodzi na oftop ale będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi. Dzięki również za dotychczasowe info i czekam wciąż na wypowiedzi innych, którzy może mieli inne przypadłości.


Btw. Ile was wyniosło ubezpieczenie tego sprzętu? Moje twu chce rocznie 280 wydaje mi się to dużą kwotą jak na taką pojemność.


Powiedz mi jeszcze jak sprawa wygląda z hamulcami? Łatwo o zblokowanie kół? Siła hamowania duża/mała? Czy przy hamowaniu bardzo nurkuje?


Co sądzicie wogóle jeszcze o oryginalnych wydechach? Można je zostawić czy raczej wieśniacko to wygląda a raczej słychać? Wiem, że są puste do tego modelu.


A no i istotne bardzo pytanie.


Wiecie, że ten model na świecie ma różne nazwy. Co o tym uważacie? Marka utrzyma się dłużej czy po roku dwóch zniknie i będzie ciężko z częściami i serwisem? Z tego co się orientuje lepszej jakości sprzęt idzie do USA gdzie staje się popularny. I o ile się nie mylę do USA idą o 2 wersje więcej niż do innych krajów. Jakie macie zdanie na ten temat. Jest się czego obawiać, że firma zaraz zniknie z rynku?




Tak, kupiłbym go jeszcze raz :)





Cytat: Łysy
Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Nie mam sakw. Łysy ma.


Łysy możesz powiedzieć mi coś więcej o tych sakwach? Jak to jest wykonane? Dobry produkt czy raczej badziew na zachętę dla kupującego?
Sakwy kupiłem na allegro ,jedne z tańszych ok 200 pln, są ok.





Cytat: nemook
Cytat: zdzichfur
a widziałeś zakłady które produkują to moto ?
może to tylko bełkot reklamowy ale poczytaj :
http://www.junak-wroclaw.....php?news&nid=2


Ciekawe info zapodałeś Zdzichu. Tylko właśnie może to podpucha a może prawda.


Co do nazwy to tam mi obojętne czy nazwą go Junak czy Regal Raptor czy Trabant:D


Jedno wiem sylwetkę ma niczym idealna kobieta, piękne i ponętne kształty i kusi swoim widokiem. Jak pisałem wcześniej boję się tylko o stronę techniczną. Jednak te 13 kafli to nie mało. szkoda jakby po 2 latach sie rozłożył na części na trasie.


Na jak dalekie trasy się nim zapuszczacie?


A właśnie co uważacie o zastosowanych plastikowych i malowanych pokrywach? Czy z tym się nic nie dzieje? Nie odbarwia się albo coś?


Ktoś również wcześniej pisał, że zastosowane fabryczne lusterka są trochę za małe? Czy podzielacie to zdanie?


Czy może ktoś mi powiedzieć jeszcze jak wygląda jazda nocą przy tym fabr oświetleniu?


No i w końcu napęd. Nie boicie się tego łańcucha? Naciąganie, smarowanie to może być po jakimś czasie uciążliwe?Co o tym sądzicie?


Czy na wstępie zalecacie jakieś modyfikacje?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
Czy na wstępie zalecacie jakieś modyfikacje?


- Zmiana oleju na 15W50 motul 300V 4T pełny syntetyk




Cytat: shadowrider
Ja mam w instrukcji zalecenie na Shell Advance Ultra 4 15W-50






zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #2 dnia: 19 Padziernik 2011, 20:48 »

Cytat: Kyokushin
To może masz nowszą instrukcje, w mojej piszą o jakimś który jest minerałem (Shell Advance SX4).
Już kiedyś wspomniałem o plusach jazdy na tym syntetyku, może doszli do tego samego wniosku i w nowej instrukcji zalecają już syntetyka.





Cytat: nemook
Hm czyli jak na start to nie duże koszta.


Ok powie mi ktoś jeszcze jak jazda nocą na tym motorze? Da sie przy tym oświetleniu czy trzeba zainwestować w dodatkowe lampy?




Cytat: Łysy
ja na początku zmieniłem lampe na większą i wsadziłem żarówkę H4. Jest ok, mozna w nocy smigac. Ale Franki juz dostał zlecenie na lightbary :)






Cytat: nemook
Cytat: Łysy
Ale Franki juz dostał zlecenie na lightbary :)


Dobrze rozumiem? Wykonujesz lampy na zamówienie do tego motorka?


Jaki koszt takiego przedsięwzięcia?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
Ok powie mi ktoś jeszcze jak jazda nocą na tym motorze? Da sie przy tym oświetleniu czy trzeba zainwestować w dodatkowe lampy?


Da się i na seryjnej, ale sama w sobie jazda w nocy na moto to nic fajnego.





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Da się i na seryjnej, ale sama w sobie jazda w nocy na moto to nic fajnego.


to fajnie. Wiesz jak to woli mi się wydaje, że jakiś urok w tym jest:)


Btw.


Może ktoś powiedzieć mi coś odnośnie łańcucha? Mieliście już problem, że trzeba naciągać albo coś majstrować?


Co sądzicie o montażu gmoili do tego choperka?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
Może ktoś powiedzieć mi coś odnośnie łańcucha? Mieliście już problem, że trzeba naciągać albo coś majstrować?


Ja nic nie robiłem, tylko raz smarowalem - kupiłem taki preparat w sprayu - czas smarowania 5 min.


Cytat: nemook
Co sądzicie o montażu gmoili do tego choperka?


Gmole na szczęście wyglądają w miarę po ludzku, nie są wielkie, nie robią z motocykla oprysku stonki.
Czy coś dają to trudno powiedzieć - nikt nie sprawdzał - ja tylko sprawdzałem kładąc motocykl na ziemi (moje opinie znajdziesz tu http://junakdaytona.pl/viewtopic.php?t=120 ) Same gmole w sobie natomiast są dyskusyjne, różne badania podważają sens ich zakładania w ogóle.





Cytat: nemook
Rozumiem. Z tego co się orientuje mają one na celu chronić motor przed uszkodzeniami przy upadzie jak również nogi kierowcy. Niektórzy mówią mi, że bez gmoli nigdzie się nie ruszać bo szkoda maszyny gdy dojdzie do upadku. Jest w tym trochę racji chyba...


Co do łańcucha to ok, gdzieś czytałem że się luzuje bardzo...


A co sądzicie o przedniej szybie zbędna/przydatna?




zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #3 dnia: 19 Padziernik 2011, 20:56 »

Cytat: Łysy
Cytat: nemook
Cytat: Łysy
Ale Franki juz dostał zlecenie na lightbary :)


Dobrze rozumiem? Wykonujesz lampy na zamówienie do tego motorka?


Jaki koszt takiego przedsięwzięcia?


uchwyty :)





Cytat: Łysy
A co sądzicie o przedniej szybie zbędna/przydatna?


ja założyłem tzw deflektor i sobie bardzo chwalę, nie wieje tak po twarzy jak się to dobrze ustawi.





Cytat: nemook
OK. rozumiem. W sumie wydają się te gmole trochę za krótkie bo powinien się na nich spierać. Może dorobić jakiś dystans (własnoręcznej roboty, albo rozglądnąć się za większymi trochę)


OK. Mam jeszcze pytanie odnośnie wentyla na chłodnicy. Co o tym sądzicie. Wg. mnie wygląda to nie elegancko co najmniej. Można go ściągnąć czy raczej nie? Czy taki malutki wiatraczek jest w stanie schłodzić to odpowiednio? Czy lepiej zrobi to chłodne powietrze podczas jazdy? A może jest jakaś maskownica na chłodnice?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
OK. rozumiem. W sumie wydają się te gmole trochę za krótkie bo powinien się na nich spierać. Może dorobić jakiś dystans (własnoręcznej roboty, albo rozglądnąć się za większymi trochę)


Opiera się, jak jest ustawiona kierownica tak jak powinna być 'fabrycznie'. Robiłem testy.
Dystans z 1cm można by dać pod śruby (myślałem o nim na początku), ale nie będzie konieczny.
Na rynku są jeszcze jedne gmole, takie wielkie, ale z tamtymi to motor wygląda jakby miał pestycydy na polu rozpylać.


