Autor Wątek: m16 125  (Przeczytany 15016 razy)

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 713
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #50 dnia: 21 Wrzesień 2015, 12:32 »
A raz chciałem pobawić się wentylatorem i zacząłem go grzać,i tak temperatura rosła i rosła, obserwowałem to na moim lanserskim termometrze a wentyl się nie włączał i nie włączał aż płyn sie zagotował i wykipiał. Okazało się, że nie było gdzieś styków na kostce wentylatora i wystarczyło poruszać wtyczką i jak zaczął zapierdalać to mało nie odleciał :)
Tak właśnie myślałem, że wentylator Ci nie zadziałał ;)
Ale wracając do zakrętki z dziurką to w sprzedaży są bez dziurki. I co na to Almot?
Do układu chłodzenia nie powinno być dostępu syfu z zewnątrz bo to może skończyć się zaparzaniem herbatki ;)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #51 dnia: 22 Wrzesień 2015, 12:34 »
U mnie też jest dziurka i tamtędy mi na pierwszej jeździe płynem zawalił cały prawy bok motunga ale to była jego i moja pierwsza jazda z prędkościami autostradowymi buhahahahaha - wywaliło wszystko ze zbiornika wyrównawczego (przelewowego) co to jest tuż przy tylnym zawieszeniu. Dolałem czegoś od samochodu pomarańczowego co było na stacji paliw do kupienia zalałem 3/4 tego zbiornika i 3 lata jest spokój.

Offline Andrzej`

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 240
  • Model: M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #52 dnia: 25 Marzec 2016, 13:37 »
Wczoraj naładowałem akumulator i dzisiaj pierwsze odpalenie po zimie.
Motor trochę się osiągnał, ale odpalił. I parę km przejechałem, żeby sobie przypomnieć po co go mam ;)
Za parę dni się ociepli to pojeżdzę więcej, bo dzisiaj zimno.
Muszę jeszcze ciśnienie sprawdzić w kołach, bo pewnie trzeba podpompować.
LwG
« Ostatnia zmiana: 25 Marzec 2016, 13:39 wysłana przez Andrzej` »

Offline phantom72

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 416
  • Jak dbasz ,tak masz
  • Model: Suzuki Intruder VZR 1800 M109R
Odp: m16 125
« Odpowiedź #53 dnia: 25 Marzec 2016, 13:44 »

Muszę jeszcze ciśnienie sprawdzić w kołach, bo pewnie trzeba podpompować.
LwG
Pierwsze co robie po zimie to jade na stacje podpompowac dyntki
Nie da Ci żona, nie da Ci matka , tego co może dać sąsiadka :)

Offline SENIOR

  • RULE NUMBER ONE: NEVER TOUCH MY MOTORCYCLE !
  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 458
  • NIC NIE MUSZĘ ! Rebel and proud of it !
  • Model: Honda Shadow VT 750 C Burgund
Odp: m16 125
« Odpowiedź #54 dnia: 25 Marzec 2016, 14:32 »
Wczoraj naładowałem akumulator i dzisiaj pierwsze odpalenie po zimie.
Motor trochę się osiągnał, ale odpalił. I parę km przejechałem, żeby sobie przypomnieć po co go mam ;)
Za parę dni się ociepli to pojeżdzę więcej, bo dzisiaj zimno.
Muszę jeszcze ciśnienie sprawdzić w kołach, bo pewnie trzeba podpompować.
LwG

He, lokomotywa po zimie odpala od strzału. Qrcze chciałem dzisiaj wyjechać i zaczyna padać. Nie wyjadę bo pobrudzę.  ;D Może jutro aura dopisze. ;)

Offline Andrzej`

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 240
  • Model: M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #55 dnia: 25 Marzec 2016, 16:27 »
He, lokomotywa po zimie odpala od strzału. Qrcze chciałem dzisiaj wyjechać i zaczyna padać. Nie wyjadę bo pobrudzę.  ;D Może jutro aura dopisze. ;)

Ja mam oryginalny akumulator, więc zastanawiałem się czy w ogóle po zimie odpali. Po naładowaniu nie zapalił od razu. Jak w końcu załapał, to silnik przez chwilę pracował nierówno. Poczekałem trochę, żeby się rozgorzał, przejechałem się i już jest dobrze.
Pali od razu i pracuje równo.
Pewnie musiał trochę pochodzić, żeby wszystko się rozruszało, olej zaczął smarować itp.

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #56 dnia: 25 Marzec 2016, 17:03 »
Wacha też sie starzeje.
Moze kiepsko palić jak benzyna stara.

Offline Andrzej`

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 240
  • Model: M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #57 dnia: 25 Marzec 2016, 18:21 »
Wacha też sie starzeje.
Moze kiepsko palić jak benzyna stara.

