Autor Wątek: m16 125  (Przeczytany 14797 razy)

Offline Andrzej`

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 240
  • Model: M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #25 dnia: 10 Kwiecień 2015, 20:12 »
Dzięki

Offline Franky_Furbo

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 199
  • Model: M16 320cc
Odp: m16 125
« Odpowiedź #26 dnia: 10 Kwiecień 2015, 20:19 »
Nie wiem jak to wygląda w Twoim silniku, ale zwróć uwagę czy zapytaj w serwisie jak wygląda sprawa śrubek mielących alternatory w 320tkach. Jeśli takie masz, to może od razu je wkręć na klej.
Bezproblemowej jazdy życzę ;)

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Kwiecień 2015, 18:51 »
Moto odebrane, pierwsze 100 km zrobione. Fajne emocje :-)
...
Witam Junakoholików M16 :-)

W niedalekiej przyszłości mam zamiar stać jednym z Was, lecz o małym M16 jest mało informacji i nie wszyscy dilerzy jeszcze go mają, żeby osobiście testować.
Andrzeju, Podziel się wrażeniami, praca silnika, zawieszenia i wysoka kierownica w porównaniu do 320. Wiem, że na dotarciu ale na pewno już trochę pojeździłeś ;-)
Może jakiś filmik?

Podobno w 125 zębatka jest dużo większa niż w modelu 320 stąd moje pytanie do specjalistów: co się stanie po zmianie zębatki na mniejszą z 320? Wg mnie powinna nastąpić poprawa ale nie znając tego silnika mogę się mylić. 
« Ostatnia zmiana: 20 Kwiecień 2015, 18:53 wysłana przez kryha666 »

Offline Jaskiniowiec

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 49
    • Blog jaskiniowca
  • Model: Junak RS125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Kwiecień 2015, 21:12 »
M16/125 niczym się nie różni od M16/320 oprócz pojemności silnika. Pozdrawiam

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #29 dnia: 20 Kwiecień 2015, 21:35 »
M16/125 niczym się nie różni od M16/320 oprócz pojemności silnika. Pozdrawiam
Na zdjęciach i chyba Twoim filmiku na YT widać giętą wysoką kierownicę i większą tylną zębatkę.
Nie znam nikogo, kto by testował M16 125 w drodze stąd takie pytania ;-)
Czytając to forum wielu w swych 320 zmienia tylne zębatki na mniejsza liczbę zębów co niektórym poprawia prędkość maksymalną jak i samą prace silnika dlatego ciekaw jestem jak taka zmiana mogłaby wpłynąć na silniczek 125.

Offline Andrzej`

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 240
  • Model: M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #30 dnia: 20 Kwiecień 2015, 22:32 »
Mało jeżdżę, bo pogoda kiepska.
Dotychczasowe doświadczenia mam takie:
1. Siedzi się wygodnie, tyłek nie boli, nawet na większych nierównościach jest ok. Jeździłem trochę po kiepskich drogach i ani razu nie odczułem w kościach nierówności. Może jestem mało wymagający, ale uważam że na asfalcie zawieszenie daje radę bez problemu i to nawet nierównym. Kierownica też bardzo wygodna jak dla mnie. Ergonomia ok, dobra widoczność w lusterkach.
2. Mam mało wprawy, ale na razie największym problemem jest dla mnie skrzynia. Często nie wiem na którym biegu jadę, bo nie mam pewności czy ostatni wszedł czy nie. Redukcja to jeszcze trudniejsza, bardzo rzadko udaje mi się zredukować do luzu. Staram się to trenować, ale do ideału daleko mi się:-) Poza tym trzeba często te biegi zmieniać. Zgodnie z instrukcja od 50 km/h ma być już 5 bieg, co znaczy, że muszę zmieniać bieg co 10 km/h. Trochę to upierdliwe. To oczywiście pochodna słabego silnika i tyle. Po dotarciu powinno być lepiej, ale nadal szału nie będzie.
3. Myślę, że o zmianie zebatki na mniejszą z tyłu trzeba zapomnieć, bo nawet z tą większą przyśpieszenie jest na granicy przyzwoitości. Może się nie znam, ale myślę, że zmniejszenie zebatki spowoduje, że moto przestanie przyspieszać. I nie da się jeździć wśród samochodów. Zysk na prędkości max będzie pewnie minimalny, a utrata przyśpieszenia ogromna. Więc na razie to wykluczam.
4. Ładnie pali, zawsze od pierwszego. Ssanie wyłączam po kilku sekundach. Rozgrzany silnik pali od pierwszego bez ssania.