Cytat: nemook
OK. Mam jeszcze pytanie odnośnie wentyla na chłodnicy. Co o tym sądzicie. Wg. mnie wygląda to nie elegancko co najmniej. Można go ściągnąć czy raczej nie? Czy taki malutki wiatraczek jest w stanie schłodzić to odpowiednio? Czy lepiej zrobi to chłodne powietrze podczas jazdy? A może jest jakaś maskownica na chłodnice?


Fakt, wygląda jak zdjęty z karty graficznej, ale ogólnie nic do niego nie mam. Chodzi dość cicho, w niczym nie przeszkadza, nawet nie widać go. Myślę że możesz mu odpuścić, zapomnieć o nim, zostawić go w spokoju.
Silnik chłodzi, czasami po jeździe na postoju jeszcze chwilę chodzi.





Cytat: nemook
Ok. Zastosuje się do twojej rady chyba że pojawi się jakaś ładna maskownica chromowana:D ale daleko do tego:)


Ok interesuje mnie sprawa akumulatora jeszcze. Wiem, że jest jakiś chiński, ma wyprowadzone 3-pinowe złącze i nie ma możliwości podpięcia go po wyciągnięciu (o ile kojarzę) pod jakiś prostownik (może się mylę)


Jak wygląda sprawa jeśli chciałoby się zmienić akumulator?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
Jak wygląda sprawa jeśli chciałoby się zmienić akumulator?


Nie ma problemu, tam siedzi zwykły akumulator o niezbyt typowym wymiarze ( w sklepach nie ma) natomiast, nie ma problemu by go dostać na allegro.
Mój był padnięty i musiałem kupić nowy: Centra Exide SLA12-9 - pasuje 1:1 idealnie.





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Centra Exide SLA12-9


Czy pod ten nowy akumulator podpiąłeś to 3 pinowe złącze również? Nie ma z tym problemu później?




Nie ma z tym problemu bo kable są już wpięte w tzw. klemy które się przykręca do aku





Cytat: nemook
Cytat: zdzichfur
Nie ma z tym problemu bo kable są już wpięte w tzw. klemy które się przykręca do aku


A spoko. Myślałem, że to jakoś inaczej jest rozwiązane i może być z tym problem.


A że zapytam jeszcze, jak wyglądają wasze chromy po przejechanych kilometrach? Nie widać żadnych odbarwień/przebarwień?


Może macie jakieś rady na co zwrócić jeszcze uwagę przed zakupem tego sprzętu?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
A że zapytam jeszcze, jak wyglądają wasze chromy po przejechanych kilometrach? Nie widać żadnych odbarwień/przebarwień?


Nic się nie dzieje. Ja mam z 2010. Rok stał w salonie, każdy go prawie dotykał, później trafił do mnie.


Cytat: nemook
Może macie jakieś rady na co zwrócić jeszcze uwagę przed zakupem tego sprzętu?
Na rynku wtórym są świerze sztuki, w których nic jeszcze się nie popsuło pewnie i nie wiadomo na co patrzeć, zresztą nawet nie ma jeszcze na co, bo to będzie roczny sprzęt, natomiast w nowych to idziesz do salonu i bierzesz. Ja swojego przed zakupem nie widziałem, na allegro kliknąłem 'kup teraz' i przyszedł kurierem :)





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
kliknąłem 'kup teraz' i przyszedł kurierem :)


Taki zakup w ciemno?:) Nie rozczarowałeś się  po przyjściu przesyłki? Podziwiam za taki zakup:)

zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #4 dnia: 19 Padziernik 2011, 21:02 »
W zasadzie swojego mam zamiar wyczyścić jak już na zimę do garażu go odstawię to wówczas sobie go pooglądam, a teraz jak tylko czas pozwala to sobie śmigam po okolicy  :lol:




Cytat: nemook
Btw. Jak stały ceny wtedy kiedy kupowałeś? Mi w cenie 13400 proponują Junaka + Sakwy + Szyba przednia + Kask + Gmole prawdopodobnie bo to negocjuje:D





Cytat: Kyokushin
To dobra cena, ja kupiłem w wysylka za 9k - tyle że mój jak mówie - powystawowy, wymacany i rok stojący.
Kupowałem go jakoś w maju, ceny stały tak że 13500 kosztował nowy w sklepie rocznik 2011.


Cytat: nemook
Taki zakup w ciemno?:) Nie rozczarowałeś się po przyjściu przesyłki? Podziwiam za taki zakup:)


Widziałem na zdjęciach jak wygląda :D
Byłem raz też w jakimś salonie oglądać - tyle że akurat czerwonego mieli. Ale nie jeździłem bo nie miałem prawka jeszcze.




Cytat: mkzed
Ja swojego kupiłem za 11k tylko data prod 2010 + sakwy i kask :)





Cytat: nemook
Liczę, że po sezonie ceny trochę spadną i może uda się kupić coś jeszcze taniej:) Jeśli nie to trudno :) Taka cena nie jest też straszna:) jak na rocznik 2011. No właśnie ja nie chce egzemplarza z wystawy :D Jakoś co do tego nie mam najlepszego zdania. Btw. Może doczekam się już Junaka o poj. 500:D bo coś podobno takiego planują, ale to zależy od sprzedaży modelu 2011.


Cytat: Kyokushin
nie miałem prawka jeszcze.


Też nie mam jeszcze prawka:D Wszystko w planach. Przed prawkiem chce kupić motorek:D Jeździłem kiedyś ale to było co innego niż teraz:)


Cytat: mkzed
Ja swojego kupiłem za 11k tylko data prod 2010 + sakwy i kask
:)


Bardzo dobra cena. Takiej jeszcze nie widziałem jeśli chodzi o rocznik 2011.


Nie wiem czemu ale bardziej pasowało by na nim Regal Raptor i logo jakie mają (podobne do HD) niż Junak:) No ale nie przesadzajmy. Wystarczy, że sylwetka wzorowana:D




Cena moto będzie raczej trzymana sztywno, jedyne co możesz zyskać to więcej akcesoriów,  może plandekę ktoś doda  :-D




Cytat: nemook
A pytanko jeszcze. Nie myśleliście o dokonaniu małej modyfikacji stopki aby przenieść ją na przód bardziej? Myślicie, że wtedy zgubiłby swój środek ciężkości? Nie wiem czemu ale wydaje mi się, że gdyby była bardziej z przodu wyglądało by to lepiej.




Cytat: Kyokushin
Stopką bym się nie przejmował, jest przecież złożona jak jedziesz, środka ciężkości raczej to nie zmieni.





Cytat: nemook
Cytat: zdzichfur
Cena moto będzie raczej trzymana sztywno, jedyne co możesz zyskać to więcej akcesoriów, może plandekę ktoś doda :-D


Było już coś takiego w KRK ale nie zdążyłem. W podobnej cenie gość dawał plandekę, kurtkę, 2x kask i rękwaice. Nie pamiętam czy były też sakwy... ale i tak sporo...





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Stopką bym się nie przejmował, jest przecież złożona jak jedziesz, środka ciężkości raczej to nie zmieni.