Tylko pierwsze odpalenie było kłopotliwe.
Poszedłem sobie zrobić drugi kurs. Silnik był już zupełnie zimny, a odpalił od pierwszego.
Muszę jeszcze odkurzyć go porządnie. A przede wszystkim nasmarować i naciągnąć łańcuch, bo zostawiłem luźny na zimę. No i w ogóle przygotować się, bo ciepło idzie, aż chce się jeździć ;)

indi 38

  • Gość
Odp: m16 125
« Odpowiedź #58 dnia: 25 Marzec 2016, 19:11 »
W poniedziałek też chyba popyrkam sobie... :)

Offline Andrzej`

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 240
  • Model: M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #59 dnia: 05 Kwiecień 2016, 13:35 »
Dzisiaj pierwszy raz w tym sezonie przyjechałem do pracy na junaku.
Szkoda, że od jutra pogoda się psuje...

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #60 dnia: 05 Kwiecień 2016, 13:53 »
Dzisiaj pierwszy raz w tym sezonie przyjechałem do pracy na junaku.
Szkoda, że od jutra pogoda się psuje...

Ile dni jechałeś :) ?
Oj żart taki.

No pogoda fajna idealna.
« Ostatnia zmiana: 05 Kwiecień 2016, 13:55 wysłana przez trzysta »

Offline Andrzej`

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 240
  • Model: M16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #61 dnia: 05 Kwiecień 2016, 15:11 »
Niedługo koniec pracy, wsiadam na moto i w drogę ;)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #62 dnia: 05 Kwiecień 2016, 15:39 »
Zazdraszczam :)

Offline phantom72

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 416
  • Jak dbasz ,tak masz
  • Model: Suzuki Intruder VZR 1800 M109R
Odp: m16 125
« Odpowiedź #63 dnia: 08 Kwiecień 2016, 11:07 »
Wacha też sie starzeje.
Moze kiepsko palić jak benzyna stara.
hahahaha ale herezje opowiadasz , owszem moze sie postarzec ale jak bedzie 10 lat w karnistrze stala ale nie przez zime a przynajmniej nie na tyle by mialo to jakikolwiek wplyw na odpalanie po kilku miesiacach ;D
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień 2016, 11:10 wysłana przez phantom72 »
Nie da Ci żona, nie da Ci matka , tego co może dać sąsiadka :)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #64 dnia: 08 Kwiecień 2016, 11:25 »
Wacha też sie starzeje.
Moze kiepsko palić jak benzyna stara.
hahahaha ale herezje opowiadasz , owszem moze sie postarzec ale jak bedzie 10 lat w karnistrze stala ale nie przez zime a przynajmniej nie na tyle by mialo to jakikolwiek wplyw na odpalanie po kilku miesiacach ;D

No to ja nie wiem ale moje urządzenia spalinowe kiepsko palą na starym paliwie (kosiarka, Junkers) - zalane nową wachą palą na dotyk - tak więc coś musi być nie tak u mnie w moim garażu.
Sprzęty śmigają, palą - postoją dwa trzy miesiące zalane tą wachą i miewam problemy żeby zatrybiły - palą ale chodzą nierówno i np. gasną. Zalane nową wachą od razu lepiej odpalają.

Od jakiegoś czasu nie dopuszczam do zestarzenia się paliwa i albo wypalam je do końca (kosiarka - 190 cm3 - 4 suw) albo tankuję Junka co jakiś czas i przeganiam żeby spalił tą starą wachę.


Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #65 dnia: 08 Kwiecień 2016, 11:30 »
Cytuję z neta

Nie wszyscy wiedzą, że benzyna starzeje się - potrafi wręcz zgnić, jak często określają to zjawisko mechanicy. Wytrącające się składniki benzyny, woda oraz inne osady doprowadzają do zamulenia układu paliwowego. Jest to szczególnie niebezpieczne w nowoczesnych silnikach z układami wtryskiwaczy, ale również przy zasilaniu gaźnikowym, gdzie osady i zanieczyszczenia mogą zatkać dysze. W efekcie będą występowały problemy z uruchomieniem silnika, niestabilnymi obrotami, utratą mocy, zwiększonym zużyciem paliwa i większą emisją szkodliwych gazów.