Jak ktoś ma konkretne pytania o 125 to dawajcie. Odpowiem w miarę wiedzy i możliwości.
Pozdrawiam

Offline basil

  • basil
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 98
  • Model: Lokomotywa
Odp: m16 125
« Odpowiedź #31 dnia: 20 Kwiecień 2015, 22:35 »
Moto odebrane, pierwsze 100 km zrobione. Fajne emocje :-)


Jak kierownica??

Jak zobaczyłem ten model z zupełnie inną kierownicą jak w 320 - to też sprzęt wzbudził u mnie emocje - tylko negatywne :( do tego stopnia, że kierownica zasłoniła mi brak wtrysku dwoma gaźnikami  :D

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #32 dnia: 20 Kwiecień 2015, 23:02 »
Jak zobaczyłem ten model z zupełnie inną kierownicą jak w 320 - to też sprzęt wzbudził u mnie emocje - tylko negatywne :( do tego stopnia, że kierownica zasłoniła mi brak wtrysku dwoma gaźnikami  :D
Fajnie gdyby można było mieć wybór kierownicy podczas zakupu. Chociaż warto organoleptycznie porównać bo może wysoka jest wygodniejsza ;-)
Czy ktoś może wie w jakim wcześniejszym modelu był montowany ten silnik 125?

Offline basil

  • basil
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 98
  • Model: Lokomotywa
Odp: m16 125
« Odpowiedź #33 dnia: 21 Kwiecień 2015, 08:59 »
Jak zobaczyłem ten model z zupełnie inną kierownicą jak w 320 - to też sprzęt wzbudził u mnie emocje - tylko negatywne :( do tego stopnia, że kierownica zasłoniła mi brak wtrysku dwoma gaźnikami  :D
Fajnie gdyby można było mieć wybór kierownicy podczas zakupu. Chociaż warto organoleptycznie porównać bo może wysoka jest wygodniejsza ;-)
Czy ktoś może wie w jakim wcześniejszym modelu był montowany ten silnik 125?
Przecież jest, trzeba negocjować i jasno formułować potrzeby.;)
Dlatego odbieram z normalną kierownicą . Zwłaszcza,  że w katalogach ten sprzęt ma kierownicę  z 320 i szybkę .
To tak jak przyjść do salonu np audi po odbiór RS-a a w środku byłaby kierownica  z podstawowej wersjii A6 - moim zdaniem.


Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #34 dnia: 21 Kwiecień 2015, 09:24 »
Przecież jest, trzeba negocjować i jasno formułować potrzeby.;)
Dlatego odbieram z normalną kierownicą . Zwłaszcza,  że w katalogach ten sprzęt ma kierownicę  z 320 i szybkę .
To tak jak przyjść do salonu np audi po odbiór RS-a a w środku byłaby kierownica  z podstawowej wersjii A6 - moim zdaniem.
No wiesz. Teoretycznie masz racje. Tak powinno być ale nie wszędzie tak jest. Pewnie niewiedza dilerów ;-)
Wybór kierownicy powinien być oczywisty.
Najbardziej ciekaw jestem silnika, co można z nim zrobić żeby wykrzesać trochę więcej mocy. Vmax jest najmniej ważne, przelotówka 90 jest wystarczająca ale przy tej masie niecałe 11KM to trochę mało.