To racja jest złożona jak się jedzie ale mimo wszystko wydaje mi się że była by tak zaraz pod nogą w momencie zatrzymania. No nie wiem może to tylko takie głupie wyobrażenie jak patrzyłem po HD...

zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #5 dnia: 19 Padziernik 2011, 21:17 »
Cytat: nemook
Hm, chyba wypytałem o wszystko co mi siedziało w głowie. Gdyby coś mi się rzuciło jeszcze na mózg napisze na forum:). chyba, że macie jakieś rady i uwagi dla świeżego przyszłego posiadacza Junaka M16?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
To racja jest złożona jak się jedzie ale mimo wszystko wydaje mi się że była by tak zaraz pod nogą w momencie zatrzymania. No nie wiem może to tylko takie głupie wyobrażenie jak patrzyłem po HD...


Stopka ma taką wypustkę, że jak się zatrzymujesz, łatwym ruchem nogi rozstawiasz stopkę piętą, patrząc się przed siebie jak Terminator ;)
Jakby była bardziej z przodu - moim zdaniem nie była by akurat 'pod nogą'.


Cytat: nemook
Hm, chyba wypytałem o wszystko co mi siedziało w głowie. Gdyby coś mi się rzuciło jeszcze na mózg napisze na forum:). chyba, że macie jakieś rady i uwagi dla świeżego przyszłego posiadacza Junaka M16?
Dzięki Tobie stworzyliśmy w tym temacie chyba kompedium ;)





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Dzięki Tobie stworzyliśmy w tym temacie chyba kompedium ;)


Ciesze się bo w końcu wszystko jest w jednym miejscu a nie porozrzucane. wiem, że dużo osób się interesuje tą maszyną więc jak zajrzą tutaj to znajdą chyba odpowiedzi na większość nurtujących pytań, jak nie na wszystkie.


Wielkie dzięki chłopaki! Wszystkie odpowiedzi bardzo pomocne:) Myślę, że będę tu stałym bywalcem bo jeszcze pewnie nie jedno do głowy mi przyjdzie, albo wam i chętnie się czegoś dowiem.


Mam nadzieje, że po zakupie i zrobieniu prawka (przyszły sezon) spotkamy się gdzieś na trasie:)


Ps. Jak zwykle, gdzieś czytałem, że to doskonały motor pod przeróbki. Czy macie już jakieś w głowie plany odnośnie przyszłych modyfikacji, jakieś ciekawe pomysły które podniosą komfort jazdy, wygląd estetyczny, moc lub inne?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
zrobieniu prawka (przyszły sezon)


Prawko radzę zrobić teraz, w przyszłym roku mają się zmienić przepisy i będzie wyraźnie trudniej. Mają być jakieś okresy próbne i napewno pula pytań na teorii urośnie z 500 do 5000.
Z tej też przyczyny, zdecydowałem się robić w tym roku, nie następnym.





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Prawko radzę zrobić teraz


W tym roku raczej już nie zdążę. Ewentualnie chyba jakiś przyspieszony kurs...


Też coś słyszałem o zmianach ale myślę, że raczej nic z tego nie wyjdzie, a jak wyjdzie to hm trudno... generalnie wg. mnie głupotą jest wymóg robienia dodatkowego prawka skoro kategoria B pozwala na poruszanie się pojazdami do 3,5t no ale... może przesadzam.


Na dobrą sprawę to nawet nie wiem jak wygląda kurs:) I czy jest trudno czy nie:)





Cytat: Kyokushin
W półtora miesiąca zrobisz, przed zimą zdążysz. Idzie się na taki weekendowy, że 2 dni (1 weekend) masz zajęcia teoretyczne a następnie umawiasz się na jazdy po 2h dziennie (10 dni - 2 tygodnie) i masz kurs zamknięty. Później zostaje egzamin - czeka się różnie na terminy i zdaje też różnie.
Ja kurs zrobiłem w równe dwa tygodnie, później tydzień czekałem na egzamin teoretyczny i trzy tygodnie na praktyczny. Razem półtora miesiąca od zapisania się na kurs. Do tego półtora tygodnia czekałem na wydanie dokumentu.





Cytat: nemook
To cytat odnośnie komentowania nowej ustawy o ruchu drogowym.


"Kiedy zmiany wejdą w życie?
Nowa ustawa o kierujących pojazdami wchodzi w życie rok od dnia ogłoszenia, czyli 11 lutego 2012 roku. Wśród zapisów są jednak wyjątki. 1 stycznia 2013 r. zaczną obowiązywać zapisy mówiące o kontroli ośrodków szkoleniowych, okresie próbnym dla nowych kierowców oraz kursach reedukacyjnych, a 19 stycznia 2013 r. - m.in. przepisy dotyczące kategorii AM."


Hm, Może się jednak pokuszę... myślałem, że to trwa dłużej...nie mniej jednak człowiek by poćwiczył na wiejskiej dróżce przed examem:)





Cytat: shadowrider
Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Prawko radzę zrobić teraz


W tym roku raczej już nie zdążę. Ewentualnie chyba jakiś przyspieszony kurs...


Też coś słyszałem o zmianach ale myślę, że raczej nic z tego nie wyjdzie, a jak wyjdzie to hm trudno... generalnie wg. mnie głupotą jest wymóg robienia dodatkowego prawka skoro kategoria B pozwala na poruszanie się pojazdami do 3,5t no ale... może przesadzam.


Na dobrą sprawę to nawet nie wiem jak wygląda kurs:) I czy jest trudno czy nie:)


Moim zdaniem jest większa różnica między jazdą rowerem i motocyklem w porównaniu z jazdą samochodem osobowym i dostawczakiem. Inna sprawa że wg mnie kurs jest trochę ograniczony. Dopiero niedawno już mając prawko dowiedziałem się co to jest przeciwskręt...


Do tego pamiętaj że jeżdżąc bez prawka przy kontroli to niby zapłacisz tylko 200zł mandatu ale przy wypadku Twoje OC nie działa i jak kogoś trafisz to możesz mu potem płacić rentę do końca życia.





Cytat: nemook
Nikt nie mówił o jeździe bez prawka:0 Wiadomo trzeba zrobić bo lepiej mieć niż nie:) Osobiście tylko uważam, że fajnie jest mieć w garażu sprzęcik i sobie gdzieś lokalnie po wsi na parkingu pyrka:) Może takie mam nastawienie po zdawaniu na samochód gdzie jazdy z instruktorem były beznadziejne i gdyby nie fura ojca byłoby ciężko.


Ale robimy pomału oftopa z tematu:) Można utworzyć inny temat i podyskutować bardziej:) Tutaj niech tworzy się kompendium o Junaku M16:)




Cytat: shadowrider
Tak ale tylko wtedy kiedy kupujesz sprzęt używany. Docieranie nowego na parkingu to słaba opcja.


zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #6 dnia: 19 Padziernik 2011, 21:57 »

Cytat: Kyokushin
Ja po parkingu podziemnym i wokół 3 bloków (ogrodzone, nowe - puste - osiedle) zrobiłem ok 150km jeżdżąc w kółko, w międzyczasie robiłem sobie kurs :)
Pamiętam jak wtedy raz rozbujałem się do 40 i wrażenia były jakbym robił skok w nadprzestrzeń  :lol:





Cytat: nemook
Cytat: shadowrider
Tak ale tylko wtedy kiedy kupujesz sprzęt używany. Docieranie nowego na parkingu to słaba opcja.