Z forum Drag Starowego
Coś z własnych obserwacji. W zeszłym sezonie rozbierałem gaźniki i wyczyściłem na błysk w myjce ultradźwiękowej. Po tym zabiegu pracowały perfekcyjnie. Trochę tam pojeździliśmy i skończył się sezon. Tak się złożyło, że zatankowałem pod koniec do pełna. Tak motor przestał zimę w garażu podziemnym pod blokiem. Na wiosnę palił lekko kiepsko, wyraźnie startował jeden gar, a drugi dopiero po kilkudziesięciu sekundach. Wlałem do baku środek STP do czyszczenia wtrysków i gaźników. Dawkowałem flaszeczkę po pół porcji na tankowanie. Obecnie jest zdecydowana poprawa. Trudno mi jednoznacznie ocenić, czy to nowe paliwo, czy ten środek taki dobry, niemniej poprawa jest bardzo wyraźna

Niestety benzyna odparowuje z gaźnika, w kanałach zostaje osad koloru zielonego. Cięźko to wyczyścić na stole. W moim przypadku silnik nie palił, bo ten osad zapchał kanały ssania. Pomogła dopiero myjka ultradźwiękowa. Zastanawiałem się nad zalanem gaźników na zimę benzyną ekstrakcyjną ale z lenistwa tego nie zrobiłem. Teraz na wiosnę przy pierwszym tankowaniu doleję do zbiornika środek do czyszczenia gaźników, tak profilaktycznie.

O dwusuwowej kosie nie wspomnę bo tam mamy mieszankę która w ogóle strasznie szybko się starzeje i dopóki nie zalałem kosy nową mieszanką z PB 95 to zero możliwości odpalenia - zdechła jak by świeca iskry nie dawała - po zalaniu zapaliła i chodziła - ale nasze sprzęty to 4 suwy.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień 2016, 11:46 wysłana przez trzysta »

Offline kryha666

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 713
  • Model: M16 125 :)
Odp: m16 125
« Odpowiedź #66 dnia: 08 Kwiecień 2016, 11:56 »
Cytuję z neta

Nie wszyscy wiedzą, że benzyna starzeje się - potrafi wręcz zgnić, jak często określają to zjawisko mechanicy. Wytrącające się składniki benzyny, woda oraz inne osady doprowadzają do zamulenia układu paliwowego. Jest to szczególnie niebezpieczne w nowoczesnych silnikach z układami wtryskiwaczy, ale również przy zasilaniu gaźnikowym, gdzie osady i zanieczyszczenia mogą zatkać dysze. W efekcie będą występowały problemy z uruchomieniem silnika, niestabilnymi obrotami, utratą mocy, zwiększonym zużyciem paliwa i większą emisją szkodliwych gazów.

Z forum Drag Starowego
Coś z własnych obserwacji. W zeszłym sezonie rozbierałem gaźniki i wyczyściłem na błysk w myjce ultradźwiękowej. Po tym zabiegu pracowały perfekcyjnie. Trochę tam pojeździliśmy i skończył się sezon. Tak się złożyło, że zatankowałem pod koniec do pełna. Tak motor przestał zimę w garażu podziemnym pod blokiem. Na wiosnę palił lekko kiepsko, wyraźnie startował jeden gar, a drugi dopiero po kilkudziesięciu sekundach. Wlałem do baku środek STP do czyszczenia wtrysków i gaźników. Dawkowałem flaszeczkę po pół porcji na tankowanie. Obecnie jest zdecydowana poprawa. Trudno mi jednoznacznie ocenić, czy to nowe paliwo, czy ten środek taki dobry, niemniej poprawa jest bardzo wyraźna

Niestety benzyna odparowuje z gaźnika, w kanałach zostaje osad koloru zielonego. Cięźko to wyczyścić na stole. W moim przypadku silnik nie palił, bo ten osad zapchał kanały ssania. Pomogła dopiero myjka ultradźwiękowa. Zastanawiałem się nad zalanem gaźników na zimę benzyną ekstrakcyjną ale z lenistwa tego nie zrobiłem. Teraz na wiosnę przy pierwszym tankowaniu doleję do zbiornika środek do czyszczenia gaźników, tak profilaktycznie.
Masz rację i nie masz racji ;)
Wszystko zależy od jakości paliwa.
Zarówno do Junaka jak i kosiarki zawsze leję 98, która zawsze jest bardziej czysta od 95. Nigdy nie miałem problemu z odpalaniem.
Są duże różnice w jakości paliwa pomiędzy stacjami benzynowymi więc im większy "przerób" mają dane stacje tym świeższe i lepsze paliwo.
Zdarzyło mi się gdzieś w trasie zalać benzynę do puszki w jakiejś przydrożnej stacji i do momentu jak nie wypaliłem wszystkiego z baku było ciężko z pracą silnika. Później znalazłem tą stację na czarnej liście publikowanej co jakiś czas na stronach UOKiKu 8)

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #67 dnia: 08 Kwiecień 2016, 12:34 »
Spoko
Na Białorusi miejscowi kierowcy np zalecali lać 92 do fur zamiast 95 twierdząc że ta 5 to bardzo doprawiana 2 jest I lepiej już sypać niby gorszą 2 ale bez dopalaczy :).