Offline Andrzej`

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 240
  • Model: M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #35 dnia: 21 Kwiecień 2015, 11:14 »
Zdjęcia z katalogu różnią się od tego do sprzedają w salonach.
Są różnice na plus, np. sprzedają z oparciem pasażera, którego nie ma na zdjęciach katalogowych. Chociaż już jakiś sprytny sprzedawca dolicza sobie za to 150 zł...

Mnie akurat ta kierownica nie przeszkadza szczególnie, a na pewno jeździ mi się z nią wygodnie.
Co do wyglądu to już kwestia gustu. Pewnie znajdą się tacy, którzy by sobie taką wstawili do 320 i odwrotnie.
Jeśli chodzi o wybór, to pewnie mógłby być, tylko to zawsze podnosi koszty. No bo zawsze znajdą się tacy, którzy chcieli by jeszcze coś innego wymienić. Pamiętajcie, że za każdą opcję wyboru trzeba zapłacić, mniej lub więcej ale jednak.

Almot sprowadził pewnie kilkadziesiąt sztuk, więc najtaniej będzie jeśli wszystkie będą takie same.

Co do silnika, to widziałem gdzieś ofertę przerobienia silnika. Wymieniają głowicę i tłoki pojemność wzrasta do 150 cm3 i moc rośnie o 4 KM (tak deklarują) - cena 500 zł z tego co pamiętam, albo wymiana silnika na 250 cm3 i moc chyba ponad 20 km - cena 2000 zł. Oczywiście w papierach zostaje 125 cm3. Więc w sumie to taniej wyjdzie zrobienie prawka i kupienie motocykla z większą mocą na dzień dobry.

Offline phantom72

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 416
  • Jak dbasz ,tak masz
  • Model: Suzuki Intruder VZR 1800 M109R
Odp: m16 125
« Odpowiedź #36 dnia: 21 Kwiecień 2015, 12:28 »


Co do silnika, to widziałem gdzieś ofertę przerobienia silnika. Wymieniają głowicę i tłoki pojemność wzrasta do 150 cm3 i moc rośnie o 4 KM (tak deklarują) - cena 500 zł z tego co pamiętam, albo wymiana silnika na 250 cm3 i moc chyba ponad 20 km - cena 2000 zł. Oczywiście w papierach zostaje 125 cm3. Więc w sumie to taniej wyjdzie zrobienie prawka i kupienie motocykla z większą mocą na dzień dobry.
tak takie przeróbki sa dobre  jedynie w przypadku kontroli policji tylko pytanie czy dla tych kilku KM ktore i tak nie zrobia z waszego Junkersa błyskawicy warto ryyzykowac i przy ewentualnym wypadku płacic komus rente do konca zycia, bo tak sie sklada ze kazdy ubezpieczyciel udowodni wam ze ubezpieczenie było na pojazd o pojemnosci 125cm a nie 150 czy 250.
W/g mnie  taniej wyjdzie zrobienie  normalnego prawka na moto niz takie kombinacje i pozniejsze skutki wypadku
« Ostatnia zmiana: 21 Kwiecień 2015, 12:35 wysłana przez phantom72 »
Nie da Ci żona, nie da Ci matka , tego co może dać sąsiadka :)

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Kwiecień 2015, 14:30 »
Racja Panowie.
Taka ingerencja w silnik nie wchodzi w grę.
Bardziej interesuje mnie poprawianie fabryki, wszystkie silniki maja pewna rezerwę tylko trzeba znaleźć gdzie ona jest ukryta. ;-)

Offline phantom72

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 416
  • Jak dbasz ,tak masz
  • Model: Suzuki Intruder VZR 1800 M109R
Odp: m16 125
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Kwiecień 2015, 14:57 »
Racja Panowie.
Taka ingerencja w silnik nie wchodzi w grę.
Bardziej interesuje mnie poprawianie fabryki, wszystkie silniki maja pewna rezerwę tylko trzeba znaleźć gdzie ona jest ukryta. ;-)
dokładnie , miałem pizdziaka 50cm ktory po zdjeciu blokady 75km/h wyciagal ze 100kg chlopem "na pokładzie"
Nie da Ci żona, nie da Ci matka , tego co może dać sąsiadka :)