Hm mówisz, że może to zaszkodzić nowemu? Nie chciałbym go katować, coś tam jeździć chyba jeszcze potrafię ale nie wiem bo to dawno było... to w zasadzie teraz nie wiem co robić... prawko teraz i nie czekać na motor, czy czekać na motor i w międzyczasie prawko robić czy jak to rozwiązać...





Cytat: nemook
to w zasadzie teraz nie wiem co robić... prawko teraz i nie czekać na motor, czy czekać na motor i w międzyczasie prawko robić czy jak to rozwiązać...
Ja bym teraz robił, a jak nie będziesz się czół za pewnie, to zawsze można wykupić dodatkowe kilka godzin do pośmigania na moto.





Cytat: nemook
Cytat: zdzichfur
Ja bym teraz robi


no nic to dziś porozglądam się za jakąś szkołą i zobaczę kiedy startuje kurs.


tylko tak się zastanawiam...


czy zdążę skończyć kurs i zrobić exam w tym roku jeszcze czy raczej na exam się już nie załapie...?





Cytat: Kyokushin
Cytat: nemook
czy zdążę skończyć kurs i zrobić exam w tym roku jeszcze czy raczej na exam się już nie załapie...?


Myśle że się załapiesz jak ogarniesz kurs w 2 - 3 tygodnie.
Nie wiem jak też u Was jest z terminami, zawsze w połowie praktyki możesz dogadać się z  Instruktorem żeby papiery dali Ci wcześniej bo termin na egzamin jest długi i jazdy robić podczas oczekiwania na egzamin (mój kolega tak robił, termin mieliśmy 3 tygodnie).





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Nie wiem jak też u Was jest z terminam


kolejny kurs zaczyna mi się jakoś koło 15 września...




Cytat: Kyokushin
Miałem na myśli terminy egzaminów. U nas kurs można zacząć niemal codziennie a weekendowe w zasadzie co tydzień, jak poszuka się po autoszkołach.





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Miałem na myśli terminy egzaminów.


Ok. biore sie do roboty;) musze to zrobic przed koncem sezonu bo w przyszlym roku faktycznie zanosi sie na wiele utrudnien...





Cytat: nemook
Skoro już jesteśmy w tym temacie to zapytam jeszcze.


Ciężko jest zdać państwowy egzamin?






zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #7 dnia: 19 Padziernik 2011, 22:03 »

Cytat: Kyokushin
Teoria taka sama jak na samochód - trzeba posiedzieć i poklikać aktualne testy żeby się przygotować.
Praktyka sama w sobie trudna nie jest, 5 ósemek na placu, górka, slalom który zrobi niepełnosprawna małpa i kilka zagadnień z obsługi motocykla, następnie miasto, a na mieście hamowanie awaryjne i zatrzymanie w wyznaczonym miejscu.


Wszystko fajnie z pozoru, tylko jak to na egzaminach dochodzi stres przez który można nie zdać bo człowiek robi różne głupie rzeczy, tak samo zresztą jak na kat. B.





Cytat: nemook
Ha. Za waszą radą zapisuje się na kurs przyspieszony i mam nadzieje załapać się na październikowy egzamin:) Mam nadzieje że wszystko pójdzie ok i w tym sezonie będzie już prawko.


A na przyszły sezon zasiądę na swoim czarnym żniwiarzu:)




Trzymam kciuki za pozytywnie zdany kurs na prawko  :-)





Cytat: pumpernikiel
Spoko, zaczalem kurs na poczatku miesiaca a w polowie wrzesnia mam egzamin. To formalnosc.


A jutro ide wplacic zaliczke na nowe moto :) Bedzie w seksownym kolorze bialym.


To jak w kawale o seksie. Seksuolog w fabryce robi wywiad kto jak czesto wspolzyje, po dotarciu do "a kto robi to raz do roku" wyrywa sie gosc i skacze jak glupi. Lekarz mowi Panie, to tragedia jest a Pan sie cieszysz. Na to koles krzyczy - ciesze sie bo to juz jutro :)


No wiec jutro ten dzien.




Aaaa jeszcze jedno. Larsson zaczyna produkowac sety zebatek o podwyzszonej trwalosci do M16. Info z pierwszej reki.





Cytat: nemook
Dzięki za wsparcie panowie. Zapisałem się. Męczę już teorie i przypominam testy od poniedziałku jazdy, końcem września egzamin państwowy i mam zamiar go zdać:)


Mam trochę obawy co do samego kursu i nauki czy to wszystko ogarnę i czy nie pogubię się na tej 8 i slalomie z odwracaniem głowi i innymi rzeczami... Będę się przykładać, żeby zdać w 1 terminie:) Nie mniej jednak nie wiem czy sama jazda po placu i po mieście na kursie starczy na opanowanie tego:D





Cytat: Kyokushin
Bez problemu dasz radę, jeszcze jedną ręką będziesz 8ki robił ziewając ;)


Jazd żeby 'zdać', wystarczy, ale to jest jak chiński - jeździć autem i motorem uczymy się całe życie. Na pewno nie jest to tak że od razu po zdaniu można wszędzie jechać, trzeba raczej do tego jak pies do jeża podchodzić.





Cytat: nemook
Cytat: Kyokushin
Bez problemu dasz radę, jeszcze jedną ręką będziesz 8ki robił ziewając ;)


Może faktycznie przesadzam, nie mniej jednak boje się tej całej koordynacji rąk, nóg i głowy w jednym momencie omijając pachołki i mieszcząc się w liniach:)


Może macie jakieś rady jak zacząć jakich wystrzegać się błędów?





Cytat: Kyokushin
Słuchać się instruktora :)


W tej materii oni przekażą najwięcej niezbędnej na początek wiedzy.




Cytat: iras1975
Witam wszystkich. Jestem tu po raz pierwszy ale od dłuższego czasu wnikliwie przeglądam Forum. Interesuję się wszelkimi informacjami dotyczącymi M16, ponieważ zamierzam na takim właśnie sprzęcie rozpocząć zabawę z motocyklami. A do NEMOOK: nic nie pękaj na prawku. Ja też właśnie robię lejce na motór i po 2 godzinach na placyku wszystkie "8" a nawet "4" ;-) i "9" wychodzą na tyle dobrze, że nie ma strachu o egzamin. Pozdro.





Cytat: nemook
Cytat: iras1975
Witam wszystkich. Jestem tu po raz pierwszy ale od dłuższego czasu wnikliwie przeglądam Forum. Interesuję się wszelkimi informacjami dotyczącymi M16, ponieważ zamierzam na takim właśnie sprzęcie rozpocząć zabawę z motocyklami. A do NEMOOK: nic nie pękaj na prawku. Ja też właśnie robię lejce na motór i po 2 godzinach na placyku wszystkie "8" a nawet "4" ;-) i "9" wychodzą na tyle dobrze, że nie ma strachu o egzamin. Pozdro.


Witam,


W tym temacie masz prawie kompendium o m16:) Chłopaki były na tyle mili i uprzejmi, że odpowiedzieli na wszystkie nurtujące mnie pytania. Mimo, że temat ostatnio zoftopował to znajdziesz tu dużo informacji:). Ew. jak masz jakieś pytania to wrzucaj do tego wątku, żeby nie rozbijać tematu na kilka wątków:) Ja też chętnie się czegoś dowiem mimo iż już postanowiłem, że to właśnie na tym cacku będę jeździć jak zdam:)


Pozdrawiam.


Ps. A i dzięki za słowa otuchy:) Ale wiesz jak to jest oprócz umiejętności trza mieć jeszcze szczęście na egz.




