Autor Wątek: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16  (Przeczytany 31243 razy)

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2598
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Yamaha MT09 Tracer
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #150 dnia: 07 Luty 2014, 17:12 »
Łysy, jak tam? Alternator przewinięty? Jakie wnioski?

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #151 dnia: 07 Luty 2014, 19:12 »
Guzik nad nim pracuje....
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2598
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Yamaha MT09 Tracer
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #152 dnia: 07 Luty 2014, 21:28 »
Znaczy trzeba czekać, to czekamy na dobre wieści.

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #153 dnia: 07 Luty 2014, 22:29 »
mnie zżera ciekawość
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2598
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Yamaha MT09 Tracer
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #154 dnia: 07 Luty 2014, 23:03 »
A jest jakiś termin, czy trzeba si modlić do majstra?

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #155 dnia: 08 Luty 2014, 12:32 »
Modlimy...
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Power

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2598
  • Daje radość
    • Galeria Power
  • Model: Yamaha MT09 Tracer
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #156 dnia: 08 Luty 2014, 12:35 »
Trzymam za Ciebie kciuki. Módl się żarliwie.

Offline darul

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 917
  • Model: M16 - czerwony
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #157 dnia: 27 Luty 2014, 12:43 »
k woli podsumowania operacji "przewijanie alternatora":

wartości przed przewinięciem:

wolne obr.       ok. 4000tr./min.
14,50                  14,10               - P
12,90                  13,60               - S
12,02                  12,80               - S+M

wartości po przewinięciu:

wolne obr.        ok. 4000tr./min.
14,43                   14,45              - P
13,00                   14,30              - S
12,35                   13,00              - S+M
12,20                   12,35              - S+M+W

Legenda:
P - bez odbiorników
S - światła, żarówka 55/60W
M - manetki (włączone zawsze na najwyższy stopień w skali 4 stopniowej)
W - wentylator

napięcie uzwojenia (mierzone bezpośrednio na wyjściu z alternatora) najniższe 16,1V, najwyższe 42V - niestety tego pomiaru nie zrobiłem na starym.

Ponadto: dołożyłem dodatkowy kabel masowy (- akumulatora - podstawa regulatora napięcia) oraz dodatkowy kabel + (+ akumulatora - wyjście + z regulatora).

Pierwsze pomiary nowego altka były ok. 0,5V ( nie w każdym przypadku) niższe, ponieważ robiłem ja na mocno rozładowanym aku. - przed odpaleniem 11,8V. Wartości w tabelkach są z drugiego pomiaru - po naładowaniu aku odczekałem ok. 6h.

Amen

P.S. Jak do cholery wstawia się tu tabelki?
P.S.II zamówiłem http://allegro.pl/podgrzewane-siedzenie-do-quada-motocykla-skutera-i4012116958.html
Darek

Jasio

  • Gość

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #159 dnia: 27 Luty 2014, 14:50 »
Darul, czyżbyś cierpiał na ból dupy ?   ;D
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #160 dnia: 27 Luty 2014, 15:04 »
hm wydaje mi się ze to gra nie warta świeczki.... (oczywiscie mowa o przewijaniu altka)
« Ostatnia zmiana: 27 Luty 2014, 15:10 wysłana przez nemook »

Offline darul

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 917
  • Model: M16 - czerwony
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #161 dnia: 27 Luty 2014, 15:04 »

P.S.II zamówiłem http://allegro.pl/podgrzewane-siedzenie-do-quada-motocykla-skutera-i4012116958.html

he he, a z masażem też są ???  ;D

z masażem nie widziałem, ale były z taką dziwną nakładką w kształcie starodawnej butelki na mleko. Tylko nie wiem czemu kosztowało 4 stówy ;D he, he.
Łysy mnie tam nigdy nic nie boli.
Darek

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #162 dnia: 27 Luty 2014, 15:28 »
hm wydaje mi się ze to gra nie warta świeczki.... (oczywiscie mowa o przewijaniu altka)
Chyba masz rację, ja też spodziewałem się 24 V .....
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline nemook

  • Priv
  • Wiadomości: 1084
    • Galeria Nemook'a
  • Model: M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #163 dnia: 27 Luty 2014, 15:36 »
hm wydaje mi się ze to gra nie warta świeczki.... (oczywiscie mowa o przewijaniu altka)
Chyba masz rację, ja też spodziewałem się 24 V .....