Offline basil

  • basil
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 98
  • Model: Lokomotywa
Odp: m16 125
« Odpowiedź #39 dnia: 23 Kwiecień 2015, 14:44 »


Co do silnika, to widziałem gdzieś ofertę przerobienia silnika. Wymieniają głowicę i tłoki pojemność wzrasta do 150 cm3 i moc rośnie o 4 KM (tak deklarują)
Warto jeszcze tą moc zmierzyć przed i po na hamowni - co też pewnie uczynię ;)

Już więcej nie zaśmiecam tematu powitalnego Andrzeja ;)

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #40 dnia: 23 Kwiecień 2015, 15:22 »
Warto jeszcze tą moc zmierzyć przed i po na hamowni - co też pewnie uczynię ;)
A co zamierzasz zrobić/zmienić żeby uzyskać cokolwiek więcej?
W czasie gwarancyjnym za dużo człowiek nie wyciągnie no chyba, że serwisant pomoże ;)

Myślę, że Andrzej się nie obrazi bo to jak na razie jedyny temat o m16/125 :)

Offline basil

  • basil
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 98
  • Model: Lokomotywa
Odp: m16 125
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Kwiecień 2015, 21:20 »
Warto jeszcze tą moc zmierzyć przed i po na hamowni - co też pewnie uczynię ;)
A co zamierzasz zrobić/zmienić żeby uzyskać cokolwiek więcej?
W czasie gwarancyjnym za dużo człowiek nie wyciągnie no chyba, że serwisant pomoże ;)

Myślę, że Andrzej się nie obrazi bo to jak na razie jedyny temat o m16/125 :)

Już nie ;)
http://junak-daytona.pl/zrob-to-sam-junak-m16/m16-125-pierwsze-wrazenia/

Co do zmian - to aby coś zmieniać, ważne jest aby wiedzieć ile KM fabryka dała, bo w opowieści typu - coś daje 5-10-15 KM bez pomiaru na hamowni przed i po modyfikacji - po prostu nie wierzę - chyba za stary jestem :))
Ciekawi mnie czy w ogóle trzyma katalogową moc, a to można sprawdzić dopiero po dotarciu.

Offline Maciekk

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 235
  • Model: Junak M16 125cc - mini-junkers
Odp: m16 125
« Odpowiedź #42 dnia: 12 Czerwiec 2015, 13:59 »
Jak zobaczyłem ten model z zupełnie inną kierownicą jak w 320 - to też sprzęt wzbudził u mnie emocje - tylko negatywne :( do tego stopnia, że kierownica zasłoniła mi brak wtrysku dwoma gaźnikami  :D
Fajnie gdyby można było mieć wybór kierownicy podczas zakupu. Chociaż warto organoleptycznie porównać bo może wysoka jest wygodniejsza ;-)
Czy ktoś może wie w jakim wcześniejszym modelu był montowany ten silnik 125?

bez problemu można zamówić i sprzedawcy kierownice od 320-stki, cena to ok. 150pln więc szału nie robi. powinien przełożyć bez oporów - ja tak się dogadałem i nie trzeba było nikogo namawiać.

radzę wejść do sklepu online Almotu, wybrać nr katalogowy części i podesłać listę życzeń do sprzedawcy, bo mają dostęp do serwisu i wgląd do cen, czego nie ma normalny użytkownik.

pozdry

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #43 dnia: 19 Wrzesień 2015, 10:22 »
Żeby nie zakładać nowego tematu dam tu zadanie do posiadaczy M16 125 :)
Proszę, sprawdźcie u siebie czy macie otwór w czarnej plastikowej zakrętce do dolewania płynu do zbiorniczka wyrównawczego.
U mnie taki otwór właśnie jest, wykonany chamsko niesymetrycznie, tak jakby ktoś celowo go zrobił, tylko po co.