Cytat: iras1975
Spoko. Szczęściu trzeba sprzyjać (pomóc)




zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #8 dnia: 19 Padziernik 2011, 22:10 »

Cytat: nemook
Cytat: iras1975
Spoko. Szczęściu trzeba sprzyjać (pomóc)


Masz na myśli jakąś konkretną pomoc?:D bo zabrzmiało w taki sposób:)





Cytat: iras1975
Cytat: nemook
Cytat: iras1975
Spoko. Szczęściu trzeba sprzyjać (pomóc)


Masz na myśli jakąś konkretną pomoc?:D bo zabrzmiało w taki sposób:)


Plac,plac,plac.. Dobry instruktor umie wytłumaczyć bardzo dokładnie jak kręcić "8" żeby się nie podeprzeć ani nie wyjechać za linię. Wszystko jest kwestią praktyki a 20 godzin kursu to na prawdę sporo żeby "złapać" plac.





Cytat: nemook
Cytat: iras1975
Spoko. Szczęściu trzeba sprzyjać (pomóc)


Masz na myśli jakąś konkretną pomoc?:D bo zabrzmiało w taki sposób:)


Zapewne mozolny trening ujeżdżania moto na kursie a jak trzeba będzie to i w wykupione dodatkowe  godziny :-)





Cytat: iras1975
Cytat: zdzichfur
Cytat: nemook
Cytat: iras1975
Spoko. Szczęściu trzeba sprzyjać (pomóc)


Masz na myśli jakąś konkretną pomoc?:D bo zabrzmiało w taki sposób:)


Zapewne mozolny trening ujeżdżania moto na kursie a jak trzeba będzie to i w wykupione dodatkowe  godziny :-)


W jelonce kurs obecnie kosztuje 850 zyla (do końca wakacji - później 1000). W tym jest 20 godzin jazdy. Każda następna 40 pln.




Cytat: pumpernikiel
Fajnie macie, w 3City najtaniej to 1200zl i nie ma weekendowych.





Cytat: nemook
Cytat: iras1975
W jelonce kurs obecnie kosztuje 850 zyla (do końca wakacji - później 1000). W tym jest 20 godzin jazdy. Każda następna 40 pln.
Cytuj
Fajnie macie, w 3City najtaniej to 1200zl i nie ma weekendowych.


No mnie kurs kosztuje 780zł i dlatego się zapisałem:) Bo taka cena tylko do końca sierpnia:)




Cytat: pumpernikiel
A tak BTW wszystkie Junaki tak tlucze silnik w czasie ostrzejszego przyspieszania?





Cytat: Kyokushin
hmm tlucze to znaczy?
u mnie przyspieszaniu towarzyszy fajny efekt, coś jak przy mach 1 :)





Cytat: pumpernikiel
Grzechot to odpowiednie slowo. Odkrecenie do oporu powoduje spory halas z okolic silnika w postaci grzechotu.  Taki efekt byl w testowym ktorym jechalem. Mam nadzieje ze w nowym ktory zamowilem tego nie bedzie.


Wplacilem zaliczke wiec juz za chwileczke juz za momencik :)





Cytat: nemook
Cytat: pumpernikiel
Wplacilem zaliczke wiec juz za chwileczke juz za momencik :)




Aż zazdroszczę:), ale spoko ja też swojego będę miał niedługo...

zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #9 dnia: 19 Padziernik 2011, 22:15 »
Cytat: Dogsbody
co do grzechotu to moglabyc nie dokrecona oslona silnika i lancucha ja tak mialem i kilka przekrecen grzechotki i wszystko zniknelo jak reka odjal :) - nie bac sie swoich Junaczkow i troche pogrzebac ... to daje duuzo odpowiedzi i satysfakcji... a jak nie to pisac na forum moze uda sie pomoc... pozdrawiam z wakacji(dlatego mnie tak dlugo nie bylo :p )





Cytat: nemook
Dobra Panowie to jeszcze jedna sprawa. Na czym jeździ Junak? Może głupie pytanie, ale za czasów jak ja siadałem na moto, to przeważnie chodziły one na mieszance, czyli do baku dodawało się oleju. Jak jest w przypadku Junaka? Czyste paliwko czy też mieszanka w odpowiedniej proporcji?




BTW


Jestem po pierwszych jazdach:) Ależ frajda:) Nie idzie mi tak źle nawet:D Slalomik już opanowany i 8 prawie:)




Cytat: Kyokushin
Wlewasz po prostu Pb95 i jedziesz.





Cytat: demonstenes
Witam,
Najpierw się z Kolegami Szanownymi przywitam, jako, że to mój 1 post i podłączę się pod temat-rzekę :)


Jak Koledzy również robię prawko i również szukam czegoś na 1 motor i mnie również wpadł w oko Junak. Mam pytanie do właścicieli - jak sprawdza się maszynka w mieście ? Mieszkam w Wawie i głównie będę jeździł na motorze do pracy. czy Junak da radę w korkach ?
Pozdrawiam





Cytat: Kyokushin
Cytat: demonstenes
jak sprawdza się maszynka w mieście


Na miasto jest ekstra, osiągi, spalanie.


Cytat: demonstenes
Junak da radę w korkach


Tak, jak trochę pojeździsz to dasz radę.
Ja na początku się rzuciłem jak szczerbaty na suchary i myślałem że za duży, za szeroka kiera etc, ale jak już trochę pojeździłem i problemu z tym nie mam.
Podchodząc do tematu tak, że nie ciśniesz się w każdą dziurę, ale tylko takie które mają 1,5m i jedziesz sobie spokojnie to nie ma problemu, można oszczędzić kupę czasu.


Skutery widzę że lepiej sobie radzą, ale jak patrzę w jakie szczeliny oni się wciskają między dwa autobusy, to ja bym się i tak bał.




Cytat: demonstenes
Kyokushin - dzięki za informację. Chyba na forum jesteś jedynym Warszawiakiem, także Twoja opinia jest dla mnie bardzo istotna.




Cytat: Kyokushin
Jeszcze jest nas kilku z Wawy lub okolic.




Cytat: demonstenes
Super by było jakby ktoś jeszcze się wypowiedział na temat jazdy miejskiej.




Cytat: Fresu
Jakby sobie policzyć na liście użytkowników tego forum, to by wyszło że jest nas 14 z Warszawy, a wliczając Grodzisk i Komorów (które są w zasięgu Warszawy) to nawet 18.





Cytat: shadowrider
Cytat: demonstenes
Super by było jakby ktoś jeszcze się wypowiedział na temat jazdy miejskiej.


Ja się jeszcze trochę cykami raczej jeżdżę przepisowo ale mam nadzieję że się to zmieni  :-)

zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #10 dnia: 19 Padziernik 2011, 22:24 »

Cytat: pumpernikiel
Nie nadaje sie do przeciskania, z natury szeroka kierownica, szeroki rozklad stopek. Nisko siedzisz.


Dokup do Junaka najtanszy skuter na miasto, bedzie najlepsza kombinacja.


Ja mam i Junaka do fanu i skuter w korki gdzie trase Gdynia zadupie, Gdansk centrum w korkach pokonuje w 15-20 minut a nie w 40-50 minut w korkach. Skuter mozesz postawic wszedzie, z definicji to nie pojazd samochodowy.  Niski srodek ciezkosci, waska kierownica, latwosc prowadzenia, pakownosc, schowasz i kask i laptopa jak trzeba.





Cytat: shadowrider
Cytat: pumpernikiel
Skuter mozesz postawic wszedzie, z definicji to nie pojazd samochodowy.


W Warszawie strefa płatnego parkowania nie dotyczy motocykli z tego co kiedyś wyczytałem.




