Autor Wątek: Przeróbka standardowego tłumika  (Przeczytany 34975 razy)

Offline Maciekk

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 235
  • Model: Junak M16 125cc - mini-junkers
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #175 dnia: 16 Wrzesień 2016, 10:56 »
dobre, gra miarowo i basowo czyli tak jak powinno!

Offline Vector

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 4
  • Model: M16 125
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #176 dnia: 15 Maj 2017, 18:53 »
Panowie takie pytanie mam do Was, mianowicie...
Rok śmigałem na oryginalnych wydechach, ale ostatnio coraz bardziej zaczął mnie denerwować ten skuterkowy bzyk. Odkręciłem rury za katalizatorami, odpaliłem i ... zakochałem się. Już chwyciłem diaxa by ciąć końcówki jednak po chwili namysłu doszedłem do wniosku, by trochę pojeździć i przekonać się, czy oprócz sąsiadów decybele nie będą wkurwiać i mnie.
Otwory montażowe na rurę mają tolerancję błędu, więc zrobiłem taki myk jak na zdjęciu. Czy to zupełnie bezpieczne dla silnika?
Gdy jako młody gnojek odkręciłem wydech w moim simsonku kolega - mechanik coś gadał, że wypluje on w końcu pierścienie.
« Ostatnia zmiana: 17 Maj 2017, 16:36 wysłana przez NGN 27 »

Offline Vger

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 431
  • Model: m16 320 najszybsza wersja (czerwony)
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #177 dnia: 15 Maj 2017, 22:54 »
Ja tam się nie znam, ale gdy wracałem z Iłek z Gandalfem i po 100 km jazdy 110 km/h powiedziałem Gandalfowi, że już nie wytrzymam w tym hałasie wyciągnął z sakwy lekarstwo...
...nazywa się to stopery i po wsadzeniu do uszu pognałem w ciszy  ;D
Czerwony M16 jest najszybszy, czerwone auta są najszybsze (Ferrari) i kobiety w czerwieni są najszybsze ;)

Offline Tobiasz

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 1
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #178 dnia: 12 Kwiecień 2018, 21:42 »
Hejka, jestem nowym posiadaczem Junaka M16 320 z Wrocławia. Mam prośbę czy możecie mi podesłać ofertę sprzedaży tych tłumików od Frankiego? NIestety wszystkie aukcje w historii tej konwersacji są już nieaktualne i nie można ich wyświetlić a znalazłem jedynie tłumiki Motonautilus ale podobno one są strasznie głośne (za głośne), a ja nie chcę aż takiego efektu. Z góry dzięki i pozdrawiam :)

Offline Andrzej3713

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 107
  • I jak żyć ?
  • Model: Junak M11 125cm/320cm
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #179 dnia: 13 Kwiecień 2018, 17:58 »
888069840 to numer do Frankiego zadzwoń i zamów . Osobiście kupiłem z wkładką wygłuszającą , jak za cicho to można wyjąć .
Pozdrawiam LwG

Offline franco

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 7
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #180 dnia: 15 Kwiecień 2018, 09:12 »
Wg mnie piękna muzyka,warto zainwestować w ten wyrób .
Ja osobiście polecam rury zrobione przez FRankiego z Jasła :
http://www.youtube.com/watch?v=SaA8VOmGjPQ
namiary do zdobycia na forum  :)
[/quote]

Offline Eustachy

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 157
  • Model: M11 125, VTX1300R
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #181 dnia: 18 Kwiecień 2018, 12:00 »
Czy ktoś sprawdzał czy wydechy z M11 cafe dadzą się bez problemu zamontować w M11?
Co ciekawe tłumi do cafe są tańsze niż te do zwykłej wersji a mają dużo lepsze brzmienie.

Offline k4m7k

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 4
    • Enaturalnie.pl
  • Model: M11 125 2018
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #182 dnia: 28 Kwiecień 2018, 00:54 »
Tak posiadam u siebie wydechy od M11 Cafe i brzmią rewelacyjnie. Zapłaciłem bodajże 700zł. Obawiam się tylko niestety, że wpływają niegatywnie na moc. Nie udało mi się pojechać więcej niż 90-95km/h chociaż nie mam porównania do fabryki bo założyłem od razu te od Cafe.

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 705
  • Model: M16 125 :)
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #183 dnia: 28 Kwiecień 2018, 12:31 »
Tak posiadam u siebie wydechy od M11 Cafe i brzmią rewelacyjnie. Zapłaciłem bodajże 700zł. Obawiam się tylko niestety, że wpływają niegatywnie na moc. Nie udało mi się pojechać więcej niż 90-95km/h chociaż nie mam porównania do fabryki bo założyłem od razu te od Cafe.
Jaki masz przebieg i czy masz wtrysk czy gaźnik?

