Autor Wątek: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16  (Przeczytany 31240 razy)

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #200 dnia: 16 Lipiec 2017, 23:05 »
Przecież wiesz ile się namordowałem z prądem w swoim Janku a tu rozwiązanie było na....allegro :)
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline Jacek_67

  • Ojciec miał Junaka, miał go i syn, wnuk też będzie miał i nie ma to tamto.
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 227
  • Nieważy jest wiek - ważna jest pasja. ....
  • Model: Był Biało-czarny M-16 320cm, jest Honda PC800
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #201 dnia: 31 Lipiec 2017, 18:36 »
Kurna, teraz mnie dopadła śrubeczka!!!! Muszę wymienić uzwojenie i się zastanawia czy ten model będzie pasował:
http://allegro.pl/alternator-uzwojenie-honda-cbr125-jc39-07-10-i6885197217.html
Widzę że trzeba będzie zmienić te 3 przewody. Kto to rozkminiał dokładnie?
Junak to było to, ale plecaczkowa się buntowała na komfort i trza było coś zmienić (Żony nie wypada!) :-)

Offline Lestek

  • Lestek
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 26
  • Model: m16 320 ccm
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #202 dnia: 09 Wrzesień 2017, 15:22 »
Potwierdzam, stojan od hondy CBR 125 i przy wszystkich możliwych włączonych odbiornikach, w tym wentylatorze chłodnicy, prąd ładowania 14,3v
« Ostatnia zmiana: 09 Wrzesień 2017, 20:43 wysłana przez Łysy »
Spokojnie, życie to maraton......

Offline makosdariusz

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 2
  • Model: m16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #203 dnia: 05 Czerwiec 2018, 11:08 »
Witam, Darek - pierwszy mój wpis, M16 Junak 2010 - liczę, że dobrze trafiłem z wpisem, jeżeli nie z góry przepraszam. Przeglądam wpisy ale jednoznacznej odpowiedzi na moje problemy nie znalazłem. Podczas jazdy, straciłem całe zasilanie, po kilu chwilach wrócił prąd, przekręciłem stacyjkę ale po przełączeniu "czerwonego guzika" od pompki nie było słychać charakterystycznego dźwięku pracy pompki.
Sprawdziłem bezpieczniki, całe, ale na wszelki wypadek założyłem nowe.
Rozrusznik kręci, ale Junak nie zapala, spr świece i brak iskry - czyli mamy już brak pompki i świece.
Prąd na wtyczce do pompy jest, prąd na manetce też jest (przy małych wtyczkach zagiętych pod kątem prostym).
Przeczytałem o  przekaźnikach, starałem też doszukać się szczegółowych informacji o cewkach.
Chciałem zapytać, co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić, żeby zdiagnozować problem.
Dodam, ze jestem wściekły, bo u lokalnych mechaników nie dowiedziałem się nic, każdy jak słyszy "Junak" odsyła mnie z kwitkiem.
Wiem, że poprzedni właściciel mieszał przy przedniej lampie, zmieniając żarówkę na led, jednocześnie dodam, że lampa świeci bez zarzutu. Serdecznie dziękuję za wszelkie pomysły i rady.

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2694
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #204 dnia: 05 Czerwiec 2018, 11:20 »
Też tak czasami miewałem ale po chwili wszystko wracało do normy... lampa nie ma z tym raczej nic wspólnego...

A propos ma  do sprzedania nieużywane kolektory wydechowe do M160 2010 r bez tej dodatkowej rurki w środku.. Coś tam dodaja...

Jeździłem w swoim na takich :)
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline makosdariusz

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 2
  • Model: m16
Odp: Prąd a raczej jego niedobór w Junaku M 16
« Odpowiedź #205 dnia: 07 Czerwiec 2018, 11:33 »
Witam, Darek - pierwszy mój wpis, M16 Junak 2010 - liczę, że dobrze trafiłem z wpisem, jeżeli nie z góry przepraszam. Przeglądam wpisy ale jednoznacznej odpowiedzi na moje problemy nie znalazłem. Podczas jazdy, straciłem całe zasilanie, po kilu chwilach wrócił prąd, przekręciłem stacyjkę ale po przełączeniu "czerwonego guzika" od pompki nie było słychać charakterystycznego dźwięku pracy pompki.
Sprawdziłem bezpieczniki, całe, ale na wszelki wypadek założyłem nowe.
Rozrusznik kręci, ale Junak nie zapala, spr świece i brak iskry - czyli mamy już brak pompki i świece.
Prąd na wtyczce do pompy jest, prąd na manetce też jest (przy małych wtyczkach zagiętych pod kątem prostym).
Przeczytałem o  przekaźnikach, starałem też doszukać się szczegółowych informacji o cewkach.
Chciałem zapytać, co jeszcze i jak mógłbym sprawdzić, żeby zdiagnozować problem.
Dodam, ze jestem wściekły, bo u lokalnych mechaników nie dowiedziałem się nic, każdy jak słyszy "Junak" odsyła mnie z kwitkiem.
Wiem, że poprzedni właściciel mieszał przy przedniej lampie, zmieniając żarówkę na led, jednocześnie dodam, że lampa świeci bez zarzutu. Serdecznie dziękuję za wszelkie pomysły i rady.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Solidny przegląd kabli, to zalecam, znalazłem zwarcie na kablu z zewnątrz izolacja bez zarzutu, kabel obcięty i połączono na nowo, polecam izolację termokurczliwą, praca jest bardzo przyjemna. Po elektryce, przeczyściłem świece i Junak chodzi bez zarzutu. 
Podsumowując, zwarcie powodowało brak odpowiedniego napięcia na pompce paliwowej, najwyrażniej musiało to mieć również wpływ na iskrę na świecach (przy pomiarach jednak na okablowaniu do pompki prąd wykazywało). Najważniejsze, że wszystko wróciło do normy. Powodem, wyłączenia silnika podczas jazdy było przegrzanie silnika, wymieniłem płyn chłodniczy i jest ok.