Cytat: Kyokushin
Tak, to prawda - w Warszawie motocykle nie podlegają opłatom parkingowym.





Cytat: pumpernikiel
Cytat: shadowrider
Cytat: pumpernikiel
Skuter mozesz postawic wszedzie, z definicji to nie pojazd samochodowy.


W Warszawie strefa płatnego parkowania nie dotyczy motocykli z tego co kiedyś wyczytałem.


Fajnie macie, Szczurek czyli prezio Gdyni ma w zadku moto i tez trzeba robic oplate parkingowa w tej samej wysokosci co auto. Gdynia to jedyne miasto w Polsce gdzie oplatom podlegaja jednoslady.


Malo tego byla afera bo zapytano go wprost gdzie mamy sobie wsadzic bilecik zeby go ktos nie pozyczyl, odpowiedz urzedu byla ze motocyklisci slyna z fantazji wiec sobie jakos poradza.




Cytat: Fresu
Pumpernikiel, to samo dotyczy mandatów za "złe" parkowanie - mogą sobie je zatknąć w .... , a trójmieszczanie je wyrzucić, albo stwierdzić, że wywiało.





Cytat: pumpernikiel
Cytat: Fresu
Pumpernikiel, to samo dotyczy mandatów za "złe" parkowanie - mogą sobie je zatknąć w .... , a trójmieszczanie je wyrzucić, albo stwierdzić, że wywiało.


Pisales ze jestes urzednikiem wiec powinienes wiedziec ze nie mozna, oplate wraz z odsetkami i tak Ci nalicza a jezeli chcesz dochodzic swoich praw w sadzie to widac nigdy w zyciu nie zakladales zadnej sprawy.


Takie Panie a mi mandat wywialo udaje sie moze raz i to na oczy kota ze Shreka.


Fakt pobierania oplat za moto w Gdyni jest faktem i chociaz z dupy to pomysl to placic trza.
Upierdliwe jest dla okazjonalnie parkujacych gdyz system oplat SMS jest niefunkcjonalny z powodu klopotliwej rejestracji.




Cytat: nemook
Ostatnio tak przeglądam forum i czytam nowe tematy i wypowiedzi. Zauważyłem, że ostatnio przeważają tematy związane z jakimiś problemami z Junakiem. Pytanie czy to problem bo chodzi o ulepszenie czy zaczynają się już jakieś pierwsze problemy po sezonie. Tu komuś przedni amor szwankuje, tam tylni, tam grzechocze, tam stuka, a tam coś jeszcze innego. Czyżby jeden sezon tak zmęczył naszego harleya?





Cytat: pumpernikiel
To raczej normalne zachowanie ludzkie w Internecie. Zawsze zwracasz sie do spolecznosci z problemem, nikt nie napisze "ale swietnie sie jezdzi, nic sie nie psuje, kazdy element chodzi cacy" bo bys dostal bana za trollowanie :)


Na kazdym forum kazdego pojazdu na swiecie 90% wpisow to problemy bo tym sie kazdy dzieli. Realnie kazdej marce w motoryzacji mozemy przypisac cechy problematyczne typowe dla modelu.


Pamietajmy ze nowy Junak nie jest robiony w stodole w ilosci 200 sztuk ale wyprodukowano juz tego setki tysiecy pod roznymi markami i tyle jezdzi tego po swiecie.


Ogolne opinie sa dobre i ma przydomek mercedesa wsrod chinskich pojazdow. Faktycznie finezja i precyzja wykonania nie moze sie rownac z nowymi japoncami ale surowy klimacik tez ma swoj urok.  Mnie Junak zakrecil wygladem, stanalem kolo niego i powiedzialem - to jest wlasnie to i mam gdzies opinie ze trzeba miec litra miedzy nogami, ze chinski, ze profanacja marki, ze za to moge kupic 10 letnie inne moto. Ten jest moj, jest fajny, sliczny, wygodny, lekki, nie za mocny jak na moje umiejetnosci i tyle.


Cytat: mkzed
Dajcie mu sie napić, dobrze gada :) Mamy podobne podejscie do sprawy, pozdrawaim Junakowców




zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #11 dnia: 19 Padziernik 2011, 22:29 »
Zastanawia mnie dlaczego przez wiele osób kwestie regulacji naszych junaków są odbierane za usterki - czy Japończyków się nie doregulowuje pod siebie  :?:





Cytat: iras1975
Cytat: zdzichfur
Zastanawia mnie dlaczego przez wiele osób kwestie regulacji naszych junaków są odbierane za usterki - czy Japończyków się nie doregulowuje pod siebie  :?:


Bo wiele osób podchodzi do Junaczka jak przysłowiowy pies do jeża, że chiński, że się rozpadnie itd. Trzeba trochę czasu żeby się ludziska przekonali. Ja tak na razie teoretycznie w tym temacie. 22 września mam dopiero egzamin, więc wcześniej nie kupuję sprzęta bo będzie mnie kusił taki samotny w garażu. ;-)




Cytat: Fresu
Upatruję sukcesu Junaka w deklaracji Almotu, że będzie zwiększał udział polskich części w motorach, a z czasem postara się przenieść całą produkcję do Polski. Może wtedy zacznie się mówić o polskich a nie chińskich Junakach, tak jak ceni się polskie Fiaty czy Ople.




Cytat: nemook
Dlatego zapytałem czy chodzi o regulacje w celu ulepszenia i poprawy komfortu jazdy czy chodzi o to ze coś się psuje. Nie sugerowałem ze jest to chiński szajs i się rozlatuje po 1000km bo przecież nie miałbym w planach go kupić wtedy:) Pytam bo jestem ciekaw po prostu bo się przymierzam do zakupu, i chce wiedzieć na co trzeba być gotowym po jego zakupie ot co cała sprawa:)





Cytat: pumpernikiel
Sukces Junaka jest w cenie. Jak chodzi o kase ludzie maja gdzies czy wspomagaja Polska firme czy z Zimbabwe.   Chyba ze ktos zarabia na tyle ze moze sie kierowac checia wspomozenia Polskiej gospodarki.


Rynek tanich pojazdow jest wypelniony po brzegi, skuterami, malymi motocyklami dla listonoszy, srednimi moto o niskich pojemnosciach. Cala polka innych inaczej czyli cruiserow i chopperow jest pusta.   Jedyna obawa to zderzenie z legenda i wyobrazeniami ze jak cruiser lub choppi to tylko HD w skorzanej kamizelce na zdjeciu na tle zachodzacego slonca.


M16 ma to czego brakuje wielu wynalazkom a mianowicie rozsadne zuzycie paliwa, porecznosc!, waga, prostota konstrukcji, to co pozwala normalnie go uzytkowac na codzien.
No i ma wyglad i to rewelacyjny. Pelna symetria motocykla, ladna linia, tylny zawias udajacy HD, bezobslugowosc!  Kto probowal synchronizowac dwa albo cztery gazniki bez wakuometrow wie o co biega :) Wtrysk paliwa zapewnia bezobslugowosc, niskie zuzycie paliwa, rowna prace. Nie nalezy sie go bac.





Cytat: pumpernikiel
Cytat: iras1975
... więc wcześniej nie kupuję sprzęta bo będzie mnie kusił taki samotny w garażu. ;-)


Tia, moj stoi juz jakis czas w garazu i ani nie moge go zarejestrowac bo urzad sie zastanawia 2 tydzien czy moze mi dac ta tablice co chce i na dodatek egzamin na A dopiero poczatek pazdziernika.