Offline deeppurple

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 101
  • Model: Junak M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #44 dnia: 19 Wrzesień 2015, 14:58 »
Pewnie zeby nie było jakiegoś ciśnienia jak sie zagotuje płyn. Tez mam ten bardziew ,dodam ze do tej "zakrętki"dotykał mi wężyk wychodzący z kolana wydechu i się lekko przytopiła...

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #45 dnia: 19 Wrzesień 2015, 15:31 »
Pewnie zeby nie było jakiegoś ciśnienia jak sie zagotuje płyn. Tez mam ten bardziew ,dodam ze do tej "zakrętki"dotykał mi wężyk wychodzący z kolana wydechu i się lekko przytopiła...
U chłopaków z większym silnikiem takiego otworku nie widziałem więc teoria o zagotowaniu i za dużym ciśnieniu raczej obalona.
No chyba że tylko w nowszych rocznikach robili te otworki jakimś gwoździem  ;)

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2690
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: m16 125
« Odpowiedź #46 dnia: 19 Wrzesień 2015, 18:59 »
Jest, jest. Raz mi wywaliło tamtędy płyn... 8)
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 698
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #47 dnia: 21 Wrzesień 2015, 08:41 »
Jest, jest. Raz mi wywaliło tamtędy płyn... 8)
Hehe  ;D
Co zrobiłeś, że udało Ci się zagotować? Pojemność silnika mała a płynu całkiem sporo.
Chyba musiałeś jechać w ciężkim korku i ciągle kręcić manetką ;)
Wg mnie lepiej wstawić jakikolwiek mały zaworek niż zostawiać chamską dziurkę zrobioną rozgrzanym gwoździem zapraszającą syf do układu chodzenia.

Offline darul

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 916
  • Model: M16 - czerwony
Odp: m16 125
« Odpowiedź #48 dnia: 21 Wrzesień 2015, 09:32 »
Jest, jest. Raz mi wywaliło tamtędy płyn... 8)
Hehe  ;D
Co zrobiłeś, że udało Ci się zagotować? Pojemność silnika mała a płynu całkiem sporo.
Chyba musiałeś jechać w ciężkim korku i ciągle kręcić manetką ;)
Wg mnie lepiej wstawić jakikolwiek mały zaworek niż zostawiać chamską dziurkę zrobioną rozgrzanym gwoździem zapraszającą syf do układu chodzenia.

ja swój zgubiłem w nie wyjaśnionych do dziś okolicznościach - pasuje zakrętka z benzyny ekstrakcyjnej P&P :D
Darek

Offline Łysy

  • MadaFaka
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 2690
  • Pasja czyni wolnym...
  • Model: M 16 LS 650 + HD FXSTC '94
Odp: m16 125
« Odpowiedź #49 dnia: 21 Wrzesień 2015, 10:00 »
Jest, jest. Raz mi wywaliło tamtędy płyn... 8)
Hehe  ;D
Co zrobiłeś, że udało Ci się zagotować? Pojemność silnika mała a płynu całkiem sporo.
Chyba musiałeś jechać w ciężkim korku i ciągle kręcić manetką ;)
Wg mnie lepiej wstawić jakikolwiek mały zaworek niż zostawiać chamską dziurkę zrobioną rozgrzanym gwoździem zapraszającą syf do układu chodzenia.
A raz chciałem pobawić się wentylatorem i zacząłem go grzać,i tak temperatura rosła i rosła, obserwowałem to na moim lanserskim termometrze a wentyl się nie włączał i nie włączał aż płyn sie zagotował i wykipiał. Okazało się, że nie było gdzieś styków na kostce wentylatora i wystarczyło poruszać wtyczką i jak zaczął zapierdalać to mało nie odleciał :)
Mój Junak- moja  duma !!! Harley mój to jest TO !!!