Ogólnie sezonowanie wachy w zbiorniku przez zimę to nie dla mnie.

Offline NGN 27

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Model: Junak M 16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #68 dnia: 08 Kwiecień 2016, 13:05 »

Ogólnie sezonowanie wachy w zbiorniku przez zimę to nie dla mnie.

Ależ przecież tak należy robić, by nie doprowadzić do zardzewienia baku!

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #69 dnia: 08 Kwiecień 2016, 13:22 »

Ogólnie sezonowanie wachy w zbiorniku przez zimę to nie dla mnie.

Ależ przecież tak należy robić, by nie doprowadzić do zardzewienia baku!

Sezonowanie napisałem
Ostatnie dwie zimy motong jeździł i w grudniu i w styczniu i w lutym tak więc nie było wachy jesiennej palonej na wiosnę
A jakoś nigdy nie stosowałem tej zasadny z pełnym bakiem na zimowe wieczory - baaa nawet olej w skrzyni mam dwuletni z przebiegiem 1200 kilometrów :) (600 kilometrów x 2 lata)
Jakoś Junki nie narzeka że mu źle :)
Natomiast akku to fakt staram się doładowywać zimową porą tak raz na dwa miesiące



Offline NGN 27

  • Moderator Globalny
  • *****
  • Wiadomości: 794
  • Model: Junak M 16 125
Odp: m16 125
« Odpowiedź #70 dnia: 08 Kwiecień 2016, 13:32 »
Nie no, olej to zamierzam zmieniać, do pierwszych 3 tys. km, co 500-600, a i później, co 800-1000, z kilku względów.
Motór jeździ ciszej, szybciej i lepiej, a koszt jest na tyle niski, że można to pominąć i wcisnąć, w bieżące wydatki.
W ogóle, to samopoczucie jest lepsze, jak wyciągasz bagnet, olej jest przeźroczysty, a nie stanowi jakąś czarną maź. Feee!
« Ostatnia zmiana: 08 Kwiecień 2016, 13:47 wysłana przez NG 27 »

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #71 dnia: 08 Kwiecień 2016, 13:51 »
Looknę dziś jak mój olej po 2 latach wygląda - :) - zobaczę w książce kiedy tam mi go zmieniali :) przy ilu tyś km.

indi 38

  • Gość
Odp: m16 125
« Odpowiedź #72 dnia: 08 Kwiecień 2016, 14:23 »
Piszecie o tym paliwie , olejach , akumulatorach jakby wasze motocykle stały latami niedotykane i to w zmiennych warunkach atmosferycznych . A tak naprawdę to w zależności od aury , jeżdzicie nimi nawet jeszcze w listopadzie.....Tak naprawdę swojego motocykla to nie ruszałem może jednym ciągiem z półtora miesiaca. Nawet stojąc na dworze w takim terminie, ani benzyna sie nie zestarzeje ani olej nie zgnije ;) Akumulator też mam oryginalny , czyli Chiński . Nawet zostawiony na zapłonie ( lampka sie paliła) na dwa dni , nic się nie stało . Zapalił od dotknięcia. Co to za temat poruszacie......jak to czytam to mam wrażenie że piszą to Eskimosi  ;D

Offline trzysta

  • Uzytkownik
  • Wiadomości: 2124
  • Model: M11 - 320cm3
Odp: m16 125
« Odpowiedź #73 dnia: 08 Kwiecień 2016, 14:30 »
Widzisz mi seryjny akku padł w 2 roku. Sucha cela była bo nie zagladalem bo niby bezobslugowy tak wiec pukpuk odpukaj :)

indi 38

  • Gość
Odp: m16 125
« Odpowiedź #74 dnia: 08 Kwiecień 2016, 15:33 »
Widzisz mi seryjny akku padł w 2 roku. Sucha cela była bo nie zagladalem bo niby bezobslugowy tak wiec pukpuk odpukaj :)

No awaria , czy usterka zdarza się w codziennym użytkowaniu i to raczej żadna tajemnica. Ale ja odniosłem się do tematu ...w sensie upływającego czasu potrzebnego na zmianę płynów w drzewo i drzewa w ropę :) I dalej podtrzymuje że ta nasza przerwa zimowa  ;) jest niczym w odniesieniu do wieczności , kosmosu , czarnych dziur , dinozaurów i okresu trwałości frytek z McDonaldsa... :) Jednym słowem nic Waszym motorkom w tym krótkim czasie nie grozi.... ;D