Wiesz jaka silna wole trzeba miec? :)  Tylko kurcze co mi ten przebieg tak rosnie stojac w tym garazu :)




Panowie najważniejsze jest to że się dobrze bawimy  :mrgreen:





Cytat: nemook
Cytuj
Panowie najważniejsze jest to że się dobrze bawimy :mrgreen:


Otóż to:) Każdy ma swoje gusta, a o nich się nie dyskutuje;)


I tym miłym akcentem...





Cytat: nemook
Wróćmy może jednak do junaka...


Czy uważacie, że zbiornik paliwa można przerobić (wymienic) tak aby mieściło się w nim więcej paliwa i by wykorzystać jego największą część? :D


(bzdura...ale powróćmy do tematu z wątku:) )




Cytat: Fresu
Tylko po co? Standardowy bak starczy Ci luzem na 250km i jest poręczny tj. nie za masywny i nie za ciężki. Rozklepiesz standardowy bak, albo wymienisz na bardziej pękaty, to spieprzysz ładną linię standardowego motoru. A przy okazji podwyższysz środek ciężkości przez co Junak stanie się mniej stabilny.




Bak może zostać ten sam , tyle tylko że trzeba by podnieść wlew paliwa by wykorzystać jego większą pojemność.


zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #12 dnia: 19 Padziernik 2011, 22:35 »
Cytat: Fresu
Zdzichu, mam nadzieję, że przeczytałeś mój wcześniejszy edit i się na mnie nie obraziłeś?





Cytat: Łysy
Cytat: Fresu
Tylko po co? Standardowy bak starczy Ci luzem na 250km i jest poręczny tj. nie za masywny i nie za ciężki. Rozklepiesz standardowy bak, albo wymienisz na bardziej pękaty, to spieprzysz ładną linię standardowego motoru. A przy okazji podwyższysz środek ciężkości przez co Junak stanie się mniej stabilny.


Dość niechętnie ale muszę się z Tobą zgodzić :))) Bak akurat robi tu cała robotę. Ale fakt, wlew móglby być u samego szczytu....Cheng nie pomyślał





Cytat: nemook
Cytat: zdzichfur
tyle tylko że trzeba by podnieść wlew paliwa by wykorzystać jego większą pojemność.


o tym właśnie mówię...


Bardziej mi chodziło o przeniesienie wlewu w górę by wykorzystać górną pękatą część baku która dała by trochę zysku jeśli chodzi o wachę. Nie chodziło mi o montaż innego baku jeśli o to Ci chodzi.


Tylko wydaje mi się, że ten zabieg nie byłby prosty...





Cytat: Fresu
Cytat: Łysy
Dość niechętnie ale muszę się z Tobą zgodzić :)))


 :mrgreen: Widzisz Łysy, mimo różnic potrafimy się zgodzić, więc jest jakaś nadzieja...  ;-)




Obawiam się że tego który jest byłby problem przenieść ale zalutować po nim otwór i w lutownie sztuca od nowego wlewu było by najprostsze





Cytat: nemook
Cytat: zdzichfur
ale zalutować po nim otwór i w lutownie sztuca od nowego wlewu było by najprostsze


może i tak ale trzeba będzie go lakierować... i pewnie aby nie było różnic w lakierze cały... i bawić się znów z malowaniem, chyba, że się mylę... taki wlew chyba można gdzieś nabyć:D Temat warto poddać dyskusji. Pytanie o ile to wtedy zwiększy jego pojemność ile więcej wachy wejdzie wtedy to da do myślenia czy warto się bawić z tym dalej.





Cytat: nemook
Pytanie o ile to wtedy zwiększy jego pojemność ile więcej wachy wejdzie wtedy to da do myślenia czy warto się bawić z tym dalej.


Myślę że spokojnie zwiększyłby się zasięg o 100 km po takim zabiegu.





Cytat: nemook
Może wróćmy do tematu baku...a to przenieście do nowego wątku... robi się zagmatwanie... i temat się zatraca.


Zdzichu...


To optymistyczne podejście. Taki zasięg to operacja warta trudu tak mi się wydaje. Mieć 100km w baku a nie mieć to duża różnica:) Może ktoś podłapie temat i pomyśli o tym:D? Byłoby ciekawie. A może wypuszczą baki akcesoryjne z umieszczonym wyżej wlewie o podobnej (identycznej) sylwetce jaką ma oryginalny:D.


Może warto temat zapodać do Almotu.Może przemyślą sprawę i zmienią to fabrycznie?:>


I koniec tu o tablicach!!!!! Załóżcie nowy wątek!!!!!





Cytat: Fresu
A propos pojemności baku, to wydaje mi się, że nie ma co liczyć na współpracę Almotu czy chińskiego producenta. Wydaje się, że ten typ motorów co Junak jest standardowo obliczony na przejechanie ok 300km na jednym baku, a jego pojemność jest dostosowana do pojemności silnika i jego spalania. Inny bak będą miały motory obliczone na trasę, a inny Junaki obliczone zasadniczo na miasto lub niedalekie wypady pod miasto. Jeszcze inny skutery, które są wyłącznie na miasto i na krótkie dystanse. Więc nie liczyłbym na jakąś zmasowaną produkcję powiększonych baków, a jeżeli będziesz chciał go sobie jednak powiększyć w Junaku, to tylko na indywidualne zamówienie u jakiegoś blacharza - najlepiej artysty, żeby bak nie utracił stylu. Moim zdaniem taka produkcja nie leży w interesie producenta, który pewnie sobie wcześniej wszystkie parametry Junaka przemyślał. Jak już będzie miał wyposażyć motor w większy bak, to i da od razu większy silnik no i oczywiście okrasi to wszystko większą ceną. Bo to działa psychologicznie: chcesz więcej, to pewnie stać cię na wydanie większej kasy. Bo jak by było inaczej, to czy w motorach czy w samochodach, producenci by dopuszczali indywidualną konfigurację każdego z elementów pojazdu. A tak przecież nie jest i kupujemy wszystko w pakietach.


Jedyne co by zmieniło sytuacje, to to że nastąpiłaby jakaś walka o rynek pomiędzy np. Junakiem, Rometem i Zippem i zaczną podrasowywać choppery oglądając się na konkurencję. Ale raczej na to bym nie liczył, bo pewnie bardziej opłaca się utrzymać pewien niepisany standard i podzielić rynek, niż nawzajem się wykańczać nie mając pewności kto wygra i pozostanie na placu boju.  :-P I tak powinniśmy się cieszyć, że pojawiły się te chińskie motory i że nie grzeszą one brakiem jakości, która na szczęście się poprawia. Ale też nie łudźmy się: wraz z jakością będzie szła do góry cena. Tak jak to się działo chociażby ze Skodą, Kią czy Dacią.






zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #13 dnia: 19 Padziernik 2011, 22:50 »

Cytat: pumpernikiel
Jest chlodzony ciecza, ma wtrysk. Mozesz jechac i 2tys km jednym ciagiem jak dasz rade.


Nic silnikowi sie nie stanie.