Myślę, że twoje autorskie rozwiązanie dwóch akumulatorów jest najlepsze i tańsze:D:) do tego jeszcze ledy i prundu jest aż nadto

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #164 dnia: 27 Luty 2014, 16:03 »
W sumie to mam miejsca nawet na 3 :d

A tak na poważnie to ja swój też przewijam...
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #165 dnia: 18 Kwiecień 2014, 21:35 »
Dobra Panowie, obiecałem to podaję wyniki zabiegu przezwajania altka:

wolne obroty           14,30 14,14
wyższe obroty         14,26 14,08
światła ( H4 35W)     wolne obroty   14,0013,54
światła ( H4 35W)  wyższe obroty 13,80 13,56
światła+manetki wolne obroty  12,57 12,90
światła+manetki wyższe obroty  12,87 13,05
światła+manetki+wentylator wolne obr.    12,37 12,44
światła+manetki+wentylator wyższe obr.  12,52 12,87

napięcie miedzy fazowe na alternatorze na wolnych obrotach: 23,5   18,0

pogrubione cyfry to wartości po przezwojeniu

mój magiczny amerykański wskaźnik ładowanie pokazuje  od ok 12,8 V
« Ostatnia zmiana: 18 Kwiecień 2014, 21:37 wysłana przez Łysy »
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #166 dnia: 18 Kwiecień 2014, 21:40 »
A tu pomiary na żarówce H4 55 W

wolne obroty           14,30 14,14
wyższe obroty         14,26 14,08
światła ( H4 55W)     wolne obroty   12,5712,75
światła ( H4 55W)  wyższe obroty 12,69 13,00
światła+manetki wolne obroty  12,36 12,47
światła+manetki wyższe obroty  12,43 12,85
światła+manetki+wentylator wolne obr.    12,30 12,40
światła+manetki+wentylator wyższe obr.  12,40 12,67
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline scangi

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 662
  • Model: M 16 black silver + HD SG
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #167 dnia: 18 Kwiecień 2014, 21:48 »
Gratuluje panie inżynierze !!!
Almot nie będzie pocieszony :(
Free Biker

lepiej 5 minut później niż 30 lat za wcześnie

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #168 dnia: 18 Kwiecień 2014, 21:54 »
Guzikowi pogratuluj- to jego dzieło.
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline meme41

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 2
  • Model: M16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #169 dnia: 07 Listopad 2014, 15:59 »
Pomocy.
Jestem posiadaczem M16. Nie piszę szczęśliwym bo szlak mnie już trafia. Mój problem jest następujący. W miesiącu lipcu po raz pierwszy zapaliła mi się w czasie jazdy kontrolka EPG. Sprzęt zgasł. Po odstawieniu do serwisu pierwsza diagnoza brzmiała: stator. Wymienili. Junakiem wróciłem na działkę (30 km) i znów odmówił posłuszeństwa. Po telefonie do serwisu stwierdzili, że może szczotki zawieszone bo nowe itp. Druga wizyta w serwisie moto na lawecie. Po dwóch dniach telefon, że sprawdzono wszystko i jest ok. Rzekomo wspomniany stator był źle złożony. (Pomijam fakt, że składali go "fachowcy" serwisu Junaka. Pojechałem odebrałem. Do domu miałem 10 km. Wszystko ok. Kolejnego dnia wyjeżdżam z garażu Ujechałem 3 km. Znowu zapaliła się kontrolka EPG. Szlak mnie już bierze, jak pan z serwisu dewaguje, że może to akumulator, może coś z przewodami, może brak ładowania. Podirytowany powiedziałem, że mnie ich wynurzenia przez telefon nie interesują. Niech po prostu wezmą solidnie się do roboty i zrobią. Jeszcze tłumaczenie, że wszystko było ok. Może tak. Ale z tym ładowaniem nie jest w porządku. Wygląda to tak jakby przerwy w ładowaniu występowały co jakiś czas. Czy ktoś z Was miał podobny problem, bo znudziło się mi już wyjeżdżanie moto z garażu z myślą dokąd dojadę i czy znów będę pchał? Czy tylko mi się trafił pechowy model czy cała seria produktów tej marki to jeden wielki fajans? proszę o jakiś oddżwięk. Pozdrawiam Michał