Offline Eustachy

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 157
  • Model: M11 125, VTX1300R
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #184 dnia: 29 Kwiecień 2018, 14:32 »
@k4m7k dzięki za info.
M11 działają różnie w zależności od tego kto je ustawiał, mi koleś w serwisie po jeździe próbnej w czasie któregoś przeglądu powiedział że mój jest wyjątkowo żwawy.
Twój już jest na wtrysku, może te są nieco stłumione.

Offline k4m7k

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 4
    • Enaturalnie.pl
  • Model: M11 125 2018
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #185 dnia: 06 Maj 2018, 17:39 »
Tak posiadam u siebie wydechy od M11 Cafe i brzmią rewelacyjnie. Zapłaciłem bodajże 700zł. Obawiam się tylko niestety, że wpływają niegatywnie na moc. Nie udało mi się pojechać więcej niż 90-95km/h chociaż nie mam porównania do fabryki bo założyłem od razu te od Cafe.
Jaki masz przebieg i czy masz wtrysk czy gaźnik?

Przebieg jakieś 500km na wtrysku.
O motor dbam pierwszy olej wymieniłem już po 100km drugi po 300km jak zaleca producent.
Na początku z mocą było tragicznie ledwo bujałem go do 60-70km/h.
W serwisie wymieniono świece i rzekomo sprawdzono zawory po czym była poprawa, ale autoryzowany serwis u mnie w mieście nie należy do górnej półki więc nie wiem co sądzić.
Boli mnie ta prędkość maksymalna bo gdybym wiedział że z trudem na trasie się bujnę 90 licznikowe to bym sobie odpuścił zakup nowego M11 i wziął coś używanego japońskiego.

Jeśli macie jakieś pomysły co mogłoby wpłynąć na zwiększenie V-max będę wdzięczny.
Mi osobiście przychodzi jedynie do głowy powrót na fabryczny wydech, ale ten dźwięk...

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2018, 17:42 wysłana przez k4m7k »

Offline Vger

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 431
  • Model: m16 320 najszybsza wersja (czerwony)
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #186 dnia: 06 Maj 2018, 23:50 »
Jak do iłek lecieliśmy to Krycha 100 km/h poleciał więc może faktycznie te wydechy Ci moto usypiają ...
Ja polecam Ci odpiąć wydechy całkowicie co zajmie 10 min, sprawdzić moto i masz odpowiedź
« Ostatnia zmiana: 06 Maj 2018, 23:53 wysłana przez Vger »
Czerwony M16 jest najszybszy, czerwone auta są najszybsze (Ferrari) i kobiety w czerwieni są najszybsze ;)

Offline Eustachy

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 157
  • Model: M11 125, VTX1300R
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #187 dnia: 09 Maj 2018, 13:09 »
@k4m7k
Sprawdź jeszcze przy pomocy gps czy przypadkiem licznik Ci nie kłamie, choć w sumie masz elektroniczny.
U mnie z jakiegoś powodu licznik zatrzymywał się na około 85 km/h, motocykl wciąż przyspieszał a prędkość na liczniku stała i tak aż do około 110. Wtedy licznik wskakiwał na 110 i jeśli wciąż przyspieszałem to pokazywał coraz wyższą prędkość. Prędkość licznikowa nie rzeczywista bo rzeczywista była mniejsza o jakieś 10%.
Usterka została usunięta przy serwisie przy 1500 km.
Kupowanie nowego junaka to słaby pomysł, nie dość że trzeba docierać przez pierwszy 1000 km, to jeszcze przeglądy przy 300 i 1500 i czasem sporo problemów (choć tych akurat nie miałem, oprócz piszczących klocków), znacznie lepiej kupić używkę.

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 705
  • Model: M16 125 :)
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #188 dnia: 09 Maj 2018, 15:47 »
Przebieg jakieś 500km na wtrysku.
O motor dbam pierwszy olej wymieniłem już po 100km drugi po 300km jak zaleca producent.
Na początku z mocą było tragicznie ledwo bujałem go do 60-70km/h.
W serwisie wymieniono świece i rzekomo sprawdzono zawory po czym była poprawa, ale autoryzowany serwis u mnie w mieście nie należy do górnej półki więc nie wiem co sądzić.
Boli mnie ta prędkość maksymalna bo gdybym wiedział że z trudem na trasie się bujnę 90 licznikowe to bym sobie odpuścił zakup nowego M11 i wziął coś używanego japońskiego.

Jeśli macie jakieś pomysły co mogłoby wpłynąć na zwiększenie V-max będę wdzięczny.
Mi osobiście przychodzi jedynie do głowy powrót na fabryczny wydech, ale ten dźwięk...

Pozdrawiam
Mając wtrysk mieszanka sama jest dobierana na podstawie sygnału z sondy więc to nie jest wina wydechów.
Gaźnikowcy po uwolnieniu wydechów muszą na nowo synchronizować i stroić, Ty nie.
Problem może leżeć po stronie zaworów, cackanie się podczas docierania jak i samych wtrysków. Ciężko wyczuć.
Jeździłem M11 i M16 125cc na wtryskach i za ch**a nigdy bym nie poszedł w tym kierunku.
Może to były jeszcze nie dotarte silniki ale pięknie fabrycznie zamulone porównując do gaźnikowców.