Cytat: pawelek_nv
Witam. To mój pierwszy post na tym forum. Ja swojego Junaka kupiłem sobie "pod choinkę" w ubiegłym roku. Od tamtego czasu nastukałem prawie 6000km. Mieszkam koło Frankfurtu nad Menem. Na początku robiłem krótkie trasy, po 100-200km. Później troszkę dłuższe - 500. Junakiem byłem w Luksemburgu, troszkę zahaczyłem o Francję. Moim zdaniem motor ma trochę za małą chłodnicę. Przy jeździe na autostradzie przy prędkości powyżej 110km/h cały czas się kręci wentylator. A 2 tygodnie temu wpadłem na genialny pomysł, żeby zrobić w domu niespodziankę i w piątek po robocie wsiadłem na motor i pojechałem do... Rzeszowa. Niespełna 1200km. Jechałem 14 godzin z 5 przerwami na tankowanie. Dojechałem do domu z zatartym łożyskiem wentylatora. Nowe łożysko 35zł. Na drugi dzień wracałem do Niemiec i po 200km Junak powiedział, że mu się w Polsce podoba i dalej nie jedzie. Brak iskry... Na szybko posprawdzane przewody, bezpieczniki, wszystko niby jest a iskry dalej nie ma. I na razie tyle, bo motor pojechał do Rzeszowa na przyczepie, a ja w październiku jak przyjadę będę coś dłubał. Gwarancji nie mam, bo serwisowałem go sobie sam. Ciężko by mi było go wieźć do Polski co kilkaset kilometrów. Podejrzewam, że padła jakaś pierdółka za kilka złotych. Ale i tak nie żałuję. Sezon się kończy powoli. A po zimie maszyna będzie śmigać jak nowa ;)





Cytat: wojto
Paweł,


pełen szacun, to chyba pierwsza osoba na tym forum ( wyłączając eshoo który śmigał po bałkanach) , która wykręciła takie trasy na Junaku.
Fajnie, że z nami jesteś i to dowód na to że maszyna jest the best a usterki zdarzają sie w każdym sprzęcie


pozdrawiam wojto





Cytat: nemook
niby w kazdym tylko pytanie jak to sie rozklada na procenty w stosunku do przebytych kilometrow. pomysl sobie ze gdybys mial wymieniac czesc albo doszukiwac sie jakiegos problemu po kazdych przejechanych 1000km to bys sie wkurzal ze wiecej dlubiesz niz jezdzisz. zmartwila mnie napisana wyzej przez kolege uwaga co do wentylatora. jesli faktycznie wentylator jest za maly mozna zamontowac prawdopodonie wiekszy lub z wiekszymi obrotami co powinno zwiekszyc szybkosc i moc chlodzenia. z drugiej strony jadac nie powinien sie wlaczac gdyz chlodzi go ped zimnego powietrza podczas jazdy (bynajmniej tak mi sie zdaje) jesli nie to prawdopodobnie cos jest nie tak bo wiatrak nie powinien krecic sie caly czas. koljena sprawa moze ciecz chlodzaca juz byla na tyle zuzyta ze chlodzenie bylo nie efektywne.


Co od dalekich wypraw wciaz czekamy na relache eshoo z balkanow zeby dowiedziec sie jak jego junak zniosl podroz.


Po przeczytanych artykulach na tym forum i w gazetach i na innych forach pokusze sie o stwierdzenie ze junak junakowi nie rowny i zeby trafic na dobry model trzeba miec szcescie co moze oznaczac ze albo nie kazda sztuka jest odpowiednio testowana albo kazda zmina w fabryce inaczej sklada te motocykle. nie zaprzecza to faktowi ze jestem fanem junak i jestem na jego kupnie. nie mniej jednak rysuje to swego rodzaju niepewnosc...




Cytat: pawelek_nv
Z tym wentylatorem to jest tak, że przy niskiej temperaturze powietrza, czyli np. 10 stopni, to zdarzyło się, że się wyłączał na jakiś czas. Nawet przy dłuższej jeździe. No ale kto normalny będzie gnał 120km/h przy 10-11 stopniach o 3 rano na autostradzie? Chyba tylko ja :)





Cytat: nemook
Odpowiedz Almotu dotycząca baku i wlewu paliwa:


W odpowiedzi na pytanie zadane przez Pana  w kolejnej korespondencji informuję, że z przyczyn technicznych nie ma możliwości przeniesienia otworu wlewu paliwa na szczyt baku w modelu M16. Zwrócimy na ten fakt uwagę tworząc w przyszłości kolejne konstrukcje.




Cytat: Fresu
A podali pojemność baków M16 i M11 ???





Cytat: Fresu
A podali pojemność baków M16 i M11 ???
A czy jest napisane coś w cytowanym mailu o pojemności tych modeli - bo jakoś tego nie widzę.




Cytat: nemook
nie, bo o poj baków nie pytalem na kazdej broszurce pisze:Dw m16 ma bodajze 13 litrów





Cytat: Kyokushin
Wiemy na pewno że M16 ma 13.5L a M11 ma co najmniej 13.5L. Myślę że po pierwszym tankowaniu jak ktoś kupi M11 się to wyjaśni, a na pewno nie będzie miał mniej niż inni, co najwyżej więcej.


Bezpiecznie niezależnie od modelu zrobi się 250km i jeszcze zostanie kupa paliwa na dojechanie do dowolnej stacji. Mi jak jeździłem do 70-80 przez jakiś czas i spokojnie to spalił 2.78L/100, tak więc w tym temacie Junak wymiata. Jak cisnąłem go bardziej, wycinałem spod świateł etc. to spalał 3.5-3.8 L/100km.





Cytat: iras1975
Cytat: Kyokushin
Wiemy na pewno że M16 ma 13.5L a M11 ma co najmniej 13.5L. Myślę że po pierwszym tankowaniu jak ktoś kupi M11 się to wyjaśni, a na pewno nie będzie miał mniej niż inni, co najwyżej więcej.


Bezpiecznie niezależnie od modelu zrobi się 250km i jeszcze zostanie kupa paliwa na dojechanie do dowolnej stacji. Mi jak jeździłem do 70-80 przez jakiś czas i spokojnie to spalił 2.78L/100, tak więc w tym temacie Junak wymiata. Jak cisnąłem go bardziej, wycinałem spod świateł etc. to spalał 3.5-3.8 L/100km.


Czyli nie przeraża mnie to 3,8l. Znaczy wycinamk spod świateł.  :-)




Cytat: Łysy
ja dla bezpieczeństwa wożę w sakwie 1,5 l paliwka :)





Cytat: nemook
Cytat: Łysy
ja dla bezpieczeństwa wożę w sakwie 1,5 l paliwka :)


nigdy nie zaszkodzi. nie wiesz co sie wydarzy tobie albo znajomemu w trasie:) dobry pomysł jesli sie ma sakwy.





Cytat: pawelek_nv
Chciałem się pochwalić. Junak pali!!! Co się okazało? A no okazało się, że przyczyną był... brak kontaktu w kostce. Wystarczyło wszystko wyrozpinać i spryskać sprejem do kontaktów. Nawet gościu w sklepie mi powiedział, że jeszcze nie słyszał, żeby w tym motorze brakło iskry. Szkoda tylko, że się sezon kończy, bo pośmigałbym jeszcze...


Co do spalania, to podam dane z mojej wycieczki. Autostrada, 120km/h. Motor zatankowany pod korek, przejechałem z Rasthof Dresdner Tor do Orlena w Bielanach Wrocławskich, czyli jak Google Maps podaje 273km i na zjeździe zaczęło brakować paliwa. Szkoda tylko, że nie zapamiętałem ile litrów, ale taki zmarznięty i zakręcony byłem, że po prostu mi z głowy wyleciało. Na usprawiedliwienie dodam, że pani ze stacji nie lepsza ode mnie była, bo mi płyn do spryskiwaczy zaproponowała... ;)




zdzichfur

  • Go
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #14 dnia: 19 Padziernik 2011, 22:51 »
uffff  skopiowałem wątek na prośbę kolegi nemook  ;D

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomoci: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Junak M16 - jak się sprawuje
« Odpowied #15 dnia: 24 Listopad 2011, 09:25 »
trochę bezsensu ze to jest w hajdpark