Second

  • Gość
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #170 dnia: 07 Listopad 2014, 18:15 »
Miałem takie same objawy. Po pierwszym przypadku wymieniłem baterię chiński szajs, podrobiona Yuasa na oryginał japoński. Jak ręką odjął. Być może masz coś z ładowaniem. Ale dobra bateria to podstawa, inaczej komputer wariuje i efektem jest EFI, przejście do trybu awaryjnego i gaśnięcie silnika. Być może grzebanie w altku było zupełnie niepotrzebne a na pewno nie jest wskazane bez prawidłowej diagnozy. To dotyczy silników zasilanych wtryskiem paliwa. Jak dla mnie typowe EFI Junaka M16 przy słabej i byle jakiej baterii. Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 07 Listopad 2014, 18:17 wysłana przez Senior »

Offline GANDALF

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 889
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #171 dnia: 07 Listopad 2014, 20:18 »
LwG


EFI - odpowiada za prąd i wtryski, awaria typu raz jest raz nie - to jajko niespodzianka, moto pracuje na samym altku - bateria jest tylko rozruchowa. W przypadku braku ładowania zachodzi tz. zasilanie bateryjne.
Powinieneś sprawdzić
1/ładowanie  - tylko sprawdź rzetelnie z całym obciążeniem czy jest wystarczające, na bateryjce
2/ dobrze byłoby faktycznie posprawdzać instalację , może po zagrzaniu występować termozwarcie  lub przerwa (np zimny lut w altku )
3/ wolałbym jakiś luźny przewód raz jest ładowanie raz nie ma



Co do prawidłowych wartości prądu reszta w wątku
LwG


P.S.  Co do serfisów to .......  8)


Offline Franky_Furbo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 199
  • Model: M16 320cc
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #172 dnia: 07 Listopad 2014, 20:24 »
Podstawową zasadą posiadacza Junaka powinna być zasada - zanim pojedziesz do serwisu - czytaj forum :D
Ja tak robię i w przypadku puszek, bo w Polsce nawet w ASO mają lewe programy komputerowe :D

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #173 dnia: 07 Listopad 2014, 22:16 »
Tomku, nie do końca jest jak piszesz, że po rozruchu silnik chodzi tylko na altku. Jak mi wiosną zaśniedziały styki to co i rusz przerywał, chodził raz na jeden, raz na oba gary aż w końcu stanął. Przeleciałem wszystko szczoteczką drucianą i jak rąką odjął....
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Second

  • Gość
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #174 dnia: 07 Listopad 2014, 22:23 »
Ma rację Łysy, nie do końca zgadzam się z Tomkiem. Miałem takie problemy też z Triumphem, kosztowało mnie to 2 m-ce przerwy, w Poznaniu mechanik dodatkowo spalił elektronikę w zegarach, nie mogli dać rady a koszty wielkie, ba olbrzymie, w końcu zrobili to w Warszawie na gwarancji, ale pierwszą przyczyna przy wtrysku była słaba bateria, u mnie akurat po zimie. Później zmądrzałem, bateria zawsze była pełna a do obsługi elektroniki kupiłem sobie złącze z małym komputerkiem.  A co się z dealerem naużerałem to inna historia. Ale pomimo doświadczenia i tak mnie Janek "zrobił" z EFI, diagnoza serwisu w Poznaniu była super celna.
« Ostatnia zmiana: 07 Listopad 2014, 22:26 wysłana przez Senior »