Na początek sprawdź dolot, jaki masz wsadzony tam filtr bo może dostajesz za mało powietrza. A może nawet gdzieś dostajesz lewe powietrze co tez może zakłócać ;)
I dopytaj się jak ustawiali Ci zawory.

Offline k4m7k

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 4
    • Enaturalnie.pl
  • Model: M11 125 2018
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #189 dnia: 18 Maj 2018, 13:11 »
Mój prędkościomierz nie działał od nowego, w sensie pokazywał wszystko tylko nie przebieg i prędkość, więc jeździłem na aplikacji w telefonie z prędkościomierzem i oczywiście zawyża jak wspomniałeś.

Z klockami mam to samo, przy pierwszym przeglądzie zostały rozkręcone zaciski i wyczyszczone i to pomogło na miesiąc teraz znowu popiskują. Rozwiązałeś u siebie ten problem?


@k4m7k
Sprawdź jeszcze przy pomocy gps czy przypadkiem licznik Ci nie kłamie, choć w sumie masz elektroniczny.
U mnie z jakiegoś powodu licznik zatrzymywał się na około 85 km/h, motocykl wciąż przyspieszał a prędkość na liczniku stała i tak aż do około 110. Wtedy licznik wskakiwał na 110 i jeśli wciąż przyspieszałem to pokazywał coraz wyższą prędkość. Prędkość licznikowa nie rzeczywista bo rzeczywista była mniejsza o jakieś 10%.
Usterka została usunięta przy serwisie przy 1500 km.
Kupowanie nowego junaka to słaby pomysł, nie dość że trzeba docierać przez pierwszy 1000 km, to jeszcze przeglądy przy 300 i 1500 i czasem sporo problemów (choć tych akurat nie miałem, oprócz piszczących klocków), znacznie lepiej kupić używkę.

Offline k4m7k

  • Poczatkujacy
  • Wiadomości: 4
    • Enaturalnie.pl
  • Model: M11 125 2018
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #190 dnia: 18 Maj 2018, 13:13 »
No właśnie po wtrysku spodziewałem się samych dobrodziejstw bo ponoć gaźnikowce miały spóźnioną reakcję na manetę.
Dobije do 1500 i przy kolejnym przeglądzie może coś się uda poprawić, dzięki za sugestie.


Przebieg jakieś 500km na wtrysku.
O motor dbam pierwszy olej wymieniłem już po 100km drugi po 300km jak zaleca producent.
Na początku z mocą było tragicznie ledwo bujałem go do 60-70km/h.
W serwisie wymieniono świece i rzekomo sprawdzono zawory po czym była poprawa, ale autoryzowany serwis u mnie w mieście nie należy do górnej półki więc nie wiem co sądzić.
Boli mnie ta prędkość maksymalna bo gdybym wiedział że z trudem na trasie się bujnę 90 licznikowe to bym sobie odpuścił zakup nowego M11 i wziął coś używanego japońskiego.

Jeśli macie jakieś pomysły co mogłoby wpłynąć na zwiększenie V-max będę wdzięczny.
Mi osobiście przychodzi jedynie do głowy powrót na fabryczny wydech, ale ten dźwięk...

Pozdrawiam
Mając wtrysk mieszanka sama jest dobierana na podstawie sygnału z sondy więc to nie jest wina wydechów.
Gaźnikowcy po uwolnieniu wydechów muszą na nowo synchronizować i stroić, Ty nie.
Problem może leżeć po stronie zaworów, cackanie się podczas docierania jak i samych wtrysków. Ciężko wyczuć.
Jeździłem M11 i M16 125cc na wtryskach i za ch**a nigdy bym nie poszedł w tym kierunku.
Może to były jeszcze nie dotarte silniki ale pięknie fabrycznie zamulone porównując do gaźnikowców.

Na początek sprawdź dolot, jaki masz wsadzony tam filtr bo może dostajesz za mało powietrza. A może nawet gdzieś dostajesz lewe powietrze co tez może zakłócać ;)
I dopytaj się jak ustawiali Ci zawory.

Offline Cichy

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 62
Odp: Przeróbka standardowego tłumika
« Odpowiedź #191 dnia: 23 Maj 2018, 13:07 »
Hej, podałem swoje V-Max w innym wątku, ale tak generalnie, u mnie dla M11 125, V-max jakie udało mi się wykręcić to 108 wg GPSa i 120 na liczniku przy 11 tysiącach obrotów. Nadal jeżdżę na oryginalnych tłumikach, choć zaraz będę dzwonił do Frankiego:) Może w Twoim przypadku to kwestia dotarcia? Ja zrobiłem już prawie 2000km i patrząc wstecz wydaje mi się, że na początku moto był słabszy (plus miałem zbyt ciasne hamulce;P). Ja w każdym razie kręcę silnik bardzo wysoko, niestety moment obrotowy swoje max osiąga gdzieś w okolicach 5-6 tysięcy.